Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**TAMMITENAVAT**vk21**ma-ke**

21.05.2007 |

Uusi viikko ja uudet kujeet!

-Allu

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meebu: raskaushormoni säilyy elimistössä jopa viisikin viikkoa, itse olen aina keskenmenon jälkeen käynyt verikontrollissa 6 viikon päästä, että nähdään mikä on tilanne. Peukkuja pidän tosissaan, että kyse ei ole keskenmenosta! Paljon jaksuja sinne! (((halaus)))

Aamun_Kuiskaus: otettiinko verikokeita tai ultrattiinko sua kun kävit päivystyksessä? Lääkärit on sen verran " tunnottomia" että laittavat kyllä odottamaan viikkoja ennen uusinta kontrollia, jollei itse osaa vaatia palvelua! Sinuna menisin ehkä ihan tk-lääkärille ja pyytäisin lähetteen betaHCG:n ottoon, siitä kun voi jo päätellä aika paljon raskaudesta... Mutta kovasti pideän peukkuja sinullekin ja toivon todella että papu jaksaa kyydissä! (((halaus)))

Uusia oli tullut mukaan, kivaa! Tervetuloa vain kasvattelemaan masua meidän kanssamme =)

O.N on entisellään eli ei mitään uutta. Tai no sen verran, että eilen kävin juurikin otattamassa betaHCG:n ja tulos oli 480IU/ml eli sopii näihin viikkoihin hyvin. Uusinnan käy otattamassa perjantaina, jotta näen tuplaantuuko arvo niinkuin pitääkin. Piiperö raukka on tosi kipee, toissayö meni valvoessa kun toinen oli niin tukossa ettei yksinkertaisesti pystynyt nukkumaan lainkaan =( Tänään jo aamu on alkanut paremmin, onneksi!

-Allu ja Jänis (rv4+)

Vierailija
22/46 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa vaan tuossa mieleen, että kuinka moni teistä meinaa ottaa selville masuasukin sukupuolen? Me mieheni kanssa emme halua tietää pikkukaverin sukupuolta. Onpahan sitten jotain ylläriä kun kaveri syntyy, että kumpainen tulikaan... Ja voipahan arvuutella ja mietiskellä raskaus ajan sukupuolikysymystä.

Ensimmäisen kohdalla koko alkuraskauden kuvittelin sen olevan tyttö, mutta sitten ihmeesti lasketunajan lähestyessä olinkin ihan varma että se on poika ja poikahan sieltä tuli.

Mites muilla?

Poppa-78 ja rv8+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

myö ollaan kysytty rakenneultrassa sukupuolta molemmilla kerroilla. ekalla ei saatu veikkausta, tokalla tuli veikkaus joka myös piti paikkansa. tarkoitus on kysyä myös tälläkin kertaa, saa nähdä suostuvatko kertomaan ja onko sopivassa kulmassa että strategiset paikat näkyy. esikoinen aikoinaan makoili nilkat ristissä niin ei tasan päässyt jalkoväliin zoomailemaan. ekasta raskaudesta ei ollut sp-fiilistä itsellä (tuli tyttö), toisesta olin kyllä ihan satavarma että tulee poika ja niin tulikin. nyt toivoisin tyttöä, mutta saas sitten nähdä mitä tuleman pitää. jos vaan ylipäänsä masukki kestäisi kyydissä tammikuulle niin ihan sama mitä sorttia sieltä syntyy ;)

onko muilla toivetta sukupuolesta, kumman ottaisitte jos saisitte valita?

Vierailija
24/46 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas kaikille ja pahoittelut vaivoista kärsiville ja onnittelut uusille plussaajille! Täällä on huimaus vähän helpottanut, mutta etoo edelleen. Kaikki ruoka on luotaantyöntävää. Naama kukkii myös minulla, olisiko taas tyttö tulossa? Maha on myös turvoksissa, millainenkohan siitä tulee tällä kertaa? Edellisessä raskaudessa jotkut ihmiset eivät huomanneet raskauttani edes 2 vkoa ennen synnytystä! Olihan se kyllä aika pieni... mutta mielestäni selkeä raskausmaha! Nyt taitaa tulla sitten " kunnon" raskausmaha.

Annelelle tuosta sukupuoli jutusta: Aika vaikean pistit! Toisaalta olisi ihana kun saisi toisen tytön, itselläni kun ei koskaaan ollut siskoa. Ja olisi niillä sitten yhteiset tyttöjen jutut. Mutta poikakin olisi aivan ihana.... Helpompaa olisi kyllä jos tyttö tulisi kun saisi kaikki vaatteet kierrätettyä ym. En osaa sanoa kyllä? Suurin toive olisi että sieltä tulisi terve ja rauhallinen vauva. Edellinen kun oli koliikkivauva, ja muutenkin aika temperamentinen ;). Jos tälläkin kertaa tulee tiukempi luontoinen tyyppi niin siinäpä sitä on äiti pulassa :). Ehee, nyt lähden syömään lettuja joita ukko on paistanut ja sitten pikkutyttöä nukuttamaan! Kaikille paljon tarrasukkia ja jaksamista!

Vierailija
25/46 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavasti porukkaa täällä tammikuisissa :) Hyvä niin!!!

allu2006: Ei tehnyt siellä päivystyksessä kun vaan sisätutkimuksen. Eli tällä viikolla pitää mennä sit uudestaan, jos vuoto jatkuu. Ja jatkuuhan se, jo kymmenespäivä. Pikkuhousunsuojilla pärjään, mut kurjaa tää on :(. Tänään ollut menkkamaista jomotusta taas, ja kauppa reissulla autoillessa oli mielestäni supistuksia.

Huomena soitan suoraan äippäpoilille, jospa tähän sais jotain selvyyttä.

Mulla tää mun työ huono, kun olen yrittäjä, niin en vois olla pois töistä yhtään.

Onko sun vuodot loppuneet?

Tais olla jollaikin muullakin samaa vaivaa? Toivotaan kaikille parasta.

Aamun_kuiskaus ja papu rv 5+6

Vierailija
26/46 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs meitä alkaakin kertyä iso joukko :) Ihanaa :)))

Meebulle ja Aamunkuiskaukselle paljon jaksuja ja toivottavasti kaikki on hyvin. Pelottaa varmasti paljon. Toivottavasti asia selvenee pian ja vuoto olisi harmitonta. Heti sitten raporttia tänne!!

On kyllä mukava lukea teidän juttuja!

Kiva kun Aamuhalla kävi moikkaamassa, mietinkin jo minne hävisit!!! Hyvää lomaa tissilakkoilijasta huolimatta!

SPG: Uuh, vaikea ;) Meillä jo yksi poika siis... Tyttö ois kiva kun tosiaan tuo eka on poika. Mutta poika ois kiva kun tuo eka on poika. Molempi parempi. Ehkä tyttö ois kuitenkin kivempi :o

Minun on muuten pakko ottaa tuo ÄP kun se on niin ihana :) Vaikka meillä varasto pursuaa jo vauvan vaatteita valmiiksi, mutta ihan pakko.

Pistettääs uus G. Montako lasta on teidän perheen tavoite?? Siis milloin tulee lapsiluku täyteen? Meille siis kolme olisi tavoiteltavissa ja ehkä sitten joskus yksi iltatähti, sillai salaa :)

Ja toinen G heti perään: Onko jo havaittavissa mieliherkkuja? minun tekisi mieli paljon lihaa/kalaa/kanaa paistettuna, kinkku ja makkarat voi että olisi hyvää, hmm.... Olen jo kaksi kertaa tehnyt sellaista että porsaan palapaistia ja kruunuvihanneksia pannulla paistettuna ja ai miten hyvää. Toinen on ehkä suklaa, mutta sille olen kyllä ollut perso jo muutenkin :) Mikään muu makea ei himoita vielä.

(.) Olen odotellut pahoinvointia. Siis en odottamalla odotellut mutta kohtahan se alkaa jos alkaakseen. Aamuneljän-viiden aikaan tuntuu pahoinvointia, mutta noustessa ei enää. Minä ramppaan jo nyt kolme (3!!!!) kertaa yöllä vessassa ja aamulla herätessä on taas jumalaton pissihätä, siis mitä tästä vielä tulee jos tihentyy tuo vessareissuilu. Ja tuo nälkä, koko ajan on nälkä... Yritä tässä nyt tarkkailla syömisiä, kun nälättää jatkuvasti... Mulla on myös tukan huonokuntoisuutta, rasvoittumista ja kihartumista (missä minun kiiltävät suorat hiukset on?) ja naama kukkii ihan hulluna (siis ikinä ei ole ollut poskissa finnejä ja nyt niitä on vaikka muille jakaa). Toisaalta taas kynnet voi superhyvin ja kasvavat tosi hyvin, ovat piiiiiitkät.. Ihme oireita :P

' Taas on nälkä, mutta saa olla. Illalla en syö... Nyt nukkumaan että aamulla jaksaa nousta!

Piitu rv 7+1

Vierailija
27/46 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukupuolesta..

ajattelin kylla etta taidan ottaa sukupuolesta selvaa etukateen. oon niin karsimaton ihminen, etta en jaksais oottaa synnytykseen asti. :D

tytto ois kylla kivempi, mutta kyllahan se poikakin on tervetullut. paaasia etta on terve. mutta tytto varmaan siksi ku on itsekin nainen nii osaa naa tyttojen jutut paremmin, hih. :D ja pikkusiskon (aidin iltatahti) jaljilta ois paljon ihania vaatteita. :)

lapsi maarasta..

ei viela mitaan tietoa. antaa nyt taman ensimmaisen tulla ja katsellaan myohemmin uudelleen. mutta muutama lapsonen ois kylla kiva ja mies on kans samaa mielta.

ja sitten viela mieliherkuista..

eipas ole viela sellaisia ilmaantunut, kun kaikki ruoka oklottaa. mitaan ei tee mieli syoda tai jos tekee nii ei sita palijoa pysty nassuunsa tukkimaan. hyihyi. sita paivaa odotellessa kun ruoka taas maistuu taivaalliselta.. tulispa se paiva jo pian!

nyt nukkumaan tai ainakin kehraamaan unta, vaikka kello on taalla enkkulassa vasta puol yhdeksan. hohhoijaa.

// mutsiko ja pikkuinen rv7 (tasan)

Vierailija
28/46 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ALLU2006, kiitos että korjasit mun epäilyt raskaushormonin säilymisestä kehossa. Taas saa huomata, että odottavan aika on pitkä.

Gallupeihin tulin vastaamaan.

G1 sukupuoli: Mä taidan haluta tietää sukupuolen, jos sen vain loppuraskauden ultrassa näkee. Miehen kanssa ei olla vielä juteltu, joten en tiedä millä kannalla hän on. Viimeksi olin ultrassa pari viikkoa ennen synnytystä ja silloin saimme varmuuden sukupuolesta. Rakenneultrasta sitä ei siis saanut selville. Mutta meidän omat uskomuksemme osuivat oikeaan. Saas nähdä kuinka nyt käy!

G2 lapsiluku: Nuorempana haaveilin kolmesta lapsesta, mies kahdesta. Nyt minäkin olen ajatellut että kahteen jää. Mutta eihän sitä koskaan tiedä! Ajattelin kyllä ehdottaa miehelle sterilaatiota (tai mikä nyt onkaan) tämän lapsen jälkeen (jos tästä nyt lasta tuleekaan, positiivisesti yritän kuitenkin ajatella). :)

G3 mielitekoja: Kaikkea rasvaista tekee mieli. Sen tarkempaa mielihalua ei vielä ole (onneksi). Etoo lähes koko ajan ja nälkäkin on koko ajan...

PII-TU: Minäkin ihastuin uuteen äitiyspakkaukseen. Mäkin taidan sen haluta! Vaatteetkin kun ovat pienempiä kuin parin vuoden takaisessa pakkauksessa.

Miami & Justus rv6+2

Vierailija
29/46 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä " päättänyt" haluanko tytön vai pojan. Molempien sukujen puolelta on kovat paineet saada tyttö. Mutta toisaalta olisi kiva saada myös poika, niin saatais käyttää esikon vaatteita ja tavaroita.

Vierailija
30/46 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips

Tulen juuri ekasta ultrasta ja siellä se pikku papu uiskenteli kohdussa, eikä mitään muuta näkyvillä ulkopuolellakaan. YES, kyllä helpotti.

Samalla tarkentui LA on nyt 22.1.2008. Viikkoja on 5+1 tänään.

Kahden viikon päästä on uusi ultra, jossa he tarkistavat uusiksi, että papulla on toimiva sydän jne. Onneksi seuraavat kaksi viikkoa ovat lomaa.... saa rauhassa levätä ja miettiä.

Jos toivoa saa muutakin kuin tervettä vauvaa niin tyttö on meillä toiveissa suurin. Kaksi poikaa on ennalta, joten äitin oma iltatähti olisi ihana. Mun ystävätär on ainut, mieheni lisäksi, joka tietää ja hän on jo ostamassa rimpsumekkoja ja palmikkonauhoja ;o)

Mieliteot ovat jo tässä vaihessa esillä (tosi aikasin). Yhtään ei tee mieli karkkia tai kakkua, joka on mulle TOSI outoa. Mutta kuten aiemmin happamat maitotuotteet ovat mielessä ja viinirypäleet... harmittaa kun täältä ei saa viiliä :o(((

No nyt on kyllä kovasti hillitsemistä, ettei kerro kaikille vastaantuleville, että vauva on tulossa. Haluan odottaa ainakin tuohon seuraavaan ultraan asti ennen kuin kerron töissä, sekin tuntuu aikaiselta, mutta maha tuntuu kasvavan vauhdilla tällä kertaa joten kysymys on kauanko voin salaisuutta pitää salassa ennenkuin muut arvaavat.

No aurinkoa, tarrasukkia ja positiivista mieltä sinnepäin.

Vierailija
31/46 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja neuvolasta soitti oma terkkari, että lääkäri perunut sen mun ajan kun on niin täyttä. täällä päin vain yksi neuvola lääkäri jonka vastaanotolla käydään. ja jos on keskenmeno niin sitten on. ultraan vaan jos on kipuja että kouhtu ei " puhdistu" itsestään. parin viikon päästä vaan tk:lle raskaustestiin että onko nyyttiä tulossa vai ei. voi dääm! mun äipällä ollut jo tuo samainen neuvolalekuri! on sellainen vanhempi nainen jolla ei itsellä lapsia..

miten aamun_kuiskaus onko sulla siis nyt tietoa lääkäri käynnin jälkeen että onko nyytti vielä matkassa?

Itselläni on sellainen olo että taisi käydä meillä huonosti:( ei ole yhtään raskaus olo. pahaa oloa on vielä mutta taitaa olla vain henkistä. päähän koskee ja maha on turvoksissa.

Pitäisi yksi lääkekuurikin käyttää jonka sain ennen kun raskaus muka varmistui mutta sitä ei saa syödä JOS on raskaana. pitää odotella ainakin se pari viikkoa nyt, HOHHOI!

Vierailija
32/46 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meebu: Voi ei! Millaista sun vuoto on ja kauan kestänyt, paljos nyt viikkoja?

Mulla ei jäänyt sunnuntain lääkäri reissusta oikein mitään käteen. Sain vaan tietää, että kohdunsuu kiinni ja kohtu ei arista.

Tänään meen yksityiselle ultraan, jospa selviäis mistä kiikastaa. Mä pärjään pikkuhoúsunsuojilla tän vuodon kanssa, mut on tää rassaavaa. Yhtään ei oo sellainen olo, että olis raskaana. Tänään 11 päivä vuotoa, ei raskausoireita.

Toivotaan parasta, illalla oon tässä asiassa viisaampi!

Sukupuolesta, ei oo väliä kumpi tulee, kunhan vaan tulee! Meillä on entuudestaan yksi tyttö. Silloin haluisin tietää, että kumpi tulossa, en saaanut siihen silloin vastausta, kun lääkäri ei nähnyt.

Mut tyttöolo mulla oli koko raskauden ajan.

Me ollaan kerrottu monille tästä pavusta, meni miten meni.

Aamun_kuiskaus ja papu rv 6+0

Vierailija
33/46 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään ultrassa ja siellä oli kaikki hyvin. Viikot vahvistui niin, että tänään on tasan 7+0. Sydänkin näkyi ruudulla pompottamassa. Kovasti onnea toivottivat sekä sairaanhoitaja että lääkäri, ja ihana olo kyllä tuli. Nyt positiivisella mielellä eteenpäin ;)

Tosi ilkeetä kuulla aamun_kuiskauksen ja meebon terveisiä. Toivotaan että teillä kaikki kuitenkin hyvin. Meebo: Aika hurjalta kuulostaa tuo, että lääkäri peruuttaa ajan!! Onko sulla mitään mahdollisuutta mennä yksityiselle? Kahden viikon odottaminen tuntuu kohtuuttomalta. Käsittämätöntä miten ihmisiä voidaan kohdella.... Tsemppiä teille molemmille ja pidetään peukkuja!

Mitä tulee gallupeihin niin esikoinen on tyttö, joten tämä VOISI olla myös tyttö niin saisi samoja vaatteita käytettyä. Mies tietysti toivoisi poikaa, mutta molemmat on kyllä enemmän kuin tervetulleita. Ei sinänsä väliä. Mutta kyllä me varmasti se sukupuoli selvitetään 4D-ultrassa. Esikoisesta ei haluttu tietää, mutta nyt tuntuu että ihan käytännön syistäkin on kiva tietää etukäteen. Tietää sitten että voiko pinkkejä potkareita käyttää vai saako hankkia uusia ;)

Mitään mielitekoja ei ole, kun joutuu ittensä pakottamaan syömään muutenkin tämän pahan olon jyllätessä 24/7. Kaikki kylmä maistuu ja hedelmät. Raikkaat maut tekee kutaa!

Mitä tulee lapsilukuun niin itse toivoisin kolmea, mutta mies on vahvasti kahden kannalla, joten katsellaan miten tässä lopulta käy...

Auringonsäteitä kaikille!

Emik rv 7+0

Vierailija
34/46 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen raskautta kovasti toivoin, että saisin pojan, mutta nyt en ole enää ollenkaan varma. Tyttökin olis ihana, ja kun ennestään uusperheessä on kaksi tyttöä niin ainakin vaatteita olisi tyrkyllä ;) Mies toivoo kovasti poikaa. Etukäteen ei kuitenkaan haluta tietää. Oli kumpi oli, tärkeintä on että on terve!

Noista mieliteoista: Olen kuullut, että poikaa odottaessa tekee mieli kaikkea rasvaista, suolaista ja hapanta, tyttöä odottaessa taas makeita ja raikkaita ruokia. Mulla tämä piti paikkaansa ekan lapsen kohdalla. Nyt ei ole oikein selvyyttä, kun tuntuu että tekee mieli syödä vähän kaikkea :D

Vierailija
35/46 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkkaan en tiedä. Kuudetta päivaa on nyt vuotoa. toka päivänä oli runsaampaa ja kivulias aamu oli mut pikkusuojalla oon pärjänny. eli vähemmän vuotoa kui menkoissa ja sellaista rukeanpunaista enimmäkseen.

mekin kerrottiin jo asukista ja nyt keljuttaa:( Viikonloppuna on siskon pojan synttärit niin varmaan puolisukua utelee raskaudesta. siinä sitten synttäri iloa kerrakseen! melkein voisin teeskennellä sairasta viikonlopulle mut pitää mennä omat pimpulat käyttämään kun kovasti odottavat serkkupojan juhlia..

hirmusti tekis mieli tehdä raskaustesti kotona. jos se vaikka näyttäs miinusta niin tietäis ainakin. mut jos se ois plussa niin se ei ole varma kun voi olla " vanhaa tietoo" .. pitäis saaha jo muuta ajateltavaa. olo on niin poissaoleva..

Vierailija
36/46 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustin msn-yhteisön. Tervetuloa kaikki mukaan sinne!

Suomenkielinen ja helppo käyttää!

Tässä linkki, jos haluat mukaan!!! Jätä jäsenhakenus, niin nappaan sinut mukaan :D

http://groups.msn.com/Tammimurut2008/join?redir_url=http%3A%2F%2Fgroups…

jos tuo ei toimi, niin tässä toinen

http://groups.msn.com/Tammimurut2008/_whatsnew.msnw?lc=1035&pps=k

(itse jo liityin yahoo-postituslistalle, mut tuntuu kovin monimutkaiselle sen käyttö, käyttäjässä vika ;) )

Aamun_kuiskaus taas..

Vierailija
37/46 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meebu: voi että mua pistää vihaksi sun puolesta tuo lääkärin asenne! Jos vaan voimia itsellä on, niin soita tk:n ylilääkärille ja kerro tilanne, tuohan on syrjimistä että aika noin vain peruutetaan!?! Ja todella, sulla on viikkoja jo niin paljon, että ultrassa näkyy sekä kaikki pussit että itse alkio, jos vain kaikki on kunnossa! Eli kehoittaisin menemään joko äippä- tai naistenpolille jos on lähellä tai sitten omaan tk:n ultrattavaksi jo tänään! Tiedän, että kun tilanne on epäselvä niin itsellä on voimat loppu jatkuvasta huolehtimisesta ja pähkäilemisestä, mutta tiedän myöskin sen että valitettavasti Suomessa täytyy ärähtää ja tosi kovaa jos aikoo saada kunnon palvelua ja sinulla se ärähtämisen paikka ois ehdottomasti tässä ja nyt! Kovasti voimia sinulle sekä tsemppiä! (((halaus))) ja tosiaan sen kotitestin tekeminen on mielestäni ainakin ihan turhaa, sillä raskaushormoni pysyy elimistössä vielä viikkoja keskenmenon jälkeenkin¿ =/

Aamun_kuiskaus: kertoiko se lääkäri edes, että oliko kohtu kasvanut¿? Voi herrajumalasentään, minkälaisia lekureita teidän kohdalle on sattunut, ei voi kun ihmetellä =/ Mutta samoin kuin Meebullekin, sanon sinullekin että VAADI lääkäreitä tekemään ultraus, sillä asiat selviää todella yksinkertaisesti ja nopeasti! Voimia sinullekin (((halaus))) Omat vuodot on vähentyneet, melkeinpä loppuneet kokonaan, hyvä niin! Perjantaina käyn otattamassa siis uudestaan sen betaHCG:n, siitä voi sitten jo päätellä aika paljon¿ Käyn tsekkaamassa noi sivut, tattista vaan!

Stage3, Emik, onnea hyvistä ultrauutisista! =)

Galluppia oli täällä tehty siitä kumpi ois toiveissa, samanlaisen kyssärin tein eilen tonne Yahoon sivuille ja itse vastasin, että tyttö on toiveissa, syykin yksinkertainen: meillä on yhteensä jo viisi poikaa =)

Jäniksen sukupuolen tahdomme saada selville ja täällä se ilmoitetaankin NP-ultrassa, tosin muuten tällä kertaa olemmekin Suomessa NP-ultran aikaan¿hmmm¿ käyn sitten varmaan selvittämässä verikokeitse sukupuolen kun palaamme;)

Toiveissa ois saada Jänön jälkeen vielä ainakin kaksi lasta, voip vaan olla että ikä rynnii vastaan ja rajusti =/ Todella onnellisia olemme, jos tämän tamminyytin saamme kotiin ja lapsiluku jäisi näin ollen kahteen yhteiseen ja kuuteen yhteensä :)

Herkkugalluppiin vastaan, että mieli ei tee erityisesti mitään! Ensimmäiseltä ahmin porkkanoita, toiselta omenoita ja kolmannelta aurinkokuivattuja tomaatteja ja kaikki siis poikia, jos noista mieliteoista nyt voi jotain päätellä¿?

Uusi äitiyspakkaus on muuten todella ihana! Ja aiomme ottaa sen, ehdottomasti!

O.N vuodot siis vähentyneet lähes olemattomiin, hyvä niin! Mitään oireita en edelleenkään omista, en sitten niin mitään¿

-Allu ja Jänis (rv4+)

P.S matalapainetta näköjään liikkeellä...

Vierailija
38/46 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille,

ihmettelen, miten te kaikki olette päässeet jo ultraan? Asun Sipoossa, ja täällä pääsee vasta 11-12 viikolla! Mulla on ensimmäinen neuvolakin vasta 10+5, joten tässä vaan harmistuneena odottelen. Nyt on rv tasan 8. Kummallista on, että olen mielestäni tuntenut liikkeitä jo parin viikon ajan, ja tää on sentään mun 3. raskaus. Mulla oli maaliskuussa 1,5 päivän ajan pienet kuukautiset, eli puhelimessa neuvolatäti laski mun raskauden alkaneen niistä. Mene ja tiedä.

Vatsa on kuitenkin kohonnut niin, että mammahousut piti kaivaa käyttöön. Turvotusta on, ja valtavaa väsymystä jo useamman viikon. Ökölötysolo loppui kuin seinään viikonloppuna!

Odottavan aika on niiiiin pitkä. Haluaisin sinne ultraan niin pian...:)

Vierailija
39/46 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tuosta Muhvin viestistä tuli mieleen, että oliko olemassa joku rajoitus siitä, missä vaiheessa on käytävä lääkärillä että on oikeutettu saamaan avustuksia Kelalta...?

-Allu

Vierailija
40/46 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin jo kyseltiinkin vähän vastaavia, mut laitetaan vielä uudestaan.

Eli ei oikeastaan väliä kumpi tulee, koska ensimmäinen kyseessä ja mieli muuttuu päivittäin. Eikä sitä myöskään etukäteen haluta tietää.

Lapsiluku on vielä täysin avoin kysymys. Olen itse aina ajatellut kolmea, mutta ei tässä enää ihan tyttösiä olla... joten voi olla et joutuu tarkistamaan kantojaan vielä.

Äitiyspakkaus otetaan. Oli ihan kivannäköisiä vaatteita.

Mielitekoja ei juurikaan ole, ruoka on aina maistunut ja maistuu edelleen :)

huhtityttö; asutaan vajaan 50km päässä sairaalasta, mutta puhutaan kaupungeista, kunhan ollaan selvillä vesillä tän raskauden kanssa.

allu2006; Kelan sivuilla oli et ennen 4. raskauskuukautta on käytävä lääkärillä/neuvolassa jos ainakin äitiyspakkausta mielii. Näin muistelen ainakin...

Menen ensi maanantaina neuvolaan ja siellä vasta varataan aika ultraan eli kateellisena täällä lueskelen teidän kertomuksianne...

Ikävää luettavaa meebun ja aamun_kuiskauksen tarinat lääkäreistä :( Toivotaan kuitenkin parasta. Ei heitetä vielä kirvestä kaivoon.

Noihin postituslistoihin liityn sit vähän myöhemmin jos kaikki hyvin menee.

terkuin Pore71 & Papunen rv6+6