Olen pilannut elämäni
Mistähän se alkoi.
Olin korona-ajan työtön ja muutin miesystäväni luo. Elimme symbioosissa jotakuinkin onnellisina.
Sain pari vuotta sitten töitä missä aloin uupua ja uupumuksen myötä parisuhde alkoi ahdistaa eikä ollut mitään annettavaa. Päätin muuttaa yksin asumaan mutta jatkoimme yhdessä oloa. Olen välillä onnellinen ja välillä tuntuu hölmöltä "tapailla" kun on jo asuttu yhdessä.
Vaihdoin työpaikkaa 4kk sitten. Edellisessä työssä tuli fyysisen terveyden romahdus ja otin ensimmäisen työn minkä sain, tosin palkka nousi huomattavasti.
Nyt uuvuttaa taas eri tavalla. Olen kuitenkin loukussa työpaikassa kun en saa muita töitä.
Nyt mietin että olisiko parisuhde pelastunut jos olisin vain lopettanut työt ja etsinyt uuden paikan rauhassa tai jopa vaihtanut alaa.
Nyt pitää jatkaa työssä josta en pidä jotta voin maksaa pientä koppihuonetta josta en pidä. On ikävä kotiin mutta olen ollut poissa pian jo vuoden.
Sekava selitys. Ymmärtääkö kukaan?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jää saikulle.
Miten?
Mitä miten? Kai sulle työterveyshuolto tuttu on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä muut suunnitelmat paussille siksi aikaa kunnes on taas energiaa.
Miten saa energiaa?
Tekemällä muutoksia asioihin joihin voi vaikuttaa ja voittamalla sen edessä olevan pelon. Yhdistää siihen itsestä huolenpidon esimerkiksi riittävä syöminen, lepääminen, liikkuminen ja ei yritä liikaa pärjätä yksin.
Minä taas en ole pilannut sen paremmin omaa kuin sinunkaan elämääsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jää saikulle.
Miten?
Mikä syy menee läpi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jää saikulle.
Miten?
Mikä syy menee läpi?
Työkykyä haittaava ahdistuneisuus ja masentuneisuus sekä työuupumus, joka puhkesi jo edellisessä työpaikassasi, kuten kerroit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jää saikulle.
Miten?
Mikä syy menee läpi?
Työkykyä haittaava ahdistuneisuus ja masentuneisuus sekä työuupumus, joka puhkesi jo edellisessä työpaikassasi, kuten kerroit.
Työuupumus ei ole sairausloman oikeuttava syy.
Miksi vain tapailet? Haluatko perustaa perheen joskus?
Ap omaa kuitenkin parisuhteen ja työn. Kaksi asiaa mitä useimmilla ihmisillä ei ole, jotka pitävät elämäänsä pilalla ja heitä on paljon.
Vaikuttaa siihen nähden joutavalta valitukselta.
Vierailija kirjoitti:
Ap omaa kuitenkin parisuhteen ja työn. Kaksi asiaa mitä useimmilla ihmisillä ei ole, jotka pitävät elämäänsä pilalla ja heitä on paljon.
Lause "Hän omaa työpaikan ja parisuhteen" ei ole hyvää suomea. Omata-verbi ei sovi konkreettisten asioiden tai vakiintuneiden ihmissuhteiden kuvaamiseen.
Tässä ovat parhaat ja luonnollisimmat tavat sanoa sama asia:
Hänellä on työpaikka ja parisuhde. (Yleisin ja suositeltavin muoto)
Hän on parisuhteessa ja käy töissä. (Toiminnallisempi vaihtoehto)
Kieliopillisesti omata-verbiä käytetään yleensä vain silloin, kun kyseessä on jokin ihmisen sisäinen ominaisuus, kyky tai piirre (esimerkiksi hän omaa hyvän lauluäänen). Työpaikan ja kumppanin kohdalla käytetään aina rakennetta "hänellä on".
Vierailija kirjoitti:
En halua ja juna meni jo, olen 45.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua ja juna meni jo, olen 45.
Mikä pointti elämässäsi ja suhteessasi sitten on?
Vastaapas AP sinulle esitettyihin kysymyksiin
Ongelma on siinä, että et osaa päättää.
Ok.
T: Syöpää.sairastava työtön impotentti jonka vierellä nukkuu kaunis nainen..
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole itse pilannut mitäön, mutta mulle on tehty törkeitä rikoksia. . Melkein meriitti että ne ovat niin outoja ja harvinaisia että kukaan ei osaa arvatakaan . Pyörineet kymmeniä vuosia ja monet ei niistä tsjua mitään. Tyhmimmät oikeesti luulee, että omia vikoja vaan.
Tämä vaikuttaa hyvin vahvasti
täysin pilalla tehdyltä huumori_
kommentilta. Minulta se ei ole.
Hyvää huomenta. 👋 E
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lause "Hän omaa työpaikan ja parisuhteen" ei ole hyvää suomea. Omata-verbi ei sovi konkreettisten asioiden tai vakiintuneiden ihmissuhteiden kuvaamiseen.
Tässä ovat parhaat ja luonnollisimmat tavat sanoa sama asia:
Hänellä on työpaikka ja parisuhde. (Yleisin ja suositeltavin muoto)
Hän on parisuhteessa ja käy töissä. (Toiminnallisempi vaihtoehto)
Kieliopillisesti omata-verbiä käytetään yleensä vain silloin, kun kyseessä on jokin ihmisen sisäinen ominaisuus, kyky tai piirre (esimerkiksi hän omaa hyvän lauluäänen). Työpaikan ja kumppanin kohdalla käytetään aina rakennetta "hänellä on".
~
Totta. 🌿 🌺🌾
Ei kuitenkaan
minulta äidinkielen
nipotukset. ^_^ :-!
Toivotan Hyvää
Huomenta
sekä Siunattua
Herran Päivää. x
~
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jää saikulle.
Miten?
Mikä syy menee läpi?
Työuupumus ei ole sairausloman oikeuttava syy.
Kyllä se sairauslomaan oikeuttaa, muttei sairausajan palkkaan. Siksi sen kylkeen diagnosoidaan poikkeuksetta masennus.
Vierailija kirjoitti:
Päättäkää puolestani. Mitä itse tekisitte sijassani?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päättäkää puolestani. Mitä itse tekisitte sijassani?
Täällähän sinulle on tarjottu vaihtoehtoja. Päätös ja valinta on kuitenkin sinun.
Ottaisin vain rahat työstä ja eläisin omaa elämää. Miksi roikutat ukkoa mukana?