Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ketju VAIN kauniille naisille đŸ’…đŸ»

Vierailija
10.07.2026 |

No niin kanssasisaret, tÀmÀ ketju on meille, jotka olemme saaneet synnyinlahjana kauneuden. Aihehan on tabu, jota pitÀÀ peitellÀ ja yrittÀÀ vÀhÀtellÀ tai pienentÀÀ itseÀÀn, ettei ÀrsytÀ muita, joten tuli mieleen, ettÀ luodaanpa meille oma ketju, jossa saamme jakaa kokemuksia ilman syyllisyyttÀ siitÀ, ettÀ on onnellinen siitÀ, mitÀ on saatu.

ÄrsyttÀÀ, kun ihmiset saa olla ylpeitĂ€ vaikka soittotaidosta, laulutaidosta, lahjakkuudesta urheilussa, piirtotaidosta jne. MUTTA jos joku on saanut synnyinlahjana kauneuden, se tuntuu suurinpiirtein synniltĂ€, mitĂ€ pitĂ€isi hĂ€vetĂ€ tai ainakin koittaa pitÀÀ kynttilÀÀ vakan alla, ettei loista liikaa. Tavallisen nĂ€köinen saa kaunistautua ja onhan kautta aikain naiset niin tehneet, ja siksi sen ympĂ€rillĂ€ on aina pyörinytkin iso bisnes, mutta kun kaunis nainen kaunistautuu, se tuntuu olevan monelle liikaa. 

Olen viisikymppinen ja nyt vasta uskallan olla taas oma huoliteltu itseni, ilman ettĂ€ tunnen siitĂ€ syyllisyyttĂ€ ja yrittĂ€n pienentÀÀ itseĂ€ni, etten olisi muiden naisten silmissĂ€ liikaa ja saisin siten hyvĂ€ksyntÀÀ. Todella vapauttavaa. 

En siis ikinÀ missÀÀn ole kehunut itseÀni toisille, olen ollut aina ystÀvÀllinen ja kohtelias, mutta silti saanut vihaa niskaani: miehet ihastuu ja naiset vihastuu. Parhaiten olen aina tullut juttuun toisten kauniiden naisten kanssa, joiden ei tarvi kilpailla ulkonÀöstÀ, vaan ovat tyytyvÀisiÀ omaan peilikuvaan.

Ja tĂ€ssĂ€ ei kauniiden tarvi kainostella tai tavallisen nĂ€köisten tulla vĂ€ittelemÀÀn, kuka on kaunis ja kuka ei, tĂ€mĂ€ ei nyt ole teille, joten kauniit: saatte jatkaa! đŸ€—

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
10.07.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika erikoinen ja hieman elitistinen aloitus. Kauneus on kuitenkin katsojan silmÀssÀ, eikÀ ole olemassa mitÀÀn universaalia 'kauniiden klubia'. Eikö muiden naisten viha tai miesten reaktiot voi johtua myös

jostain muusta kuin pelkĂ€stĂ€ ulkonÀöstĂ€ – esimerkiksi siitĂ€, miten viestii ympĂ€ristölleen? Itsevarmuus on hieno asia, mutta tĂ€ssĂ€ rajataan ihmisiĂ€ aika karkeasti kahteen leiriin."

Juuri nĂ€in, hyvin sanottu. 

Vierailija
22/75 |
10.07.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TeidÀn kauniiden yksinÀisyys ei johdu siitÀ ettÀ te olette kauniita, vaan siitÀ ettÀ teillÀ on usein pissaa pÀÀssÀ.

Ilmeisesti luulette ettÀ olette jossain muita ylempÀnÀ, ja pelkkÀ kauneus riittÀÀ?

TÀmÀ!

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
10.07.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Oon aina ollut miesten mieleen . Nuorena tyttönĂ€ se tuntui hĂ€mmentĂ€vĂ€ltĂ€ kun en aina ymmĂ€rtĂ€nyt sitĂ€ kiinnostuksen ja huomion mÀÀrÀÀ minkĂ€ sain. YlĂ€asteella aloin ymmĂ€rtÀÀ, ettĂ€ sitĂ€ voi kĂ€yttÀÀ hyvĂ€ksi. Mm miespuoliset opettajat antoi parempia numeroita , varsinkin ammattikoulussa. KaveripiirissĂ€ olin aina se suosituin blondi ja sain kuumimmat kollit pyörimÀÀn ympĂ€rillĂ€ni. Kauneudesta on kyllĂ€ hyötyĂ€, jos sen osaa valjastaa oikein. PitÀÀ vaan olla tarkka miten sen tekee ja missĂ€, kenen kanssa. Ei olla kenenkÀÀn hutsu mutta ei myöskÀÀn ylpeĂ€. 

Vierailija
24/75 |
10.07.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

"Itse olen huomannut, ettÀ kun olet kaunis olet myös tuomittu olemaan yksin ihan riippumatta siitÀ kuinka ystÀvÀllinen ja kiva ja helposti lÀhestyttÀvÀ olet. Tavallisen nÀköiset pariutuvat helpoiten ja ovat yleisesti pidettyjÀ, rumat löytÀvÀt aina itselleen lopulta jonkun, mutta kun olet kaunis sulla ei ole kumppania eikÀ ystÀviÀ. "

Itse taas olen ruma, mutta olen yksin ja yksinĂ€inen. KyllĂ€ se varmasti on ennemminkin tapa suhtautua ympĂ€ristöön, syy sille, miksi on yksin. Esim. itse olen epĂ€varma ja punasteleva. Olettaisin, ettĂ€ sen takia ihmiset kiusaantuvat seurassani, vaikka olenkin suhteellisen huoliteltu yleensĂ€. EpĂ€varmuuteni vuoksi suhteiden luominen on astetta haastavampaa. On paljon rumia ja pidettyjĂ€ ihmisiĂ€ myös, ja voisin nimetĂ€ vaikka kuinka monta. 

Vierailija
25/75 |
10.07.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

KyllÀ tÀmÀ palsta ei koskaan petÀ: Aloituksessa kerrotaan suoraan, mitÀ asiaa ketju koskee ja mitÀ tÀhÀn ei kaivata, ja silti suurin(!) osa kommenteista on juuri sitÀ, mitÀ ei kysytty! Ettekö te oikeasti ymmÀrrÀ lukemaanne, kommentoitteko tahallaan vai onko palstan kÀyttÀjien taso todella tÀllainen?

Vierailija
26/75 |
10.07.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon aina ollut miesten mieleen . Nuorena tyttönĂ€ se tuntui hĂ€mmentĂ€vĂ€ltĂ€ kun en aina ymmĂ€rtĂ€nyt sitĂ€ kiinnostuksen ja huomion mÀÀrÀÀ minkĂ€ sain. YlĂ€asteella aloin ymmĂ€rtÀÀ, ettĂ€ sitĂ€ voi kĂ€yttÀÀ hyvĂ€ksi. Mm miespuoliset opettajat antoi parempia numeroita , varsinkin ammattikoulussa. KaveripiirissĂ€ olin aina se suosituin blondi ja sain kuumimmat kollit pyörimÀÀn ympĂ€rillĂ€ni. Kauneudesta on kyllĂ€ hyötyĂ€, jos sen osaa valjastaa oikein. PitÀÀ vaan olla tarkka miten sen tekee ja missĂ€, kenen kanssa. Ei olla kenenkÀÀn hutsu mutta ei myöskÀÀn ylpeĂ€. 

Ok Kullervo

Vierailija
27/75 |
10.07.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ap on 101% varmuudella entinen koulukiusaaja ja nykyinen työpaikkakiusaaja.

Vierailija
28/75 |
10.07.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on 101% varmuudella entinen koulukiusaaja ja nykyinen työpaikkakiusaaja.

Kumpikin vÀÀrin, sori siitĂ€ 😎

Vierailija
29/75 |
10.07.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen huomannut, ettĂ€ kun olet kaunis olet myös tuomittu olemaan yksin ihan riippumatta siitĂ€ kuinka ystĂ€vĂ€llinen ja kiva ja helposti lĂ€hestyttĂ€vĂ€ olet. Tavallisen nĂ€köiset pariutuvat helpoiten ja ovat yleisesti pidettyjĂ€, rumat löytĂ€vĂ€t aina itselleen lopulta jonkun, mutta kun olet kaunis sulla ei ole kumppania eikĂ€ ystĂ€viĂ€. 

MÀ tunnen useita kauniita naisia ja kyllÀ he ovat pariutuneet. On syytÀ katsoa peiliin, jos ei muka kauniina ihmisenÀ pariudu. EnkÀ tarkoita nyt ulkonÀön katsomista. Ap:kin vaikuttaa melkoisen ylimieliseltÀ ja kuvittelee, ettÀ on joku saavutus olla kaunis vaikka ei ole edes itse tehnyt asialle mitÀÀn.

Ei, en ole katkera tai kateellinen. En vain siedÀ ylimielisiÀ ihmisiÀ. Mulla on ystÀvinÀ kauniita naisia ja he eivÀt ole ylimielisiÀ.

Vierailija
30/75 |
10.07.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TeidÀn kauniiden yksinÀisyys ei johdu siitÀ ettÀ te olette kauniita, vaan siitÀ ettÀ teillÀ on usein pissaa pÀÀssÀ.

Ilmeisesti luulette ettÀ olette jossain muita ylempÀnÀ, ja pelkkÀ kauneus riittÀÀ?

Omalla kohdallani yksinÀisyys johtuu varmaan nepsypiirteistÀni, eikÀ mitenkÀÀn ulkonÀöstÀ, vaikka joskus nÀin ajattelinkin.

Vierailija
31/75 |
10.07.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ap on se hyypiö joka aina  tehtailee tĂ€nne megapitkiĂ€ aloituksia milloin mistĂ€kin aiheesta.  Rasittava, kertoo muka uskottavasti elĂ€mĂ€ntarinoitaan.  

Vierailija
32/75 |
10.07.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Jotkut kuvittelee olevansa niin kauniita, mutta ovat aika lattean tai feikin nĂ€köisiĂ€. Kauneus on katsojan silmĂ€ssĂ€. 

Vierailija
33/75 |
10.07.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen huomannut, ettĂ€ kun olet kaunis olet myös tuomittu olemaan yksin ihan riippumatta siitĂ€ kuinka ystĂ€vĂ€llinen ja kiva ja helposti lĂ€hestyttĂ€vĂ€ olet. Tavallisen nĂ€köiset pariutuvat helpoiten ja ovat yleisesti pidettyjĂ€, rumat löytĂ€vĂ€t aina itselleen lopulta jonkun, mutta kun olet kaunis sulla ei ole kumppania eikĂ€ ystĂ€viĂ€. 

MÀ tunnen useita kauniita naisia ja kyllÀ he ovat pariutuneet. On syytÀ katsoa peiliin, jos ei muka kauniina ihmisenÀ pariudu. EnkÀ tarkoita nyt ulkonÀön katsomista. Ap:kin vaikuttaa melkoisen ylimieliseltÀ ja kuvittelee, ettÀ on joku saavutus olla kaunis vaikka ei ole edes itse tehnyt asialle mitÀÀn.

Ei, en ole katkera tai kateellinen. En vain siedÀ ylimielisiÀ ihmisiÀ. Mulla on ystÀvinÀ kauniita naisia ja he eivÀt ole ylimielisiÀ.

Aloituken perusteella tuomitse ap:n ylimielisesti, vaikka nimenomaan on nyt vasta lopettanut itsensÀ pienentÀmisen, ollut aina ystÀvÀllinen ja kohtelias muille, eikÀ ole itseÀÀn kehunut. MillÀ perusteella vaikuttaa siis ylimieliseltÀ?

Vierailija
34/75 |
10.07.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Iltaa kaunokaiset 👮👍

Vierailija
35/75 |
10.07.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut kuvittelee olevansa niin kauniita, mutta ovat aika lattean tai feikin nĂ€köisiĂ€. Kauneus on katsojan silmĂ€ssĂ€. 

No se onkin eri asia, mutta kun puhutaan kauniista, klassisen virheettömÀstÀ kauneudesta, niin ei se ole enÀÀ mikÀÀn oma nÀkemys tai katsojan silmÀssÀ.

Vierailija
36/75 |
10.07.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Iloitkaa ennenkuin rupsahdatte

Vierailija
37/75 |
10.07.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaunis on usein kaunis vielĂ€ vanhanakin đŸ‘”

Vierailija
38/75 |
10.07.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta kiinnitÀn huomioon kÀsitteeseen "ei ole edes itse tehnyt asialle mitÀÀn."

PÀÀteekö tuo kauneuden lisĂ€ksi sitten muihinkin geeniperintönĂ€ saatuihin hyviin ominaisuuksiin? HuippuĂ€lykĂ€s on voinut periĂ€ Ă€lykkyyden vanhemmiltaan, poikkeuksellisen empaattinen ja hyvĂ€ keskustelija on voinut periĂ€ ominaisuuden vanhemmiltaan, voimakasluontoinen, luova, tĂ€smĂ€llinen, kĂ€sistÀÀn taitava jne. on voinut periĂ€ ne ominaisuudet vanhemmiltaan. Kukaan heistĂ€ ei ole vĂ€lttĂ€mĂ€ttĂ€ tehnyt asialle mitÀÀn muuta kuin syntyneet hyvĂ€stĂ€ perimĂ€stĂ€. 

Biologia on pitkÀlti onnenkauppaa ja kohtaloa.

Vierailija
39/75 |
10.07.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KyllÀ tÀmÀ palsta ei koskaan petÀ: Aloituksessa kerrotaan suoraan, mitÀ asiaa ketju koskee ja mitÀ tÀhÀn ei kaivata, ja silti suurin(!) osa kommenteista on juuri sitÀ, mitÀ ei kysytty! Ettekö te oikeasti ymmÀrrÀ lukemaanne, kommentoitteko tahallaan vai onko palstan kÀyttÀjien taso todella tÀllainen?

TĂ€mĂ€ on vĂ€hĂ€n vÀÀrĂ€ foorumi, jos haluat rajata vain tietyn porukan keskustelemaan. 

Ja paras konsti saada ei toivomiasi kommentteja on juuri esittÀÀ rajauksia, ettÀ kuka saa kommentoida ja mitÀ.

Mutta ilmeisesti olet niitÀ kauniita, kun et tÀtÀ tajunnut?

Vierailija
40/75 |
10.07.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaunis on usein kaunis vielĂ€ vanhanakin đŸ‘”

HyvĂ€ esimerkki Irina Björklund 👍