| Toukokuisten alkuviikko |
Huomen
Ensin linkki sunnuntaisiin
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10358420&p=1&tmode=1&smod…
Jos laitettais samaan pinoon alkuviikkoa, kun toiset jo vauvailee. Onnea nyyttinsä lunastaneille.
Puoli kolme heräsin pissalle, eikä uni sit enää tullut. Kärpänenkin löysi makkariin pöristelemään. Onneksi edellinen yö meni nukkuessa, mökki ja sauna ja järven aaltojen pauhu keinutti uneen. Tosin yöllä piti käydä asioilla myöskin. Puuceehen asti en mennyt ja puskapissille kiivaasti kyykistyessä joku yritti mustikanvarpuja kurkkimaan, auts.
Erehdyin paistamaan makkaraa, syömään sipsejä ja ulkovessan vuoksi jjäi jotkut asiat väliin. Paino singahti heti kolme kiloa. Sokerit kuitenkin tänä aamuna kohdallaan, paastoarvoa yritin mitata.
Pääskysiä bongastin eilisiltana kotipihassa. Mikäs tässä on kesäaamua valvoessa, auringonnousua ihaillessa ja silmät ihan takussa :-) Hyvää alkanutta viikkoa kaikille kärvisteleville! Itsellä huomenna äippäpoli ja perjantaina sitten action!
minna rv 39+2
Kommentit (49)
SaMA79, pullis ja vanilja84, ei käy kateeksi teitä. Pelkään, että minäkin noilla viikoilla sitten täällä vielä kärvistelen - ja kaikki mut toukokuulaiset on jo armahdettu! Noh, huomenna sen näkee, mitä tädit sanovat..
Mulla on hakattu olo, lonkka ihan perhananmoisessa kunnossa. Ja varasin tietty pyykin tälle aamupäivälle - noh, pakkohan se oli, kun on kaikki päälle menevät vaatteet likasina... ja elättelen vielä tuota toivontynkää, että huomenna jäänkin laitokselle kontrollista. Ihan hullun hommaa tämä odottaminen. :)
Mutta millä saada muuta ajateltavaa, kun ei pääse mökille puutarhaa kuopimaan ja kylvämään kesän kukkia ja jatkamaan niittyprojektia?? Ei oikein uskalla kaupungilla enää yksin liikkua tungoksessakaan - tai julkisissa.
Mustarastas pitää konserttia parvekkeen avonaisen oven kautta, ennen tänne muuttoa olin tasan kerran nähnyt mökillä Maxmossa mustarastaan (avokin huudahdus: " mikä lintu toi on? ihan musta ja porkkana suussa!" ) ja kuullut kerran aamuyöstä sen huilumaista laulua. Satakieltä en ollut kertaakaan kuullut, ja olen aika varma, että laulurastaan lisäksi semmoinenkin on tuossa parvekkeen takana olevassa metsikössä vieraillut. Lauloi niin veikeästi kaikenlaiset linnunlaulut kerran toistaen läpi. Kuulosti se kuusitiaisen " ti-tyy" vähän samalta kuin ukko nooa hyvän orkesterin variaationa. :)
Nyt lähden taas ontumaan pyykkitupaan.
sammakkoinen rv 39+6
Eipä satanutkaan ja pääsin kunnon lenkille koiran kanssa. Aluks oli ihan sellainen olo kuin ei edes ois raskaana ja uskallauduin aika kauas. Paluumatkalla se sitten kostautu, kun viiltelyt muistutti, että jep, raskaana ollaan, vieläkin:)
Näin niin dramaattisen rakkausunenkin, että mies joutu kunnon halaus-pussaus-rutistukseen aamulla. Mulla oli siinä unessa monta kosijaa ja mä päädyin mun mieheen ja julistin rakkauttani koko maailmalle. Aamulla olin sitten ihan fiiliksissä ja raukka katto, että no nyt toi on lopullisesti seonnut!
Kivaa, oli tullut uusia toukoja ja yliajalla olevia! Helpottaa kummasti, kun huomaa, ettei oo ainut!!
Nyt ei ois oikeen fiilistä siivoilla. Musta on tullut lehtien suurkuluttaja, kun en jaksa keskittyä kirjoihin.
Tsemppiä sektioon menijöille, meille kärvistelijöille supparia ja kaikille oikein hauskaa päivää!
AE 40+3
Huomenta kaikille. Ei sitten lääkärin eilinen ronkkiminen saanu aikaiseksi supparin supparia joten taitaa vauva syntyä vasta sen käynnistyksen jälkeen. Voi että kun edes se sitten tehoais ja ei tarvitsisi päiväkaupalla siellä sairaalassa odotella.
Tänään pitäisi vielä pimennysverho ommella makkariin niin saa sitten kauniina kesäaamuna nukuttua kun aurinko ei tirraa suoraan silmään sälekaihtimen välistä.
Hauskaa päivää vaan kaikille ja tsemppiä olotiloihin.
Neuvolassa oltu, siellä ei mitään ihmeempää. Ekaa kertaa oli tosi vaikee yö, vaavi tais oikein urakalla käännellä päätään kun kohdunsuulla kävi sellaset viiltelyt ettei tosikaan. Yleensä ne viiltelyt ei oo tuntunu yöllä/maatessa, mutta nyt oli tosi vaikee olla. Piti oikein hereillä mua. Ja tietty kaiken päälle esikoinen päätti tänään iloisesti herätä tasan klo 5! Sieltä se tassutteli meidän sängyn viereen iloisen moikan kera, otin sen meidän väliin köllimään jos vaikka olis nukahtanu uudestaan, mutta ei tepsiny. Hänestä oli vaan kiva kaivella mun nenään ja silitellä iskän tukkaa:) Aamulla sitten kun ylös oltiin noustu niin tuli ekaa kertaa pari ihan pikkusen kipeetä supparia, tähän asti on ollu pelkästään kivuttomia mutta tosi kireitä. Mulla on masunahka niin kireellä supparin aikaan että siitä näkee oman peilikuvansa sillon, niin mies ainakin sano! Se siis ihan kiiltelee sillon:)
Nyt toi poika tuolla nukkuu päikkäreitä, on jo kohta pari tuntia nukkunu joten multa taitaa mennä unet ohi.. en viitti enää mennä pitkäkseen kun se poika kuitenkin kohta herää. Täytyy vaan sit illalla mennä pojan kanssa samaan aikaan nukkuu.
No tää on nyt taas tällasta jaarittelua tää teksti, tulin oikeestaan vaan ilmoittamaan itseni pinoon kun me aletaan vähenemään kovasti. Mut kiva että viime metreillä on pari uuttakin kirjoittajaa ilmoittautunut! Teitä tarvitaan täällä meidän joukossa,
t:minnis80 rv 38+6
toivottavasti heti lähtis synnytys käyntiin ekoilla käynnistyksen yrityksillä!
Tänne ei mitään uutta. Väsyttää, närästää ja on huono olo, mahaa vähän kinnaa, mutta supistuksista ei tietokaan eli odotellaan. Alkais tää kyllä nyt todellakin riittää. Onneksi tuonne oli laitettu yliaikasten kyselyt ja huomas, että onhan meitä muitakin. Tuota vauvalistaa, kun katsoo niin tulee olo, että lähes kaikkien muiden vauvat syntyy hyvis ajoin ja meidän se vaan tykkää masus möllötellä ja maksimoi odotusajan.
Huomenna käydään taas kontrollis. Otetaan olematonta supistuskäyrää. Kuunnellaan sydänäänet ja tarkistetaan lapsiveden määrä. On jo valmiiksi olo, että pitääkö sinne mennä, kun tulee vaan huonolle tuulelle, kun ei mitään tapahdu. Vauva liikkeillään ilmottelee, että tää menee ihan hyvin eli sikäli on rauhallinen mieli.
Tsemppiä käynnistykseen menijöille! Meille muille toivotaan pikaista synnytystä.
Huuheli 40+3
...hyvä, että ilmoittautuu uusia, kun on tää porukka tällä puolen niin vähentynyt.
Voi vee mikä olo... ja kaveri tulee kolmelta kylään ennen kesäksi toiseen kotimaahansa lähtöä, joten pitäisi imuroida vähän ja näköjään tiskata. Taas. Avokki toi töistä pussillisen kadonneita eväsastioita, joten keittiö on taas sen näköinen ettei siellä ole viikkoon tiskattu. Jospa jätänkin tiskit avokille, jonka kaveri piipahtaa käymään illalla.. >:)
[b]Tiitiäinen[/b] oli Korkeasaareen menossa. :) Toivotaan hyvää keliä ja yhtä sosiaalista tiikeriä kuin meillä oli sunnuntaina! :D Onkohan siellä vieläkin se yksi aitaus tyhjänä, tälle ylikasvaneelle sammakolle ilmeisesti varattuna. ;)
Jaa, pitää laittaa nuo helluset minisukat kuivumaan :) ehkäpä vielä palailen asiaan, jos ehdin. Oikein hauskaa päivänjatkoa kaikille odottelijoille!
Jotenkin tuli äsken sellanen olo, että nyt mä en kestä enää tätä. Joku varmaan nauraa siellä, kun viikkoja on paljon enemmän, mutta mun päälle ilmeisesti riittää nyt nämä viikot.
Mä en jaksa tehdä mitään, mua ei huvita mikään ja nää kivut estää loputkin hommat. Mies lähti illaksi töihin ja vei auton mennessään. Tulee joskun kymmeneltä sitten kotiin. Mä oikeesti kauhulla ajattelen, että joudun kävelemään kahdesti vielä tänään edestakasin tonne tarhalle niiden pojan juhlien takia ja jos siellä joutuu seisomaan... apua!
Mä en kertakaikkiaan jaksa nyt enää siivota. Talo on jo siivottu katosta lattiaan. Kävin äsken kokeilemassa, että jos vaikka nukkuis pari tuntia pois tästä päivästä. No, tunnin pyörimisen jälkeen nousin ylös, vaikka olen ihan väsynyt. Ei huvita laittaa valokuvia, lukea mitään kirjaa tms. Pihalle en viitti mennä, kun tekis heti mieli alkaa tonkimaan jotain, vaikka rikkaruohoja, mutta en mä pysty olemaan sellasissa asennoissa. Mä olen kertakaikkiaan nyt ihan kypsä.
Jotenkin nyt mieleen hiipii ajatus, että miten mä jaksan täällä kahden lapsen kanssa kohta olla kotona. Mutta kai se on eriasia, kun pääsee liikkumaan ja ihmisten ilmoille, eikä ole ihan liikuntakyvytön näiden kipujen kanssa. Poitsun kanssa ainakin meni kotona kaksi vuotta ihan hyvin. Ja silloinkin oli eka vuosi eristyksissä, kun pojan keskosuuden takia ei voitu käydä missään kaupungilla tai kerhoissa tms. infektioriskin takia. Ja kaikki kyläilytkin jäi minimiin, kun kukaan osapuoli ei saanut olla yhtään kipeä. Nyt vaan kun on jo maannut täällä kotona etukäteen melkein puoli vuotta, niin alkaa vähän nyt kaatumaan nää seinät päälle. Tänään tuntuu, että ne ihan romahtaa mun niskaan :(
Syntyis nyt. Tekis jotenkin vaan mieli itkeä...
Laru rv 38+6
Täällä ollaan vielä yhdessä koossa. Kateellisena kävin lukemassa tuolla vauvapuolella kirjoituksia. Siellä kun on mammoja ja vauvoja joilla oli sama laskettu aika kuin mulla tai siinä samoilla viikoilla tai sitten niitä, jotka ovat lunastaneet nyyttinsä nyt jo vaikka la olisi vasta tulossa..
huokaus..Täällä ei vieläkään paljon merkkejä. Nyt eilen ja tänään tullut limaa/valkovuotoa taas ihan rutkasti, mut muuten ei vieläkään mitään selkeitä merkkejä. Tulin justiinsa tyttöjen (koirien) kanssa lenkiltä ja nyt aattelin leipoa noita korvapuusteja/texaspullia. Teen korvapuustin reseptillä, mut sitten lisään siihen sellaista vaniljakastiketta (vaniljajauhe + vesi), niin niistä tulee melkeestä niinkuin texas pullat.:)
nyt tuli soitto, pitää lopettaa..tuun ilalla kurkkaan juttuja. Voikaa hyvin!:)
T: Daim ja pömppis rv 41+1 (meneeköhän viikolla 42 ?!)
noniin. just:) äkkiä voi asiat muuttua! mulla poksu tässä tunti sitten kalvot ja nyt on humpsahdellut jo pari sidettä märäksi, niin että kai tässä kohta pitää lähteä töihin:) ja just ko olin oikeesti jo valmis lyömään hanskat tiskiin ja luopuun toivosta että käynnistyy ittestään. kirjoitinkin tänne aamulla oikein pahantuulisen viestin taas:)
voimia huuhelille ja larulle ja muille jotka vielä odottelee! äkkiä ja yllättäen voi alkaa tapahtuun näköjään...
mulla ei kyllä supistele juurikaan. apua jos ne pistää mut vielä odottaan kauankin ni sitte kyllä pää räjähtää!
No mä en ainakaan naura sun tuntemuksilles, Laru! Vieläkin tässä vaan saamattomana kykin, vaikka kaverin tuloon on enää runsas tunti. Otan kyllä osaa, sillä tänään ei musta ainakaan ole ontumaan mihinkään kotoa, hyvä kun jaksoin pyykit pestä pesustuvassa, viimenen nousu tänne keskikerrokseen oli ihan kaamea. Ja mulla ei edes ole täällä vielä lapsia, miten jaksaisin vielä sen? (Vaikka voisin kyllä tänään näiden kotitöiden sijaan ilomielin lähteä kevätjuhliin - jos vaan olis jotain päällepantavaa... )
Mutta oletan, että sitten, kun on tosiaan tämä etureppu poissa, jaksan taas paremmin. Ja se palkinto kun on kuulemma tämän kaiken väärti.
Ei hemmetti, nyt mun on ihan pakko laittaa tää kone kiinni hetkeksi. :/ Munhan piti pestä toi vessakin. yäääk. Ja voitteko kuvitella miltä haisee huuhtomaton tonnikalapurkki tuola tiskipöydällä? Joo, tervetuloa meille pullakahville... *riuhtasee itsensä niskasta ylös* Tai jos vaan laittaisi kannettavan kannen alas...
ylisöpöjä noi pikkusukat kuivumassa :)))
sammakkoinen 93+6
ja viikkojahan mulla on jo 41+1 eli alkoi jo olla aikakin pikkuhiljaa jotain tapahtua. saa nähdä millainen jättiläinen sieltä on tulossa. voi kauhee.... siis nyt pitäs ihan oikeesti kohta synnyttää! apua.... just. hyvä nyt tajuta tuoki asia:)
no ei nyt ihan
noin
monta viikkoa sentään kasassa :oO vaan 39+6 :D
onnea vaniljalle! eiköhän se ole nyt menoa... toivotaan!
Lapsiveden määrää voi seurata ainoastaan ultraamalla, ja jos se vähenee liian pieneksi, synnytys käynnistettiin. Mulla kävi niin esikoisen syntyessä, että lapsivettä oli liian vähän.
Olen vihdoin päässyt sängystä ylös ja vähän jo liikkeelle. Synnytyksestäni en ole vieläkään valmis kovin yksityiskohtaista tarinaa vääntämään..mutta aina kun joku toivoo käynnistystä ajattelen, että älä toivo.
Ajattelin tulla kurkkimaan teitä ja teidän vointia. En edes tiedä minne toukokuiset synnyttäneet ovat pinoutuneet jos edes ovat.
Niin sitä vaan, että minulta se viikon käynnistys ja kipeät sisätutkimukset veivät voimia liiaksi joten synnytyskin sitten kaikessa etenemättömyydessään ja epparihaavoineen otti loputkin rippeet. Sunnuntaina olen ollut jalkeilla ensimmäisen kerran pidempään ja eilenhän kipaisin jo kaupungille..että nopeasti se paraneminen lähtee kulkemaan kun sen aika koittaa.
Eilen kiskaisin tulisen kebabin kun neuvola sanoi ettei mausteet mee maitoon..noh kuuntelimme kebab-vauvaa puoli-iltaa ja ah kun hän nannia sai niin..nukuimme jopa neljätuntia...
Mutta voimia teille odotukseen ja siihen lopputsemppiin..kaikesta huolimatta taidan haluta vielä toisen lapsosen kunhan tästä toivun...
Murmeli ja lumppari viikko ja 5 päivää.
Toivottavasti lähtee kunnolla hommat eteneen ja saat kohta vauvan syliin. Ihanaa!
SaMa79
onnea Vaniljalle ja stemppiä!! noinkin nopeeta toi sitten on, et vedet menee ja lähtö tulee..voi kun itelläkin..:)
Täällä ootellaan vielä tuntemuksia..:) Vois kyllä mullakin alkaa tapahtuun jo jotain.
nyt texaspullan tekoon (pääsin nyt vasta puhelimesta irti)..
T: Daim ja pömppis rv 41+1
Korkeesaaresta kotiuduttu ja poika unilla. :) Jakso kävellä kokoajan! Tosi reipas ja sitkee poju. Lähettiin puistosta liikkeelle bussilla 9.30 ja takas oltiin 14.00. Mukava reissu oli. Ja sammakkoinen: Kiitos sun toiveiden, sää oli mahtava! :) Ei tullu pisaraakaan vettä, vaikka koko päivän piti sataa.
Elukoita nähtiin tosi kivasti, kun ei ollut älyttömän kuuma.
Varmaankin paras korkeesaarireissu piiiitkiin aikoihin.
Olo ei oo kummonen ton kävelyn jälkee, vähän masuu kiristelly ei muuta.
Mies sano tossa et näyttää et masu ois tipahtanu entisestään.. :)
vanilija84 tais päästä sitten tositoimiin!! :) Ihanaa ja onnea matkaan.
moskuliinilla on sektiopäivä ylihuomenna ja minralla perjantaina, kovasti tsemppiä teillekin matkaan! <3
SaMa79 on saanut kyllä ootella vuoroaan piiitkään.. :( Toivottavasti synnytys lähtee sitten oikeen rytinällä käyntiin!!
Larulle suurensuuri lohtuhali!! Voin vaan kuvitella miltä susta tuntuu.. :(
Pian tää odotus palkitaan. Tehtäiskö uudet treffit? Vaikka heti? :)
Eipä tänne kummempia.. Olo malttamaton ja joka ilta mietin että jos vaikka tänä yönä.. Nyt olis noi ikkunatkin pesty.. ;)
Hyviä vointeja teille kaikille ihanaisille ja paaaljon onnea vauvansa hakeneille!!
t:tiitiäinen, poika 2v5kk ja Oiva rv 39!! (*poks,poks*)
Nyt pitkälleen..
Vaniljalle tsemppiä. Kyllä sun pitäis päästä jo tosi toimiin :) Ei käy kateeksi.
Mä nukuin myös huonosti, koska nukuin eilen päikkärit. Mulla on ihan selvä yhteys niiden välillä. Närästi ja pissatti, oli kuuma ja aamulla heräsin kauheaan painajaiseen. Jotain avaruusolioita yms. Eli alkaa aika levotonta olla täällä öisin :)
Tänään olisi pojan tarhan kevätjuhla. Ihana mennä kattomaan, kun poitsu esiintyy siellä. Eilen jo anto näytteen täällä kotona ja oltiin ihan kyynel silmässä :) Mutta ne juhlat pitäis olla ulkona ja siellä esim. grillataan ulkona. Toivottavasti ei sada ja toivottavasti siellä ei ole mitään yhteisleikkejä. Mä en todellakaan pysty nyt tekemään mitään temppuja, kun hyvä kun pystyn kävelemään. Mies ei pääse mukaan töiden takia, eikä kumpikaan mummoistakaan.
Olo on ihan normaali olosuhteisiin nähden. Ei merkkiäkään synnytyksestä näiden normaalijomotteluiden lisäksi.
Laru rv 38+6