Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=82&m=12375337&p=2&tmo…

Käykäähän nyyttinsä lunastaneet laittamassa tiedot kuntoon.

Vierailija
2/31 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nukuin pitkään!!! Menin nukkumaan yhdentoista aikaan ja heräsin vasta kahdeksan jälkeen. Heräsin pari kertaa vessahätään ja molemmilla kerroilla oikeaa kylkeä kramppasi niin, että sai kiinni pitää. Mikä lie onkaan? Aina öisin tulee...

Mies nukkuu edelleen. Se on tekemässä töitä kotona tänään, joten nukkukoon nyt, kun vielä joutaa.

Pistin just kuivurin päälle ja avasin pääsykoekirjan oikeasta kohtaa valmiiksi. Nyt aamupalan laittoon, hetki lukemista ja sitten neuvolaan. Näyttää edelleen siltä, että huomenna mennään pyrkimään yliopistolle...

Tulen sitten neuvolan jälkeen kertomaan kuulumisia lisää.

Nonna ja NK rv 38+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä yö taas takana, joskin omaa tyhmyyttä vähän lyhyt kun piti teeveen ääreen jäädä illalla.

Ja yksi päivä lisää raskaana oloa, näin vaan tulee todistettua miten erilaisia raskaudet voikaan olla=) Tämä on niin uutta ja jännää että oma mieli on nyt ainakin rauhallinen vaikka vaavi masussa vielä viihtyykin, toivottavasti oon samaa mieltä vielä parinkin viikon päästä;)

Tsemppiä Nonnalle pääsykokeisiin!

Nyt menen junnulle vaatteita vaihtamaan ja palailen myöhemmin...

p02p06 ja pikkuinen 39+2

Vierailija
4/31 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Jontulle, Nojandalle, Sarandiinalle ja Amandantriolle suloisista nyyteistä! Kylläpä nyt satelee vauvauutisia, ihanaa! :)

Täällä meni viikonloppu tyttöjen 2v ja 4v synttäreitä juhliessa. Päivien mittaan ja iltaisin tuli jonkin verran supistuksia kun olin kaiket päivät jalkojen päällä kun leivoin, siivosin, passasin vieraita jne. Huomenna tulee mun äiti tänne niin kauaksi aikaa että vauva syntyy, joten huomenna lähden lapioimaan lunta pihalle, siivoan, saunon ja ässäilen minkä ehdin, jospa lähtis sieltä tulemaan :) Meidän tytöt on syntyneet 3.2. ja 23.2. joten numerologiaan sopisi hyvin, että tämä kolmas vauveli syntyisi sitten 13.2. eikö totta? ;) No, en mä usko että näin paljon etuajassa vielä tulee. Sitä NIIN helposti luottaa että tämä vauva tulee etuajassa kuten siskonsakin (rv38+6 ja 39+3), mutta hyvinkin voi mennä pitkälle maaliskuullekin. Kaikkeen sitä pitää varautua.

Millä rv:illa teidän lapset on syntyneet, joilla on enemmän kuin 1 lapsi? Olette ne varmaan jo kertoneet, mutta kertokaas uudelleen jos jaksatte, olis kiva lukea miten muilla on mennyt nuo synnytysviikot.

Mikaela rv38+2

Vierailija
5/31 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret onnittelut jo vauvan saaneille ja heidän perheilleen :)

Juttuja on tullu käytyä lukemassa, mutta jotenkin ollu tosi huono ite mitään kirjottamaan. Täällä kotona sitä yhtenä kappaleena ollaan eikä mikään oikeestaan oo viitannu ede siihen että pian pääsis synnyttymään.

Neuvolassa kaikki on ollut kunnossa, ei mitään ihmellistä. Oma olokin on ollu hyvä. Mikäli ei laske sitä että paljon kankeammaksi sitä on tullu ku masu on kasvanu. Leiponu oon pakkaseen ja onneks sinne on kertyny vähän ruokaakin. Kaikki olis täällä valmiina vain vaavi puuttuu.

Eiköhän me kaikki pian päästä hakemaan nyytti kotiin :)

-Sara-Maria rv 39+5-

Vierailija
6/31 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on jotenkin niin turhautunut olo. Eilen kun nyt sattui silloin päivällä supistelemaan, niin nyt ei kyllä varmaan ennen perjantaita kannata säännöllisiä suppareita odotellakaan *ai, minäkö epätoivoinen*. Mikaela kysyi niistä edellisistä synnytyksistä. Mä olen ne jo moneen kertaan kerennyt omalta osaltani tänne kertoa, mutta kerrotaan nyt vielä kerran ;-). Kyllähän niissä ajankohdissa selvä yhdenmukaisuus on, joten varmaan Mikaelakin voi odotella vauveliaan syntyväksi ennen laskettua aikaa. Mulla siis menneet näin: rv 41+0, rv 42+0, rv 42+0 (käynnistys), rv 42+1 (käynnistys) ja rv 40+0 (käynnistys, ties milloin olis muuten syntynyt). Mun kohtu on vaan NIIIIIN laiska supistelemaan, huoh.

Jostain kai tässä pitäis taas yrittää virtaa saada. Tuntuu, ettei mitään huvittais tehdä. No, jospa tää taas tästä.

Nonnalle tsemppiä ja onnea, olikos se huomiseen pääsykokeeseen!!!

neronja rv 41+1 (perjantaita ja synnärille menoa odotellessa...)

Vierailija
7/31 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa tuli käytyä ja sf-mitta edelleen 30 cm. Terkkari sanoi laittavansa lähetettä eteenpäin, mutta menee kuulemma 1-7 päivää ennen kuin äitipolille sitten kutsutaan. Mulla hajoo pää varmaan ennen sitä. Tulee todella raskas viikko odotella sitä puhelinsoittoa.

No ainakin lapsi edelleen liikkuu vilkkaasti ja sydänäänetkin kuulosti hyvältä. Ei kai tässä auta muu kuin toivoa ja odotella.

Mauii 38+3

Vierailija
8/31 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei ole mitään vakavampaa.

Mulla ei eiliset S:sät auttaneet mitään, ilman supistuksia meni viime yö ja pitkästä aikaa nukuin kunnon yöunet (10 tuntia). Nyt on niin surkea keli etten viitsi lähteä ulos kaatuilemaan vaan taidan suunnistaa esikoisen kanssa shoppailemaan. Huomenna olis neuvola vaikka viime viikolla tuntui siltä että vois olla vauva kainalossa kun seuraavan kerran nähdään, höpöhöpö.

Onneksi päivät vaan menee eteenpäin hitaasti mutta varmasti ja kaikki me saadan se nyytti aikoinaan syliin. Pitää vaan malttaa ja yrittää nauttia siitä että vielä pystyy nukkumaan suht rikkoutumattomia öitä.

Joku kyseli raskausviikoista milloin edelliset lapset on syntyneet, mun esikko syntyi rv 39+3. Jotenkin toivon että tämä tulis hiukan aikaisemmin kun tuntuu olevan isompi kaveri.

Mukavaa päivänjatkoa ja malttia itse kullekkin!

cry-baby

Vierailija
9/31 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveiset neuvolasta rv 38+5. Soittivat tossa kymmenen jälkeen, että mun oma täti oli kipeänä, että kelpaisko viereisen huoneen setä. Mä en ole koskaan ollut mitenkään arka (onhan noita hoitojen aikana pahemminkin kopeloineita ollut molempia sukupuolia) ja sanoin vaan, et kunhan ei tartte aikaa vaihtaa, niin käy toki.

Setä osoittautui tätiä vielä mukavammaksi. Ekaa kertaa joku kysyi, miltä ajatus synnyttämisestä tuntuu!!! Superiso plussa hänelle!

Tässä käynti vielä numeroina:

rv 38+5

Paino +800g (yht +12 kg)

turvotus + (sormukset ja syyskengät ei menneet tänä aamuna päälle. Painon muutoskin ilmeisesti siitä. Setä sanoi kuitenkin " don´t worry" , joten en hätäile)

RR 122/78 (ihan normaali siis)

Pissa puhdas

HB ei mitattu, kun ollut niin hyvä.

SF-mitta samat 33 ollut jo 3 viikkoa

Lapsiveden määrä normaali

Painoarviosta sanoi, ettei ole vieläkään mitenkään iso lapsi.

Raivotarjonta, ei edelleenkään kiinnittynyt (tiesinkin sen, kun maha on edelleen ylhäällä ja haittaa hengittämistä)

syke 150 (vaihtelut olleet nyt 140-160 välillä koko ajan)

Liikkeet ++

Sellaista. Nyt tekemään jotain lounasta ennenkuin nälkäkuolema ja päänsärky yllättää (tulossa jo) ja sit vikaa päivää pääsykoekirjan kimppuun. Setäkin sanoi, et merkit on sellaiset, ettei tartte ihan huomenna suunnitella synnyttävänsä, eli rauhallisin mielin voin jatkaa pääsykokeisiin valmistautumista. Huomenna kyllä leivon illalla jotain tosi herkkua, kun pääsykokeet on ohi! Meni miten meni.

Nonna ja Nallekarkki rv 38+5

Vierailija
10/31 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rutiinit ihan sekaisin kun isäntä lähti vasta yhdeksän jälkeen töihin. Niillä oli joku palaveri jossain eri paikassa niin ei tarvinnutkaan normaaliaikana olla sorvin ääressä. Ehdittiin aamusella käydä yhdessä kaupassa ja juoda aamukahvit. Jäi kuitenkin aamu nettisurffailu välistä.

Onnea Amandalle pikku Prinsessasta!

Täällä edelleen yhtenä kappaleena, ja ne eiliset supistukset taisivat olla vain poikkeus normaaliolon joukossa. Torstaina on neuvola, kätilöhän voi vaikka vilkaista, että oliko niillä mitään merkitystä.

Nonnallakos se oli neuvolantädin sijasta setä? Eipä ole täällä ainakaan vastaan tullut, tai siis tuleehan sitä sekä mies- että naislääkäreitä eteen näin raskaana ollessa, mutta mieskätilöön en ole törmännyt. Olisi mielenkiintoinen kokemus.

Eipä täällä sitten taas muuta, kirpputorille huvittais mennä, lauantaina kun jäi välistä (oltiin vähän liian aikaisin asialla ja käytiin sitten vain ruokakaupassa esikoisen kanssa).

Mrs.Marple & Kuopus, rv 37+5

Vierailija
11/31 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mrs.Marple:

Nonnallakos se oli neuvolantädin sijasta setä? Eipä ole täällä ainakaan vastaan tullut, tai siis tuleehan sitä sekä mies- että naislääkäreitä eteen näin raskaana ollessa, mutta mieskätilöön en ole törmännyt. Olisi mielenkiintoinen kokemus.

Meillä oli neuvolassa muutaman viikon ajan harjoittelijana nuori mies. Ihan mukava tyyppi oli. Sitä vaan olen joskus aina miettinyt, että miten sellaiset, jotka eivät oo koskaan raskaana olleet ja synnyttäneet, niin miten ne osaa vastailla kaikkiin kysymyksiin. Siis olipa kyseessä mies tai nainen, lääkäri tai th tai kätilö. Ja kun eihän ne edes tiedä, miltä esim. supistuskipu tuntuu tai millaista on ponnistaa vauvaa ulos. Kai sitä tietysti ihan näkemälläkin sitä kokemusta kertyy, mutta aivan varmasti sitten kun naislääkäri, -kätilö tai -th on synnyttänyt, niin se oma tietämys on huomattavasti syvemmällä tasolla. Miehet ne ei koskaan pääse raskautta ja synnytystä kokemaan, vaikka oma mieheni puhuu, että " kohta me lähdetään taas ponnistamaan" ... Sanoin, että älä nyt kovin suurta kunniaa itsellesi siitä ponnistamisesta ota... (vähän ärsyttää tuo, että edes viittaa siihen suuntaankaan, että hän olis muka ponnistanut ;-).

neronja rv 41+1 edelleen

Vierailija
12/31 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän sairaalan synnyttäneiden osaston ylilääkäri (olikohan tuo nyt oikea nimike) on mies (paljonhan niitä mieslääkäreitä on, tietenkin). Hän oli meidän esikoisen synnytyksessä mukana (ja ultrauksissakin oli, kakkosenkin ultrassa taisi olla) ja oikein lämpimät muistot on hänestä jäänyt. Aina kun äitipolillakin käyn ja hän siellä käytävällä kävelee, toivon, että hän olis se lääkäri joka minut vastaanottais, mutta aina on sit ollut kuitenkin joku naislääkäri. Ai niin, hän teki meidän viitosen rakenneultran. Silloin olen häneen viimeksi siis ihan henk.koht. törmännyt. Selvästi on meidän sairaalassa naislääkärit lisääntyneet, siis tuolla äitiys/raskauspuolella. Tosi hyviä mieslääkäreitä on kohdalle sattunut eli en tuolla edellisellä viestilläni ollenkaan tarkoittanut sitä, että mieslääkärit olis jotenkin huonompia, kun eivät oo koskaan synnyttäneet ;-).

n

Vierailija
13/31 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

neronja:

Ai niin, hän teki meidän viitosen rakenneultran. Silloin olen häneen viimeksi siis ihan henk.koht. törmännyt.

Ai niin, taispa hän ultrata kuukausi viitosen syntymän jälkeen, kun todettiin, että istukkaa on jäänyt kohtuun ja ei muuta kuin kaavintaan.

En ole lääkäriin mitenkään ihastunut (alkaa olla jo ikääkin ja tukkakin jo lähtee; tosin omalla miehellänikin on aika vähän tukkaa ;-), mutta on vaan jäänyt vuosien varrelta hyviä muistoja ja luotan ko. lääkäriin todella paljon ja tykkään myös hänen kuivakkaasta huumorista ;-).

Mut nyt jätän jo palstatilaa muillekin....

n

Vierailija
14/31 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä tässä pahemmin mitään uusia kuulumisia siis.

ONNEA kaikille vauvansa saaneille! Nyt alkaa olla jo niin monta, etten enää muista nimiä... kateellisena lueskelen teidän vauvakuulumisia, kun oma olo on jo niin malttamaton!

NONNAlle tsemppiä huomisiin pääsykokeisiin! Ja hatunnosto siitä, että ylipäätään jaksat keskittyä lukemiseen!

Tulin just neuvolasta, ja mä en jaksa! Painoa tullut taas lisää viikossa 1,7kg!!! Saman verran tuli ed.viikollakin. Tämä siis lähes kaikki turvotusta, sen kyllä huomaa jo peilistäkin. Koko kroppa ihan paisunut entisestään, reidet, vatsa, kasvot... Kaikista vaatteista jää painaumat heti, ja nilkkoihinkin jää puolen sentin kuopat kun esim. sormella painaa. Painoa tullut nyt sitten +19kg, huh, huh!

Kuten voitte kuvitella, olo on todella raskas. Ja tähän perään " puolustelut" ; syön terveellisesti, käyn joka päivä kävelyillä, juon paljon, en käytä suolaa, makoilen jalat ylhäällä, pyörittelen nilkkoja, venyttelen jne, jne, jne, mutta eipä näytä mikään auttavan. Sokerit olleet koko raskauden ajan ok ja lihonut (lue: läskistynyt) en edelleenkään ole, mitä nyt ehkä muutama kilo. BMI oli ennen raskautta 21, ja pieni ihminen olen, 158cm.

Verenpaineet ja pissa ok, mutta terkka lähetti mut varmuuden vuoksi labraan toksemiakokeisiin, tulokset saan huomenna aamulla.

Muut numerot:

rv 39+1

paino 72,4kg, lisäys siis 1,7kg/vk

turvotus +

rr 111/75

pissa ok

sf-mitta 31.5 (sama kuin viikko sitten, jolloin oli laskeutunut)

tarjonta rt

syke 144

liikkeet ++

Vauvan liikkeet ovat edelleen olleet tosi vähäisiä. Liikkeitä on kuitenkin tuntunut, joten en ole huolestunut. Jos vaikka entelisi synnytystä... Toiveajattelua, tiedän... =)

Mieli on onneksi ollut vähän virkeämpi ja puolisokin pyysi anteeksi ettei ota mua tarpeeksi huomioon eikä aina ymmärrä että mulla on paha olla. =)

Kävelin muuten neuvolaan ja takaisin, matkaa noin 2km/suunta. Siinä olikin tämän päivän ponnistelut, nyt siirryn sohvalle makoilemaan.

paisunut täysikuu ja tytär 39+1

Vierailija
15/31 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi " laiskuuteni" , mutta kun tuo istuminen on vielä niin vaikeaa, joten viestien luku on todella jäänyt vähälle! Eli olen kirjaimellisesti pudonnut jutuista ulos... =/

Aktivoidun taas kunhan istuminen tuntuu paremmalta!

Voimia ja haleja kaikille! =]

jonttu ja tytär 6pv

Vierailija
16/31 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt useampana iltana lukemassa ja kyyneleet silmissä ja pissat housuissa nauramassa hauskoja synnytystarinoita (linkki alla). Alkuperäinen avaus oli tyyliin miesten älyttömimmät kommentit ja mokat synnytyksessä...ketju on jo melkos pitkä...josko kohta saisi käydä lisäämässä oman ukkelin todennäköiset älyttömät kommentit :))

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=429431&t=429431&p=&tmode=…

Aamulla kävin neuvolassa..eipä mitään ihmeempää. Odotus alkaa vaan tuntumaan yhä enemmän kidutukselta, toki pitää olla onnellinen että ei mitään oikeita huolenaiheita raskauden ja vauvan suhteen ole, mutta kunb EI JAKSAIS ENÄÄN YHTÄÄN!

Nyt syömään ja sitten aloittais siivouksen, jos tämän päivän tavoite olisi yläkerran siivous.

Mukavaa viikonalkua kaikille.

TElli 39+0

Vierailija
17/31 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun tietenkin lämpöinen onnentoivotus jälleen vauvautuneille. Meillä moisesta ei ole vielä tietoakaan, eikä tarvi kyllä ollakaan!

Mauii: Naikkarilleko säki sitä aikaa nyt odotat? Voimia!!!!! Voin kuvitella sun tunteen...

Kävin siis opetuspotilaana naikkarilla äsken. Paikalla siis opettava lääkäri (joka oli kyllä aivan ihana) ja 5kandia!!!!

Painoarvio tänään 3000g, virtaukset hyvät ja vauva 3D:ssa ihan veljensä näköinen. :D Sama iso nenä ja paksut huulet.

Sf mittaajasta riippuen 31-33 cm. Ei siis kasvua tai sit on, jos haluaa asian niin tulkita ;)

Tohtorin mukaan mitään huolta ei ole, odotellaan. Vauva ei ole kiinnittynyt kunnolla, kanavaa 2-3cm jäljellä, paikat kiinni.

Tuntuu niin kuin leijailisin, tunne on niiiiiin hyvä! Viikonloppu oli kyllä niin murheiden värittämä. Varsinaista vastausta siihen, miksi sf ei kasva en saanut, mutta lääkärin mukaan mitään syytä huoleen ei ole.

Tsemppiä Nonnalle huomiseen, mä oon " tehny" approa viime syksytä ja edelleen se vaan on hyvällä alulla, joten ei voi ko nostaa hattua sulle asiassa...

Täysikuulle kanssa halit. Onneksi ootte saaneet puhuttua (?!) puolison kanssa asioita selväksi. Tässä vaiheessa raskautta ei ainakaan toivois kellekään vaikeuksia kotona...

Nyt pitää alkaa levähtämään... Kahteen kertaan tehty sisätutkimus ja kuuteen kertaan kopeloitu päältä, ni tuntuu, et ei pääse oikein edes kävelemään... :P

Mukavaa alkavaa viikkoa Helmet!

Luuk@ ja Onni 39+2

Vierailija
18/31 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mauii: jos oikein muistan niin odotat kanssa aikaa äippäpolille..(?) Täällä sama juttu...Tänään kävin neuvolassa ja sf-mitta 4 vko:a sama 31,5...Lapsi oli kyllä jo laskeutunut ja kiinnittynytkin, joten neuvolassa veikattiin että mittaan sekin vaikuttaa, mutta tutkimuksiin laittoi kun on kuitenkin kulunu jo kuukaus tolla samalla mitalla...huolestua en kuulemma saa, koska tuskin on mitään hätää, mutta arvaatkaapa vain onnistuuko se?!?! Olen ihan paniikissa ja odotan puhelin soittoa kuin kuuta nousevaa..Mieskin sanoi, että kaikki on vauvalla kuitekin kunnossa...Juu-u, niinhän sitä pitäis ajatella...

Tuntuu että tää raskaus on ollut niin paljon murheita täynnä, mutta onneksi kuitenkin aiheettomia..

Pelottaa vaan, jos lapsi ei kasva niin kuinka pärjää kohdun ulkopuolella?Hui, kauheaa edes tuommoista ajatella...

Suppareista; niitä tulee nyt tiuhempaan ja tänään varsinkin kun kävelin neuvolaan (matkaa noin 2 km suuntaansa ) niin sen aikana ja sen jälkeen on ollut kipeitä supistuksia..pakottaa...mutta ne menee ohi kun hetken istun, eli ei taida olla meille vielä tulossa kääröä..

*ONNEA UUSILLE VAUVAN SAANEILLE!!* en muista enää edes nimiä...

- suvi ja papu 38+2-

Vierailija
19/31 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sj85:

Pelottaa vaan, jos lapsi ei kasva niin kuinka pärjää kohdun ulkopuolella?

Yhdellä nettituttavalla todettiin, ettei vauva kasva kohdussa (selitystä ei tainnut löytyä, heillä kaksi normaalia raskautta ennen tätä, niitten jälkeen sit kylläkin keskenmenoja), joten synnytys käynnistettiin rv37+. Vauvalla oli syntyessään kokoa 2070 g ja 44 cm. Omalla käyrällään kuulemma kasvaa ja esim. konttausharjoitukset aloitti 10 kk ikäisenä. Virkeä neiti siis, ikätovereistaan vain vähän pienempi :-). Paljon ovat kylläkin tietysti tänä aikana joutuneet lääkärissä ja tutkimuksissa käymään, mutta mitään erikoisempaa ei ole löytynyt.

En tiedä, rauhoittiko tämä yhtään. Toivottavasti teillä kuitenkin kaikki aivan normaalisti! Ja toivottavasti et tarvitse kauan odottaa sitä äitipoliaikaa, että saisit mielenrauhan. Sama juttu Mauiille, toivottavasti poliaika tulee pian ja kaikki on kunnossa!!!

Hienoa, että Luuk@n vauvalla kaikki kunnossa!

Täysikuulle tsemppiä kilojen kantamiseen ja synnytyksen odotteluun! Hurjaa, millaista viikkotahtia nestettä voikaan kertyä kehoon :-/.

neronja rv 41+1

Vierailija
20/31 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

neronja, ainahan tuommoiset positiiviset uutiset antaa toivoa ja uskoa parempaan :) Olenkin lohduttanut itseäni sillä, että vauvan liikkeet tuntuu todella voimakkaina niin kaikki pitäisi ainakin sillä kantilta katsottuna olla hyvin..

kiitos vielä, tiputit hieman taakka harteiltani - ja se on paljon se!! :D

-s-