Suosittele jotain mielenkiintoista elämäkertaa?
Vuosien tauon jälkeen olen innostunut lukemaan. Suosittele jotain elämäkertaa tai henkilöhistoriaa? Olen lukenut nyt Matthew Perryn, Olga Temosen ja Janne Katajan kirjat. Kohta luettu Niko Saarisen kirja. Mitä muuta kannattaa "kahlata läpi"?
Oletko lukenut noita mainittuja, mitä olet mieltä?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö sen olla hyvä? Siinä tapauksessa Alex Haley: Malcolm X.
Hyvä= koskettava, dramaattinen, hauska, empaattinen jne.
Malcolm X:n elämäkertaa kattaa kaikki nuo. Köyhistä oloista narkkariksi ja parittajaksi ponnistanut pikkuvaras joutui vankilaan, tuli uskoon ja liittyi aivopesua harjoittavaan kulttiin: tajusi totuuden vasta kohdattuaan muiden maalaisia saman uskontokunnan edustajia, ryhtyi kritisoimaan entistä johtajaansa ja tuli salamurhatuksi. Sori spoilaus.
Ei ollut spoilaus vaan hyvä "myyntipuhe". Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmiä juttuja luet. Katso salattuja elämiä.
Sitä paskaa en ole katsonut kahteenkymmeneen vuoteen.
Petteri poron salatut bisnekset ja kaverit.
Vierailija kirjoitti:
Samu Haber
Samua kuuntelinkin sijoituskästissä. Mielenkiintoinen!
Vierailija kirjoitti:
Seela Sella
Seela! Hyvä vinkki, kiitos!
Lue Michelangelon elämäkerta. Vetävä tarina.
Itse luen paljon enkä juuri koskaan herkisty kirjan äärellä, mutta tämä oli poikkeus. Armas Gerdt: Petrin matka Myyrmanniin. On jo vanha mutta luin vastikään ja oli todella koskettavasti kirjoitettu. Ehkä siksikin herkistyin, että olin itse teini kun tuo Myyrmannin pommi-isku tapahtui.
Ponssen perustaja Einari Vidgrenin elämäkerta on huikea.
Kimi Räikkösen elämäkerta oli myös ihan mielenkiintoinen.
Bertrand Russell. Maailma on muuttunut vähän sadassa vuodessa.
Nelson Mandelan elämänkerta oli hyvä samoin Zlatan Ibrahimovitsin. Myös Niken Phil Knightin elämänkerta oli hyvä.
Mahtavia vinkkejä, tuhannet kiitokset kaikille! Lisääki saa laittaa. Tästä tuli nyt uusi harrastus minulle. Luovuinkin kaikista muista harrastuksista just vastikään. Ihana huomata että pystyy taas lukemaan kunnon kirjoja eikä vaan nettikommentteja ja uutisia.
Vierailija kirjoitti:
Itse luen paljon enkä juuri koskaan herkisty kirjan äärellä, mutta tämä oli poikkeus. Armas Gerdt: Petrin matka Myyrmanniin. On jo vanha mutta luin vastikään ja oli todella koskettavasti kirjoitettu. Ehkä siksikin herkistyin, että olin itse teini kun tuo Myyrmannin pommi-isku tapahtui.
Muistan tuon iskun. Olin Kreikassa lomalla ja kaupassa ostoksilla kun kauppiasherra katseli tvstä uutisia ja tunnisti puheista että ollaan Suomesta. Kertoi tapahtuneesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Topi Borg: Normaaliusrodeo
Juha Hurme: Suomen nuijituin nainen - Anni Polvan elämä ja teokset
Topi Borg kuulostaa mielenkiintoiselta. Kiitos vinkistä.
Siis Topi Borgin elämänkerta???
Niko Saarisen elämänkerta????
Mitä vattua!?
Joko ne on elämänsä eläneet?
Ihmiset, jotka on vielä lähinnä elämänsä ensimmäisellä puolikkaalla, ei voi kirjoittaa elämänkertaansa, ellei sitten tiedä kohta kuolevansa. En taatusti lue!
Muskin kirja oli hyvä, avasi ihan uusia näkökulmia kyseiseen henkilöön
Seitsemän nimen tyttö
Nuoren tytön uskomaton pakotarina ja koskettava kuvaus Pohjois-Korean todellisuudesta
Hyeonseo Lee on 17-vuotias paremman perheen tytär, joka rakastaa kotimaataan.
Vähitellen hän alkaa kuitenkin epäillä virallista totuutta. Miten on mahdollista, että maailman parhaassa maassa perheitä kuolee kadulla nälkään ja ihmisiä teloitetaan julkisesti? Luvattoman sukulaisvierailun päätteeksi hän ei palaakaan kauhujen maahan vaan jää laittomasti Kiinaan.
Tästä alkaa hurja selviytymistarina loikkarina Kiinassa ja Etelä-Koreassa. Lopulta tyttö onnistuu myös pelastamaan perheensä luokseen.
Monica Selesin "From fear to victory" en tiedä onko sitä suomennettu, mutta oli mielenkiintoinen lukea englanniksi.
Seela Sella