Kaksi suomalaista kuollut syötyään sinimailasen ituja
Kommentit (117)
Siemenet ja idut ovat lintujen ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ihmettele kun viher piipertäjät syö ravinne köyhää ruokaa että kuolee mutta vähemmän äänestäjiä ps vastustajille!
On sitä kananmunien salmonellaankin kuoltua ja maitotuotteiden eheciin.
40 vuotta olen syönyt suomalaista kananmunaa kaikella paistoasteella. Myös raakana. Ime paskaa.
Just niitä suomalaisia kananmunia vedettiin takaisin ja munakanoja tapettiin, salmonellan takia.
Tämän siitä saa kun käyttää raaka-aineita pohjoismaiden ulkopuolelta. Ei tarvi mennä kuin viroon niin siellä ei välitetä salmonellasta mitään, niille se on normi tauti joka tulee ja menee kuten flunssa. Vakavat tapaukset kun ovat aika harvinaisia kuitenkin ja harvinaisten kantojen aiheuttamia kuten tässä. Suomi, Ruotsi ja Norja ovat ainoita joilla on systemaattinen tarkastusjärjestelmä elintarvikkeille salmonellan varalta.
Kannattaa huomioida myös, että salmonellan saanut voi sairastua myöhemmin reaktiiviseen niveltulehdukseen, joka voi olla kivulias ja kestää pitkänkin aikaa. Eli ei ole vain ns. vatsataudilla ohi välttämättä... Sama niveltulehdusriski on myös kampylobakteeriin sairastumisen kanssa. Kannattaa muistaa myös kesägrillailuissa käsienpesu ja hyvä ruoanvalmistushygienia muutenkin (ei samoja työvälineitä raa'alle ja kypsällä kanalle jne.).
Vierailija kirjoitti:
Olivatko kuolleet vanhuksia? Kuka kuolee salmonellaan?
Vanhukset tuskin ituja syövät.
Idut on aiheuttaneet niin paljon ruokamyrkytyksiä, etten ole niitä syönyt ainakaan 20 vuoteen, kammo jäänyt uutisista. Mutta haluaisin kyllä syödä ja aikoinaan huolettomana söinkin. Varmaan jo joskus 80-luvulla olivat muodissa, äitini kasvatti kotonakin niitä - ja hyvänmakuisiahan ne on terveellisyyden lisäksi.
Ituhippi sana, vaikka joku mies saa uuden vivahteen kun jotkut idut myrkyllisiä lähes.
Ja yrittäjä tilaa lisää samalta tuottajalta?
Helvetin ituhipit! Varmaan olivat jotain vekaaneita kanssa!
"Vegaani" ( Weh-gaha-nih, "Met-emmä-saanhet-mithän" ) on wanha Mic-Mac-indiaanein sana, joka tarkoittaa "huonoa metsästäjää".
Tää salmonellan aiheuttajan etsiminen muuten on niitä ruokaviraston turhia hommia...
Vierailija kirjoitti:
En ihmettele kun viher piipertäjät syö ravinne köyhää ruokaa että kuolee mutta vähemmän äänestäjiä ps vastustajille!
Perus suomalaisen yhdys sana taituruus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olivatko kuolleet vanhuksia? Kuka kuolee salmonellaan?
Vanhukset tuskin ituja syövät.
Toinen oli saattohoitopotilas. Ikää ei tosin kerrottu.
Vegaani on terveellistä aina, sanoi ituhippi.
Vierailija kirjoitti:
Vegaani on terveellistä aina, sanoi ituhippi.
Kukaan ei ole väittänyt, että kaikki vegaaninen olisi terveellistä. Eihän esim. kossu ja sipsit ole.
Salmonella nyt on vähän eri asia, kuin itse elintarvike, joka sillä on saastunut. Onko kananmunat epäterveellisiä?
Sinimailasta tuli idätettyä viime vuosituhannella, muta sitä ei ole näkynyt enää tavallisissa ruokakaupoissa pitkään aikaan, siis itse idätettäväksi. No Ruohonjuuresta näemmä saisi. Eikä voi tietää, onko niissä salmonellaa, mutta itse olen ajatellut, että jos ei eka idätyskerralla sitä tule, niin pussi on todennäköisesti turvallinen käyttää loppuun.
Viime aikoina idättäessäni olen käyttänyt vihreitä linssejä, kun teen niistä ruokaa muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukas se syö ituja joka päivä? Teidän oma puheenjohtajanne elää vihermehuilla.
Riikka on 95% kasvissyöjä, Edellinen puheenjohtaja Jussi vain 90%.
Joko on kasvissyöjä tai ei - mitä noi prosentit tarkoittaa? Että 1/10 ajasta syö kyljyksiä vai?
1/3 heistä oli miehiä, loput naisia.