Nämä nykyiset suositukset saa aikaan stressaantuneita suorittajaäitejä
- alle 3-vuotiaalle suositellaan kotihoitoa:
äidit hoitavat lapsiaan pinna kireällä, äksyinä ja masentuneina, ainaisesta rahapulasta stressaten.
- imettää pitäisi vuosi. Äidit imettävät ja imettävä. Vauva ja äiti itkee kun maitoa ei tule ja sattuu. Rampataan painotarkkailuissa ja käsketään vain imettää. Elämä on imetystä ja kyyneliä.
+ kaikenlaista muuta pientä, tiedetään mm että kotiruoka on terveellisempää kuin einekset joten osa äideistä puurtaa kotiruokaa ahdistuneena ja väsyneenä mutta tehtävä on kun se on lapsen parhaaksi.
TIEDÄN ettei se kaikilla mene näin. Osa äideistä todella nauttii kotona olosta ja imetys on ihaninta vauva-ajassa ja kokkailu ja siivoaminen on kivaa puuhailua MUTTA osalle (kuten minulle vähän, onneksi tiedostan asian ja osaan välttää ajatuksiani joutumasta väärille urille) nämä suositukset ja purnaamiset aiheuttavat suunnattomia paineita ja henkistä pahoinvointia mikä heijastuu tietysti lapsiinkin.
Kommentit (9)
Suositukset on tehty lapsen parhaaksi. Jos joku ottaa niistä liikaa paineita, on vika ihan siellä omassa päässä eikä se ole suositusten syy.
varustettu ihminen ole aina stressaantunut kulloisistakin suosituksista. Minä en edes tiedä niitä, saati niillä stressaa...
myös se että kodin pitäisi kiiltää ja äidin laittautua ja ulkoilla ja plaa plaa
stressaantunut niin pirusti
Minua on kiinnostanut tutkimustieto ja suositukset, ja nidien mukaan on meillä toimittu. Ei se ole sen ihmeellisempää. Kaikki ovat hyvillä mielin ja onnellisia. Lapset ovat pieniä niin vähän aikaa, ja kyllä heihin pitää panostaa, kun on kerta tullut hankittua.
Itse olen kokenut täysimetyssuositukset, imetyssuositukset, kotihoidon ym. vaan hyvänä tukena ja neuvoina, joita on todellakin kannattanut noudattaa.
t. Onnellinen äiti ja kolme onnellista lasta
Lapsi oli osittain imetyksellä 1½ kuukautta, sitten korvikkeella. Minulla todettiin loppuraskaudessa paha diabetes. Synnytyksen jälkeen kehotettiin olemaan tietynlaisella dieetillä seuraavat 6kk jotta saisin diabeteksen kuriin. Olen melkein alipainoinen eikä oma painoni noussut raskausaikana ollenkaan, lapsi olikin sitten ISO. Olisin kuihtunut olemattomiin ja lapsi olisi kuollut NÄLKÄÄN, jos minun oli pitänyt imettää tuon 6kk..
Että tällai.. lapsellahan on hyvä olla nälkäisenä..?
2
Tottakai maalaisjärkeä saa ja pitää käyttää. Se maalaisjärki tuntuu olevan eniten hukassa noilta, jotka stressaa...
Kuten edellä on jo todettu, suositukset on tehty vauvan parhaaksi.
Vastuu on kuitenkin jokaisella itsellään, etkä voi syyttää suositusten laatijaa siitä, että oma itseluottamuksesi ja maalaisjärkesi on hukassa.
ja siksikin viis veisaan suosituksista, jos en niitä kykene toteuttamaan. En stressaa vaan käytän omaa järkeä. Riittää kun lapsella on hyvä olla, oli sitten suositusten mukaan menty tahi ei..