Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Järkyttävä pelko mahdollisesta hiv-tartunnasta

Vierailija
06.07.2026 |

Haluaisin avautua tänne anonyymisti järjettömästä hiv-pelostani, jos saisin vaikka jotain vertaistukea samaa kokeneilta  (hiv-tartuntaa pelänneiltä tai positiiviseksi todetuilta).  Tilanteeni on, että olen hieman alle vuoden tapaillut ihan ``tavallista`` suomalaista keski-ikäistä miestä, jonka kanssa päädyin loputa harrastamaan turvaseksin jälkeen myös suojaamatonta seksiä, kun suhde alkoi tuntua vakiintuneemmalta. Olen aina ollut todella tarkka sukupuolitautiriskeistä ja siksi olenkin suostunut aikaisemmin harrastamaan suojaamatonta seksiä siinä vaiheessa, kun molemmat osapuolet ovat käyneet testeissä. Tällä kertaa en jossain ihme mielialahäiriössä tätä mennyt vaatimaan, kun kumppanikin tuntui jo tutulta. 

Hiv-pelkoni suurin syy: Viime viikolla mies (erittäin kovassa humalasssa) paljasti lomamatkalla ollessamme, että on ostanut seksiä useita kertoja sekä Virosta että Venäjältä. Ilmeni myös sellaisia yksityiskohtia, että aina ei ole ehkä turvaseksiä näillä ostetuilla kerroilla harratettu (syy: kova humalatila). Hieman loksahti itseltäni suu auki ja oli aika hiljainen loppuloma meillä. Mies vielä ihmetteli, että miksi olin niin surullisen oloinen.(Miksiköhän.) Jotenkin lamaannnuin tilanteesta, enkä ole pystynyt ottamaan asiaa miehen kanssa enää uudestaan esille. Tällä hetkellä koko mies tosin ällöttää minua, eikä ole paljon vaihdettu kuulumisia matkan jälkeen.   

Kävin tänään aamusta hiv-testissä ja ei ainakaan vielä Kantaan tullut tuloksia. Nyt odotan sitten tuloksia aivan paniikissa, lamaantuneena ja unettomana ainakin huomiseen. Ahdistusta lisää vielä se, että noin hieman yli kuukausi sitten sairastuin: minulla oli noin viiikon ajan kuumetta, tosipuoleista kovaa kurkkukipua ja väsymystä. Pelkään, että nämä olivat jotain ensioireita mahdollisesta hiv-tartunnasta. :(

Tarinan opetus lienee se, että muistakaa aina vaatia läheiseksikin tulleita kumppaneita käymään sukupuolitautitesteissä ennen kuin harrastatte suojaamatonta seksiä. Ikinä ei voi olla näköjään varma kumppanin taustasta ja siitä, mitä tämä jättää mahdollisesti kertomatta. Toivottavasti en opi tätä itse nyt itse pahimman kautta. Hiv -tartunta tuntuu ainakin itselle tällä hetkellä  ihan kuolemantuomiolta. :(

Kiitos, jos joku jaksoi lukea tämän pitkän vuodatukseni. Tämän stoorin kirjoittaminen jo hieman helpotti  oloa ainakin hetkeksi. 

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sanonut miesystävällesi, että hänen olisii hyvä käydä testeissä? 

Vierailija
22/40 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän aina peitevoidetta. Levitin peitevoidetta myös peppureiälleni. Ruskean värisestä reiästä tuli vaalea!!! Kuulin että peitevoide suojaa sukupuolitaudeilta, myös hiv:ltä.

Näytin reikääni miehelleni, 200 kiloiselle lihavalle sedälle. Hän joutui kiimaan ja yhtyi voimalla reikääni ja hoonasi sitä kiimaisesti ainakin pari tuntia. Lopulta hän ruiskutti ison lastin siemeniä syvälle suoleeni samalla kovaa karjuen. 

ap

Lapset vois mennä jo nukkumaan. Tai ainakin puhelin pois. Lue kirjaa tai kato telkusta jotain kivaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän aina peitevoidetta. Levitin peitevoidetta myös peppureiälleni. Ruskean värisestä reiästä tuli vaalea!!! Kuulin että peitevoide suojaa sukupuolitaudeilta, myös hiv:ltä.

Näytin reikääni miehelleni, 200 kiloiselle lihavalle sedälle. Hän joutui kiimaan ja yhtyi voimalla reikääni ja hoonasi sitä kiimaisesti ainakin pari tuntia. Lopulta hän ruiskutti ison lastin siemeniä syvälle suoleeni samalla kovaa karjuen. 

ap

No tästä jo kaikki huomaavat, että on provo. Huono yritys.

AP

Vierailija
24/40 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö ole pitkään ollut jo pikatestejä jollen muista väärin? luulisi niiden nykyään toimivan jo luotettavammin..mutta tarkistus olisi kai sitten hyvä... mutta olen kuullut joistain pikatesteistä jotka lähetetään kotiin? paremmin tietävät kertokaa?

Vierailija
25/40 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeiden avulla hiv ei ole flunssaa pahempi.

Tää ei lohduta, hiv on kuitenkin aina hiv.

Vierailija
26/40 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, että olet saanut noin paljon kurjia kommentteja. 

Ihan yksityiskohtaisesti en voi kertoa, mutta itsellä kävi niin, että asiakas oli väkivaltainen ja tässä yhteydessä olisi ollut mahdollista saada hiv-tartunta. Työterveydessä kävin puoli vuotta hiv-testeissä, mutta onneksi tartuntaa ei tullut. Tiedän, että tuo on pitkä aika odottaa tuloksia. Tsemppiä sinulle!

Vierailija
27/40 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oppitunti muille: älä koskaan luota pelkkään sanaan siitä, ettei partnerilla ole tauteja. VAADI testitulokset. 

Moni aviossa itärajalla asunut on saanut pitkäaikaiselta mieheltään HIV:n joka on käynyt Venäjällä huoruloissa. AP:lle tsemppiä todennäköisesti kaikki onneksi on kunnossa.

Vierailija
28/40 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tämä keskustelu on aivan väärä foorumi sinulle, jos pidät mahdollisena, että olet saanut hiv-tartunnan. Jo nuo aikaisemmat viestit täällä osoittavat, että ihmiset täällä eivät tiedä ollenkaan mistä on kysymys. Näyttää siltä, että HIV Point (entinen Aids-tukikeskus) on lomalla heinäkuun. Ole yhteydessä sinne kysymyksiesi kanssa heidän loman jälkeen https://hivpoint.fi/. Mikään iso kiire asiallasi ei ole, mutta älä itse harrasta suojaamatonta seksiä nyt äläkä muutenkaan. Satun tietämään nämä asiat, koska olen ollut töissä Aids-tukikeskuksessa.

Vierailija
29/40 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää ei lohduta, hiv on kuitenkin aina hiv.

On mullakin herpes ja hyvin tulen sen kanssa toimeen. Estolääkitystä joudun kylläkin syömään loppuikäni.

Vierailija
30/40 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä alkuperäinen ap ei ole trolli, niin myötätuntoa ja tsemppiä. Mä katkaisisin koko suhteen tuohon. Mies on vastuuton kusipää. En voisi enää luottaa tuon jälkeen.

Verrokkina.. Mun mies on sairastanut kondylooman ja kertoi asiasta suoraselkäisesti ennen seksiä. Ollaan oltu jo vuosia yhdessä ja käytetään kumia edelleen, koska en halua tartuntaa. Toki emme harrasta, jos mies oireilee.

Moni mies ei edes kerro esim tuosta kondyloomasta. Vaikka sekin voi tarttua ja oireilla naisella pahemmin.

Vierailija
31/40 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en mä ainakaan silti sitä halua! Aivan järjetöntä tuollainen HIV:n väheksyntä!

Vierailija
32/40 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun muistin väärin, herpes mun miehellä on ollut. Haluaisin hänen kanssa lapsen mutta pelottaa, jos tarttuisi lapseen tms.

-edellinen-

Vierailija
33/40 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, ymmärrän pelkosi. HIV on kuitenkin nykyään harvinainen ja mahdollisuus että tässä mainitsemassasi ihmisketjussa olisi monta oireetonta viruksenkantajaa jotka olisivat sitten onnistuneet tartuttamaan viruksen eteenpäin on pieni. Lääkkeillä hoidettava HIV tarttuu erittäin heikosti. HIV ei myöskään nykyään ole kuolemantuomio vaan kaukana siitä. Lääkkeiden avulla voi elää normaalia elämää. Ymmärrän kuitenkin että turvallisuudentunne on järkkynyt ja luotto miestä kohtaan mennyt. Toivottavasti saat pian negatiivisen tuloksen. Jos et, suosittelen lämpimästi hiv-aids-tukikeskusta tai millä nimellä nykyään onkaan. Sain sieltä ihan mahtavaa tukea ja tietoa kauan sitten kun kaverilla epäiltiin tartuntaa.

Vierailija
34/40 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikun muistin väärin, herpes mun miehellä on ollut. Haluaisin hänen kanssa lapsen mutta pelottaa, jos tarttuisi lapseen tms.

-edellinen-

Et edes halua tietää mitä kaikkea aiemmilla kumppaneillasi on ollut.

Vierailija
35/40 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä alkuperäinen ap ei ole trolli, niin myötätuntoa ja tsemppiä. Mä katkaisisin koko suhteen tuohon. Mies on vastuuton kusipää. En voisi enää luottaa tuon jälkeen.

Verrokkina.. Mun mies on sairastanut kondylooman ja kertoi asiasta suoraselkäisesti ennen seksiä. Ollaan oltu jo vuosia yhdessä ja käytetään kumia edelleen, koska en halua tartuntaa. Toki emme harrasta, jos mies oireilee.

Moni mies ei edes kerro esim tuosta kondyloomasta. Vaikka sekin voi tarttua ja oireilla naisella pahemmin.

Hei, ja kiitos asiallisesta kommentista. Tosiaan koko mies ällöttää itseäni tällä hetkellä niin paljon, että vaikka oma testitulos olisi negatiivinen, niin yhteydenpito loppuu tähän. 

Tosiaan viimeisen lomapäivän olin lähinnä aivan hiljaa. Menin jotenkin täysin lukkoon tilanteesta eli miehen humalaisesta käytöksestä ja jutuista. En näin ollen pystynyt ottamaan enää  asiaa uudestaan käsittelyyn, kun mies selvisi humalastaan, ja kynnys asiasta puhumiseen vain vahvistui tämän jälkeen. En edes tiedä muistaako mies humalatilansa takia, mitä on minulle kertonut. Koskaan ennen mies ei ole ollut  näin humalassa. Jouduin ravintolassakin häpeämään hänen käytöstään  ja sönkötystään. Onneksi sentään pääsi lopulta hotellihuoneeseen asti ja sammui sitten sinne. Koen, että nyt vasta alkaa lamaannuksen seasta nousta myös jonkinlaista vihaa siitä, miten sikamaisesti mies käyttäytyi ja mitä on jättänyt kertomatta. 

Ymmärrän silti, että kukaan ei minua pakottanut suojaamattomaan seksiin, vaan tein päätöksen itse. Omaa naiiviuttani ja tyhmyyttänihän nyt hiv:in sitten sain, jos sain. 

Vierailija
36/40 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap, ymmärrän pelkosi. HIV on kuitenkin nykyään harvinainen ja mahdollisuus että tässä mainitsemassasi ihmisketjussa olisi monta oireetonta viruksenkantajaa jotka olisivat sitten onnistuneet tartuttamaan viruksen eteenpäin on pieni. Lääkkeillä hoidettava HIV tarttuu erittäin heikosti. HIV ei myöskään nykyään ole kuolemantuomio vaan kaukana siitä. Lääkkeiden avulla voi elää normaalia elämää. Ymmärrän kuitenkin että turvallisuudentunne on järkkynyt ja luotto miestä kohtaan mennyt. Toivottavasti saat pian negatiivisen tuloksen. Jos et, suosittelen lämpimästi hiv-aids-tukikeskusta tai millä nimellä nykyään onkaan. Sain sieltä ihan mahtavaa tukea ja tietoa kauan sitten kun kaverilla epäiltiin tartuntaa.

Kiitos kommentista. Se lohdutti,

AP

Vierailija
37/40 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-edellinen-

Minulla on ollut elämäni aikana vain 5 seksikumppania joista kaksi oli neitsyitä (eikä se ollut valehtelua, huomasi kyllä otteistakin). Eli jää vain edellinen kumppani, suht lyhyt säätö jonka kanssa käytettiin aina kortsuja, sitä edeltävä yksi yhden yön jutun tyylinen lyhyt juttu (siinäkin kondomia käytettiin) ja nykyinen pitkäaikainen miesystävä, joka kertoi että on sairastanut sukupuoliherpeksen. Eikä olla tosiaan paljaalla vedetty kertaakaan (eikä hän ole ikinä valittanut kondomien käytöstä).

Jos halutaan yhteinen lapsi, minun on otettava herpestartuntariski ja se voi vaikuttaa raskauteen ja synnytykseenkin.

Vierailija
38/40 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-edellinen-

Ei mee hyvin, jos ei muista edes mikä tauti on ollut, ei siis niin tärkeää oli mikä oli. 

Vierailija
39/40 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-edellinen-

Minulla on ollut elämäni aikana vain 5 seksikumppania joista kaksi oli neitsyitä (eikä se ollut valehtelua, huomasi kyllä otteistakin). Eli jää vain edellinen kumppani, suht lyhyt säätö jonka kanssa käytettiin aina kortsuja, sitä edeltävä yksi yhden yön jutun tyylinen lyhyt juttu (siinäkin kondomia käytettiin) ja nykyinen pitkäaikainen miesystävä, joka kertoi että on sairastanut sukupuoliherpeksen. Eikä olla tosiaan paljaalla vedetty kertaakaan (eikä hän ole ikinä valittanut kondomien käytöstä).

Jos halutaan yhteinen lapsi, minun on otettava herpestartuntariski ja se voi vaikuttaa raskauteen ja synnytykseenkin.

Ei äitisikään käyttänyt kondomia kun isoveljesi kanssa sinua teki.

Vierailija
40/40 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla voi olla hiv, YHY YHY YHHYYY😭😭😭

OON TYHMÄ LUUSERI, YHY YHY YHHYYY 😭😭😭

ap