**Kultainen 60-luku vko21**
[color=FF3030]Ani67 minä -67, samoin ukko (tyttö 03/05 on hänen, esikoinen 05/94 ekasta liitostani), asuinpaikka Varsinaissuomi), mies yrittäjä minä kotona, ei koiruuksia ei kissuuksia
Pietu-65 eli 41 juuri täytin, mies kaksi vuotta vanhempi, kaksi tyttöä, 97 ja 99 syntyneet ja kolmatta kovasti toivotaan, yksi km maalis-huhtikuun vaihteessa. Yritystä syyskuusta-05, haaveissa ollut minulla paljon kauemmin. Asun etelä-savon alueella
Emmi ja 37v, ja mieheni täyttää loppukesästä 37v. Vauvaa olemme yrittäneet elokuusta 2004, ja olemme onnistuneet 3km verran :-( Olemme NKL-jonossa
Sonjaemma vm -67, mies samanikäinen, Espoo, yksi koira, esikoista kuumeiltu 2 vuotta, hoidoissa. Takana 4 inseminaatiota ja 1 ivf josta plussa ja km rv 13, 2.ivf nega ja 3. ivf plussaa.
Trattis vm -65, mies muutaman vuoden vanhempi. Ei lapsia, koiria kaksi. Yritystä takana liian monta vuotta, kaksi keskenmenoa.
Senniina -68, mies -74. Mulla yksi clomilapsi ed.liitosta -99, miehellä ennestään 2 lasta. Lasta toivottu 9/05 alkaen ja 1-5/06 clomit+pregnyl. Hoitoihin 8/06. Eka inssi tehty 10/06 (hyvällä menestyksellä).
vm69 Minä olen 37 ja mies 41. Meillä kolme tyttöä, tänä vuonna 8, 7 ja 3v. Neljäs tyttö syntyi maaliskuussa 06 raskausviikolla 20+5, eikä siis ole kanssamme... vaan enkelinä pilvenreunalla. Km 11/06 ja 3/07. Asustamme Uudellamaalla.
Levinia ' 69; mies ´66
lapsia ennestaan nelja tyttoa 15/11/8/4-vuotiaita tana vuonna. Yritysta helmikuusta 06, pieni tm maaliskuussa, km 06/06 rv8, km 10/06. Viides siis tekosilla!
Teti olen 37 kohta ja mies pari vuotta vanhempi. Ei ole lapsia ennestään ja yritystä takana 11kk eli ollaan vasta alussa tässä yrittämisessä. Täällä savossa asustelen.
mami_69 Lapsi tervetullut 03/04, hoitoon lähdetty 01/05 ensin inssejä luonnolliseen kiertoon, sitten clomien kanssa. 01/06 Ivf/icsi saatiin 13 munasolua, joista 11 hedelmöittyi. Kokeiltiin kummallakin tavalla hedelmöitystä ivf/icsi, molemmat onnistui. Passit sitten 05/06 ja 06/06 nyt pakastin on tyhjä. Ja me siirrymme kunnalliselle puolelle hoitoon.
Pinkerton
Meillä on tällä hetkellä kaksi leikki-ikäistä, toinen heistä vielä hiukan taapero. Mahassa kolmas vipeltäjä tulossa. Me olemme nyt vasta tässä pikkuvauva-vaiheessa, kun tapasimme toisemme ei-niin-nuorena ja lapsettomuuskamppailujakin on käyty. Ikää meillä on hiukan alle 40 toistaiseksi vielä ;)
Isotikru: olen vm-69, mies kahta vuotta vanhempi
Asutaan pääkaupunkiseudulla, molemmat on työelämässä ja lapsiakin on 4, poika 13-v, tytär 10-v sekä kaksostytöt 6-v. Tuulimuna 10/06.
Ankkis Täytän ensi kuussa 38 ja mies on saman ikäinen. Lapsia on kaksi, 12-vuotias tyttö ja nykyisen miehen kanssa 2-vuotias poika. Vielä yksi olisi kiva saada jonon jatkoksi ja pikkuveljelle kaveriksi.
Hyrysysy Olen pienen -03-tammikuussa IVF-hoidon tuloksena syntyneen pikkuprinsessan äiti,jolla ikää on 3-viikon päästä 39v.
Maiti, 39 v, mies 32 v., ei lapsia ennestään. Yritystä 1,5 vuotta, selittämätön lapsettomuus. Hoidoissa.
syystoive, 39 v. mies 40, 5 lsta, 6. päättyi km 11/06. Asumme uusimaalla.
Kaoma, 38v., mies 34v. 3. hoitorupeama lakaa alkuvuodesta -07. Kaksi keskenmenoa ja kaksi kohdunulkopuolista raskautta.
Lintupien, vm67. Kaksi lasta, edelliset tulleet miltei heti yrittämään alkoittaessa, uusi toivottu odotuttaa itseään.
Minea68, mies -75 Keski-Suomesta. Kolme poikaa, -91, -01, -04. Keskenmenoja saman verran kuin onnistuneita raskauksia vuosien varrella.
mirjalii, vm -61, mies 49. Ent. liitosta lapset 24,22,17. Vauvakuume iski kovalla voimalla pari vuotta sitten, kun meillä asui toista kuukautta sellainen nuori perhe, jolla oli vajaan vuoden ikäinen poitsu. Otatin silloin kierukan pois ja elin toivossa..
Valdevina, ollaan molemmat 4-kymppisiä, meillä on kaksi teini-ikäistä nuorta. Tuulimunia 04/05, 07/05 ja km 06/06 nyt onnellisesti raskautunut.
Salome haluaa lisätä itsensä kuumeilijoihin. Ikää jo reippaasti yli 40. Meillä on kaksi pientä lasta ja minä (enemmän kuin mieheni) kuumeilen vielä sitä kolmatta. Kokemusta on tuulimunasta ja keskenmenosta.
Angeliq1 -68 vuosimallia, yhden lapsen (-01) mamma. Avoliitossa ja mies on nuorempi. Asun alle 50 000 asukkaan kaupungissa, jonne muutin viitisen vuotta sitten.
Riina67 hakeutumassa siunattuun olotilaan. 3 lasta, keskenmenojakin ollut.
Ximona; Olen siis ihan pian 40v täyttävä, kovasti on lasta yritetty, joskin ennuste on huono. Olen huomattavan ylipainoinen, tupakoiva ja vanha, lääkärit varmaan nauraisivat pihalle, jos menisin sinne lapsettomuuttani valittamaan. Keskenmenokin oli viime vuoden syksyllä, varhainen sellainen ja lääkäri totesi silloin, että saattoi olla onnenkantamoinen ja käski pudottamaan painoa. Niin teinkin, ja nyt on 10 kg pois, olo on tietty hieno senkin puoleen, mutta nyt on vähän ollut ongelmia näiden kuukautisten kanssa.
Pippuri04
Plussanneet 60-lukulaiset:
Teti la 20.2.07, poika syntyi .2.07
Emmi la 25.3.07, tyttö syntyi 4.4.07
Tale68
Pinkerton, tyttö syntyi 16.5.07
Mutkala-65
Panjo
Sonjaemma 11.6.07
Senniina 27.6.07
Valdevina 21.7.07
niisku65
Yllätysäiti
Levinia 15.9.07
syystoive
Pietu
Isotikru
Peltimetsuri
Wemppa
Kommentit (72)
ainakin täällä pääkaupunkiseudulla on ihana toukokuinen ilta, linnut laulaa ja aurinko paistaa...
Tetille moi! Kiva kuulla kuulumisia.
Anilla kuulostaa olleen oikein onnistunut matka, pidä vain ne tikut siellä kaapissa vähän aikaa ja jos onnistuu relata kuumeilusta niin hienoa (itsellä taisi olla aika vaikeaa aikoinaan kun jossain alitajuisesti niitä tärppipäiviä kuitenkin laskeskeli).
Senniina - kohtalotoveri, kuten moni muukin eli pukamista on täälläkin kärsitty varsinkin viime viikkoina. Pitää varmaan erikseen pyytää puudutusta sinnekin osastolle synnytykseen?
Kannatan myös isotikrun ehdotusta tapaamisesta - parasta valita joku paikka missä ei muuut ihmiset häiriinny kun tämä porukka pääsee ihan livenä ääneen! ;)
ON: nämä pari viikkoa on menneet kyllä tosi nopeasti, kohta alkaa tulla paniikki kun päivät käy vähiin! Tosin ei ole kyllä sellainen tunne että tämä vauva vielä vähään aikaan syntyy. Välillä mietinkin että suhtaudunkohan tässä jotenkin kevyesti lähestyvään synnytykseen kun noita kesäkuisten pinoja vakoillessa moni on lähdössä synnyttämään jo vaikka ties kuinka aikaisin? En noita suppareita mitä silloin tällöin tulee osaa edes ajatella kuin että johan noita kuuluu tässä vaiheessa ollakin? Treffailen vain stadissa kavereita ja köpöttelen koiran kanssa lenkkejä jaksamisen mukaan... - No, muutaman viikon päästä varmaan siunailen että syntyis jo!
Mies on matkoilla tällä viikolla, joten koitan tässä nauttia viimeisistä päivistä yksin piiitkään aikaan - herkkuja ja naistenlehtiä sekä omia tv:ohjelmia mielin määrin :)).
tulee ihan omaa napaa, en edes ehdi muita kirjoituksia lukemaan... Kaikki oli kunnossa, pieni vauvan alku vastasi viikkoja 8+4 ja kovasti liikkui jo kohdussa. Pienet jalan ja käsien alutkin oli jo havaittavissa.
Suurin uutinen oli kuitenkin se, että meille oli aluksi tulossa kaksoset. Ekassa ultrassa ei lääkäri nähnyt mitään, mutta nyt oli toinen alkio havaittavissa. Se on siis kuollut pois jo alkuunsa, jotain puhui parin millin sikiökaiusta... Voi vuotaa pois tai sitten ei... kysyin voiko aiheuttaa jotain ikävää siellä jos ei tule pois ja vastaus oli " ei yleensä" . Niinpä. Yleensä ei keskenmenojakaan saada enää viikolla 20+5... Mutta kyllä mä olen kuitenkin ihan iloisin ja luottavaisin mielin nyt. Kävin jopa ostaa äitiysfarkut, ihanat pohjemittaiset...
Olen kaksi päivää koulutuksessa tai jotain, mitä lie, liittyy meidän uusiin työkuvioihin. Joten ennen lauantaita tuskin pääsen tänne.
wemppa 8+4
Vihdoinkin sai huokaista helpotuksesta, oon nimittäin koko ajan käynnyt katsomassa, että joko nyt on wemppa käynnyt kirjaamassa kuulumiset ja sydänsykkyrällä olen ollut, kun mitään ei ole kuulunut, mutta nyt vihdoinkin jännitys laukesi ja ' upeasti' onnea wemppa äidille ja masukille, ja ' hieman surulliseksi' tulin kun luin toisen vauvan kuivumisesta pois-nyyh .. Ihanaa ja onnellista loppuraskautta !!! Joko miehesi on uskaltautunut iloitsemaan kanssasi ?
Kaikkea hyvää sinne teille !!!
wemppu: Sinä kävit mammavaate ostoksilla ja minä oon tänään pakkaillut mammavaatteita ' niitä suurimpia' laatikkoon ja viennyt kellariin odottamaan uutta raskautta :-))
t. emmi
Olen koko illan pessyt ikkunoita ja aina välillä käynyt kurkkimassa josko olisi wempan uutisia. Kannatti odottaa,ihan kertakaikkisen mahtavat uutiset,tippa tuli silmään. Nyt vain nautit joka viikosta. Minäkin meinasin ostaa HM:stä sellaiset kesäfarkut mutta ostinkin sitten vaaleat äitiyshousut. Jotenkin oli vain mukava mennä ostelemaan sellaisia. Ja pari kesäpaitaakin tuli ostettua. Ei mene paitapuseroista enää napit masun kohdalta kiinni....
Kuinkas sinun laskettu aika,muuttuiko vai pysyi ennallaan?
Ani,ihana kuulla sinustakin. Pidä vain tikut piilossa ja toivotaan että tulosta tulee ilman piinaa. Ja mikä mukavaa että oli onnistunut reissu.
Missä on minea,ankkis.....?
Nyt taas nukkumatin kanssa yötreffeille....
-pietu-
vaikka olivatkin aika yllättäviä, toivottavasti auttavat jaksamaan paremmin. Onko sulla seuraava ultra taas kahden viikon päästä?
Ani, mukavaa, että matka oli onnistunut. Mä en itse ole käynyt Prahassa, mutta menen varmasti vielä joskus.
Huomenna on vuorossa inssi nro2, toivottavasti ei liian myöhään, pistin aamulla muniksen irroituspiikin ja aika mojovasti on jo nyt iltapuolella alavatsaa jomottanut.
Nukkumatti käski lopettamaan, Hyvää Yötä!
Kiitos teille ihanaiset ystävät onnitteluista!! Kyllä mullekin tuli tippa silmään, kun luin teidän ihananasta huolenpidosta.
La pysyi samassa 29.12. Saa nähdä onko vuoden viimeisiä vai ensimmäisiä...
Ankkis kysyi seuraavasta ultrasta... seuraava on sitten se ihan normaali " kaikille kuuluva" np-ultra. Neuvolaan menen ensi perjantaina. Tietysti jos vuotoa tulee, eli jos vaikka se toinen valuu pois, mun pitää heti soittaa lääkärille ja pääsen ultrattavaksi.
Mies on edelleen varovainen, mutta kyllä kovasti ylpistyi kun ajatteli saavansa kaksoset - melkein - ....
Jotain piti vielä sanoa, mutta nyt hukkui ajatus. Ja pakko lähteä töihin. Tavallista myöhäisemmässä olen, koska meillä alkaa koulutus myöhemmin kuin normaali työpäivä. Nyt siis nettipimentoon pariksi päiväksi.
wemppa 8+5
Wemppa, minä muuten laitoksella melkein ääneen nauroin, kun puhuttelin meidän vauvaa vempaksi; se kun vemputti päätä puolelta toiselle olalla ja on muutenkin sellainen vempula - tosin osin jäntevyyttään heiluu sylissä...
Onnittelut vielä kerran!
Ankkis; onnea inssiin!
Ani; oli hauska kuula sinusta! Hienoa, että Praha oli ihana!
Livetapaus; periaatteessa olen kiinnostunut, en ole pettynyt vielä netituttujen tapaamiseen. Mutta, mutta, kyllä siellä pohjalla kytee miete, että häviääkö " taika" tavatessa... (minä vanha skeptikko)
nyt mentävä.
(" sukkahousuville" saatu sisään ulkoa)
toivottelee tikkupersekin. Yksi kehnoimmista öistä aikoihin takana:-( Menin väsyneenä sänkyyn joskus 23.30, enkä saanut unta. Närästys oli niin helvetillinen ja vedin varmaan 6 rennietä tuloksetta. Vielä kahden aikaan pyörin olohuoneessa valveilla. Nukuin ehkä 3-5 ja sitten taas pikkupätkiä aamuun, jolloin poika tuli taas tänne potemaan. Isänsä laittoi hänet eilen kouluun ja tässä tulos..Helvetillisen närästyksen lisäksi lonkat kolottivat, persettä kutitti/puukotti ja toistakin reikää vihloi kummallisella tavalla. Tähän on vissiin päättynyt meikäläisen vaivaton odotus..
En usko, että mulla niitä pukamia on. Pikemminkin joku muu haavauma. Aloitan nyt bebanthenilla ja valitan sitten ens viikolla lääkärille, jos ei Anu Saukko ala rauhoittua.
Wempalle erityishalaukset ja onnittelut. Meillähän kävi sama juttu eli mahdollisesti toinenkin pikkuinen oli tulossa, mutta oli sulanut pois jo rv9 tarkistusultrassa eli ilman mitään vuotoja tms. Mäkin haluaisin vielä yhdet mammahousut kesäksi, mutta en halua farkkuja. Vaihtoehdot täällä ovat sitten valkoiset tai mustat = surrrrrkeee valikoima joka paikassa. Haluaisin vaikka oranssit. Eli kuljen nämä mustat olohousut jalassa varmaan lopunikäni..
haikeana katsoin noita numeroita nimmarin perässä...kunpa itse
saisi ne vielä joskus kirjoittaa.
ON: meillä kuulkaa rysähti sellainen pommi postilaatikosta eilen ettei olis kuuna päivänä uskonut moiseen.
Mulle siis tehty IVF vuonna 2001 ( mitään vikaa ei ole kummastakaan ikinä löydetty ) ja sen tuloksena syntyneet kaksi ihanaa lasta.
Eilen siis tulee postia suomesta jossa ystävällisesti kysytään että mitä me mahdollisesti aiomme tehdä kahdella viimeisellä alkiolla jotka ovat pakastuksessa Väestöliitossa. (sopimus menee umpeen syksyllä)
SIIS KUVITELKAA, minä idiootti oon
tässä kamalassa dementiassa unohtanut kaiken maailman pakastussopimukset ja siihen liittyvät päivämäärät.
Kysäisin asiaa sitten mieheltä joka tyynen rauhallisesti sanoi, että ainiin, taisin kerran sinne soittaa ja sanoa että jatkavat pakastussopimusta vielä parilla vuodella!!!
Mä oon vieläkin niin shokissa etten varmaan saa tehtyä mitään järkevää tänään.
Aamulla nyt sitten soitin Väestöliittoon ja siellä ystävällinen hoitsu sanoi että tänne vaan sitten kesälomalla PAS:iin käyttämään viimeiset alkiot....kääk...mä oon niin onnellinen.....
Mutta täytyy kyllä sanoa, että itseäni tässä samaan aikaan soimaan ihan toden teolla. Miten mä voin olla näin lahopää etten moista asiaa siis muistanut!!!! Sorry tämä vuodatus...
nyt lähden kahvinkeittoon....palaan vielä tänään kun tältä järkytykseltä tokenen
pippuri
Niin se aika vaan sujuu... Viime yo taallakin ' kummallinen' . Jo nukkumaan mennessa oli karsee jano, ja laiskuuttani en noussu juomaan. Se sitten kostautui tan raskauden ekana kramppina! Hitsi kun se on ilkee tunne, nyt jalkapohja kramppas. Oon muutenki unohtanu taas kalsiumin syonnin monena paivana... Parantelen tapojani niin eikohan se tasta.
Wempalle onnea ultrakuulumisista! Vai uudenvuoden pommi se sielta sitten tuleekin...
Senniinalle viela kerran noista kielijutuista; ettei meillakaan siis koti/puhekielena ole germaanista kielta, se on vaan tv:sta enimmakseen katsottua ohjelmaa... kotikielen mongerruksen opin muutamassa vuodessa jo taalla asuessa ja ihan kotosalla anopin kanssa alotettuna! Ja lapset opettelee viela uuden kielen kouluun mennessa; meillahan siis mun pian 15v esikko puhuu; Suomee, tata kotikielta, koulukielta, ranskaa, englantia ja ottaa viela ens vuonna joko italian tai saksan valinnaiseksi!! Etta tammosta.
Huh huh tata helletta! Meilla siis kesa alkoi oikein ryminalla, viikonlopuksi ihan hiukan viileempaa onneks luvattu.
Se on sitten siestan aika aina keskipaivalla!
Vauvanvaatteita en oo viela katsellut sen tarkemmin, hiukan katoin mita olen varastoon jattany (yhta tyhjan kaa), mutta onneks miehen siskolta tulee noita ihan pienen muksun vaatteita! Mutta nekin pesen vasta tuossa heinakuun lopussa...
Eipa tassa kai kummempia, ruoka on hellalla joten eikun sinne pain!
Voikaa hyvin
- levinia ja Hope-neito rv 23+5-
Pippuriltahan pommi putosi:-) Mahtavaa, että pääsette näin pian hoitoon! Meilläkään ei homma ilman lääketiedettä onnistu, vaikka mitään vikaa ei olekaan löytynyt. Se on vaan se mun ehkä-ovuloimattomuus. IVF:ään asti ei tarvinnut mennä, tällä kertaa riitti inssi.
Kielestä vielä, että tosiaan paras konsti (oli kyseessä sitten whatever sianasaksa) olisi oppia paikanpäällä ko. kielen ympäröimänä. Meillä ei ole mahdollisuutta olla pitkiä aikoja (ehdoton max 3 viikkoa) Turkissa ja toistaiseksi ainoa turkinpuhuja meillä on töissä klo 9-21. Telkkarin ja sanakirjan kanssa seurusteluun ei toistaiseksi ole riittänyt motivaatio. Em. eväillä joku oppii - minä en. Ernesti varmaan oppii hyvin molemmat kielet ja pääsee täällä vielä koulussakin lukemaan vähintään kahta kieltä ja enemmänkin jos kykyjä ja haluja riittää. Itse olen aik. mainitisemieni kielten lisäksi lukenut venäjää. Pojan koulussa " kylvetetään" englannilla jo ekasta lähtien ja se on musta hieno juttu. Värit ja numerot sujuu jo oikein mallikkaasti.
Bebanthen tuntuu hieman auttavan alaosaston vaivaan. Jospa se tästä pikkuhiljaa helpottaisi..
Ihanan " pommin" pippuri heitit. Tuohan kuulostaa tosi ihanalle. Oletteko jo miettineet ajankohtaa koska menette?
Senniinalle jaksuja vaivam kanssa. Minulla oli molemmissa raskauksissa kova vatsa ja se myös vessakäynneillä tuntui ja näkyi. Nyt olen juonut tai ainakin yrittänyt juoda vettä enemmän mutta kyllä se töissä tahtoo unohtua.
Levinia,voi hurja noita sun viikkoja. Täältä katsottuna nuo teidän helteet kuulostaa ihanilta mutta mitä enemmän viikkoja niin varmasti ahdistaa. Toivotaan että osa lämmöstä tulee tännekin,sitä odotetaan.
Nyt taas työn pariin...
-pietu-
paljon onnea " pakkaspommista" ! Elämä yllättää :)
Senniina, mulla on nyt tullut jonkinmoiset vaivat Saukko-osastolle kanssa - siis synnytyksen jälkeen. Inhaa, inhaa, inhaa, mutta koetan olla välittämättä, kunhan ei maha mene kovalle. Oikeasti siis ei kovin paljon vaivaa, mutta kumminkin. *plääh, irvistää*
Jaahas, äidin hiljainen hetki vaihtui melusantereitten mökästykseen.... *ja plääh, irvistää* Olisin nyt saanut edes kupillisen kahvia keittää ja juoda ilman desibelejä......... (päivä ollut hienoista lentoa)
mikä Senniinaa vaivaa. Toivottavasti bebanthen auttaa, se on mun mielestä kyllä aika taikarasva. Laitan sitä lähes päivittäin omiin pukamiini. Pukamista vielä sen verran, että voi niitä olla pieniäkin eikä välttämättä tule heti sellaista rypäleterttua ahteriin. Ne pienetkin ärtyvät ja vuotavat verta ja kutisevat ja ovat kipeitä.
Inssi siis oli myöhässä, ovis oli jo eilen illalla, sperman laatu hipoi rimaa ja kahdesta lupaavasta muniksesta toinen oli jäänyt puhkematta. Eipä siis juuri rahanmenoa kummempaa kannata tässä rundissa odotella.
Olipa Pippuri iloinen yllätys. Sieltä tulee sitten aika " vanha" vauva :)
Lääk-Nla takana ja kaikki oli hyvin !!! Tiinu painaa melk. 5200g ja pituuttakin oli tullut upeat 55cm. Paino oli noussut kahdessa viikossa taas sellaiset 600g ja tyttö oli kasvanut pituutta 4cm .. Kovasti nauroi lääkärille ihan ääneen hekotteli, ja se leveänassu oli niiiin suloisen näköinen. Lääkärikin oli ' yllätys yllätys' ihan mukava, ja tutki perusteellisesti.
Ja ilmoitusluontoinen asia :-)) Tämä äiti mahtui ' vihdoinkin' omiin farkkuihin, vaikka tiukkaa teki. Nyt menee yhdet omat vanhat farkut ja saas nähdä miten pian saan pukea nuo toisetkin housut päälleni .. Ihana tunne oli kävellä normi farkuissa ja omassa takissa, vaikka mammavaatteista tykkäsinkin niin rajansa kaikella, eli omiini haluan pukeutua, jollen raskaana ole.
Pippurilla oli ihania uutisia !!! Milloinka meinaatte tulla lomille ;-)) ? Voi teidän pikkuista huurunenua ..
ankkikselle tsemppiä !! Ei sitä vielä tiedä miten kävi peukutetaan ... !!!
leviniallekin tsemppiä ja mukavaa odotusta sinne helteisiin. Teilläkin esikko JO 15v känkkyrä sentään, .. mä olen varmaan forever teini joten en osaa nähdä itseäni murrosikäisen äitinä, onneksi tiinun ollessa murkku, olen jo yli 50v(voi voi) Sitten täytyy vain ootella lapsenlapsia, ja kuumeilla heitä.
Pinkerton, äläs nyt, kyllä me ollaan livenäkin ihan mukavaa sakkia ;-)) Mutta onhan tuossa paljon tottakin .. Mutta elämässä kannattaa ottaa riskejä. Kiitos kakusta ja kahvista, nam olipa hyvää ;-))
ani, ihanaa, että kävit raapustamassa ! Praha on upea siihen voin yhtyä, ja haluaisin matkustaa sinne myös pidemmäksi aikaa, vaikkapa viikoksi. Lähdetäämpä tyttäret Prahan matkalle, vain me naiset ja vauvat !!! Se vasta hauskaa olisikin. Meillä mies ostaa välillä tsekkiläisiä oluita, itse en ole maistanut(ainakaan muistaakseni) Ristiäiset pidetään tuossa hesä-heinäkuun vaihteessa, ja nimikin on jo valittuna. Järjestelyt vain hermostuttavat !
Nyt moit kaikille t. emmi ja tiinu 7vkoa
Wempalle superhypersuuri halaus ihanista ultrakuulumisista!!!! Olisihan teille tullut oikein dubbelbingo, jos kaksoset olisivat masussa olleet, surullista että toinen on jäänyt kehittymättä. Mutta onhan siellä yksi rakas ihmisenalku kasvamassa, se on pääasia.. eikö? :)))
Pippurillahan oli varsinaisen uutisen saanut, IHANAA!!! Nyt vain lomalle Suomeen ja " huurunenää" noutamaan :)) Varmasti olet yllättynyt, ja ehkä shokissakin noin ihanasta uutisesta!!!
Senniinan jutut ovat kyllä aivan mahtavia :) Kaikesta väsymyksestä ja AnuS -jutuista huolimatta jaksat noin hersyvästi kirjoittaa :)) Bebanthen on myös mun mielestä oiva salva.. se auttaa vaivaan kuin vaivaan. Toivottavasti alaosastossa alkaa helpottaa ja että nukkumatistakin tulisi bestiksesi pian :))
Hilppaisen huomenna tyttöjen kanssa äitini luo, mies jää paiskimaan hommia. Miehellä on töitä nyt niin helkutisti, ja kun niistä muutenkin ottaa stressiä, niin nyt varsinkin on fiilikset olleet pelien kannalta huonot. Eli tiedänpähän jo tässä vaiheessa että tässä kierrossa on turha edes ajatella piinaamista. Palailen ensi viikolla linjoille.
Hyvää viikonloppua kaikille!!
ANI
Sitä vain, kun olen tavannut nettituttuja, joiden kanssa kirjoitellut e-mail-kirjeitä ja _luullut_ tuntevansa/tietävänsä/tunnistavansa, ketä menee tapaamaan, niin siitä huolimatta se on ollut yllätys. Ja se ihminen itsessään ja persoona paljastuu vasta (minusta) kun nokakkain tavataan. Silloin saa merkityksen ne kohdat, joita on ehkä sivuttanut kirjeessä tai ei ole kirjeessä " lukenut" /ymmärtänyt.
Toki riskejä kannattaa ottaa elämässä, ilman riskiä ei oikein mitään saa. Tästä juontui mieleeni, että kerrankin annoin kirjakerhosta tulla kirjan :) " Buzz Aldrin: taviksena olemisen taito" kirjoittanut Johan Harstad. Kirjan esittely toi mieleen Sinikka Nopolan " Se on myähästä ny" sekä " Ei tehrä tästä ny numeroo" humoristiset kirjat - siis aiheeltaan, ei välttämättä kerronnaltaan. Kaikki eivät halua olla staroja, vaan joku haluaa oikeasti olla ikuinen kakkonen, huomaamaton. (Buzz Aldrin, mies joka asteli Neil Armstrongin takana avaruudessa)
Lapset nukkuu, tai vanhin leikkii ulkona. Mies on " maailmalla" , mutta tulee kyllä iltapäivällä. Pilvet roikkuvat syksyisesti niskassa ja ilma on kostea - ei millään uskoisi kesän olevan tulossa, ellei luonto olisi vaalean vihreä. Ikkunasta näkyy kukkiva tuomi ja paskamarja (selja). Voikukat rehottaa. Taas ajatukset kääntyvät hiljaa siihen (kun kerta kuume-palstalle kirjoitan), että minun viimeinen " kevät" , uusi elämä, makaa tuhisten vaunuissa. Sitten tulee kesä ja kasvun aika. Siitä eteenpäin en halua edes miettiä!
Täytyisi käydä potkaisemassa varpaansa tuolinkulmaan, että saisi muuta ajateltavaa ja " tuskaa" ...
Jaahas, nyt täytyy alkaa inttää esikoisen kanssa.... *huoks*
Hiljaista tänään?
Sain itseni raahattua kaupungille tänään. Siellä hissukseen köpöttelin ja kävin tsekkaamassa lastentarvike Oz:in. Kallista kallista, mutta niin ihania lastenvaatteita. Hiplasin housua jos toista ja totesin lopulta, että mitä ihmettä teen 56 cm farkuilla ja jätin ostamatta. Sen sijaan H&M:stä ostin parit puolipotkarit, pipoja ja yökkärin Ernestille. Kaverilta on tulossa pari pussillista vaatetta, joten en nyt ennen niitten saamista osta mitään. Sellasta kevytkevythaalaria vähän kaipailin, mutta kaksosasia kaikki, enkä sellasta halua. Itselleni löysin Ozista housut, sellaiset hehtaarimalliset että menee loppuun asti sekä masutuubin. Parhaaksi mammavaatekaupaksi osottautui Indiska. Tunikaa, jos jonkinlaista tarjolla. Ihanaa sälää muutenkin:-)
Voi kauhistusten kanahäkki, jos Enresti on meidän viimeinen vauva. En ole siihen ajatukseen kyllä yhtään valmis ja ymmärrän Pinkertonia haikeuksissaan oikein hyvin.
Ankkikselle pahoittelut inssikokemuksesta. Eihän sitä kuitenkaan koskaan tiedä. Musta tuntuu, että mulla meni viime kevät pieleen sen pregnylin takia. Ihan takuulla pistätin sen aina väärään aikaan tai jotain. Meidän inssihän onnistui ilman irrotuspiikkiä ovistikkujen turvin. Tai kuka sitä koskaan tietää, vaikka olis kotivarmistuksista tärpännyt eikä koko inssistä..
Jaahas, nyt on levättävä tovi, kun tuli tuolla kaupungilla maleksittua sen verran kauan. Peräosastolla asiat paremmin;-)
Kiitos kysymästä Emmi, kyllä me ihan Euroopassa asustellaan, vähän yli pari vuotta ollaan oltu pois suomesta. Ihan en vielä tiedä milloin takaisin tullaan, mutta tullaan kumminkin jossain vaiheessa.
Senniinalle tsemppiä niiden pukamien kanssa, mulla oli toisessa raskaudessa niiiiiiin järkyttävät pukamat/haavaumat että koko raskaudesta jäi niiden takia tosi huono fiilis. Erinäköisiä rasvoja levittelin ja yritin syödä mahdollisimman kuitupitoista ruokaa!
Ihanaa Ani etta Prahan matka meni mukavasti, itse en ole siellä vielä käynyt, mutta kuullut nimenomaan kauniista rakennuksista ja historiasta.
Wempan kuulumisia täälläkin odotellaan, onhan siellä kaikki ok, selvä se!
NYT tämä tyttö lähtee treenaamaan ennenkuin lapset tulee kotiin,
kaikille aurinkoista loppupäivää,
pippuri