Ketju VAIN kauniille naisille đ đ»
No niin kanssasisaret, tÀmÀ ketju on meille, jotka olemme saaneet synnyinlahjana kauneuden. Aihehan on tabu, jota pitÀÀ peitellÀ ja yrittÀÀ vÀhÀtellÀ tai pienentÀÀ itseÀÀn, ettei ÀrsytÀ muita, joten tuli mieleen, ettÀ luodaanpa meille oma ketju, jossa saamme jakaa kokemuksia ilman syyllisyyttÀ siitÀ, ettÀ on onnellinen siitÀ, mitÀ on saatu.
ĂrsyttÀÀ, kun ihmiset saa olla ylpeitĂ€ vaikka soittotaidosta, laulutaidosta, lahjakkuudesta urheilussa, piirtotaidosta jne. MUTTA jos joku on saanut synnyinlahjana kauneuden, se tuntuu suurinpiirtein synniltĂ€, mitĂ€ pitĂ€isi hĂ€vetĂ€ tai ainakin koittaa pitÀÀ kynttilÀÀ vakan alla, ettei loista liikaa. Tavallisen nĂ€köinen saa kaunistautua ja onhan kautta aikain naiset niin tehneet, ja siksi sen ympĂ€rillĂ€ on aina pyörinytkin iso bisnes, mutta kun kaunis nainen kaunistautuu, se tuntuu olevan monelle liikaa.
Olen viisikymppinen ja nyt vasta uskallan olla taas oma huoliteltu itseni, ilman ettÀ tunnen siitÀ syyllisyyttÀ ja yrittÀn pienentÀÀ itseÀni, etten olisi muiden naisten silmissÀ liikaa ja saisin siten hyvÀksyntÀÀ. Todella vapauttavaa.
En siis ikinÀ missÀÀn ole kehunut itseÀni toisille, olen ollut aina ystÀvÀllinen ja kohtelias, mutta silti saanut vihaa niskaani: miehet ihastuu ja naiset vihastuu. Parhaiten olen aina tullut juttuun toisten kauniiden naisten kanssa, joiden ei tarvi kilpailla ulkonÀöstÀ, vaan ovat tyytyvÀisiÀ omaan peilikuvaan.
Ja tĂ€ssĂ€ ei kauniiden tarvi kainostella tai tavallisen nĂ€köisten tulla vĂ€ittelemÀÀn, kuka on kaunis ja kuka ei, tĂ€mĂ€ ei nyt ole teille, joten kauniit: saatte jatkaa! đ€
Kommentit (165)
Vierailija kirjoitti:
Olen myös viiskymppinen ja kaunis ja vartalo on edelleen sama kuin nuorena. On siitÀ ollut elÀmÀssÀ iloa. Minulla on ystÀviÀ ja mies, sanon tÀmÀn siksi, kun joku vastasi ettÀ ei ole kavereita eikÀ miestÀ. En usko ulkonÀöllÀ olevan tekemistÀ kovinkaan paljon ystÀvyyksien tai kumppanin löytÀmisen kanssa, sen ratkaisee muut asiat.
TyperÀ aloitushan tÀmÀ on, mutta tulin vastaamaan, koska tavallaan ymmÀrrÀn aloittajaa. TÀmÀ on aihe, josta ei voi oikein puhua eikÀ tÀstÀ voi oikein keskustella ilman ettÀ se ÀrsyttÀÀ tai aiheuttaa harmia tai pahaa mieltÀ.
Muuten peukku ylös, mutta tuo sun "TyperÀ aloitus" oli irrelevantti viestissÀsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen myös viiskymppinen ja kaunis ja vartalo on edelleen sama kuin nuorena. On siitÀ ollut elÀmÀssÀ iloa. Minulla on ystÀviÀ ja mies, sanon tÀmÀn siksi, kun joku vastasi ettÀ ei ole kavereita eikÀ miestÀ. En usko ulkonÀöllÀ olevan tekemistÀ kovinkaan paljon ystÀvyyksien tai kumppanin löytÀmisen kanssa, sen ratkaisee muut asiat.
TyperÀ aloitushan tÀmÀ on, mutta tulin vastaamaan, koska tavallaan ymmÀrrÀn aloittajaa. TÀmÀ on aihe, josta ei voi oikein puhua eikÀ tÀstÀ voi oikein keskustella ilman ettÀ se ÀrsyttÀÀ tai aiheuttaa harmia tai pahaa mieltÀ.
Muuten peukku ylös, mutta tuo sun "TyperÀ aloitus" oli irrelevantti viestissÀsi.
Totta, en miettinyt tarkemmin kirjoittaessani. Kaiketi tarkoitin sillÀ juuri sitÀ oletusarvoista lukijoiden ajatusta tÀllaisesta aloituksesta. ItsellÀkin tietysti tÀllaisia sisÀistettyjÀ arvomalleja siitÀ, mikÀ on ja mikÀ ei ole hyvÀksyttÀvÀÀ.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen monta vaatimattoman nÀköistÀ ja jonkun rumankin. Ovat inhottavia usein luonteeltaan, mutta kauniit useimmiten ystÀvÀllisiÀ ja kivoja.
MÀ tiedÀn kauniita naisia jotka ei todellakaan ole ystÀvÀllisiÀ ja kivoja. Ihmeellinen kuvitelma, ettÀ ulkoisesti kauniit ovat useimmiten tuollaisia ja sitten rumat on ilkeitÀ. Tuo ei kerro mistÀÀn muuta kuin sun omista asenteista ihmisten ulkoiseen olemukseen.
Vierailija kirjoitti:
liian pitkÀ alotus, tuota kukaan jaksa lukee
Ihan uskomatonta pas...... jaksaa 50 vuotias kirjoittaa. Oletko noin epÀvarma ihminen edelleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen monta vaatimattoman nÀköistÀ ja jonkun rumankin. Ovat inhottavia usein luonteeltaan, mutta kauniit useimmiten ystÀvÀllisiÀ ja kivoja.
MÀ tiedÀn kauniita naisia jotka ei todellakaan ole ystÀvÀllisiÀ ja kivoja. Ihmeellinen kuvitelma, ettÀ ulkoisesti kauniit ovat useimmiten tuollaisia ja sitten rumat on ilkeitÀ. Tuo ei kerro mistÀÀn muuta kuin sun omista asenteista ihmisten ulkoiseen olemukseen.
Olen samaa mieltÀ. UlkonÀkö ei kerro ihmisen luonteesta. Kaikenlaisia ihmisiÀ on kaikenlaisilla ulkonÀöillÀ, siksi onkin todella kummallista kun ulkonÀön perusteella tehdÀÀn yleistyksiÀ.
Ihminen on aina kokonaisuus erilaisia ominaisuuksia ja persoonallisuus on merkittÀvin tekijÀ sille millainen ihminen on suhteessa muihin ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaunis on usein kiva siksi, ettÀ sillÀ on hyvÀ olla itsensÀ kans, jolloin on hyvÀ istetumto, jolloin ei tarvi alistaa tai haukkua muita.
Miehinen kommentti vÀliin: isot tissit on parhaat
Vierailija kirjoitti:
TeidÀn kauniiden yksinÀisyys ei johdu siitÀ ettÀ te olette kauniita, vaan siitÀ ettÀ teillÀ on usein pissaa pÀÀssÀ.
Ilmeisesti luulette ettÀ olette jossain muita ylempÀnÀ, ja pelkkÀ kauneus riittÀÀ?
Niin ja olet sitÀ meiltÀ ettÀ rumilla ja lihavilla ei ole koskaan pissaa pÀÀssÀ?
Itse olen kaunis ja myös 50+. Olemukseni on aina huoliteltu ja olen normaalipainoinen ja edelleen tiimalasivartaloinen. Korkeakoulutettu myös.
Työpaikalla minusta ilmeisesti juoruillaan ja muutama nainen siellÀ kÀyttÀytyy lÀhes avoimen vihamielisesti minua kohtaan. Työni hoidan piirun verran paremmin kun muut ja olen kaikille ystÀvÀllinen. En kuitenkaan ole mikÀÀn ovimatto. Onneksi työpaikkani on iso jossa satoja työntekijöitÀ, muutama ikÀvÀ tapaus ei sen puolesta haittaa. työpaikan miehet suhtautuvat minuun aina positiivisesti ja tulevat hymyillen jutulle tai muuten huomioivat.
Työpaikalla en puhu pahaa kenestÀkÀÀn, ainoastaan miehelleni avauduin joskus ikÀvÀstÀ kohtelusta. HÀnen kanssaan olen ollut yli 30v yhdessÀ.
Nuorena en ollut mitenkÀÀn poikkeuksellisen kaunis ja oma tyylini oli kovasti hakusessa. Minulla oli paljon kavereita eikÀ tÀllÀisiÀ ongelmia muiden naisten kanssa ikinÀ ollut. AikuisiÀllÀ kun puhkesin kukkaan olen harraste-yms porukoissa olen kokenut myös jonkin ajan jÀlkeen jonkun vahvaluonteisen ja (anteeksi, ruman ja ylipainoisen) puolesta selkeÀÀ syrjintÀÀ. Ja usein muutama heikompitahtoinen nainen taipuu tÀmÀn riivinraudan tahtoon ja minut jÀtetÀÀn pikkuhiljaa porukan ulkopuolelle.
Itse hyvÀksyn varauksetta kaikki minua kohtaan ystÀvÀlliset ihmiset sukupuoleen katsomatta hyvÀn pÀivÀn tutuiksi tai kavereiksi. Vaikka jotkut kÀyttÀytyisivÀt huonostikin joskus,
ElÀmÀni on satunnaisten muiden naisten ikÀvÀstÀ kohtelusta todella ihanaa ja nautin siitÀ tÀysin rinnoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaunis on usein kiva siksi, ettÀ sillÀ on hyvÀ olla itsensÀ kans, jolloin on hyvÀ istetumto, jolloin ei tarvi alistaa tai haukkua muita.
Kauniit ihmiset kehuvat muita ja antavat positiivista palautetta, Rumat harvoin tekevÀt niin koska oma ulkonÀkö vituttaa kun pientÀ oravaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen sitten jatkat tuota lapsellista olettamista etkÀ usko ihmisten kokemuksia. On kuule monia kauniita naisia joilla ei todellakaan ole hyvÀ itsetunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauniit ihmiset kehuvat muita ja antavat positiivista palautetta, Rumat harvoin tekevÀt niin koska oma ulkonÀkö vituttaa kun pientÀ oravaa.
SiinÀkin taas typerÀÀ olettamista etkÀ usko ihmisten kokemuksia. Kyse on vain ja ainoastaan sun omista asenteista eikÀ nuo asenteet kerro susta mitÀÀn hyvÀÀ.
Ei, tÀmÀ ei liity mitenkÀÀn mun ulkonÀköön joten ei tarvitse alkaa mua haukkumaan. Koitan vain saada jÀrkeÀ teidÀn pÀÀhÀn.
Vierailija kirjoitti:
Aika erikoinen ja hieman elitistinen aloitus. Kauneus on kuitenkin katsojan silmÀssÀ, eikÀ ole olemassa mitÀÀn universaalia 'kauniiden klubia'. Eikö muiden naisten viha tai miesten reaktiot voi johtua myös
jostain muusta kuin pelkĂ€stĂ€ ulkonÀöstĂ€ â esimerkiksi siitĂ€, miten viestii ympĂ€ristölleen? Itsevarmuus on hieno asia, mutta tĂ€ssĂ€ rajataan ihmisiĂ€ aika karkeasti kahteen leiriin."
TÀhÀn asiaan liittyy olennaisesti se, ettÀ kun Facebookissa joku ylipainoinen ja ei niin viehÀttÀvÀ Mirkku laittaa kuvan itsestÀÀn laittautuneena ulos lÀhdössÀ, naispuolisia tykkÀÀjiÀ on lÀjÀpÀin. Sen sijaan kun joku oikeasti kaunis laittaa vastaavan, tykkÀÀjinÀ on kaikki miespuoliset ystÀvÀt ja oma Àiti ja pari parasta naispuoleisia kaveria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SiinÀkin taas typerÀÀ olettamista etkÀ usko ihmisten kokemuksia. Kyse on vain ja ainoastaan sun omista asenteista eikÀ nuo asenteet kerro susta mitÀÀn hyvÀÀ.
Ei, tÀmÀ ei liity mitenkÀÀn mun ulkonÀköön joten ei tarvitse alkaa mua haukkumaan. Koitan vain saada jÀrkeÀ teidÀn pÀÀhÀn.
Ihan omiin kokemuksiini perustuu.
TÀmÀ ketju taitaa olla vÀÀrÀllÀ alueella tai siis vÀÀrÀssÀ paikassa nettiÀ.
Vauvalaisissa kauniita (hihi!) ?! TeksteistÀ pÀÀtellen katkeria lihavia vanhapiikoja / neekeriÀpÀrien ulostajia
Jos olet kaunis nainen ja haluat muilta naisilta ihmismĂ€istĂ€ kohtelua, lopeta meikkaaminen ja laittautuminen. Leikkaa tukka lyhyeksi. ĂlĂ€ kĂ€ytĂ€ mitÀÀn ihonmyötĂ€istĂ€ vaatetta vaan verhoa itses kaapuihin. Verkkarit hyvĂ€t ja niiden kanssa löysĂ€ college. LöysĂ€ lattiaan asti ulottuva Marimekkokuosinen mekko on paras juhliin.
Vierailija kirjoitti:
TÀhÀn asiaan liittyy olennaisesti se, ettÀ kun Facebookissa joku ylipainoinen ja ei niin viehÀttÀvÀ Mirkku laittaa kuvan itsestÀÀn laittautuneena ulos lÀhdössÀ, naispuolisia tykkÀÀjiÀ on lÀjÀpÀin. Sen sijaan kun joku oikeasti kaunis laittaa vastaavan, tykkÀÀjinÀ on kaikki miespuoliset ystÀvÀt ja oma Àiti ja pari parasta naispuoleisia kaveria.
Se on JUST nÀin!!
Vierailija kirjoitti:
Somessa huomaa hyvin sen, miten kaunista syrjitÀÀn: tavikset kehuu kilvan toisiaan "oot niin kaunis" ja sitten kun joku oikeasti kaunis laittaa itsestÀÀn jonkun kauniin ja tyylikkÀÀn, ei tyrkyn, kuvan, niin hiljaista on tykkÀyksissÀ tai kommenteissa. Aina jaksaa hÀmmentÀÀ.
TÀstÀ tuli mieleen kun ite uudenvuoden tienoilla vuosi sitten laitoin kuvani yhteen facebook ryhmÀÀn, missÀ siis ollaan yleensÀ tosi ystÀvÀllisiÀ ja siellÀ on muutama jotka spÀmmÀÀ sinne pÀivittÀin kuviaan ja juttujaan, ite laitoin sellasen normi (ei herutus) kuvan jossa toivotin hyvÀÀ uuttavuotta ja olin toki laittautunu, samalla mainitsin et tÀÀ uv tulee vietettyÀ yksin ettÀ ihan juttuseuraa olis kiva saada niin herranjumala sitÀ pashamyrskyÀ...sain kuulla olevani huomioh0r0, "mitÀ tolla yritÀt" yms vaikka mitÀ ilkeetÀ tuli, vaikka se oli mun eka postaus ylipÀÀnsÀ..YllÀpitÀjÀ joutu jo puuttuun siihen ihme vihapuheeseen. jÀnnÀ kun nÀÀ spÀmmijÀt saa koko ajan kannustavia kommentteja. Ja olin yksin koska kaveri oli kuollut vÀhÀn aika sit, en sitÀ kertonu mut ei ne kommentit mieltÀ parantanu.
NĂ€istĂ€ kommenteista suurin osa todistaa juurikin ap:n pointin, eli osu ja uppos đ
Nyt tuli oikein kunnon tyhjÀpÀÀn ap. Ap voi myöskin olla mies, tÀnnehÀn voi kirjoittaa anonyyminÀ kuka vain.