Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset ulkokuntosalilla

Vierailija
09.07.2026 |

Ulkokuntosalit ovat nykyään kovin suosittuja. Älkää please pitäkö laitteita lasten kiipeilytelineinä. On myös mukava treenata ihan rauhassa ilman ympärillä pyöriviä pikkulapsia ja seurustelevia vanhempia. 

Lapsille on leikkipuistot erikseen. 

Onneksi suurin osa vanhemmista ymmärtää tämän. 

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kyl mä olen lasteni kanssa missä minua huvittaa. 

Tietysti olet koska sinulla on oikeus

Juu, aivan kuten kaikilla muillakin.

Vierailija
22/42 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitteet tarkoitettu yli 140 senttisille, ja kyllähän lapset treeniä häiritsee. Mut niillä on kivaa, ja hyvä, kun liikkuvat. Joten treenaan iltaisin ja öisin, osin tämänkin takia. Ei ole öisin muita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kyl mä olen lasteni kanssa missä minua huvittaa. 

Tietysti olet koska sinulla on oikeus

Onhan siellä oikeus olla, jos käyttää paikkaa siihen mihin se on tarkoitettu. Eli treenaamisen. Lapsikin voi harjoitella noissa treenaamista, mutta ohjatusti ja laitteiden käyttötarkoituksen mukaisesti, itseään ja muita vaarantamatta.

Jos niissä aletaan hengailla ja istuskella muuten vaan, niin sitten pitää vaan väistää jos joku pyytää päästä treenaamaan.

Yhteiselo sujuu kun kommunikoi ja kunnioittaa toisia.

Vierailija
24/42 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No entä sitten skeittiparkit ja pump trackit? Kiva kun niissä vetää kävelykyvyttömät taaperot potkupyörällä ja parikymppiset koettaa treenata siellä seassa. Mutsit ja fatsit ei nää eikä kuule muuta kuin puhelimensa.

Haista nyt paskaa mt läski Vanhapiika.  Älä puutu muiden asioihin. 💩💩💩💩

Vierailija
25/42 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta me kaikki aikuiset ollaan samassa veneessä ja meillä on vanhemman velvollisuudet puuttua kun joku lapsi perseilee. Lapset oppivat esimerkistä ja olen opettanut lapsille miten laitteissa toimitaan ja miten muut otetaan huomioon. Lapset ovat niitä tulevaisuuden aikuisia. 

Vierailija
26/42 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään vanhempia ei kiinnosta opettaa lapsille mitään. Kunhan roikkuvat mukana. Kehtaavat vielä ihmetellä kun katsotaan pahalla kurittomia.

Tuleppa mulle helttojazi akomaa ihan livenä. 🤜🤜🤜🤜🤜👅👅

Vierailija
27/42 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään vanhempia ei kiinnosta opettaa lapsille mitään. Kunhan roikkuvat mukana. Kehtaavat vielä ihmetellä kun katsotaan pahalla kurittomia.

Minäminäminä

Läski, läski, läski, läski. 😂😂😂

Vierailija
28/42 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta me kaikki aikuiset ollaan samassa veneessä ja meillä on vanhemman velvollisuudet puuttua kun joku lapsi perseilee. Lapset oppivat esimerkistä ja olen opettanut lapsille miten laitteissa toimitaan ja miten muut otetaan huomioon. Lapset ovat niitä tulevaisuuden aikuisia. 

Ei, jos minä menen jonnekin treenaamaan itsekseni, minulla ei ole minkäänlaista velvollisuutta puuttua jonkun muun jälkikasvun tekemisiin. Se on tasan tarkkaan sen vanhemman tehtävä, tai sitten sen muun aikuisen henkilön jonka hän sillä hetkellä on valtuuttanut pitämään siitä lapsesta huolta. Ei millään tavalla kenenkään ulkopuolisen. Juuri tämän ajattelutavan takia ne lapset voi olla ongelma, niin ulkokuntosaleilla kuin muuallakin.

Vierailija
29/42 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me tarvitaankin kipeästi lisää parempia aikuisia. 

Vierailija
30/42 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, jos minä menen jonnekin treenaamaan itsekseni, minulla ei ole minkäänlaista velvollisuutta puuttua jonkun muun jälkikasvun tekemisiin. Se on tasan tarkkaan sen vanhemman tehtävä, tai sitten sen muun aikuisen henkilön jonka hän sillä hetkellä on valtuuttanut pitämään siitä lapsesta huolta. Ei millään tavalla kenenkään ulkopuolisen. Juuri tämän ajattelutavan takia ne lapset voi olla ongelma, niin ulkokuntosaleilla kuin muuallakin.

Minäminäminä, sinä oletkin itsekäs kusipää. 

Vierailija
31/42 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mekin oltaisiin jos ei olisi ollut talkkaria ja pihapoliisia.😂 Kyllä, sitä tuli huutia jos olit väärässä paikassa näppärä. 

Vierailija
32/42 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkinen tila kuuluu kaikille.

Nainen, avaa se suusi! Lapselle voi ihan ystävällisesti sanoa, että haluaisin nyt treenata ko laitteella. 

mitä jos se koululaisen riivattu vastaakin sulle; Odota vaan vuoroasi, olin tässä ensin, niin meillekin aina sanotaan jumppatunneilla...

Vierailija
33/42 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on vähän liian iso kynnys sanoa toiselle ihmiselle jotain. Minun treeni, minun oikeus, ei minun velvollisuus.

Miksi on niin ylitsepääsemätön ajatus, että pyytäisi lasta siirtymään? Tai se, että sanoisi selvästi huonosti käyttäytyvälle (esim penkkejä kuraan sotkevalle lapselle) asiasta? Laillista velvollisuutta ei ole, mutta jos asian huomaa ja se ärsyttää, miksi on niin vaikea sanoa? Miksi mieluummin puhisee kiukusta ja kirjoittaa asiasta nettiin? 

Vierailija
34/42 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei lapset saisi treenata noissa?

Treenata toki, mutta kun usein näkee niitä lapsia riekkumassa ties miten. Jollain kurakelillä ei ole hirveän kiva istahtaa laitteen penkille, jolla edellinen käyttäjä on ollut lapsi joka on tassutellut sen päällä paskaisilla saappaillaan.

Kurakelillä olettaisin sen penkin olevan muutenkin märkä.

Vierailija
35/42 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen, avaa se suusi! Lapselle voi ihan ystävällisesti sanoa, että haluaisin nyt treenata ko laitteella. 

mitä jos se koululaisen riivattu vastaakin sulle; Odota vaan vuoroasi, olin tässä ensin, niin meillekin aina sanotaan jumppatunneilla...

Jos koululainen siinä laitteella treenaa, niin on ihan oikeassa. Sinun pitää silloin odottaa vuoroasi.

Välillä näitä juttuja lukiessa miettii, että toisaalta valitetaan kun lapset ja perheet ei liiku riittävästi. Sitten kun liikkuvat, niin pitäisi äkkiä ajaa pois sieltä liikuntapaikalta.

Vierailija
36/42 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä tilanteessa toimitaan kuten aikuiset toimii sisäsaleilla, kysytään voinko tehdä siinä välissä. (sarjojen välissä pidetään yleensä tauko)

Vierailija
37/42 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on vähän liian iso kynnys sanoa toiselle ihmiselle jotain. Minun treeni, minun oikeus, ei minun velvollisuus.

Miksi on niin ylitsepääsemätön ajatus, että pyytäisi lasta siirtymään? Tai se, että sanoisi selvästi huonosti käyttäytyvälle (esim penkkejä kuraan sotkevalle lapselle) asiasta? Laillista velvollisuutta ei ole, mutta jos asian huomaa ja se ärsyttää, miksi on niin vaikea sanoa? Miksi mieluummin puhisee kiukusta ja kirjoittaa asiasta nettiin? 

Joillakin tuntuu olevan niitä pelkkiä oikeuksia. Lapset on ihan hauskoja tyyppejä ja niiden kanssa saa aikaan ihan hauskoja treenejäkin. 

Vierailija
38/42 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkös sinä siinä ole se itsekäs, jos haluat että tuntemattomat kasvattaa sinun lapsesi kun itse et viitsi?

Vierailija
39/42 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko kylä kasvattaa. Ihminen on selvinnyt simpansseista pisimmälle juuri siksi, että meillä on ollut heimossa muitakin hoitamassa lapsia kuin se vanhempi. 

Vierailija
40/42 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkös sinä siinä ole se itsekäs, jos haluat että tuntemattomat kasvattaa sinun lapsesi kun itse et viitsi?

Ei mulla ole lapsia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän