Mietin, että otanko mikrojärjestelmäkameran mukaan Skotlannin reissuun. Kun onhan siinä yksi tavara lisää olkalaukkuun
Mikrojärjestelmäkamera on siis pienempi kuin järjestelmäkamera, mutta kuitenkin isompi kuin joku pieni digipokkari. Mulla on tuohon kolme objektiivia, mutta sitä isoa ja hyvää en ottaisi mukaan koska se vie tilaa ja on painavampi kuin toinen paljon lyhyempi objektiivi. Toki tuolla isolla saa jonkun verran parempia kuvia, mutta vie oikeasi tilaa ja on aika painava kuitenkin. Sitä vielä mietin, että viitsikö ottaa teleobjektiivin mukaan.
Kyllä mun puhelimella saa hyviä kuvia, mutta onhan kamera ihan omaa luokkaansa silti. Tykkään valokuvata, että siinä mielessä olisi nyt ehkä aika viedä tuo kamera ensimmäistä kertaa ulkomaille vaikka puhelin onkin kätevä kuvaamisessa. Tuo kamera kulkisi varmaan aika paljon mun mukana olkalaukussa.
Oletteko te ottaneet ihan kunnon kameran ulkomaille mukaan?
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tekisit teleobjektiivilla? Kuvaatko lintuja tms?
Teleobjektiivilla saa aiheen tarkemmin rajattua, ja taustan epäteräväksi.
Miksi taustan pitää olla epäterävä?
Vierailija kirjoitti:
Netti on täynnä kuvia, miksi ottaa enää itse niitä?
Netti on täynnä MUIDEN kuvia. Itse ottamalla saa vaikka tutun ihmisen kuvaan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo paljasti ettet oikeasti tiedä valokuvaamisesta mitään.
Päin vastoin, olen kuvannut jo filmiaikana aktiivisesti järjestelmäkameroilla.
Vierailija kirjoitti:
Ja meinaat edelleen tuota koko kuormaa roudata rinkassa?
Ennemmin itse kantelen omia tai jonkun toisen kamera laiteita, kun esim lavalista kaljaa rinkassa, tuokin palvelus on pitänyt tehdä kaverille. M34
Kyllähän jos kerran on olemassa oikea kamera niin tottakai se kannattaa ottaa mukaan! Oikealla kameralla saa parempia kuvia kuin yleismies puhelimella joka tekee monta hommaa vähän sinnepäin mutta ei mitään kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se sitä takaa että asioista ymmärrät.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Olympus OM-D E-M10 II matkoilla mukana. Sopivan pieni.
Oletko ollut tyytyväinen? Minulle esiteltiin tuota ja mainostettiin että on juuri vaeltajien ja matkailijoiden suosima malli. Erittäin kestävä ja oliko markkinoiden paras joku kuvanvakaus. M34
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netti on täynnä kuvia, miksi ottaa enää itse niitä?
Älä viitsi olla typerä.
Ap
Kui niin? Eikö se ole sama että kuka sen kuvan siitä Stonehengestä on ottanut, tai mistä muusta tahansa. Vai meinaatko ihan itse sen Lochnessin hirviön kuvata?
Koitapas ottaa selvää missä Stonehenge on.
Antaa olla. Aihe kuin aihe niin pilalle menee ketju täällä. Miten tästäkin onnistuitte saamaan aikaan suunsoittoa.
Ap
Varmaan siksi kun aloitit itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, olen myös opettanut valokuvausta ja minulla on ollut kuvia kansainvälisissä näyttelyissä ym.
En siltikään ymmärrä, miksi taustan pitää olla epäterävä. Sillä varmaan pyritään kompensoimaan olematonta sommittelutairoa tms.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole kaupallista tarvetta kuville, niin kuljetan Nikonin Coolpix P1000 mukana. Ei sekään ihan pieni ole, mutta kyllä se kännykän voittaa. Kulkee tavallisessa repussa, eikä tarvitse erillistä laukkua. Ota ehdottomasti kamera mukaan.
Onko tuossa kiinteä objektiivi? M34
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ollut tyytyväinen? Minulle esiteltiin tuota ja mainostettiin että on juuri vaeltajien ja matkailijoiden suosima malli. Erittäin kestävä ja oliko markkinoiden paras joku kuvanvakaus. M34
Joo olen. Tosin vaihdoin paremman linssin kuin se, mikä tuli paketissa.
Säätöjähän tuossa on vaikka kuinka, eli jos ei halua automatiikkaa, niin halutessaan voi säätää kaikkea mahdollista.
Ota mukaan ja hanki kamerareppu. On paljon mukavampi kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo olen. Tosin vaihdoin paremman linssin kuin se, mikä tuli paketissa.
Säätöjähän tuossa on vaikka kuinka, eli jos ei halua automatiikkaa, niin halutessaan voi säätää kaikkea mahdollista.
Vaikutti kyllä erittäin hyviltä nuo OM-systemsin kamerat ja OM:llä oli siisti digikameran jonka voi upottaa useampaan metriin vettä.
Itse vasta aloittellen niin en oikein hallitse noita manuaali säätöjä ja nuo objektiivitkin on vähän hukassa, pitää hakeutua jollekin kuvauskursille.
Itse päädyin Sonyyn kun se vaikutti helpolta ja siinä oli valmiina joku yleis objektiivi. M34
Vierailija kirjoitti:
Kysyn: miksi sinulla on kallis kamera, jos et käytä sitä? Jos se menee rikki, matkavakuutus korvaa. Ottaisin.
Missä ap kirjoitti, että hän ei käytä kameraa?
Vierailija kirjoitti:
Ja meinaat edelleen tuota koko kuormaa roudata rinkassa?
Mitä ihmettä? Ihan matkalaukun olen ottamassa mukaan. Mistä tuon rinkan keksit?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Itse ostin Sony A7r VI:Iin keväällä, ihan huippu järkkäri ja olen tykännyt erittäin paljon, mutta ei ole käynyt vielä ulkomailla ja tuskin viekään. Tuomoinen mikrojärkkäri kuulostaa hyvältä, onko mikä malli?
Itse olen vasta aloittamassa valokuvaus harrastusta. M34
Mulla on Canon. Mallia en muista ulkoa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, olen myös opettanut valokuvausta ja minulla on ollut kuvia kansainvälisissä näyttelyissä ym.
En siltikään ymmärrä, miksi taustan pitää olla epäterävä. Sillä varmaan pyritään kompensoimaan olematonta sommittelutairoa tms.
"pyritään kompensoimaan olematonta sommittelutairoa" Höpöhöpö!
Just valitsin adressiin kuvan jossa on "epäterävä vene" järvellä, ja edessä terävänä niittyleinikkejä!
PAras kamera on MUKANA sanoi mun valokuvauksen opettaja!
Vierailija kirjoitti:
Jos kyseessä on kuvausmatka niin kunnon työkalut ovat tietysti mukana. Jos se on vain turistireissu niin puhelimen kamerallahan pärjää.
Kaikkialle kannattaa aina ottaa hyvä kamera mukaan, eteenkin jos harrastaa valokuvausta. Kaikki objektiivit voi ottaa mukaan ja sitten valita, mitkä laitetaan mukaan mihinkin tarkoitukseen. Illalliselle riittää yksi laajakuma ja johonkin muuhun pelkkä tele.
Itse ostin Sony A7r VI:Iin keväällä, ihan huippu järkkäri ja olen tykännyt erittäin paljon, mutta ei ole käynyt vielä ulkomailla ja tuskin viekään. Tuomoinen mikrojärkkäri kuulostaa hyvältä, onko mikä malli?
Itse olen vasta aloittamassa valokuvaus harrastusta. M34