Ärsyttää, en voi juoda enää viinaa terveysongelman takia, joka tuli viinasta, loppuelämä tulee olemaan tylsää paskaa
Ei sinänsä ole ongelma olla ilman sitä, siinä mielessä ettenkö pystyisi olemaan ilman, mutta ankeaa se tulee kuitenkin olemaan.
Kommentit (39)
Elämä ilman viinaa on MAHDOTONTA.
Vierailija kirjoitti:
Minä juon joka päivä, on se niin hyvä aine!
Kunnes olet keltainen = haimasairaus. Tarkkaile silmiesi valkuaisia, milloin keltaiset... en tosin tiedä onko silloin jo myöhäistä...
Ei kannattas dokata joka päivää...
"Haimaan liittyvä keltaisuus johtuu siitä, että haiman alueella oleva sairaus tai kasvain tukkii sappitiet. Tällöin maksan tuottama sappineste ei pääse suolistoon, vaan sen sisältämä bilirubiini kertyy kudoksiin, mikä muuttaa ihon ja silmien valkuaiset keltaisiksi. "
Vierailija kirjoitti:
Millaista juomista tuon saaminen vaati ja kuinka kauan?
Rankka viikonloppujuominen riittää, keski-iässä ei paikat enää kestä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannabis on terveellinen vaihtoehto, harmi ettet ehtinyt vaihtamaan siihen ajoissa ennen kuin haima meni.
Kanabispsykoosi on myös ihan harmiton juttu.
Harmiton kuten alkoholidementia, maksakirroosi tai haimatulehdus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannabis on terveellinen vaihtoehto, harmi ettet ehtinyt vaihtamaan siihen ajoissa ennen kuin haima meni.
kannabis aiheuttaa psykoosin sellaiselle jolla on alttiutta siihen muutenkin..vaikkei itse ole tiedostanut. minä en tiennyt teininä että mulla on alttiutta alkoholismiin. et silleen. eri
Alkoholismi on sairaus, se kulkee mukana vaikka ei joisikaan enää
Elämähän on täyttä ja mahtavaa täysin ilman päihteitä, ei niitä kukaan tarvitse.
Kyllä voit! Juot niin paljon kuin haluat, jolloin saat elää lyhyemmän mutta ihanamman elämän. Muistat vain olla menemättä sairaalaan sitten kun paskannat verta ja mahaan koskee niin että tuskanhuutosi herättää kaikki naapuritkin. Onhan se sen arvoista.
Aloittajalla kannatais hankkia joku mieluisa harrastus... varsinkin ulkoilu on minusta (työttömänä) tärkeää. Pyöräily on minusta erittäin mukavaa, kun/jos kotona tuntuu, että seinät kaatuu kotona päälle...
Mun eräs tuttava on holisiti, piti laittaa välit poikki, kun en jaksanut katsella sen jatkuvaa dokaamista. Harhojakin alkoi olla hänellä.... Jospa hän myös olisi lopettanut juomisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaista ei ole olemassa. Jos olisi, tapahtuisi niitä jatkuvasti. Kannabis on niin yleinen päihde.
Kannabispsykoosi on kannabiksen käytön laukaisema, todellisuudentajun hämärtymistä aiheuttava psykoositila. Oireisiin kuuluu muun muassa voimakkaita harhaluuloja, vainoharhaisuutta ja aistiharhoja. Se on erityisen yleinen riski nuorille, joiden aivojen kehitykseen päihde vaikuttaa haitallisesti. [1, 2, 3]
Oireet ja kesto
Psykoosissa todellisuudentaju katoaa, mikä voi ilmetä:
Voimakkaina vainoharhoina tai pelkotiloina.
Outoina uskomuksina (esim. ajatusten lukemisesta).
Kuulo- tai näköharhoina.
Tila voi laueta jo ensimmäisillä käyttökerralla, mutta sen riski kasvaa runsaassa ja säännöllisessä käytössä. Itse päihteen laukaisema psykoosi voi mennä ohi muutamassa päivässä tai viikossa, kun aine poistuu elimistöstä. Osalla oireet kuitenkin pitkittyvät ja vaativat psykiatrista hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaista ei ole olemassa. Jos olisi, tapahtuisi niitä jatkuvasti. Kannabis on niin yleinen päihde.
Kannabispsykoosi on kannabiksen käytön laukaisema, todellisuudentajun hämärtymistä aiheuttava psykoositila. Oireisiin kuuluu muun muassa voimakkaita harhaluuloja, vainoharhaisuutta ja aistiharhoja. Se on erityisen yleinen riski nuorille, joiden aivojen kehitykseen päihde vaikuttaa haitallisesti. [1, 2, 3]
Oireet ja kesto
Psykoosissa todellisuudentaju katoaa, mikä voi ilmetä:
Voimakkaina vainoharhoina tai pelkotiloina.
Outoina uskomuksina (esim. ajatusten lukemisesta).
Kuulo- tai näköharhoina.
Tila voi laueta jo ensimmäisillä käyttökerralla, mutta sen riski kasvaa runsaassa ja säännöllisessä käytössä. Itse päihteen laukaisema psykoosi voi mennä ohi muutamassa päivässä tai viikossa, kun aine poistuu elimistöstä. Osalla oireet kuitenkin pitkittyvät ja vaativat psykiatrista hoitoa.
Tuohan kuulostaa hienolta, toivottavasti joskus itsekin saa. T: 30v kannabista käyttänyt.
THC hajoaa muutamassa tunnissa joten tuo kannabispsykoosi juttu on täytty huuhaata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kannabis aiheuttaa psykoosin sellaiselle jolla on alttiutta siihen muutenkin..vaikkei itse ole tiedostanut. minä en tiennyt teininä että mulla on alttiutta alkoholismiin. et silleen. eri
Jos on se alttius niin riski saada kannabiksesta psykoosi on 1 /15 000. Ne joilla ei ole alttiutta eivät voi saada kannabiksesta psykoosia. Harvinaisia ne ovat kun olen itse käyttänyt yli 30 vuotta eikä kukaan tietämäni kannabiksen käyttäjä ole itse nähnyt kannabispsykoosia. Minä ja muutkin on joskus poltettu aika paljonkin. Lähinnä silloin kun kasvatettiin itse.
Joo, kun vielä tietäis miten Suomessa kannabista saa, kun ei tiedä eikä haluakaan tuntea "katuketjuja".
No sitten hankit elämääsi sisältöä muista asioista.
Ei viina vaikuta tylsyyteen mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heitä on hoidossa tälläkin hetkellä kymmenittäin.
Kokeilepa Googlata
Moni onkin jo ehdottanut, mutta vaihda oikeasti kannabikseen. Itse tykkään paljon enemmän sen tuomasta mielentilasta kuin alkoholin. Itse en edes välitä alkoholista. Aloitat pienestä annoksesta, että näet miten reagoit sen tuomaan tunteeseen.
Kyllä ne sisuskalut kestää koko elämän..ei muuta kuin "kuppia"entiseen malliin...ilo ilman viinaa on ihan perseestä..