**TAMMITENAVAT**vk21**ma-ke**
Kommentit (46)
Etoo, väsyttää ja turvottaa tääläkin! Mietityttää että kauanko tätä pystyy enää ihmisiltä salamaan, eilenkin tuntui töissä että ainakin kaks tyyppiä jäi tuijottamaan mahaseutuani ja melkein kuulin heidän ajatuksensa:" ton on pakko olla raskaana tai sit se on lihonnu silmissä..." . Uups. En vaan haluais millään vielä kertoa!!!
Gallupit:
Mielitekoja ei oikeastaan vielä ole. Syön tasan sitä mitä vaan ökäämättä pystyn saamaan alas, esim. muroja, jugurttia, hedelmiä.
Lapsiluku jää luultavasti meillä kahteen. Alunperin mies ei ollut varma haluaako yhtään lasta. Yllättäen taipui kuitenkin ja oli ihan intona kun saatiin esikoinen. Esikoinen pisti meidät tosi lujalle ja silloin vauva-aikaan päätettiin että ei enää koskaan toista vauvaa meidän perheeseen...Nyt esikoisen ollessa 3-vuotias ollaan tajuttu miten tärkeää olisi saada tytölle sisarus. Vauva-ajan rankkuuteen on nyt varauduttu joten liian ruusuisia kuvitelmia ei ainakaan ole ja ollaanhan me nyt yhtä kokemusta viisaampia. Mutta juu siis jotenkin vaan tuntuu että kahteen sit jää, mutta vannomatta paras.
Ja haluammeko tytön vai pojan. Molemmat on tervetulleita. Jotenkin tuntuu että tyttö taas tulee mutta pojasta ollaan silti puhuttu, nimikin olisi pojalle jo valmiina.
Nyt huilimaan...Paha olo korostuu näin iltaa kohden kun väsymyskin pahenee...
Mukavaa loppuviikkoa kaikille!
-miina-liina ja salaisuus 7+3
ps. Vuodot on loppuneet, ainakin toistaiseksi. Jos menee samalla tavalla kuin esikoisen kohdalla niin vuotoa tulee vielä muutaman viikon päästä...Toivottavasti kuitenkaan ei. Kyllä se vaan säikäyttää.
Terveisiä kaikille Tallinnasta! Kävi tosi hyvä tuuri kun saimme nauttia auringon paisteesta ja 22 asteen lämpötilasta maanantaina Tallinnan vanhan kaupungin kaduilla kävellessä.
Taas oli tullut uusia! Oikein kiva. Tervetuloa joukkoon Hippo06, Miami75 ja tietysti muutkin, joiden nimimerkit eivät juuri nyt tule mieleen!
Myös minä olen ihmetellyt tuota kuinka monet ovat saaneet ultran näin aikaisin. Meillä ensimmäinen ultra on normaalisti viikon 12 tienoilla. Itse soittelin viime viikolla neuvolaan ja kysyin onko mahdollista saada ultraa jo aiemmin. Sieltä sanottiin, että kyseinen ultralääkäri ei mielellään ultraa ennen kahdeksatta viikkoa, joten jos sitä ennen haluaa, niin täytyy mennä yksityiselle. Minä kuitenkin sanoin, että maltan odottaa vielä vähän aikaa, joten sain ajan kesäkuun ekalle viikolle. Valittelin olevani kovin epävarma tästä uudesta raskaudesta ja sanoin, että haluaisin tietää mieluummin ennemmin kuin myöhemmin, että onko kaikki alkanut hyvin. Viikon päästä on siis ansimmäinen neuvolakäynti ja sitten seuraavalla viikolla ultra. Niitä odotellessa...
Gallupeihin sen verran, että sukupuolitoiveita minulla ei ole pikkuisen suhteen, eikä vielä ole tullut ihmeempiä mielitekoja ruoan suhteen. Välillä on kylläkin sen verran etova olo, että en voi edes ajatella syöväni mitään lämmintä ruokaa. Silloin turvaudun yleensä hedelmiin tai mehukeittoon. -Se on aivan loistava keksintö!
(.) Edelleenkin siis etoo hieman ja turvottaa kovasti. Vatsaa nippailee päivittäin. Pariin päivään ei ole tullut sitä vaaleanpunaista vuotoa, jota ehti tulla jo kaksi viikkoa hyvin pieniä määriä silloin tällöin. Saisi pysyäkin poissa tuollainen säikyttävä vuoto! Haluan odottaa sitä ensimmäistä ultraa ennen kuin annan itselleni luvan odottaa ihan oikeasti.
Siru-Sofia rv 7+0
Tervehdys tammikuiset!
Mullakin oli tänään ultra ja pieni sydän siellä sykki! Oli kyllä helpottava uutinen, että kaikki vaikutti olevan hyvin!
Minä pääsin alkuraskauden ultraan keskenmenojen takia, muuten ei meidänkään kunnassa tarjota tätä, mutta itse sen sain juuri noiden keskenmenojen takia. Lääkäri sanoi että enää keskenmenoriski olisi yhden prosentin luokkaa, kun sydämen syke näkyi-eli hyvältä näyttää! Viikkoja oli ultran mukaan hiukan enemmän eli 8+1 (kuukautisten mukaan menossa 7+3) mutta laskettua aikaa ei muutettu kun heittoa oli vähemmän kuin viikko. Eli laskettu aika on 6.1.
Oli muuten todella ikävä lukea meebun ja aamun_kuiskauksen lääkärikäynneistä. Ei noin pitäisi ihmisiä kohdella. Pari viikkoa on aikas pitkä aika elää epätietoisuudessa. Mutta tsemppiä teidän odotukseen. Toivotaan että kaikki on hyvin ja vuoto harmitonta.
Gallupeista:
kaksi lasta on varmaan meidän perheen lopullinen lapsiluku. Itselläni olisi vielä haaveissa kolmas mutta miehen mielestä kaksi riittää. :)
mieliherkuista: kaikkea raikasta tekee mieli-kylmät omenat on tän hetken suurin herkku, samoin appelsiinimehu! kaikki rasvaset ruoat, makkarat ym. yököttää.
äitiyspakkaus on harkinnassa. Se on kyllä tänä vuonna ihana, että tekisi mieli ottaa mutta mietin vielä.
Mitäs muuta-paha olo on ehkä hiukan menossa ohi, mutta kyllä se heti tulee kun on pitemmän ajan syömättä. Muita oireita on huimaus ja jatkuva väsymys.. En muista ensimmäisestä raskaudesta et olisi näin huipannut, mutta kai tämäkin on ihan normaalia.
Vähän kyllä hirvittää tämä jatkuva syöminen näin raskaana-kuinka paljon sitä painoa oikein tulee kun koko ajan mussuttaa jotain!! ;) Ensimmäisestä raskaudesta mulle tuli painoa jopa 18kg, että nyt ei tarvitsis tulla ihan niin reilusti. Turvotus oli kyllä tosi järkkyä silloin.
Nyt taidan siirtyä soffalle hetkeksi katteleen telkkua.
Mukavaa viikon jatkoa teille!
satsumanäiti 7+3 (tai 8+1)
Ensimmäisen vaalean viivan sain testiin jo viime perjantaina, ja maanantaina sitten ostin digitaalisen testin, joka näytti komeaa plussaa :)
Aivan mieletön olo vuoden yrittämisen jälkeen! Olemme mieheni kanssa jo jonossa lapsettomuustutkimuksiin, mutta nyt voin onnellisena perua aikamme. Ongelmana on ollut pitkä kiertoni, ja nyt vihdoin ensimmäistä kertaa pongasin oviksen kp 33 ja nyt viikkoja kasassa jo 4+2 :)
Rizza ja rv 4+2
Ja tsemppiä epätietoisuudessa eläville!
Mä sain neuvola-ajan 6.6. ja ultran 14.6. Kiva kiva!
Laskettu aikakin selvisi, kun soitin neuvolaan: 13.1.
Eipä enempää tällä erää :).
Miami & Justus rv6+3
Täällä sitä mennä pötkötetään tasaista tahtia. Etovaa oloa lähinnä iltaa kohden (olen aina ollut iltasyöppö, aamupala ei ole maistunut varmaan 10 vuoteen, joten siitä johtuu varmaan, ettei aamuisin ole pahoinvointia).
Minuakin hieman ihmetyttää, että kuinka aika moni on käynyt jo näillä viikoilla ultrassa. Missä kaupungeissa alkuraskauden ultria tarjotaan, vai käyttekö yksityisellä? Itsekin odottelen innolla np-ultraa, joka on hieman juhannuksen jälkeen.
G-vastauksia:
Sukupuoli aiotaan tässäkin raskaudessa kysyä rakenneultrassa. Viimeksi se piti paikkansa, mutta varauksella niihinkin kannattaa uskoa, koska ne ei ole kuitenkaan ihan 100% varmoja.
Lapsiluku on meillä tämän kolmosen jälkeen täynnä! Esikoinen on siis tyttö vm.-99, toinen poika vm-06 ja tämä uusin tulokas vm-08.
Jos nyt saisi valita kumpi tulisi, niin enemmän olisin pojan kannalla, niin menisi nuo kakkosen vaatteet kiertoon, mutta muuten ei mitään väliä. Äkkiäkös nuo pojan vaatteet laittaa sitten vaikka huuto.nettiin myyntiin! Ja samalla ostaa tytölle.
Mieliherkuista: En ole huomannut mitään erikoisia mielitekoja tämän enkä aiemmankaan raskauden aikana. Lähinnä tekee vain mieli kunnon ruokaa, etenkin kunnon lihaa! Sisäfilepihvi maustevoilla ja valkosipuliperunat, nammmmmm!! Usein kuitenkin menee vain jääkaapille, ja huomaa ettei siellä ole mitään mitä tekisi mieli.
t: vikli80 9. rv.