Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~ELOKUISET vko 7 (ma-ke)~~~

11.02.2008 |

Uutta viikkoa pukkaa ja täällä paha olo tuli eilen takasin :O Tosin saattoi tulla siitä, ko söin kahvipöydässä yhen äkkimakean leivoksen. Keskimmäinen alkaa parantumaan taudistaan, mutta nyt on mulla iskenyt lihakset kipeiksi ja nessu vuotaa - oon yrittänyt kitata omatekoista mustikkasoppaa ihan urakalla, ettei iskis mulla tauti päälle. Katellaan, kuinka ämmän käy...

Vastaanpa noiden galluppikyssäreihin :)

1) Henkkamaukan ä-farkut oon ottanu käyttööni jo tovi sitten, ei mahu oikein omat farkut enää kii ;) Maha tuntuu turvonneen oikein olan takaa nyt viime päivinä.

2) Tulen varmaan olemaan kotona vielä vuosia, haluan nauttia kotona olemisesta ja lapsistamme. Isommille muksuillemme on mukavaa, ko on joku kotona aina koulusta tullessaan. Ja ei tuo mieskään oo käskenyt mua töihin ;) Osaa arvostaa mua ja mun panostani lapsiin, perheeseen ja kotiimme.

3) En oikeastaan oo huomannu mitään uutta edelliseen verrattuna. Tää raskaus menee nyt " siinä sivussa" , ko edellisessä olin suorastaan " hysteerinen ja ressasin aivan kaikesta" .

Ja ruokavalio ei oo muuttunut, koska meillä syödään muutenkin terveellisesti. Suklaata esmes ei tee ees mieli (eli varmaan tyttö tulossa ;) Kahvinjuonti on ainoa, joka on jäänyt vähemmälle.

Nyt tilaa muille!

-AJ&natiainen-

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä kotosalla ollaan saikonilla, kun meijän pikkumies on yrjötaudissa.. Voi sitä pyykin määrää.. :(

Ja sitten vähän omaa napaa.. Täällä on olo todella hyvä nyt kun on väsymys väistynyt historiaan..

Pinna on kyllä välillä ihan turhasta aika kireällä, mutta kun lähtee koirien kanssa vähän lenkkeilee niin kiukku laantuu.. :) Voi mun mies parkaa.. :)

Vastaukset kysymyksiin..

1. Äippävaatteita en ole vielä tarvinnut vaikka maha on yhtä iso kun viimeraskaudessa vk 30.. Mulla on yhet niin matalavyötäröiset farkut että ne menee vielä jonkin aikaa, ellei beba leviä kauheasti.. :) Muutaman tavallista pidemmän paidan olen ostanut ettei napa näy..

2. Olen kotona varmaan syksyyn 2009 ja sitten menen töihin takaisin.. En ole kauheasti kotiäitityyppiä.. Vaikka siitä paljon pidänkin..

3. En huomaa mitään muuta eroa tässä raskaudessa kun että ruoan suhteen mielialat on vaihtunut.. Ekan kanssa söin hulluna hillosipuleita (Yök) ja berliinimunkkeja.. :) Tuli 22kq raskauden aikana..

Toisen kanssa olin hulluna nakkeihin ja irtokarkkeihin.. Tuli 20kq raskauden aikana.. Ja nyt syön hulluna fetasalaattia, verigreippejä ja salmiakkia.. Nyt on tullut jo 5kq.. Vähän pelottaa toi painon nousu.. Olen aikaisemmissa raskauksissa saanut suht helposti kaikki liika kilot pois mutta koskaan ei voi tietää saanko nyt.. Tulipas pitkä stoori..

Yhen kysymyksen laittaisin teille..

Olemme menossa maaliskuun loppupuolella häihin ja pitäis löytää jotain kivaa päälle pantavaa.. Mistä olette ostanut juhlavaatteet raskaana ollessanne?

Lähden tästä pistämään karjalanpaistisa lämpeämään, kun poikani tulee kohta koulusta.. Palailen taas..

T. äippä ja " Elsa" rv 14+6

Vierailija
2/29 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva galluppi :)

1) Äitiysvaatteita en ole vielä käyttänyt, tosin kohta alkaisi olla tarvetta - yhdet tavalliset työhousut mahtavat vielä päälle, mutta käyttömukavuutta ei voi enää mainostaa. Vanhat äitiysvaatteet olen ilmeisesti vienyt kierrätykseen, kun niitä ei enää löydy. Herättelen toiveita, että torstaisella työreissulla ehtisin käymään ostoilla, kun pääsen vähän parempien valikoimien pariin.

2) Kotona olen todennäköisesti vuoden 2009 loppuun. En usko, että juuri sen pidempään voin/jaksan olla kotona, mutta hoitoon viennin " alaikärajana" pidän 1½ vuotta meidän lasten kohdalla.

3) Tässä raskaudessa olen voinut paljon-paljon huonommin kuin edellisessä. Ja pahoinvointi on iltapahoinvointia, huoh. Karmeata oksentaa miltei joka ikinen ilta, mutta toisaalta ajattelen, että ehkä se on hyvä merkki - kertoo siitä, että vauva on vielä matkassa.

Mulla on huomenna ultra ja vaikka vauvan on kertaalleen jo nähnyt, niin pelottaa aivan sairaasti. Olisipa kaikki kunnossa, niin uskaltaisin sen jälkeen jatella jo oikeastikin, että meille tulee toinen lapsi.

t. Liina

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja maanantaita! Viikonloppu meni mukavasti pursiseuran kekkereillä ja venemessuilla, ja täytyy sanoa, että olipa kyllä kivaa taas ajatella vähän vaihteeksi sitä lempiharrastustakin. Välillä kun menee nämä raskausmietteet jo melkein hysterian puolelle... =0

Vastauksia gallupkysymyksiin:

1. On mietitty noita poissaoloja työelämästä, kovastikin. Asia on varsinkin mulle kovin tärkeä, kun on työnikin. Eli alustavasti on ajateltu tehdä niin, että olen kotona kunnes lapsi on puolivuotias tai jonkin verran yli, ja sitten mies astuu remmiin muutamaksi kuukaudeksi (on muuten itse ilmoittanut halukkuudestaan). Ja sitten n. vuoden ikäisenä varmaan hoitoon - toivottavasti löytyy joku hyvä pph-paikka tai vastaava, sitähän se edellyttää. Syitä tähän jonkin verran tavallisesta poikkeavaan järjestelyyn on monia, ja voin niitä eritellä, jos joku haluaa, mutta en nyt tähän rupea niitä listaamaan.

2. Yllättänyt tässä raskaudessa on ensinnäkin pahoinvoinnin vähyys, ja sitten tietysti se, kuinka helpolta ja suoraviivaiselta kaikki on tuntunut. Hirveästi ei tarvinnut yrittää, eikä minkään sortin ongelmia ole ollut. Siitä ollaan tosi onnellisia!

Alma rv 12+1

Vierailija
4/29 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kärvistellään kans alkavan flunssan kanssa. Eilen alkoi yskä, joka tuntuu vaan pahentuneen tänään..:/ Tuntuu, ettei oikeen mikään auta. Höyryä oon ottanut ja hunajaa. Niillä sitä kai olis pärjättävä.. Vai oiskohan jollain hyvää vinkkiä mikä auttais yskään?!

Toivottavasti ei kovin pahaksi äidy!

Tsemppiä muillekin flunssa-aallon kourissa kärvisteleville! Muutama tuntui olevan..

Ja paha olo on tullut taas takaisin, melkein joka hampaiden pesu aiheuttaa vähintäänkin yökkäämistä..plaah!! Helpottais jo!!!!!!

Torstaina on sitten vihdoin ja viimein se np-ultra! Ja tästä sopivati aasinsillan kautta pääsen onnittelemaan jo ultrasta hyviä uutisia saaneita=) Teitä olikin aika monta, hyvä niin!!!!

Sitten galluppeihin:

1)Äitiysvaatteita en ole vielä joutunut ottamaan käyttöön. Esikoisen aikana, pärjäsin melkein koko raskauden tavallisilla vaatteilla. Tykkään muutenkin väljistä vaatteista ja ikävä kyllä kokonumerokin on aika iso jo ilman raskauttakin.. Nyt aattelin kyllä satsata kunnon ä-housuihin, että olis edes yhdet kunnolliset mitä pitää.

2)Mä olen varmaankin kotona siihen asti kunnes tuleva vauva täyttää kaksi. Uskoisin, että talouspuolikin sen kestää. Jos ei, niin sitten täytyy miettiä uusiksi. Ja täällä meilläpäin kotihoidontuen kuntalisää saa siihen asti kunnes lapsi täyttää kaksi vuotta.

3)Tää raskaus on sinänsä erilainen, kun on ollut sitä tuhruttelua, niin huoli painaa enemmän. Monena yönä oon nähny sellasta unta, että alkaa kova verenvuoto:( Toivottavasti ei ala ja lapsi olisi terve!

Muuten oireet on olleet samankaltaiset. Pahoinvointi samanlaista ja makeaa ei tee mieli ollekaan, ainoastaan hedelmäirtokarkkeja voi syödä;)

4) Ruokailutottumukset on muuten samat, paitsi kahvia en ole voinut juoda ollenkaan moneen viikkoon. Ja ne makeat ei maistu. Muutenkin jotenkin neutraalit ruuat maistuu.

No, jopas tuli pitkä viesti:) Pääkin tais tyhjetä...;)

T: Kamomilla rv 12 (neuvolan mukaan 11+4)

Vierailija
5/29 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kaikille!

Jäi viime viikkolla kokonaan kirjoittelematta tällä yksityisyrittäjämammalla kun tuo tilikausi lähenee loppua... voi voi tättä työmäärää..

Isommilla lapsilla meilläkin ollut vatsatautia, toivon ettei pahene. Tyttö valitti kunnolla aamulla vatsaansa mutta oli kuitenkin pakko viedä hoitoon..

kyselyyn

1) ä-farkut käytössä jo jonkun aikaa tässä raskaudessa tuntui kuin vatsa olisi " pompannut" heti näkyviin!

2) Tulen varmaan laitokselta suoraan laskemaan ja makselemaan palkkoja. Nuo yksityisyrittäjän lomat ovat mitä ovat...

3) ruokavalio koostuu niistä oikeista aineista, mutta ne ruoka-ajat ovat toinen juttu. Päivät venyvät niin äärettömän pitkiksi, (välillä 7.00-03.00) silloin vain tulee syötyä kun on nälkä tai muistaa...

Hauskaa viikonalkua kaikkille elokuisille.

Vierailija
6/29 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin pahoinvointi yllätti minut :/tänään oltiin ultrassa taas tarkistus käynnillä kun masu kipeenä ja vertakin vuosi aika rankasti..muta kaikki olikin onneksi kunnossa.siellä se vauva heilu kun heinämies ja nyrkkeili<3

perjantaina haen kanssa ensimmäise h&m mama vaatteet postista,ei enää mahu mihinkän omaa vaatteeseen....

lähen 09 töihin takasin ....

jaa..himoina on marjakiisseli ja vesimeloni:D

Vierailija
7/29 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

galluppeihin ekaksi:

1) Äippä vaatteita on ennestään ja nyt oon saanu kavereilta lisää ja pikkuhiljaa niitä joutuu ottamaan käyttöön. töissä kun istuu koko päivän ni tavalliset farkut ahistaa ja täällä nytkin siis mammahousuissa istuskelen. Ekassa raskaudessa ostin ekat mammahousut rv 18.

2) Näillänäkymin palaan töihin joko syksyllä 2009 tai sit 2009 vuoden lopussa. Esikoinen meni tarhaan elokuussa ollessaan 1v5kk ja hyvä ikä oli hänelle... ja miekii olin kyllä jo valmis tulemaan töihin. Eihän sitä toki tiedä jos vaikka mieli muuttuu mutta tällä hetkellä oon näin ajatellu.

3) Tässä raskaudessa oon voinu huonommin kun ekassa, mutta muuten samalla tavalle makeat ei maistu ja suolaiset herkut sitäkin enemmän ja hedelmät...

Juhlavaatteistakin joku kyseli (sori en muista kuka). Mie oon tehny ite raskausajan juhlavaatteita ja sit raskausajan jälkeisiä kans. Sillon kun eskoinen oli 4kk meillä oli kahdet häät ja niihintein itse silkkimekon, nyt meillä olis tiedossa lokakuulle yhdet häät ja toivon että tuo samainen mekko mahtuisi sillon päälle ;)

Muuten ei kummempaa viikon eka työpäiväkin on onneksi kohta takana. Poika oli kipeenä koko viime viikon, on taas korvatulehdus, vaikka korvat on putkitettu ja kitarisat poistettu syyskuussa... :( Nyt lääkkeet onneksi jo auttanu ja pääsi tänään tarhaan.

Mukavaa viikkon alkua kaikille !!!!

fiona77 rv 14+4

Vierailija
8/29 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

galluppiin...

äippävaatteet on ollut käytössä jo yli kuukauden, maha kasvoi heti alkuun niin että kaikki omat vaatteet kiristää ja paidat on lyhyitä, kaapista löytyy äippäfarkut ja jonkun verran äitiyspaitoja ja pari masutuubia joiden kanssa ne omatkin paidat vielä käy...hankinnoissa olisi lisää housuja kun tällä hetkellä mahtuu enää äippähousut ja parit trikoohousut joita kaapista löytyy...

kotona olosta: todennäköisesti olen kotona täysiaikaisesti syksyn 08, osa-aikaisena ajattelin käydä koulua kevään 09, jolloin kuitenkin suurimman osan ajasta voin olla kotona ja syksystä 09 takaisin opintoihin täysiaikaisesti...meillä mies jäisi mielellään vauvan kanssa kotiin, mutta se olisi taloudellinen itsemurha joten valitettavasti poissa laskuista...

olikos se sitten raskauden erilaisuus mitä kyseltiin...? eroja on ollut rajumpi pahoinvointi ja nopeammin ilmaantuva maha, hämmästelen myös kuinka aikaisin sain ilon tuntea vauvan liikkeet...

ruokailutottumukset ei taida olla muuttuneet miksikään, makeaa olen yrittänyt välttää ja mielihalujen kausia on ollut jo useampi, salmiakki, suolakurkut, ananasmehu, viili, vaalea leipä yms...tulee ja menee nämä hingut mutta jonkinlainen tasapaino tuntuisi pysyvän...

mammeli 13+6

Vierailija
9/29 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä olen vielä kolme päivää saikulla, jotta saan tämän influenssan taltutettua. Nyt alkaa kyllä olo olla jo parempi, mutta ääni ei vielä kanna. Olen kuuliaisesti (ja mielellään) ma-ke kotona.

Keskiviikkona mulla on neuvolalääkäri ja mies tulee sinne myös mukaan. Mukavaa nähdä veitikka taas.

Minulla on noihin ruokiin liittyvät himot vaihtuneet aivan täysin. Alkuraskauden himoitsin kaikkea epäterveellistä, rasvaista, suolaista ja makeaa.. Nyt mulla on joku terveyshimot-vaihe menossa. Voisin syödä vain paprikaa ja marjoja ja elää sillä. Ylipäänsä kaikki tuore ja mehukas maistuu. Hyvä niin!

Muuta, mukavaa viikon jatkoa kaikille!

Lyle 12+1

Vierailija
10/29 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille!!

Ensimmäinen yövuoro on kohta takana ja uni painaa kovasti jo päälle.Taas on hieman etovaa oloa kun väsyttää mutta kohta on melkein viikko kun en ole lainkaan oksentanut, ihanaa=))

Eilen oli toinen neuvolakäynti ja sydän äänet kuuluivat todella hyvin, nyytin kyse oli 160-170, taisi hänellä olla vauhti päällä.Liikkeitä kun en vielä tunne.Eli kaikki oli hyvin, viiden viikon päästä sitten uudestaan=))

Sitten galluppiin

En ole käyttänyt vielä äitiysvaatteita,yhdet isommat farkut mahtunut jalkaa sekä suorat housutkin menevät.

Tässä raskaudessa olen voinut huononmin, oksentanut kuusi viikkoa melkein joka päivä, montakin kertaa.eikä aina pelkästään aamulla.Väsymys ei ole ollut niin paha eikä myöskään migreenejä ole ollut niinkuin esikoisesta.Vähän joutuu miettimään syömisiä, koska jos syö liian paljon tai vähän tulee huono olo.Esikoisesta taas en pystynyt syömään juuri mitään viikolle 12 kun kaikki ruoka oli etovaa eikä maistunut.Hedelmät olivat ainoastaan in.

Töihin paluuta olen sen verran miettinyt että jos pystyisi olemaan sen kaksi vuotta kotona, mutta pakko on välillä keikkaa tehdä jotta tullaan toimeen.

Muistaako joku koska niitä kelan papereita alettiin täyttämään neuvolassa???

Nelli rv 12+6

Vierailija
11/29 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa käyty, eilen, kaikki hyvin, syke löytyi heti kun anturin pisti terkka masulle =) Ei siitä tietenkään saanut ihan samoja fiiliksiä, nyt kun on voinut kotona myös kuunnella, mutta yhtä kaikki se on ihanaa.

Ensi viikon keskiviikkona on np-ultra ja samalla reissulla varataan aika jo rakenneultraan (nykyisin tehdään sairaalalla) ja sokerirasitukseen, n. rv 17 on sitten nämä vuorossa. Sokerirasitus ei kyllä nappase yhtään, mutta mutta.. Viimeksi jouduin yhdestä poikkeavasta arvosta vuorokausiseurantaa sairaalaan, nyt käytäntö on kuulemma että kaksi pitää olla, muuten mennään vain neuvolan ohjeiden mukaan.

Gallupit, jotain äitiyshousuja olen välillä pitänyt ja paitoja (ne ei näytä äippä vaatteilta), mutta omat menee vielä joten kuten, kun tässä kotosalla olen niin löysät vaatteet muutenkin.

Ruoka maittaa, ei suurempia mielitekoja.

Äh nyt pienokainen heräsi, enemmän myöhemmin!!

-E- 11+

Vierailija
12/29 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut ihan hirmu väsynyt ja kiukkuinen nyt muutaman päivän - 6-vuotias esikoinen elää jotain murrosikää ja kiukuttelee siis kirjaimellisesti yötä päivää. Eilen aamulla iski sellainen epätoivon ahdistus, kun olin valvonut yöllä kahteen otteeseen, viimeisen pätkän kolmesta puoli viiteen, että kun kello soitti 5.45. aloin vaan itkeä ja laitoin pomolle viestin, että en tule töihin. Tämä väsymys ja hermoilu (varmaankin) on aiheuttanut myös sen että viikonloppuna oli jo supistuksia. Soitin sitten eilen neuvolaan ja sain käskyn lepäillä eka kolme päivää ja ellei auta, sitten torstaina lääkäriin. Mulla ei kuitenkaan ole ollut mitään vuotoja, joten en oikein osaa hätäillä tätä. heti kun sain eilen rauhassa nukkua ja levätä koko päivän, olokin oli parempi.

No joo, nyt pitäis vaan jaksaa aikuisen tavoin ottaa vastaan tuon kuusivuotiaan raivarit ja äksyily. Tänäkin aamuna nakkasin suutuspäissäni oman kännykkäni seinään, ja rikkihän se meni - kannatti...

No joo, anteeksi purkaus, yksinäni täällä tuhisen ja puhisen ja poden huonoa omaatuntoa tätä nykyä niin heikoista hermoistani. Mutta gallupiin:

1) Äitiysvaatteita on käytössä nyt yhdet housut, ja pidempiä paitoja olen käyttänyt jo kuukauden ainakin. Omissa farkuissa mahtuu jotenkin olemaan, ellei joudu istua pitkää aikaa yhteen menoon.

2) Mä " joudun" palaamaan töihin heti kun äitiysloma loppuu toukokuun puolivälissä. Mutta kun koulussa olen töissä, kesäloma alkaakin jo kesäkuun alussa ja jatkuu elokuun puoliväliin. Silloin mies pitää oman isäkuukautensa ja saa olla kotona niin vauvan kuin koulunsa aloittavan ekaluokkalaisen kanssa.

3) Olen kovasti miettinyt, onko mun olo ollut erilainen. Edelliset raskaudet alkoi kesällä ja lämmin ilma teki olon alussa tosi heikoksi. Nyt ei ehkä ole ollut niin kovaa pahoinvointia. Eniten olen nauttinut siitä (ja suurin ero edellisiin), että kaikki tämä on jo kolmannen kohdalla niin tuttua, ettei tarvitse ihan kamalasti hermoilla koko ajan. Tai ei ehdi eikä jaksa :) Mutta kai muuten aika samanlaista on.

No, nyt menen nauttimaan lepolomastani, parempaa päivää muille

toivoo anna ja rv 14+6

Vierailija
13/29 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja terve vaan kaikille kanssasisarille...

minä olenkin noihin galluppeihin jo vastaillut, sama ongelma housujen kanssa melkein kaikilla. Mua hirvittää torstain neuvola sen punnituksen takia...ei siis ole noussut paino nyt juuri ollenkaan, mutta siis ennestään jo melkoinen lasti...:(

No, joku kyseli Kelan lapuista. Eikös niitä täytetä joskus rv 25 jälkeen vasta...minä juuri yks päivä mietin tuota ja tuumailin että äitiyspakkauksen saisi huhti-toukokuussa ja silloin voi olla että tulee vielä tuo 2007 vuoden pakkaus. Mutta, minä kyllä tykkään niistä vaatteista ja väreistä...joten no harm done...:)

Anna22: missä kuussa tuo sinun 6-vuotias on syntynyt? Minulla on keskimmäinen 6-vuotias ja on heinäkuun Rapu. No, enää ei ole ihan tuollainen, mutta 1-3 vuotiaana oli yöllisiä kauhukohtauksia ja raivareita jotka oli todella vaikea taltuttaa. Tuli vaan heti aika tuttu fiilis. Yöt olivat kauheita. Vieläkin neiti on paha jos sattuu olemaan jankkaus-päällä. Saattaa saada raivarin illalla, jos hän ei muista, että on annettu hyvän yön suukko ja peitelty. Olen yrittänyt olla antamatta periksi ja todennut, että on kaikki tytöt peitelty jne...mutta joskus se raivo ja huuto on niin järkyttävää että on pakko antaa periksi. Muuten tyttö on hellä ja lämmin ja huumorintajuinen , mutta suuttuessaan on kaikilta oksat pois.

NO, omaan napaan sen verran, että vauva liikkuu jo sillä lailla että tunnen niitä hentoja potkuja. Silti odotan torstaita että pääsee kuulemaan sydänääniä, kaipa se tieto lisää sitä tuskaa ja pelkää kaikkea pahinta.

Eilen Lindexissä kuolasin sellaista mini-kokoista sinistä potkupukua...höh...jotenkin on poika-fiilis..mutta kun kuitenkin usko siihen on heikkoa...tyttöjä on 3 kpl...mihinkäs se saman miehen kanssa muuttuu?

TarjaMamma rv 14+6

Vierailija
14/29 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Kelan etuuksia haetaan viikoilla 20-26. eli siis mulla menee maalis-huhtikuulle.

Vierailija
15/29 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on päivät jo aivan sekasin - sitä kotona ollessaan ei ajattele näitä päivien kulkuja mitenkään.

Emma: Jännä juttu muuten toi sokerirasitus - teillä tehäään se melko aikasin ja se, että jouduit ihan sairaalaan seurantaan sen vuoksi vuorokaudeksi. Onko teillä yks vai kaks seurantatestiä raskauden aikana? Mulla oli viime raskaudessa sr-testi vasta vkolla 28 ja tästäkin meen automaattisesti seurantaan vkolla 28. Miehän napsahin paastosta kiinni viimeksi, nii seurasin ihan kotona noita arvoja muutaman viikon ajan. Sain nlasta mittarin ja laitoin arvot ylös. Paperi toimitettiin sitten ä-polille ja siellä sanottiin, ettei mitään ylimääräistä seurantaa tarvi.

Emma: Kovasti jaksamista 6 vuotiaan kiukkupussin kanssa - toivottavasti asiat oikenee ja mamma saa levähtää. Ite olin viime raskaudessa kireenä, ko viulunkieli koko raskauden ajan, mutta nyt oon ihmeen leppoisa.

Tosta ä-pakkauksesta vielä. Ite sain viime vuonna tosiaan sen vuoden -07 pakkauksen ja muistaakseni pakkaukset vaihtuu just touko-kesäkuun vaihteessa. Sinnittelin sen hakemuksen kans nii pitkälle ja Kelan täti laittoi mun paperiin merkinnän, että tahtoisin v.07 pakkauksen, ko oli mun mielestä paljon fiksumpi ja neutraalimpi, ko vuoden 06. Nehän jakaa ensin vanhat alta pois, ennenko alottaa uusien jakamisen. Nyt ei oteta pakkausta, vaan otan rahana ja sijotan sen kestoihin :) Tosin eipä oo ollu pakkauksen vaatteilla paljon käyttöä, osa on vieläkin ihan käyttämättä. Harsot, peitto, lakanat, pyyhe ja makuupussi ovat vieläkin kovassa käytössä, muuten on aika käyttämätön paketti.

Ja nyt piippas pyykkikone, joten menen...Vointeja kaikille!

-AJ kera natiaisen-

Vierailija
16/29 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienten aamu-unien jälkeen olokin on kummasti parempi. Ajattelin itse asiassa käydä hakemassa lapset aiemmin päikystä ja ajella niiden kanssa kaupunkiin parturireissulle ja vaikka hampurilaisille :)

TarjaMamma: Meidän esikko on syntynyt tammikuun ensi päivinä - kaurislapsi siis. Todella temperamenttinen tapaus ollut ihan pienestä saakka (ihan toista kun tuo parivuotias pikkusisko) ja nämä kehityskulkuun liittyvät kriisi-iät on ollut aina melkoista hulinaa. Odotan oikeasti ihan kauhulla, että kuinka tyttö selviää ehjin nahoin murrosiästä. Nyt ollaan nukuttu kaksi yötä putkeen, illalla sitten kiukkuaa ennen nukkumaan menoa ja ramppaa lastenhuoneen ja olohuoneen väliä. Muuten on hirmu fiksu ja empaattinen lapsi, suuttuessaan sitten jotain muuta...

Niin ja mä kanssa hypistelen sinisiä pukuja, tosin meidän kummankin suvussa on pelkkiä tyttöjä (mieskin perheessään joku kumma oikku, kolme muuta on tyttöjä). Jotenkin on vaan " erilainen olo" .

anna

Vierailija
17/29 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkku kipee ja jäseniä särkee. Olen nyt ainaski pari päivää saikulla. Meillä saa ottaa 3 päivää omalla ilmoituksella, ei siis tarvi ainakaan vielä lähteä lääkäriin.

Äippähousuja olen käytellyt, sillä omat ei ole mahtuneet enää moneen viikkoon jalkaan. Tosi maha on kuitenkin vielä sen verta pieni, ettei äitiyshousut meinaa pysyä jalassa. Joutuu aina kiskomaan ylös.

En vielä tiedä,kuinka kauan olen kotona lapsen kanssa. Syksyyn 2009 asti vähintään, sillä minäkin olen koulussa töissä ja kesäloma alkaa sopivasti vanhempainlomakauden jatkeeksi. Toivessa olis kuitenkin olla sinne vuodenvaihteeseen asti kotona. Pitää ottaa vaikka pankista lyhennysvapaata, kun meillä ei ole kuntalisää ja isomat lapset koululaisia, joten niistäkään ei saa ylimääräistä " tienestiä"

Tässä raskaudess yllättänyt tuo verenvuoto, joka on säikytellyt pari kertaa, väsymys mutta plussana huonon olon vähäisyys.

Alma73, oletteko veneilijöitä? Millanen vene teillä on? Me ostettiin reilu vuosi sitten vanha purjevene. En taida mahan kanssa ens kesänä mahtua veneeseen. En ainakaan voi kuvitella itseäni keulassa purjetta laskemassa. Se on välillä aika hurjaa hommaa, kun veneen keula menee ylös alas. Mitenkähän pelastusliivit menee päälle? Olisko paukkuliivit paremmat mahan kanssa?

Vierailija
18/29 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... eli tässä tulee ihan viestikin: Pahoittelut kaikille flunssien sun muiden kourissa kärvisteleville ja pikaista paranemista! Täällä on vielä vältytty niiltä, mutta pitää koputtaa puuta.

Kauralastu: Täällä siis on muitakin veneilijöitä! Juu, meillä on semmoinen pieni Albin Viggen -merkkinen purkkari, vanha ja pieni mutta sympaattinen. Laitoinkin kyselyä tuonne harrastuspuolelle siitä, kuinka ihmiset on pärjäilleet isojen vatsojen/pienten lasten kanssa veneessä. Viimeksi kun katsoin se oli luettu kaksi kertaa, eikä vastattu kertaakaan...

Meillä on ensi kesän suhteen alustavana suunnitelmana startata merelle juhannuksen aikoihin (toivon silloin vielä kykeneväni) ja edetä vointien mukaan. Silloin työnjako olisi se, että minä ajan ja mies hoitaa purjeet ja laituriin hyppimiset. Mutta pitää tietysti mennä ihan vointien mukaan. Paukkuliivit on kyllä, olen ajatellut, että ne varmaan toimii ison vatsankin kanssa. Mutta olisi tietysti siihenkin kiva kuulla kokeneempien mielipiteitä, mulla kun tämä raskaus on ensimmäinen.

Alma

Vierailija
19/29 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipas pino mennyt kauas..

täällä maha alkaa näkymään ja housut puristaa, en ole silti vielä äippä housuja ottanut käyttöön. mitäköhän ne muut gallupit oli...meinaan olla kotona ainakin siihen asti kuhan vauva on 1,5 vuotta. en muista nyt niitä muista ...

huomenna sitten neuvolaan ja lääkäri on samalla..kuulee sydänäänet eka kerran, olen vaan ultrassa nähnyt mutten kuullut vielä.

ollaan kerrottu kaikille jo raskaudesta..pari kaveria odottaa samaan aikaan.

peetu 11+3

Vierailija
20/29 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja heti omaa napaa =) Väsymys on ihan hirvee, mä voisin vaan nukkua..Hb on kyllä laskenut 160 jo 135. Eilen oli neuvola ja reippaat sydänäänet kuulu n.145. Baby vaan oli niin vilkkaana että kesti kauan aikaa saada oikeita lukemia =) Onko teillä muilla ollut vielä Hb: laskuja? Seuraavan kerran menenkin sitten rakenneultraan ja huhtikuussa onkin vasta seuraava neuvola, jolloin sitten tehdään äitiyspakkaus hakemukset. Mulla vaihtuu neuvolan tätikin ennen kesää, jää eläkkeelle =( harmi hän on tosi mukava..Noh toivottavasti on seuraajakin =)

Pitäisi varmaan itsekin vastata nuihin galluppeihin =)

Eli äititysvaatteet on ollut jo ainakin yli kuukauden käytössä =) Uusia pitäisi alkaa jo katselemaan

Aion käydä koulua jonkin verran syksyllä, siis jotain sellaisia kursseja joita voin kotona suorittaa..Kouluun palaan varmaan tammikuussa 2009 jos mies jää kotiin, jos ei sitten minä jatkan kotona oloa. =)

Tässä raskaudessa on yllättänyt pahoinvointi ja mahan koko.

Äitiyspakkauksista olitte kanssa jutelleet eli minä aion ottaa pakkauksen on siellä niin paljon ihania juttuja =) 22vk yleensä tehdään paperit, mutta niillähän ei ole kiirettä =)

Pyykit odottaa..hui miten sitä jaksaa..

Sanna ja masunapero 15+3