Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

viisi vuotta väliä -kuin ensisynnyttäjäkö taas????

21.05.2007 |

Kuulin, että jos synnytyksillä on yli viisi vuotta väliä, niin on kuin ensisynnyttäjä. Apua! Onko kellään tarkempaa tietoa, mitä tuolla lauseella tarkoitetaan?

Pari viikkoa on aikaa laskettuun aikaan ja tasan viisi vuotta väliä. Eli eikös se synnytys nyt olekaan yhtään nopeampi kuin viimeksi ja ovatko paikat yhtä tiukat kuin viimeksi, että tarvitaan episiotomia. Ja lapsikin on arvioitu kiloa isommaksi kuin viimeksi.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös kahden viikon päästä laskettu aika ja ed. synnytyksestä 6 vuotta. Mutta olen kuullut että vaikka edellisestä synnytyksestä olisi 20 vuotta niin silti olet kertaalleen synnyttänyt ja paikat aukee helpommin, Tää on tietty hirmu yksilöllistä mut kyllähän se maalaisjärelläkin ajateltuna noin on!! Eli lähdetäänhän avoimin mielin synnyttää!!;D

Vierailija
2/4 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 4,5-vuotta nyt väliä synnytyksissä,ja kolmonen tuli yhtä nopeeta kun kakkonenkin eli 5h meni.Mulle tehty ekassa raskaudessa välilihan leikkaus,kakkosessa ei tehty ja sain 10tikkiä.Nyt 4,5-vuoden jälkeen ei tarvinnu kun yhden tikin,ja senkin pistivät varulta,ei ois tarvinnu välttämättä eli helpoiten tämä kolmonen tullu ulos.Kaikki lapset painanu n.3.5kg

Rohkeesti vaan synnyttämään=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli kakkosen ja kolmosen synnytysten väliin 4,5 vuotta ja tosi sutjakasti tuli tämä kuopus pihalle :) Enkä usko että olisi ollut yhtään hitaampaa vaikka olisin puoli vuotta pidempään vielä odotellut..

Synnytysajat ovat ollet tällaiset:

v. 99 avautumisvaihe 16 h, ponnistus 1 h

v. 02 avautumisvaihe 8 h, ponnistus 3 min

v. 07 avautumisvaihe 5 h, ponnistus 3 min

Tällä kolmannella kerralla olin sairaalaan mennessä auki vasta sentin vaikka kivuliaita, säännöllisiä supistuksia oli ollut jo kolmisen tuntia. Loput 9 senttiä avautuivat kuitenkin parissa tunnissa, joten ihan haipakkaa menoa oli :)

Vierailija
4/4 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselin itse täällä samaa vähän aikaa sitten. Synnytin viikko sitten. Synnytysten väli oli 8 v ja yksi päivä. Ja avautuminen sujui nopeammin kuin esikoisesta ja synnytyksen kesto puoliintui ensimmäisestä. Ja spinaalipuudutus vei vielä kaikki kivut loppuvaiheessa, ponnistaminen tuntui lyhyen ajan lieviltä menkkakivuilta, siinä kaikki. Kyllä kehosi muistaa sen ensimmäisen synnytyksen.