Jokainen voi poimia marjansa ihan itse. Siten saat marjasi.
Hyvä ettei tänne tuoda rikolliselle yrittäjille halpatyövoimaa ulkomailta.
Kommentit (85)
Sijoita fiksummin,niin ei tarvii puskissa rämpiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen juttu nämä marjat ovat. Joo, ovat terveellisiä, mutta jotain rajaa. Naurettavinta on se, miten vanhukset maksavat tuoreista itsekerätyistä mansikoista ja laittavat ne pakastimeen. Ostan ihan mielelläni pakastemarjat kaupasta, ja myös tuoreet marjat.
Ymmärrätkö sä, että sun tapasi ei ole ainoa eikä poissulje muita vaihtoehtoja, jotka ovat täysin tasavertaisia omien mieltymystesi kanssa.
Makuasia jne.
No tuoreiden mansikoiden pakastaminen itse on kyllä niin uskomattoman typerää puuhaa, ettei mitään rajaa.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen kerää omat marjansa lähimetsästä. Itse kerään joka kesä.
Noin vähän maalaiseukko ymmärtää kaupunkilaisen elämää.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen juttu nämä marjat ovat. Joo, ovat terveellisiä, mutta jotain rajaa. Naurettavinta on se, miten vanhukset maksavat tuoreista itsekerätyistä mansikoista ja laittavat ne pakastimeen. Ostan ihan mielelläni pakastemarjat kaupasta, ja myös tuoreet marjat.
Ne pakasteet on usein muualta kuin Suomesta poimittuja.
Mieluummin tuen täältä poimittuja ja täällä pomijoita.
Joku ne mansikat kasvattaakin. Ei se ole ilmaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö sä, että sun tapasi ei ole ainoa eikä poissulje muita vaihtoehtoja, jotka ovat täysin tasavertaisia omien mieltymystesi kanssa.
Makuasia jne.
No tuoreiden mansikoiden pakastaminen itse on kyllä niin uskomattoman typerää puuhaa, ettei mitään rajaa.
💦ohhoh?
Ei sun tartte. Sä voit jatkaa nenänkaivuuta.
Anna niitten tehdä, jotka tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Makuasia jne.
💦ohhoh?
Ei sun tartte. Sä voit jatkaa nenänkaivuuta.
Anna niitten tehdä, jotka tykkää.
Miten konkreettisesti voisin edes estää ihmisiä tekemästä jotain noin tyhmää?
Ei kyllä tällä selällä ole poimittu marjoja enää vuosikausiin,joten pidä aloittaja pienempää ääntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En poimi, ihan turhaa touhua. Parin tunnin ahertamisella saat hyvällä tuurilla tarpeeksi marjoja yhteen piirakkaan. Silloin harvoin kun marjoja haluan, voin ostaa ne ihan kaupasta.
Paikasta jossa marjoja on runsaasti, parin tunnin ahertamisella saa vähintään 2 ämpärillistä.
No ei tasan saa ellei sitten ole neljä kättä ja jotain marjanpoiminta-apureita. Viimeksi pari vuotta sitten siinä poimiessani mietin, että mihin mä näitä mustikoita oikeastaan edes tarvitsen? En mihinkään.
Avuksi riittää tavallinen halpa poimuri. Hyvästä paikasta saa mustikoita ämpärillisen tunnissa ja ehtii vaikka kuuntelemaan äänikirjaa, jos luonnon äänet kauhistuttavat.
Hyvää mustikkapaikkaa ei löydy ilman autoa.
Löytyy helposti, jos valitsee asua esim. Tyrnävällä.
Varmastikin juu. Mutta minä esim. asun ihan isossa kaupungissa ja voin lähteä mustikkaan ihan kotipihasta. Ei ole pakko asua pikkukylässä tai tosi syrjässä löytääkseen hyviä marjapaikkoja. Paikan löytymiseen auttaa kyllä huomattavasti, jos tietää millaisessa ympäristössä mikäkin marja parhaiten viihtyy.
"isossa kaupungissa", joo, onhan se Iitti nykyään osa isompaa Kouvolaa.
Kotikaupungissani on tuplamäärä asukkaita Kouvolaan nähden.
Kyllä ihmiset on vieraantuneet luonnosta. "Kammottavaa touhua", jep jep.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihmiset on vieraantuneet luonnosta. "Kammottavaa touhua", jep jep.
Nuo samat kammoksujat sitten istuskelee Mannerheimintiellä estämässä liikennettä luonnonsuojelun nimissä. Hassua touhua.
Tälleen autistina ihan mahdoton jo ajatuksen tasolla, että kykkisin päivän metsässä mustikoita haalimassa. Aistikuormitus ja stressi tapissa jo puolen tunnin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Tälleen autistina ihan mahdoton jo ajatuksen tasolla, että kykkisin päivän metsässä mustikoita haalimassa. Aistikuormitus ja stressi tapissa jo puolen tunnin jälkeen.
Kokeile joskus. Saatat yllättyä. T. aistiyliherkkä
Enkä poimi. Ei ole mielenkiintoa eikä selkä kestäisi. Ostan mieluusti marjat joltakin reippaalta paikalliselta.
Joo näin se on mutta kaikki sitten kuntonsa mukaan, se marjan poiminta käy aikalailla selälle ja jalatkin pitää toimia ja suokävely on toinen asia erikseen, hillat jätän kyllä nykyään poimimatta, maistiaiset voin käydä suolla ottamassa, olen oman osani niitä kymmenien vuosien aikana kerännyt.Toivotaan että tulee kohtuullinen marjasato.Täällä lapissa saa vielä kuukaudenpäivät odottaa mustikoiden kypsymistä, no katsotaan.
"Tee se itse"- hihhulit taas tuputtamassa sota-ajan tapojaan muille. Se aika meni kuulkaas jo. Enää ei tarvitse puskissa kökkiä, huussissa paskoa tai lakanoita järvessä pestä. Jos te haluatte väkisin elää jossain 40-luvulla, niin senkus elätte, mutta turha ruikuttaa, kun muut elää 2020-lukua.
Vierailija kirjoitti:
"Tee se itse"- hihhulit taas tuputtamassa sota-ajan tapojaan muille. Se aika meni kuulkaas jo. Enää ei tarvitse puskissa kökkiä, huussissa paskoa tai lakanoita järvessä pestä. Jos te haluatte väkisin elää jossain 40-luvulla, niin senkus elätte, mutta turha ruikuttaa, kun muut elää 2020-lukua.
Kyllä sulla hirtti pahasti jumiin ja vedit lapsellisesti täysin överiksi. Olet täysi idiootti.
E, en käy itse poimimassa marjoja vaan ostan ne muilta. En silti kuvittele tuollaista sontaa kuin sä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sulla hirtti pahasti jumiin ja vedit lapsellisesti täysin överiksi. Olet täysi idiootti.
E, en käy itse poimimassa marjoja vaan ostan ne muilta. En silti kuvittele tuollaista sontaa kuin sä.
Kivat sulle, jos et ole törmännyt näihin "tee se itse"-hulluihin. Se on ihan oma rotunsa. Kaikki pitää tehdä vaikeimman kautta ja yrittää vielä pakottaa muut mukaan samaan alkukantaiseen paskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivat sulle, jos et ole törmännyt näihin "tee se itse"-hulluihin. Se on ihan oma rotunsa. Kaikki pitää tehdä vaikeimman kautta ja yrittää vielä pakottaa muut mukaan samaan alkukantaiseen paskaan.
Olen kyllä törmännyt, mutta olen aikuinen ihminen eikä mua kukaan pakota mihinkään tuollaiseen. Ihan omaa tyhmyyttäsi, kun et sulje tuollaisten suuta.
Minusta sellaiset 2000 e puhtaana käteen parin viikon työstä (6 h/pv, 5 pv/vko) on ihan mukava summa. Hyttysiä ja punkkeja on aika vähän enkä minä nytkään ole sinua kiusaamassa, kunhan muistutin, että helppoa rahaa olisi saatavilla, sinusta vain ei ole sitä ottamaan. Tuokin summa on sijoitettuna muutaman vuoden kuluttua yli 10 000 e.