Hyökkäämisen psykologia ei mene niin että hyökkääjä vain hyökkää koska se on ilkeä
Koittakaa ymmärtää tämä. Hyökkääjä hyökkää koska se kokee että sen on pakko tehdä se liike, ettei sitä itseään satu. Se suojelee omaa kehäänsä hyökkäämällä ja oikeuttaa sen myös itselleen niin, että mun on pakko tehdä tämä, muuten nämä toiset tekevät sen minulle, se käännetään tavallaan puolustavaksi hyökkäämiseksi, jolloin siitä tulee oikeutettua. Se on todella helppo myös selittää toisille niin ja toisetkin lähtee mukaan siihen koska nyt nekin kokee että ne on uhattuja ja ainut keino on iskeä ensin. Siin on tosi vahvasti se omien suojeleminen ja reaktiivinen käytös, iske ennen kuin sinut isketään maihin. Sen takia kukaan valtio esim ei käy omasta mielestään hyökkäyssotia.
Kommentit (15)
Muista tämä iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiigori, ensi yönä kun Ukraina painaa paskaksi muutaman jalostamon.
Tai sit tsykologiat menee niin, että naapurissa vaan on joku helvetin kiva juttu itellekin. Et tuostahan sen ottaa, kuin lapselta tikkarin ja sit toiset saa selittää, että mun oli ihan pakko viedä se tikkari, kun pelotti ja jänskätti ihan hirveesti.
En minä epäile sitä että venäläiset kokevat tekevänsä oikein ja miellä tätä sotaa tärkeäksi ja välttämättömäksi. Tämä helpotta niin etten koe mitään tuskaa siitä mitä venäläiset joutuvat tämän sodan vuoksi kärsimään.
Toivoisin että venäläisiä rankaistaisiin tästä sodan aloittamisesta niin raskaasti että jälkeen päin ymmärtäisivät että sodan aloittaminen oli suuri virhe.
Tämän takia siviiliväestön taistelutahto pitää murtaa ja koko kansa alistaa.
Tuo nyt ei oikein johda mihinkään. Selkeintä on vain ampua rajan yli tulijat.
En oikein usko, että venäjällä tulee koskaan olemaan samanlaista kollektiivistä katumusta kuin Saksassa, WW2:n jälkeen.
Jotain muuta siellä voi kyllä tapahtua. Toivon, ettei se ns. karkaa käsistä (tietää vaan lisää ongelmia meille ja muille).
Vierailija kirjoitti:
No, kuten näemme niin ei ole kovin hyvin toiminut.
Venäjä on saastainen roistovaltio, Igor.
Idiootti se on joka väkivaltaan joutuu turvautumaan silti.
Venäjä tarvitsee vähintään miljoonia poistuneita jotta ymmärtävät että tämä sota oli väärin.
Valitettavasti en luota että länsimaiden ihmiset riittävästi ymmärtävät että raakalaisia ei käsitellä kuten ihmisiä.
Ja pyh. Ap selittää pseudopsykologista paskaa jolla yrittää saada Venäjän pahuuden oikeutetuksi ja järjettömyyden järkeväksi. Kumpikaan ei toimi, vaan koko tämä sota on seurausta sukupolvia jatkuneesta kansakunnan aivopesusta, pakkovallasta ja yhden pakkomielteisen ja kuolevaisuuttaan pelkäävän vanhan miehen houreista. Venäjän ei olisi pakko tehdä tätä, sen ei todellakaan ollut pakko hyökätä eikä ole pakkoa jatkaa. Koko touhussa ei ole sen enempää moraalia kuin järkeä, eikä sitä ap:n mussutus muuksi muuta.
Vierailija kirjoitti:
Idiootti se on joka väkivaltaan joutuu turvautumaan silti.
Idiootti on se, joka uskoo ap:n selittelyjä.
Vierailija kirjoitti:
En oikein usko, että venäjällä tulee koskaan olemaan samanlaista kollektiivistä katumusta kuin Saksassa, WW2:n jälkeen.
Jotain muuta siellä voi kyllä tapahtua. Toivon, ettei se ns. karkaa käsistä (tietää vaan lisää ongelmia meille ja muille).
Saksa on progressiivinen valtio - eteen päin voi päästä vain jos ymmärtää missä on nyt.
Venäjä on regressiivinen valtio - taantuminen ei edellytä oman tilanteen ymmärtämistä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä Suomessa opimme jo koulussa sadun pohjatuulesta ja auringosta. Pohjatuuli ja aurinko kiistelivät siitä, kumpi on voimakkaampi. Pohjatuuli sanoi auringolle: "Katso, kuinka minä puhallan takin pois tuon miehen yltä." Ja pohjatuuli puhalsi ja puhalsi, mutta mitä kovempaa se puhalsi, sen kovemmin mies tarrasi takkiaan, eikä pohjatuuli saanut takkia pois miehen yltä. Mutta sitten aurinko alkoi paahtaa täydeltä terältä ja kohta jo miehellä oli niin kuuma, että hän itse riisui takkinsa. Sen pituinen se.
Da da.