Ketju VAIN kauniille naisille đ đ»
No niin kanssasisaret, tÀmÀ ketju on meille, jotka olemme saaneet synnyinlahjana kauneuden. Aihehan on tabu, jota pitÀÀ peitellÀ ja yrittÀÀ vÀhÀtellÀ tai pienentÀÀ itseÀÀn, ettei ÀrsytÀ muita, joten tuli mieleen, ettÀ luodaanpa meille oma ketju, jossa saamme jakaa kokemuksia ilman syyllisyyttÀ siitÀ, ettÀ on onnellinen siitÀ, mitÀ on saatu.
ĂrsyttÀÀ, kun ihmiset saa olla ylpeitĂ€ vaikka soittotaidosta, laulutaidosta, lahjakkuudesta urheilussa, piirtotaidosta jne. MUTTA jos joku on saanut synnyinlahjana kauneuden, se tuntuu suurinpiirtein synniltĂ€, mitĂ€ pitĂ€isi hĂ€vetĂ€ tai ainakin koittaa pitÀÀ kynttilÀÀ vakan alla, ettei loista liikaa. Tavallisen nĂ€köinen saa kaunistautua ja onhan kautta aikain naiset niin tehneet, ja siksi sen ympĂ€rillĂ€ on aina pyörinytkin iso bisnes, mutta kun kaunis nainen kaunistautuu, se tuntuu olevan monelle liikaa.
Olen viisikymppinen ja nyt vasta uskallan olla taas oma huoliteltu itseni, ilman ettÀ tunnen siitÀ syyllisyyttÀ ja yrittÀn pienentÀÀ itseÀni, etten olisi muiden naisten silmissÀ liikaa ja saisin siten hyvÀksyntÀÀ. Todella vapauttavaa.
En siis ikinÀ missÀÀn ole kehunut itseÀni toisille, olen ollut aina ystÀvÀllinen ja kohtelias, mutta silti saanut vihaa niskaani: miehet ihastuu ja naiset vihastuu. Parhaiten olen aina tullut juttuun toisten kauniiden naisten kanssa, joiden ei tarvi kilpailla ulkonÀöstÀ, vaan ovat tyytyvÀisiÀ omaan peilikuvaan.
Ja tĂ€ssĂ€ ei kauniiden tarvi kainostella tai tavallisen nĂ€köisten tulla vĂ€ittelemÀÀn, kuka on kaunis ja kuka ei, tĂ€mĂ€ ei nyt ole teille, joten kauniit: saatte jatkaa! đ€
Kommentit (165)
Vierailija kirjoitti:
Itse olen huomannut, ettÀ kun olet kaunis olet myös tuomittu olemaan yksin ihan riippumatta siitÀ kuinka ystÀvÀllinen ja kiva ja helposti lÀhestyttÀvÀ olet. Tavallisen nÀköiset pariutuvat helpoiten ja ovat yleisesti pidettyjÀ, rumat löytÀvÀt aina itselleen lopulta jonkun, mutta kun olet kaunis sulla ei ole kumppania eikÀ ystÀviÀ.
MÀ ollen ruma/tavis ja 0 ystÀvÀÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet kaunis nainen ja haluat muilta naisilta ihmismĂ€istĂ€ kohtelua, lopeta meikkaaminen ja laittautuminen. Leikkaa tukka lyhyeksi. ĂlĂ€ kĂ€ytĂ€ mitÀÀn ihonmyötĂ€istĂ€ vaatetta vaan verhoa itses kaapuihin. Verkkarit hyvĂ€t ja niiden kanssa löysĂ€ college. LöysĂ€ lattiaan asti ulottuva Marimekkokuosinen mekko on paras juhliin.
Juuri nÀin. En ole hÀikÀisevÀn kaunis, mutta riittÀvÀn kaunis ja miesten mieleen, niin auta armias mulle on toiset naiset olleet ilkeitÀ. Vaan yhtÀ hyvÀnnÀköiset tai kauniimmat naiset kohtelee hyvin.
NÀin tavallisen nÀköisenÀ naisena ja muita asiallisesti kohtelevana tympÀisee tuollainen yleistÀminen. Itse olen saanut paskaa osakseni kauniilta naisilta.
Niin, puhun omasta kokemuksestani. Ei ole tarkoituskaan puhua mistÀÀn keskimÀÀrÀisestÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet kaunis nainen ja haluat muilta naisilta ihmismĂ€istĂ€ kohtelua, lopeta meikkaaminen ja laittautuminen. Leikkaa tukka lyhyeksi. ĂlĂ€ kĂ€ytĂ€ mitÀÀn ihonmyötĂ€istĂ€ vaatetta vaan verhoa itses kaapuihin. Verkkarit hyvĂ€t ja niiden kanssa löysĂ€ college. LöysĂ€ lattiaan asti ulottuva Marimekkokuosinen mekko on paras juhliin.
Juuri nÀin. En ole hÀikÀisevÀn kaunis, mutta riittÀvÀn kaunis ja miesten mieleen, niin auta armias mulle on toiset naiset olleet ilkeitÀ. Vaan yhtÀ hyvÀnnÀköiset tai kauniimmat naiset kohtelee hyvin.
NÀin tavallisen nÀköisenÀ naisena ja muita asiallisesti kohtelevana tympÀisee tuollainen yleistÀminen. Itse olen saanut paskaa osakseni kauniilta naisilta.
Niin, puhun omasta kokemuksestani. Ei ole tarkoituskaan puhua mistÀÀn keskimÀÀrÀisestÀ.
Jep, ja tÀytyy muistaa ettÀ sama ihminen voi olla erilainen eri ihmisille. Esim keskiverto voi olla ystÀvÀllinen keskiverrolle ja vmÀinen kauniille jne. TÀmÀ siis vain esimerkkinÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, ja tÀytyy muistaa ettÀ sama ihminen voi olla erilainen eri ihmisille. Esim keskiverto voi olla ystÀvÀllinen keskiverrolle ja vmÀinen kauniille jne. TÀmÀ siis vain esimerkkinÀ.
Niin ja taas hienosti unohdetaan se, ettÀ myös kauniit osaavat olla ilkeitÀ.
KyllÀ kauniista yritetÀÀn oikein kaivamalla kaivaa jotain virheitÀ, ja jos ei löydy mitÀÀn ns. oikeaa, niin siitÀ aletaan keksimÀÀn jotain perÀttömiÀ juttuja, ettÀ se saataisiin rumennettua sisÀisesti ja mustamaalattua edes siten. NÀin ainakin pienellÀ paikkakunnalla, valitettavasti.
Otsikko: Ketju VAIN kauniille naisille
Niin tuoko on sitÀ ystÀvÀllistÀ ja asiallista kÀytöstÀ?
Vierailija kirjoitti:
KyllÀ kauniista yritetÀÀn oikein kaivamalla kaivaa jotain virheitÀ, ja jos ei löydy mitÀÀn ns. oikeaa, niin siitÀ aletaan keksimÀÀn jotain perÀttömiÀ juttuja, ettÀ se saataisiin rumennettua sisÀisesti ja mustamaalattua edes siten. NÀin ainakin pienellÀ paikkakunnalla, valitettavasti.
Voihan nyyh.
Vierailija kirjoitti:
Niin edelleen myös kauniit tekee kaikkea pahaa. Itse olen tavallisen nÀköinen nainen ja silti musta on levitelty ties mitÀ paskaa ja myös kauniiden naisten toimesta.
Melkoisen sokea pitÀÀ olla, jos kuvittelee kaikkien kauniiden naisten olevan ihania eivÀtkÀ he tee koskaa mitÀÀn pahaa. Vain rumat ja tavikset tekee tuota.
TÀhÀnkin varmaan taas tullaan vÀheksymÀÀn mun kokemuksia
đ”đ¶
"Mut ei ne tienneet.
Ei pÀivÀÀni pilanneet niin helpolla.
EikÀ vieneet, ei saaneet ne pois tÀtÀ loistavaa tunnelmaa.
Oon yksin ja se tuntuu hyvÀltÀ.
MĂ€ oon viisas.
Mun sydÀmmel on kypÀrÀ.
MĂ€ oon kaunis, vaikka itse sanonkin.
Ja voin paljon paremmin"
đ”đ¶
Vierailija kirjoitti:
Aika hyvin provosoi tĂ€llainen ketju tÀÀllĂ€, kun ei vaan pysty olemaan kommentoimatta he, joita ketju just ei koske đ
Se on semmosta. Ja vielĂ€ kivempaa on vastata omaan viestiin, ikÀÀn kuin saisi lisÀÀ nostetta ekalle postaukselle. đ
MistÀkö johtuu ettÀ kauneutta ei arvosteta kuten vaikkapa soittotaitoa? Vanha kansa on varoittanut tÀstÀ, ja ihan syystÀ.
Vierailija kirjoitti:
MistÀkö johtuu ettÀ kauneutta ei arvosteta kuten vaikkapa soittotaitoa? Vanha kansa on varoittanut tÀstÀ, ja ihan syystÀ.
Kauneus on katsojan silmÀssÀ. Se tarkoittaa sitÀ, ettÀ toisen mielestÀ joku ihminen on kaunis, mutta toisen mielestÀ ruma. Kaikki ihmiset nÀhdÀÀn sekÀ kauniina ettÀ rumina. LisÀksi kauneus on katoavaista. Sen tÀhden on turhaa panostaa kauneuteen liikaa. Sen sijaan soittotaito ilahduttaa vielÀ vanhanakin.
Vierailija kirjoitti:
Muuten vaan kauniita ja komeita juurikin arvostetaan. Ihan pÀivÀkodista ja koulusta alkaen (on kavereita ja aikuisetkin huomioivat lapsen tarpeet paremmin), nuorena aikuisena (on parisuhteita ja kavereita ja alun työuran mahdollisuuksia) ja yhÀ aikuisenakin (on kavereita, parisuhteet ja saavat todennÀköisemmin hyvÀpalkkaiset työt).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauneus on katsojan silmÀssÀ. Se tarkoittaa sitÀ, ettÀ toisen mielestÀ joku ihminen on kaunis, mutta toisen mielestÀ ruma. Kaikki ihmiset nÀhdÀÀn sekÀ kauniina ettÀ rumina. LisÀksi kauneus on katoavaista. Sen tÀhden on turhaa panostaa kauneuteen liikaa. Sen sijaan soittotaito ilahduttaa vielÀ vanhanakin.
No ei mene noin. On olemassa ihan universaalia kauneutta. Ei huippumalliksi pÀÀse joku pottunokka JÀmsÀstÀ. Ja voitko tosissaan vÀittÀÀ, ettÀ jonku mielestÀ Victoria's secretin mallit on rumia? Valehtele mulle pliis.
Vierailija kirjoitti:
Onpa jÀnnÀ, ettÀ tÀhÀn ei kommentoida mitÀÀn. Tuo on sitten ilmeisesti sitÀ parempaa kÀytöstÀ koska kyse on kauniista naisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa jÀnnÀ, ettÀ tÀhÀn ei kommentoida mitÀÀn. Tuo on sitten ilmeisesti sitÀ parempaa kÀytöstÀ koska kyse on kauniista naisista.
MinÀpÀ vastaan:
Tein ketjun nimenomaan VAIN kauniille naisille, ettÀ tÀmÀ olisi pysynyt asiallisena meidÀn kokemusten jakamisena, ettei olisi mennyt juurikin tÀhÀn vÀnkÀÀmiseen, kuten tÀmÀ viestisi, johon vastaan, mutta tÀhÀnhÀn se just tÀysin arvattavasti ja valitettavasti meni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MinÀpÀ vastaan:
Tein ketjun nimenomaan VAIN kauniille naisille, ettÀ tÀmÀ olisi pysynyt asiallisena meidÀn kokemusten jakamisena, ettei olisi mennyt juurikin tÀhÀn vÀnkÀÀmiseen, kuten tÀmÀ viestisi, johon vastaan, mutta tÀhÀnhÀn se just tÀysin arvattavasti ja valitettavasti meni.
Ap
TÀmÀ on julkinen keskustelupalsta etkÀ voi mÀÀrÀtÀ kuka tÀhÀn ketjuun saa kirjoittaa. Hienosti sivuutetaan ne kirjoittajat jotka ovat kertoneet saaneensa rumaa kohtelua kauniilta naisilta. SitÀ jaksetaan kyllÀ mainostaa, ettÀ rumat ja tavallisen nÀköiset on kamalia ihmisiÀ. Ette edes huomaa mitÀÀn vikaa omassa kÀytöksessÀnne. Ihan aloituksesta lÀhtien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei mene noin. On olemassa ihan universaalia kauneutta. Ei huippumalliksi pÀÀse joku pottunokka JÀmsÀstÀ. Ja voitko tosissaan vÀittÀÀ, ettÀ jonku mielestÀ Victoria's secretin mallit on rumia? Valehtele mulle pliis.
Juuri nÀin, vai kuka voi pokkana vÀittÀÀ, ettÀ esim. Grace Kelly ei olisi kaunis, vaan ihan tavis tai jopa ruma, tai ettÀ Tarja Halonen on todella kaunis nainen?
Se vaan on niin, ettÀ musta on musta ja valkoinen on valkoinen, vaikka joku haluaisikin muuta uskoa, saati vÀittÀÀ.
Hups...avasin tÀn vahingossa oon vaan ruma tavis. 6/10