Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIksi niin monella on joku "velvollisuudentunto" huolehtia vanhemmasta?

Vierailija
10.07.2026 |

Olen jo kauan sitten päättänyt, että jos tilanne siihen menee, niin minä haen vanhempani yleiseen edunvalvontaan ja sen pituinen se. Tai jos joku sisaruksista haluaa heidän asioitaan alkaa hoitamaan, niin sama se minulle, mutta en usko näin tapahtuvan.

En ole itse juuri kumpaankaan nykyisin yhteydessä, paitsi mitä nyt joskus soitellaan ja jouluisin tms. nähdään. Eli siis ei meillä mitenkään poikki välit ole.

En minä kuitenkaan jaksa tai halua alkaa hoitamaan joskus kahden mahdollisen dementikon rahaliikennettä tai mitään muitakaan asioita.  Voin toki "lapsen" roolissa toimia silloinkin, kuten nytkin, mutta minkäänlaiseksi "asiamieheksi" en ole alkamassa

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole. Vanhainkodit on sitä varten.

Ilo kannattaa sellaista mihin itsekin joutuu sitten aikanaan. 🤣

Vierailija
22/23 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet pitävät ihan oikeasti vanhemmistaan, tämä voi olla sinulle ihan vieras käsite, on edelleen ihmisiä, jotka haluavat toisille hyvää ja hoitavat mieluummin itse, kun sysäävät muiden välinpitämättömien vastuulle.

Yleinen edunvalvoja ei ole mikään henkilökohtaien avustaja tai kotihoitaja, vaan katsoo, että laskut tulevat maksetuiksi ja omainen voi olla edelleen lämmin omainen.

Todennäköisesti se henkilö, joka hakee vanhempansa yleiseen edunvalvontaan, ei hoida vanhempaansa muutenkaan. Tuo laskimen maksaminen on se helpoin homma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lapsi avaa suunsa hän kodistaan. 

??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi