Ketju VAIN kauniille naisille đ đ»
No niin kanssasisaret, tÀmÀ ketju on meille, jotka olemme saaneet synnyinlahjana kauneuden. Aihehan on tabu, jota pitÀÀ peitellÀ ja yrittÀÀ vÀhÀtellÀ tai pienentÀÀ itseÀÀn, ettei ÀrsytÀ muita, joten tuli mieleen, ettÀ luodaanpa meille oma ketju, jossa saamme jakaa kokemuksia ilman syyllisyyttÀ siitÀ, ettÀ on onnellinen siitÀ, mitÀ on saatu.
ĂrsyttÀÀ, kun ihmiset saa olla ylpeitĂ€ vaikka soittotaidosta, laulutaidosta, lahjakkuudesta urheilussa, piirtotaidosta jne. MUTTA jos joku on saanut synnyinlahjana kauneuden, se tuntuu suurinpiirtein synniltĂ€, mitĂ€ pitĂ€isi hĂ€vetĂ€ tai ainakin koittaa pitÀÀ kynttilÀÀ vakan alla, ettei loista liikaa. Tavallisen nĂ€köinen saa kaunistautua ja onhan kautta aikain naiset niin tehneet, ja siksi sen ympĂ€rillĂ€ on aina pyörinytkin iso bisnes, mutta kun kaunis nainen kaunistautuu, se tuntuu olevan monelle liikaa.
Olen viisikymppinen ja nyt vasta uskallan olla taas oma huoliteltu itseni, ilman ettÀ tunnen siitÀ syyllisyyttÀ ja yrittÀn pienentÀÀ itseÀni, etten olisi muiden naisten silmissÀ liikaa ja saisin siten hyvÀksyntÀÀ. Todella vapauttavaa.
En siis ikinÀ missÀÀn ole kehunut itseÀni toisille, olen ollut aina ystÀvÀllinen ja kohtelias, mutta silti saanut vihaa niskaani: miehet ihastuu ja naiset vihastuu. Parhaiten olen aina tullut juttuun toisten kauniiden naisten kanssa, joiden ei tarvi kilpailla ulkonÀöstÀ, vaan ovat tyytyvÀisiÀ omaan peilikuvaan.
Ja tĂ€ssĂ€ ei kauniiden tarvi kainostella tai tavallisen nĂ€köisten tulla vĂ€ittelemÀÀn, kuka on kaunis ja kuka ei, tĂ€mĂ€ ei nyt ole teille, joten kauniit: saatte jatkaa! đ€
Kommentit (75)
liian pitkÀ alotus, tuota kukaan jaksa lukee
Ei taida löytyÀ tyhjÀpÀiltÀ kauheasti sanottavaa? Hiljainen ketju saattaapi olla tiedossa...
Vierailija kirjoitti:
liian pitkÀ alotus, tuota kukaan jaksa lukee
Niin, tĂ€mĂ€ onkin hyvĂ€nnĂ€köisille hyvĂ€nĂ€köisille đ
Vierailija kirjoitti:
Ei taida löytyÀ tyhjÀpÀiltÀ kauheasti sanottavaa? Hiljainen ketju saattaapi olla tiedossa...
KyllĂ€, ja eka vastauskin oli juuri sitĂ€, mitĂ€ nimenomaan ei haettu đ
MÀÀrittele ensin KAUNEUS, sitÀkin on monenlaista.
Itse olen huomannut, ettÀ kun olet kaunis olet myös tuomittu olemaan yksin ihan riippumatta siitÀ kuinka ystÀvÀllinen ja kiva ja helposti lÀhestyttÀvÀ olet. Tavallisen nÀköiset pariutuvat helpoiten ja ovat yleisesti pidettyjÀ, rumat löytÀvÀt aina itselleen lopulta jonkun, mutta kun olet kaunis sulla ei ole kumppania eikÀ ystÀviÀ.
Yleisestikin, niin kyllĂ€hĂ€n Suomessa on ihan Ă€lyttömĂ€n paljon ihmisiĂ€, jotka ei edes yritĂ€ nĂ€yttÀÀ hyvĂ€ltĂ€, niin miehiĂ€ kuin naisia. TÀÀllĂ€ on oikeasti harvinaista nĂ€hdĂ€ hyvĂ€n nĂ€köinen ihminen, joka on panostanut tyyliin đ
Olen ruma mies ja olen tullut kommentoimaan ketjuusi. MitÀ aiot tehdÀ asialle?
Samaa mieltÀ.
T. Toinen kaunis nainen
Olen ruma mies, mutta haluaisin silti osallistua tÀhÀn. Saanko? Pliis?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen huomannut, ettÀ kun olet kaunis olet myös tuomittu olemaan yksin ihan riippumatta siitÀ kuinka ystÀvÀllinen ja kiva ja helposti lÀhestyttÀvÀ olet. Tavallisen nÀköiset pariutuvat helpoiten ja ovat yleisesti pidettyjÀ, rumat löytÀvÀt aina itselleen lopulta jonkun, mutta kun olet kaunis sulla ei ole kumppania eikÀ ystÀviÀ.
Totta, kiitos asiallisesta vastauksesta đ
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltÀ.
T. Toinen kaunis nainen
Ihanaa, löytyyhĂ€n meitĂ€! đ€
Aika hyvin provosoi tĂ€llainen ketju tÀÀllĂ€, kun ei vaan pysty olemaan kommentoimatta he, joita ketju just ei koske đ
Kohta poistuu ketju, kun on liian arka aihe ketjun naisille đ€
Vierailija kirjoitti:
Yhyy yhyy! Kauniit ihmiset ovat niin syrjittyjÀ! ElÀmÀni on hirveÀÀ! Yhyy yhyy! Kauniina ihmisenÀ on niin vaikeaa löytÀÀ kumppani!
Aika erikoinen ja hieman elitistinen aloitus. Kauneus on kuitenkin katsojan silmÀssÀ, eikÀ ole olemassa mitÀÀn universaalia 'kauniiden klubia'. Eikö muiden naisten viha tai miesten reaktiot voi johtua myös
jostain muusta kuin pelkĂ€stĂ€ ulkonÀöstĂ€ â esimerkiksi siitĂ€, miten viestii ympĂ€ristölleen? Itsevarmuus on hieno asia, mutta tĂ€ssĂ€ rajataan ihmisiĂ€ aika karkeasti kahteen leiriin."
TeidÀn kauniiden yksinÀisyys ei johdu siitÀ ettÀ te olette kauniita, vaan siitÀ ettÀ teillÀ on usein pissaa pÀÀssÀ.
Ilmeisesti luulette ettÀ olette jossain muita ylempÀnÀ, ja pelkkÀ kauneus riittÀÀ?
Prööt, kauniskin pieree, kakkii ja kuolee :)