Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paksut hiukset suomalaisella

Vierailija
11.07.2026 |

Taitaa olla aika harvinaiset? Ei ainakaan julkisesti liikkuessa tule pahemmin vastaan.

Puhutaan siis kunnolla paksuista hiuksista. Hiuksia paljon ja ne on paksuja, letti kuin pullapitko. Hiustenpidennyksiä näkee jonkun verran mutta nehän ovat jonkun muun hiuksia.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisilla jos on paksut hiukset niin ne ovat karheaa, hieman kihartuvaa. Näyttävät epäsiisteiltä. 

mullaon kyllä paksut hiukset, mutta ne ei kiharra - tikkusuoraa, eikä väänny mihinkään suuntaan. kun kuivuvat yhteen asentoon, siihen jäävät…

Vierailija
22/38 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tumma, paksu ja kihara luonnostaan. En käsittele, lrikkaan ja kosteutan. Inhoan kun ihmiset koskevat päähäni kysymättä, inhonnut lapsesta asti. On harvinaiset mutta kyllä niitä on.

Mitä on lrikkaan ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on useampi kampaaja sanonut, että minulla on paksu/suomalaiseksi epätyypillinen hiuslaatu: paksu ja karhea.

Minulla myös paksu, karhea ja piikkisuora hiuslaatu. Pidän hiukset lyhyinä, leikkautan ne 6 viikon välein, en värjää hiuksiani, olen 64 v. mutta harmaita ei vielä näy.

Miestukka ?

Vierailija
24/38 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisilla jos on paksut hiukset niin ne ovat karheaa, hieman kihartuvaa. Näyttävät epäsiisteiltä. 

Kyllä ne voi tosiaan näyttää epäsiisteiltä jos niitä ei osaa hoitaa tai muotoilla. Mullakin oli sellaset hattarahöttöpörröhiukset nuorena ja inhosin laittaa mitään tököttejä hiuksiin. Kolmekymppisenä hankin sitten suoristusraudan ja vau, kerrankin oli sileät hiukset! Tosin aina jos oli kosteeta ulkona, ne räjähti ja sisälle tullessa olisi pitänyt taas suoristaa hiukset. Usein suoristin vain ne päällimmäiset hiukset ja alta annoin olla kiharana. Nelikymppisenä sitten aloin arvostaa kiharoitani, ja hoitaa ja muotoilla niitä oikeanlaisilla tuotteilla - ja kyllä ne olikin upeat, kehuja tuli usein. Viiskymppisenä olen nyt saanut tarpeekseni hiusten kanssa värkkäämisestä ja pidän niitä melkein aina kiinni - ponnarilla tai nutturalla. Eivät ainakaan enää törrötä ympäriinsä pirulauta! 

Vierailija
25/38 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole noin.

Vierailija
26/38 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina ollut paksut hiukset ja niin on lapsillammekin. Useampi kampaajakin näin sanonut.

Vierailija
27/38 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on, mutta vasta nykyinen kampaajani uskaltaa ohentaa niitä kunnolla. Edelliset ovat aina olleet liian varovaisia, vaikka olen yrittänyt sanoa että saksi nyt kunnolla vaan. Nyt ovat sopivan ilmavat ja pysyvät kuosissaan. Muiden hiuksiin en niin kiinnitä huomiota, mutta onhan niitä paksuja hiuksia monella muullakin.

Vierailija
28/38 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä ainakaan näe kellä hiusten pidennykset tai tuuhennukset. Aika huonosti tehty jos näkyy.

Jos suomalaisella on tasalaatuisen pitkät ja tuuheat = jatkeet, lisäkkeet.

Melkein kaikilla pitkähiuksisilla julkuilla on lisähiusta. Kuten lisäripsiäkin.

Vierailija
29/38 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsenlapsellani on pitkät, laineikkaat ja paksut hiukset. Ehkä tässä on heteroosi-ilmiö, kun isä on itäsuomalainen ja äiti länsisuomalainen.

Vierailija
30/38 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen suku Itä-suomesta ja heillä kaikilla on paksua ja karkeaa vähän kiharaa hius. Kateellinen olen.

T. Ohut suora liukas hius

Suora, liukas hius on helpompi hoitaa kuin karhea ja kihara.

Minulla oli ennen lasten saamista liukkaat, suorat, lasimaiset hiukset. Eivät takkuuntuneet eivätkä tarvinneet hoitoaineita.

Muuttuivat karheiksi ja kihartuivat raskauksien myötä. Paksummatkin ovat. Ovat toki nätit silloin kun niitä jaksaa hoitaa. Mutta tarvitsevat todella paljon hoitoaineita ja takkuuntuvat helposti. Pakko pitää öisin nutturaa tai lettiä jos ei halua aamulla leikata takkuja pois hiuksista.

Vierailija
31/38 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ja mun lapsilla on paksut hiukset. Mun hiuksista voisi ottaa 2/3 osaa pois ja jäljelle jäisi vielä ihan normaalipaksuinen tukka. Kampaajat inhoavat mun hiuksia, kun ne on niin työläät.

Vierailija
32/38 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on yksi kampaaja sanonut, että mulla on kolmen ihmisen hiukset. Nuorena olivat melko suorat, nykyään hiukan luonnonkiharat, eivät kuitenkaan mitkään säkkärät. Olen oikein tyytyväinen hiuksiini, helppohoitoiset.

Vierailija
33/38 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paksut hiukset täällä. Kesällä kuumat ja alan pitää ponnarilla heti kun kasvavat, ihan huomaamattani näin tulee aina tavaksi. Tallinnassa ottivat lisämaksun materiaalikuluja, silti huomattavasti edullisempaa kampaajalla käynti kuin täällä.

Vierailija
34/38 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen suku Itä-suomesta ja heillä kaikilla on paksua ja karkeaa vähän kiharaa hius. Kateellinen olen.

Minulla oli ennen lasten saamista liukkaat, suorat, lasimaiset hiukset. Eivät takkuuntuneet eivätkä tarvinneet hoitoaineita.

Muuttuivat karheiksi ja kihartuivat raskauksien myötä. Paksummatkin ovat. Ovat toki nätit silloin kun niitä jaksaa hoitaa. Mutta tarvitsevat todella paljon hoitoaineita ja takkuuntuvat helposti. Pakko pitää öisin nutturaa tai lettiä jos ei halua aamulla leikata takkuja pois hiuksista.

Se on jännä, kun mun paksu ja karhea luonnonkihara tukka ei ole ikinä takkuuntunut, siis ei oikeasti ikinä. Sen sijaan olen todistanut ohut- ja suorahiuksisten tuskailua takkujen kanssa. 

Vierailija
35/38 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullapa on luonnonkiharat ja paksut hiukset. Ihan suomalainen olen.

Vierailija
36/38 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen supisuomalainen ja hiusteni väri on perinteikkään maantienharmaa, mutta hiukset ovat paksut ja luonnokiharat. Yksittäinen hius on ohut ja lasimainen, mutta hiuksia on todella paksusti ja kiharan takia näyttää vähintään kaksinkertaiselta.

Vierailija
37/38 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on jännä, kun mun paksu ja karhea luonnonkihara tukka ei ole ikinä takkuuntunut, siis ei oikeasti ikinä. Sen sijaan olen todistanut ohut- ja suorahiuksisten tuskailua takkujen kanssa. 

Mun hiukset on kuin jouhia eikä ne takkuunnu koskaan ja voisin helposti elää ilman hiusharjaa. Myös mun käsityksen mukaan ohut ja silkkinen hiuslaatu takkuuntuu helpommin.

Vierailija
38/38 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geeneistäni on 86 prosenttia suomalaisia My Heritagen mukaan, mutta hiuksia riittäisi muillekin, vaikka ikääkin on jo 73 vuotta. Molemmat poikani ovat kaljuja, mutta tytärtäni kuvattiin lukiossa sanoilla ”tyttö, jolla on sairaan paksut hiukset”.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä