Jokainen voi poimia marjansa ihan itse. Siten saat marjasi.
Hyvä ettei tänne tuoda rikolliselle yrittäjille halpatyövoimaa ulkomailta.
Kommentit (85)
Muuttolinnut tankkaa itseään marjoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En poimi, ihan turhaa touhua. Parin tunnin ahertamisella saat hyvällä tuurilla tarpeeksi marjoja yhteen piirakkaan. Silloin harvoin kun marjoja haluan, voin ostaa ne ihan kaupasta.
Paikasta jossa marjoja on runsaasti, parin tunnin ahertamisella saa vähintään 2 ämpärillistä.
Ihan sama, vaikka saisi 20 ämpärillistä. Ei kiinnosta vittuakaan joku marjastus.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen juttu nämä marjat ovat. Joo, ovat terveellisiä, mutta jotain rajaa. Naurettavinta on se, miten vanhukset maksavat tuoreista itsekerätyistä mansikoista ja laittavat ne pakastimeen. Ostan ihan mielelläni pakastemarjat kaupasta, ja myös tuoreet marjat.
Mistä ihmeestä ne marjat ilmestyvät kaupan pakastimeen ja tuoremyyntiin? Makeita espanjalaisia mansikoita, joiden poimija on saanut 1,5 e/h palkkaa.
Pisti hiukan huvittamaan tuo ehdotus reilun kaupan marjoista, marja yrittäjät muka maksaisivat kerääjille työehtosopimuksen mukaista palkkaa :-) :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen juttu nämä marjat ovat. Joo, ovat terveellisiä, mutta jotain rajaa. Naurettavinta on se, miten vanhukset maksavat tuoreista itsekerätyistä mansikoista ja laittavat ne pakastimeen. Ostan ihan mielelläni pakastemarjat kaupasta, ja myös tuoreet marjat.
Mistä ihmeestä ne marjat ilmestyvät kaupan pakastimeen ja tuoremyyntiin? Makeita espanjalaisia mansikoita, joiden poimija on saanut 1,5 e/h palkkaa.
Niinpä. Herkkuja edullisesti eikä tarvitse rämpiä metsässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En poimi, ihan turhaa touhua. Parin tunnin ahertamisella saat hyvällä tuurilla tarpeeksi marjoja yhteen piirakkaan. Silloin harvoin kun marjoja haluan, voin ostaa ne ihan kaupasta.
Paikasta jossa marjoja on runsaasti, parin tunnin ahertamisella saa vähintään 2 ämpärillistä.
No ei tasan saa ellei sitten ole neljä kättä ja jotain marjanpoiminta-apureita. Viimeksi pari vuotta sitten siinä poimiessani mietin, että mihin mä näitä mustikoita oikeastaan edes tarvitsen? En mihinkään.
Avuksi riittää tavallinen halpa poimuri. Hyvästä paikasta saa mustikoita ämpärillisen tunnissa ja ehtii vaikka kuuntelemaan äänikirjaa, jos luonnon äänet kauhistuttavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Herkkuja edullisesti eikä tarvitse rämpiä metsässä.
Nimenomaan! Suomessa on ruuan hinta pilattu vaatimalla ylikorkeita palkkoja. Jos poimijoille maksettaisiin tuo 1,5 e/h, olisi marja-alan tulevaisuus taattu!
Jos olisin nuori vailla kesätöitä niin keräilisin noita urakalla. Helposti saisi päivässä kerättyä 4-5 sangollista ja tienaisi sellaiset 200 euroa verovapaana per päivä. Nykyään ei tällä iällä kyllä viitsi päivässä sangollista enempää kerätä :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tasan saa ellei sitten ole neljä kättä ja jotain marjanpoiminta-apureita. Viimeksi pari vuotta sitten siinä poimiessani mietin, että mihin mä näitä mustikoita oikeastaan edes tarvitsen? En mihinkään.
Avuksi riittää tavallinen halpa poimuri. Hyvästä paikasta saa mustikoita ämpärillisen tunnissa ja ehtii vaikka kuuntelemaan äänikirjaa, jos luonnon äänet kauhistuttavat.
Siinä saa ämpärillisin hyttysiä ja punkkeja niskaansa. Köki sä van missä haluat ja jätä toiset rauhaan .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää mustikkapaikkaa ei löydy ilman autoa.
Vierailija kirjoitti:
Minä kävin eilen keräämässä mustikoita ihan käsin ilman poimuria ja piirakkamarjat oli kerätty muutamassa minuutissa. Toki voitte itsellenne kertoa satuja marjojen keräämisen vaivalloisuudesta, mutta älkää nyt muille viitsikö valehdella.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen kerää omat marjansa lähimetsästä. Itse kerään joka kesä.
Ei kaikki suomalaiset asu maalla. Jos jotain marjametsää löytyy pääkaupunkiseudulta niin kaikki sienet ja marjat poimitaan alta aikayksikön. Jos menee kauemmaksi niin tarvitsee auton eikä sekään takaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin nuori vailla kesätöitä niin keräilisin noita urakalla. Helposti saisi päivässä kerättyä 4-5 sangollista ja tienaisi sellaiset 200 euroa verovapaana per päivä. Nykyään ei tällä iällä kyllä viitsi päivässä sangollista enempää kerätä :-)
Kyllä kyllä, ja minä taas kävisin aamulla ongella ja myisin tuoreet kalat torilla samana päivänä ja tienaisin myös tuon 200€, eikä päivä olisi edes puolessa. Mutta ei tässä iässä enää vaan jaksa nousta niin aikaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan varmasti saa. Minäkin hidas pullukka saan. Mutta onhan se vaativaa, kun täytyy mennä ulos luontoon ja kaikkea.
Jos ei mustikoita mihinkään tarvitse, niin turhahan niitä silloin on kerätä saati kaupasta ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kävin eilen keräämässä mustikoita ihan käsin ilman poimuria ja piirakkamarjat oli kerätty muutamassa minuutissa. Toki voitte itsellenne kertoa satuja marjojen keräämisen vaivalloisuudesta, mutta älkää nyt muille viitsikö valehdella.
Ootko sä vähän tyhmä? Kukaan ei halua hyttysiä, punkkeja ja hirvikärpäsiä niskaansa. Kaikkia ei voisi vähempää kiinnostaa kökkiä metsässä marjastamassa, on katsos muutakin tekemistä. Saat sinä kerätä niitä ämpäreitäsi ihan rauhassa. Kerro susille terveisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää mustikkapaikkaa ei löydy ilman autoa.
Löytyy helposti, jos valitsee asua esim. Tyrnävällä.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen kerää omat marjansa lähimetsästä. Itse kerään joka kesä.
No ei todellakaan kerää. Ei kiinnosta vittuakaan.
Vierailija kirjoitti:
En menisi mihinkään marjanetsään itikoitten syötäväksi vaikka maksettaisiin. Hyi hitto. Kaupasta voi oataa marjoja vuoden ympäri tarvittaessa. En todellakaan pakastele niitä etukäteen, sähköäkin säästyy.
Muutakin tekemistä ihan tarpeeksi.
Joo ihan kauheeta, kun pitäisi mennä luontoon. Hyi hitto. Paljon mielekkäämpää pysyä betonilähiössä ja hakea marjat alakerran Alepasta.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ei selvästikään tajua mihin kaikkeen marjoja käytetään.
Loppuu mehut, hillot, marjakeitot, jäätelöt ja leivokset ja kakut.
Voi kauhistus mikä kohtalo! Miten tästä selvitään?