Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

| Toukokuisten alkuviikko |

21.05.2007 |

Huomen

Ensin linkki sunnuntaisiin

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10358420&p=1&tmode=1&smod…

Jos laitettais samaan pinoon alkuviikkoa, kun toiset jo vauvailee. Onnea nyyttinsä lunastaneille.

Puoli kolme heräsin pissalle, eikä uni sit enää tullut. Kärpänenkin löysi makkariin pöristelemään. Onneksi edellinen yö meni nukkuessa, mökki ja sauna ja järven aaltojen pauhu keinutti uneen. Tosin yöllä piti käydä asioilla myöskin. Puuceehen asti en mennyt ja puskapissille kiivaasti kyykistyessä joku yritti mustikanvarpuja kurkkimaan, auts.

Erehdyin paistamaan makkaraa, syömään sipsejä ja ulkovessan vuoksi jjäi jotkut asiat väliin. Paino singahti heti kolme kiloa. Sokerit kuitenkin tänä aamuna kohdallaan, paastoarvoa yritin mitata.

Pääskysiä bongastin eilisiltana kotipihassa. Mikäs tässä on kesäaamua valvoessa, auringonnousua ihaillessa ja silmät ihan takussa :-) Hyvää alkanutta viikkoa kaikille kärvisteleville! Itsellä huomenna äippäpoli ja perjantaina sitten action!

minna rv 39+2

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Vaniljalle koitokseen! Niin se vaan menee, ettei aina tule mitään varoitusta etukäteen. (kokemuksen syvällä rintaäänellä.. ;))

Ja kaikille kärvistelijöille jaksamista ja supistuksia&muita semmoisia niitä tarvitseville. Toukokuu on ihan finaalissa, maali häämöttää jo!

-v-&Puuppa 3viikkoa 5 päivää

Vierailija
42/49 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille myötätunnosta. Mua helpotti jo vähän kun purkauduin teille :)

Voi vitsi Vanilja, kiva kuulla, että sun tilanne etenee. Toivottavasti sulla on jo kohta nyytti sylissä.

SaMalle, kyllä toivottelen tsemppiä kestää. Myötätunnot on todellakin sun puolella.

Sektioon menijöille toivottelen ihania jännityksen kipristelyjä masuun ja nopeaa paranemista :)

Murmeli, ymmärrän ton sun ajatuksen täysin. Mä en toivo mitään käynnistelyä, vaikka olen ihan kypsä odottamaan. Päinvastoin, toivon just että tää etenis hyvin itekseen, luonnollisesti. En haluis edes sitä oksitosiini-tippaa vauhdittamaan tällä kertaa, koska viimeksi ne supparit muuttu sen jälkeen tosi raaoiksi. Hyvä kuulla, että sulla alkaa pikku hiljaa elämä voittamaan. Taitaa olla synnyttäneiden toukokuisten keskustelut aika hiljaset tällä hetkellä. Tai en mä tänään ole kurkkinut tonne Vauva-puolelle.

Tiitiäinen, sovitaanko ne treffit huomiseksi? Tälle vauvalle nimittäin just juttelin, että isoveljen juhlien jälkeen voisi hyvin alkaa tapahtua. Äitille sopis oikein hyvin :) Vitsi sitten ei tarttis huomenna taas raahautua bussilla neuvolaankaan ;) (Eiks oo hyvä syy.) Ja mulla on jotenkin niin ikävä tätä vauvaa, vaikka en tiedäkään vielä kuka sieltä on tulossa ja vaikka se on nyt niin lähellä tossa nahan alla.

Nyt hörppäsen tän teen loppuun ja lähden hakemaan sitä tulevaa isoveljeä sieltä tarhasta, että ehditään vähän syödä jotain ennen kun lähdetään takas juhliin. Oli muuten vähän vaikea keksiä mitä laittais päälle sinne kevätjuhliin, kun ne on ulkona (jos nyt tuolta harmaalta taivaalta ei ala sataa taas vettä) ja eihän mulle mahu enää edes mikään takki päälle. Villapaitaa en viittis laittaa ton saderiskin takia ja koska sitten se kyllä haisee ihan savulle sen makkaranpaiston jälkeen. Ja kun ne kuitenkin on juhlat, ni ei viittis ihan kauheissa virttyneissä makkarankuorissakaan sinne mennä. Että näin suuret murheet mulla taas täällä :)

Laru

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin kurkkaan mitä täällä on tapahtunut sitten aamupäivän ja ainakin vaniljalle oli lähtöä pukannut. Hyvä, hyvä!!

Voi kun itekin pääsis...mä olin jo muuten varaamassa risteilyä viikonlopuks, kun mieli tekee jonnekin ja kotona hajoo pää. Soitin miehellekin töihin, että la mennään minarille. Ei kuulemma nyt oikeen käy, kun ei halua medihelillä kotiin. No, okei...:)

Suostu kuitenkin lähtee mun kaa keskustaan hömppään. Aattelin käydä ostaas kasan hömppälehtiä.

Kunnon ruoka ei oikeen maistu, jäätelö sitäkin enemmän. Vauva ollu aika hiljanen koko päivän, mutta oon mä hiukan liikkeitä tuntenut, että se siellä vielä on. Sitten mä oon täällä arvuutellut, että voiko valkovuoto olla oikeesti näin runsasta kuin se mulla tänään on ollu. Mut pakko sen on olla sitä, kun side on kostee, mut ei mitenkään tihkuvan läpimärkä. Joo, ihana eritekeskustelu:)

Kiva kuulla jo synnyttäneistäkin. Kyllä mäkin haluan tän luonnollisesti menevän!!

Larulle hyviä kevätjuhlia ja kukas se leipoikaan? Ei sais mainita mitään makeita, kun heti alkaa tehdä mieli:)

Nyt itseä vähän hehkeemmäksi, että kehtaa mennä kaupoille. Mulla tyyli nykyään hieman renttuinen eli mukavan virttyneet trikooasut on ihan pop!

Almis

Vierailija
44/49 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko jatkaa tuota Almiksen eritekeskustelua nimittäin minusta tuntuu että havaitsin rusehtavaa limatulppaa jo parilla vessakeikalla. Voishan se tieten olla valkovuotoa mutta ajattelinpa nostaa omia toiveita että jospa se lähtiski itekseen käyntiin eikä tarttis käynnistellä. Ja poikkes kyllä valkovuodosta sen verran paljon eikä mulla sitä ole oikein tuossa koostumuksessa tullut. Sori keskustelun taso. Taitaa olla turha toivo mutta lähden kyllä kävelylle ku ukko tulee kotia, jos se sais vaikka jotain aikaan. Jospa tämä vauva ois niinku äitinsäkin että toimii vasta sitten kun on äärimmäinen pakko, varsinkin jos on ollu hyvät oltavat aikaisemmin. Aina on toivoa... :)

SaMa79 RV 42

Vierailija
45/49 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

SaMa: Jostainhan se on niitä toiveita revittävä. Sullakin on jo noita viikkoja niin paljon, että eiköhän tämä raskausajan maksimointi jo riittäisi. Pidetään siis peukkuja,että se limatulppa sieltä tulee ja lapsi seuraa peräs.

VANILJAlle tuli sit varmaan lähtö ja tulee vaan vauvan kans kotia.

Eikös siinä ole joku raja millon alkavat sit käynnistää, jos vedet menny eikä supistuksia tule, kun tulehdusriski kasvaa. Muistatteko jotain viite tuntiarvoja? Oon itekin aatellu, että tarvis vissiin odotella niitä vesien menoa, kun ei noita suppareitakaan kuulu.

LARU ymmärrän hyvin, että alkaa pää hajota. Musta tuntuu, että se aika ennen LA:ta oli yhtä odotusta ja jossain vaihees halusin vaan käpertyä kotia, mutta nyt kun lähti yli niin jotenki ajatukset muuttu, että no ei se sieltä tule ja pakko tässä on nyt vaan yrittää välillä lähteä edes piipahtamaan ihmisten ilmoilla edes kaupas. Paljo ei jaksa.

Katellaas sitten taas myöhemmin ketä meitä tää viä on jäljellä.

Huuheli 40+3

Vierailija
46/49 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Larulle vaan että kyllä tuo huominen passaa oikein hyvin! :) Mä oon täällä valmiina oottelemassa.. Ainiin.. siitä tulikin mieleen et vessa piti pestä. :( Hohhoijaa.. juttelin kyl vauvalle tänään, et ei haittaa vaikka jäiskin ennen synnytystä pesemättä.. Isi pesee sen mielellään! ;)

Hassua miten sitä suunnittelee kaikkea tekemistä tässä, vaikka lähtö vois olla millon vaan. Tai no.. mitäs hassua siinä toisaalta on? Tässähän voi mennä hyvinkin vielä 3vk, hui! :O Ei kai sentään.

Huomenna oltais menossa miehen mummolle, torstaina kattelee vaaville unipussia ja suomenlinnaan piknikille.. Perjantaina olis miehen 7v sisko tulossa yökylään (=riehumaan pojan kanssa :D) ja la-su yöks menis poika taas puolestaan mummulaan. Maanantaina alkaiskin sitten taas miehen työt.. =/ Tähän lomaan olis voinu vaikka tottua.

Viime neuvolakäynnillä (tasan 2vk sitten) puhuin jo tädille, etten meinaa seuravalle käynnille tulla... joka olis nyt torstaina.. saas nähdä kuin käy.. ;)

Noniin.. ja taas muihin hommiin.

t:tiitiäinen taas

Vierailija
47/49 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vasta nyt ekaa kertaa koneelle tänään ja onpahan ollut aikamoisen vilkas päivä kirjoittelun suhteen eiliseen verrattuna. Hyvä niin!

Neljä tuntia istuttiin aamulla saikulla ja odoteltiin lääkäriin pääsyä. Olipahan aika pitkät neljä tuntia kun jännitti niin kamalasti.

Hieman yli nelikiloiseksi arveli täti vaavin ja suositteli että vaikka ei hirmu isolta vaikuta niin voisi ruveta käynnistelemään kun sisarukset olleet kumpikin alle 3.5kilosia ja ei mun paikat anna myöten kovin isoa synnyttää.

Aamulla kasilta saikulle takaisin ja suoraan kuulema saliin tabletteja kokeilemaan. Ihan kamala paniikkijännitys ja tärinä ollut päällä koko iltapäivän. En ymmärrä miten voikin näin kauheasti pelottaa!!!

Olen ihan hyviäkin juttuja kuullut käynnistyksistä mutta enimmäkseen vähemmän positiivista palutetta tullut, joten ei ole hirmu innostunut olo käynnistyksestä. Mut järjellä ajateltuna mieluummin se kuin tilanne, että viiskiloinen vauva tulossa ja ei sit mahdukaan... Kovasti lääkäri ronkki paikkoja sen toivossa et lähtis käyntiin, vaan ei kertakaikkiaan mitään oireita ole tullut. Tiukassa on...

Tsemppiä kaikille synnyttmämään meneville ja jaksamista viime päivien ja viikkojen kärvistelijöille!! Ne on pitkiä ne viimoset päivät!!

Pullis 40+5

Vierailija
48/49 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea synnyttäneille=)

Ja tietenkin myös synnyttämään lähteneille.

Äitiyspolin kontrollissa tänään:

Kaulaa ei enää jäljellä ja sentin auki...tässä nyt odotellaan milloinkas nuo supistusten välit vaivautuis tihenemään.

Tässä supistellut jo 2,5 vuorokautta säännöllisesti noin 10 minuutin välein kestoltaan päälle minuutin. Kehottivat odottamaan että tihenee.

Yö ja päiväunet nukuttu taas kipulääkkeen avulla.Aika tuskainen olo.

Menis ne vedet niin tuntuis jotenkin helpommalta..tai ainakin osais lähteä helpommin kun aika koittaa..

Höm 39+4 ja 4v

Vierailija
49/49 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas pateilen.

SaMalle toivon vilpittömästi, että limatulppa tietäis pikaista lähtöä.

Pullikselle voivon tsemppiä käynnistykseen. Kyllä mäkin mielummin vähän pienemmän pusertaisin ;)

Hömille toivon viimosia hyviä suppareita, että pääset lähtemään. Kauheeta tollanen supistelu :(

Mulla alko tietysti se menkkajomottelu vähän ennen ku piti lähteä sinne juhliin. No, eikun Panadoleja kitaan. Kyllä ne vähän auttokin. Toi selkä vaan oli ihan p....na ja melkein itkin kun könkättiin takas kotiin. Nyt on poitsu sängyssä ja mä lahnana täällä sohvalla. Mietin, mitä herkkuja söis :) Yhtään turhaa askelta en enää tänään ota.

Vähän ripitin yhtä vierasta lasta siellä juhlissa. Lapset sai siinä lopussa leikkiä ihan vapaasti siellä pihalla. Kattelin sitten, että miksi yksi isompi kokonen poika koko ajan läpsii ja tönii meidän poikaa. En ollut ensin varma liittyikö leikkiin, kun heillä oli jonkin näkönen hippa menossa. Lopulta toinen poika tönäsi meidän pojan niin lujasti, että poitsu makas siellä pitkin pituuttaan ja jäi maahan vähäksi aikaa. Siinä oli just sellanen penkki edessä ja näin jo sieluni silmin, että meidän pojalla on nenä veressä tai hampaat kurkussa. Kyllä siinä tämän mamman kivut unohtui, kun juoksin pojan luokse. Onneksi mitään pahempaa ei ollut sattunut. Sanoin sille toiselle pojalle tosi vihaisesti, että ei muita saa tolla lailla töniä. Hän alkoi selittää, että oli jo pyytänyt anteeksi. Sanoin, että näin hänen tönivän jo monta kertaa. Ja lisäsin, että " vielä jos se jatkuu, niin saat kyllä kuulla kunniasi" . Olin niiiiin tunnekuohun vallassa, kun olin jo ehtinyt tosiaan kuvitella mitä kaikkea pojalle olisi voinut sattua, jos naama olisi kolahtanut siihen penkkiin. Oikeen naarastiikeri taas heräsi tän mamman sisällä :)

Masussa on kauhea vilske menossa. Ehkä vauva ettii tietä ulos :) Ainakin aika makeesti vetelee päällä tonne alas, auts!

Noniin, hyvää yötä masukkaat.

Laru rv 38+6