Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttävä pelko mahdollisesta hiv-tartunnasta

Vierailija
06.07.2026 |

Haluaisin avautua tänne anonyymisti järjettömästä hiv-pelostani, jos saisin vaikka jotain vertaistukea samaa kokeneilta  (hiv-tartuntaa pelänneiltä tai positiiviseksi todetuilta).  Tilanteeni on, että olen hieman alle vuoden tapaillut ihan ``tavallista`` suomalaista keski-ikäistä miestä, jonka kanssa päädyin loputa harrastamaan turvaseksin jälkeen myös suojaamatonta seksiä, kun suhde alkoi tuntua vakiintuneemmalta. Olen aina ollut todella tarkka sukupuolitautiriskeistä ja siksi olenkin suostunut aikaisemmin harrastamaan suojaamatonta seksiä siinä vaiheessa, kun molemmat osapuolet ovat käyneet testeissä. Tällä kertaa en jossain ihme mielialahäiriössä tätä mennyt vaatimaan, kun kumppanikin tuntui jo tutulta. 

Hiv-pelkoni suurin syy: Viime viikolla mies (erittäin kovassa humalasssa) paljasti lomamatkalla ollessamme, että on ostanut seksiä useita kertoja sekä Virosta että Venäjältä. Ilmeni myös sellaisia yksityiskohtia, että aina ei ole ehkä turvaseksiä näillä ostetuilla kerroilla harratettu (syy: kova humalatila). Hieman loksahti itseltäni suu auki ja oli aika hiljainen loppuloma meillä. Mies vielä ihmetteli, että miksi olin niin surullisen oloinen.(Miksiköhän.) Jotenkin lamaannnuin tilanteesta, enkä ole pystynyt ottamaan asiaa miehen kanssa enää uudestaan esille. Tällä hetkellä koko mies tosin ällöttää minua, eikä ole paljon vaihdettu kuulumisia matkan jälkeen.   

Kävin tänään aamusta hiv-testissä ja ei ainakaan vielä Kantaan tullut tuloksia. Nyt odotan sitten tuloksia aivan paniikissa, lamaantuneena ja unettomana ainakin huomiseen. Ahdistusta lisää vielä se, että noin hieman yli kuukausi sitten sairastuin: minulla oli noin viiikon ajan kuumetta, tosipuoleista kovaa kurkkukipua ja väsymystä. Pelkään, että nämä olivat jotain ensioireita mahdollisesta hiv-tartunnasta. :(

Tarinan opetus lienee se, että muistakaa aina vaatia läheiseksikin tulleita kumppaneita käymään sukupuolitautitesteissä ennen kuin harrastatte suojaamatonta seksiä. Ikinä ei voi olla näköjään varma kumppanin taustasta ja siitä, mitä tämä jättää mahdollisesti kertomatta. Toivottavasti en opi tätä itse nyt itse pahimman kautta. Hiv -tartunta tuntuu ainakin itselle tällä hetkellä  ihan kuolemantuomiolta. :(

Kiitos, jos joku jaksoi lukea tämän pitkän vuodatukseni. Tämän stoorin kirjoittaminen jo hieman helpotti  oloa ainakin hetkeksi. 

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hajosi kortsu maksullisen kanssa. Pelkäänkö, no en. 

Vierailija
42/49 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tulivat tulokset.  Sekä

Hiv, kuppa tippuri ja klamydia kaikki negatiivisia. Hiv ja kuppa vielä uusintatestiin, mutta nyt jo onneksi enemmän todennäköistä, ettei tartuntaa ole. Kiitos vielä, että negatiivisten kommenttien lisäksi sain myös kannustavia ja lohduttavia kommentteja. 

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiv, kuppa tippuri ja klamydia kaikki negatiivisia. Hiv ja kuppa vielä uusintatestiin, mutta nyt jo onneksi enemmän todennäköistä, ettei tartuntaa ole. Kiitos vielä, että negatiivisten kommenttien lisäksi sain myös kannustavia ja lohduttavia kommentteja. 

AP

Onneksi olkoon AP.

Vierailija
44/49 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Onnea. Tarkista varmuuden vuoksi milloin testi voisi olla positiivinen (esim. HIV ei näy heti). Jos itämisaika on ollut huomioitu, silloin olen puhtailla vesillä. Muuten harkitse uusintatestiä esimerkiksi kuukauden päästä.

Vierailija
45/49 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kannattiko nussia jonkun "tapailukumppanin" kanssa? (mikä v*ttu edes on tapailukumppani, joko olette yhdessä tai ette ole)

Vierailija
46/49 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa ap!! Ja onnea, olen ollut joskus samassa tilanteessa. Pelko oli ihan hirveä. Mutta onneksi sen tarttuminen on nykyään hyvin harvinaista. Kaikkea hyvää jatkoon!

Vierailija
47/49 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en voisi jatkaa ihmisen kanssa joka ostaa prostituoidulta

Vierailija
48/49 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai sää ny toiseen naiseen luotat että kumihommat on kunnossa ? vai pelottaako että ne oli miehiä 

Vierailija
49/49 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

millä silmillä te näätte tän prostituution? niillä on parempi hygienia kun elintarviketeollisuudessa. ei ole pitkä ura jos antaa paljaalla paneskella. nainen päättää aina miten se menee tai iso mies tulee ja rankasee. harvassa on se joka näistä ihmikauppa hommista osais nauttia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä