Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Järkyttävä pelko mahdollisesta hiv-tartunnasta

Vierailija
06.07.2026 |

Haluaisin avautua tänne anonyymisti järjettömästä hiv-pelostani, jos saisin vaikka jotain vertaistukea samaa kokeneilta  (hiv-tartuntaa pelänneiltä tai positiiviseksi todetuilta).  Tilanteeni on, että olen hieman alle vuoden tapaillut ihan ``tavallista`` suomalaista keski-ikäistä miestä, jonka kanssa päädyin loputa harrastamaan turvaseksin jälkeen myös suojaamatonta seksiä, kun suhde alkoi tuntua vakiintuneemmalta. Olen aina ollut todella tarkka sukupuolitautiriskeistä ja siksi olenkin suostunut aikaisemmin harrastamaan suojaamatonta seksiä siinä vaiheessa, kun molemmat osapuolet ovat käyneet testeissä. Tällä kertaa en jossain ihme mielialahäiriössä tätä mennyt vaatimaan, kun kumppanikin tuntui jo tutulta. 

Hiv-pelkoni suurin syy: Viime viikolla mies (erittäin kovassa humalasssa) paljasti lomamatkalla ollessamme, että on ostanut seksiä useita kertoja sekä Virosta että Venäjältä. Ilmeni myös sellaisia yksityiskohtia, että aina ei ole ehkä turvaseksiä näillä ostetuilla kerroilla harratettu (syy: kova humalatila). Hieman loksahti itseltäni suu auki ja oli aika hiljainen loppuloma meillä. Mies vielä ihmetteli, että miksi olin niin surullisen oloinen.(Miksiköhän.) Jotenkin lamaannnuin tilanteesta, enkä ole pystynyt ottamaan asiaa miehen kanssa enää uudestaan esille. Tällä hetkellä koko mies tosin ällöttää minua, eikä ole paljon vaihdettu kuulumisia matkan jälkeen.   

Kävin tänään aamusta hiv-testissä ja ei ainakaan vielä Kantaan tullut tuloksia. Nyt odotan sitten tuloksia aivan paniikissa, lamaantuneena ja unettomana ainakin huomiseen. Ahdistusta lisää vielä se, että noin hieman yli kuukausi sitten sairastuin: minulla oli noin viiikon ajan kuumetta, tosipuoleista kovaa kurkkukipua ja väsymystä. Pelkään, että nämä olivat jotain ensioireita mahdollisesta hiv-tartunnasta. :(

Tarinan opetus lienee se, että muistakaa aina vaatia läheiseksikin tulleita kumppaneita käymään sukupuolitautitesteissä ennen kuin harrastatte suojaamatonta seksiä. Ikinä ei voi olla näköjään varma kumppanin taustasta ja siitä, mitä tämä jättää mahdollisesti kertomatta. Toivottavasti en opi tätä itse nyt itse pahimman kautta. Hiv -tartunta tuntuu ainakin itselle tällä hetkellä  ihan kuolemantuomiolta. :(

Kiitos, jos joku jaksoi lukea tämän pitkän vuodatukseni. Tämän stoorin kirjoittaminen jo hieman helpotti  oloa ainakin hetkeksi. 

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppitunti muille: älä koskaan luota pelkkään sanaan siitä, ettei partnerilla ole tauteja. VAADI testitulokset. 

Vierailija
2/40 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiv tarttuu yhdynnässä jos molemmilta vuotaa verta ja toisen veri päätyy toisen verenkiertoon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa tönkköä miesvihapaskaa taas. Ikävä kunnon provoja ja älykkäitä trolleja.

Vierailija
4/40 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeiden avulla hiv ei ole flunssaa pahempi.

Vierailija
5/40 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole valitettavasti provo. Jostain syystä kappalejako tekee nuo pitkät rivinvaihdot  tällä foorumilla. Ylipitkät rivinvaihdot näkyvät vasta lähetetyssä viestissä. Kirjoittaessa rivivälit näyttävät normaaleilta.  Olisin toivonut täältä ennemminkin vertaistukea kuin haukkumista ja provoksi epäilyä. 

AP

Vierailija
6/40 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vihaa miehiä. En ainakaan ennen tätä vihannut. Nyt en voi enää olla asiasta täysin varma.

AP

Vierailija
7/40 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en ole myöskään  valitettavasti mikään "älykäs trolli". Minulla on ylempi korkekoulututkinto, joten kirjoitan ehkä liian "akateemisesti" tästä syystä., kun haluan ilmaista itseäni selkeästi. 

Vierailija
8/40 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ihmiset kulkevat paljon. Esim. Thaimaan lomilla jopa nuoret miehet löytävät seuraa. Suomimies suosii toki Viro/Venäjä -naisia. Ja onhan niitä hieromalaitoksia ihan kotikulmillakin.

Vierailija
9/40 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennus vielä asiaan: olimme siis suojaamattomassa anaaliyhdynnässä. Olen kuullut että hiv ei siinä tarttuisi. Pelkäänkö siis turhaan?

ap

Vierailija
10/40 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkennus vielä asiaan: olimme siis suojaamattomassa anaaliyhdynnässä. Olen kuullut että hiv ei siinä tarttuisi. Pelkäänkö siis turhaan?

ap

tämä ei ollut AP:n lähettämä viesti, vaan joku halusi tehdä tästäkin asiasta sitten läpän. 

AP

Vierailija
11/40 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin on HIV:iä, ja vaikka olisikin, niin se ei ole enää nykypäivänä sama kuin kuolemantuomio.  Tietysti hyvä jokaisen käydä säännöllisesti testeissä. 

Minulla samantapainen pelko ollut, kun harrastin ihmisen kanssa joka käyttänyt suonensisäisiä huumausaineita...

Vierailija
12/40 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee vähintään 3kk altistuksesta, että testi on luotettava.

Vierailija
13/40 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testin tulos on varma kun puoli vuotta yhdynnästä on kulunut. Siihen saakka se muhii. Luehan asiasta. Mites nää muut kumppanit? Klinikka ottaa tarvittaessa yhteyttä.

Vierailija
14/40 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiviä pidettiin ennen homojen tautina, mietippä siitä tarttuuko :D

Vierailija
15/40 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee vähintään 3kk altistuksesta, että testi on luotettava.

Ajattelin samoin, mutta minulle kerrottiin labra-aikaa varatessa, että hiv-nykytestillä jo kuukauden kuluttua tartunnasta iso osa tartunnan saaneiden näytteistä muuttuu positiiviseksi. Tietty pitää edelleen varmistaa 3kk päästä uudella testillä

Vierailija
16/40 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että joudut käymään testissä vielä muutaman kuukauden päästä uudelleen. Testi voi näyttää negatiivista, vaikka sinulla olisi jo tartunta,

Vierailija
17/40 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Provohan sinä olet. Hiv oli alunperin homojen tauti.

Vierailija
18/40 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikä, kuppikoko, sheivaatko, missä asennoissa olitte, tulitko ja oliko #2 exit only?

Mielestäni tämän törkykommentin olisi voinut jättää ehkä laittamatta. Kertoo enemmän kirjoittajasta kuin asiayhteydestä.

AP

Vierailija
19/40 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeiden avulla hiv ei ole flunssaa pahempi.

Hiv lääkkeet aiheuttaa kalpeutta, kuumetta ja jatkuvaa ripulia.

Vierailija
20/40 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Provohan sinä olet. Hiv oli alunperin homojen tauti.

Ja tämä ap:n lähettämä viesti ei edelleenkään ollut AP:n lähettämä viesti, vaan huono provo vakavasta asiasta.