Vääryys: miksi naiset joutuvat maksamaan hormonaaliset lääkkeet itse, eikä kela korvaa?
Kela ei korvaa esim. e-pillereitä, joita ei ole hoitosuosituksessa nimetty jonkun sairauden hoitoon. Kelakorvauksen voi saada vain tietyistä pillereistä, vaikka ne eivät sopisi ja toinen valmiste auttaisi sairauden hoidossa. Kun minulle määrättiin e-pillerit vaikeiden PMS-oireiden vuoksi, ei tuollakaan perusteella saanut kelakorvausta. Minulla on nyt menossa pitkä tulehduskuuri: on mennyt satoja euroja emätinpuikkoihin ja voiteisiin. Näistä ei arvatenkaan saa mitään korvausta, vaikka hoidoksi nämä on tarkoitettu. Sen sijaan, että kuluttaisin tämän rahan suomalaisen yhteiskunnan palveluihin esim. käymällä kampaajalla/kahvilassa tms, menevät rahat terveydenhuoltokuluihin. Ja voin vain kuvitella, miten vähävaraisimmat jättävät nämä tulehdukset ja muut hoitamatta, kun voiteet ja puikot maksavat pahimmillaan kolminumeroisen summan.
Milloin lakataan vähättelemästä naisten sairauksia ja myönnetään kelakorvaus lääkkeille ja valmisteille, joita naiset tarvitsevat esim. erilaisiin kuukautisvaivoihin, synnytyselimissä ilmeneviin ongelmiin ja esim. vaihdevuosioireiluun?
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
E-pilleri ei ole lääke.
E-pillereitä käytetään ehkäisyn lisäksi myös lääkinnällisiin tarkoituksiin, esim. aknen hoitoon.
Kallista olisi jos aknen takia kaikki akat saisi e-pillerit alehintaan. Paljonko pillerit maksavat? Tehkää lapsia se tulee halvemmaksi :).
Oot varmaankin mies?
Ja typerä mies.
Jos naiset saisi pillerit ilmaiseksi, miesten ei tarttisi maksaa tai käyttää kortsuja.
Tästä voidaankin päätellä, että hän on sellainen mies, joka tuosta ei hyödy, eli mies, joka ei saa ikinä seksiä.
Taas yksi muikkeli, joka ei tiedä, että kortsuilla ehkäistään myös sukupuolitauteja. Ei ihme, että ne leviää.
Lisäksi joka kerta kun nainen valehtelee ehkäisystä, niin naiset tulee kuorossa huutamaan, miksei mies käyttänyt kondomia.
Tämä. Naiset ohittavat näissä aina faktat.