Ulkona tarvitaan talvitakkia saatana!
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Viikonlopuksi on ainakin tänne eteläiseen Suomeen luvattu helteitä. Voi olla jopa 30 astetta lämmintä.
Sitä on ennustettu jo kaksi viikkoa sitten. "Viikonloppuna etelässä hellettä, ja maanantai on se kaikista kuumin päivä". Ihan kivat säät oli mutta helteestä ei tietoakaan. Jumalaton tuuli vielä siihen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ei oikein tunnu ymmärtävän, että eri ihmisillä on eri käsitys ja tuntuma siitä mikä on sopiva lämpötila. Tiedän tyypin, joka vetää vuoden ympäri shortseissa. Itse laitan pitkät kalsarit kun on +15. Kun asuin jonkin aikaa Espanjassa niin otin takin ja huivin jos oli +19 tai alle. Nyt pärjään paksulla villapaidalla sinne +16 asti, sen alle kun mennään, käytännössä melkein talvireleet mulla. Suomen säät on mulle todellista tuskaa. Viime yön oli lisäpatteri päällä ja lämpötyyny. Lyhytlahkeiset voin laittaa vasta +27. Mulle se melkein 40 astetta ei tunnu missään, joudun vähän enemmän juomaan. Perhe kuitenkin täällä, joten vähintään 9kk vuodesta on silkkaa kärsimystä, jonkun 6kk ulkoilen lähinnä kauppakeskuksissa. Ihan turha tulla mulle sanomaan "tämä on just sopiva". En silti halua suomeen maastopaloja jne, joten kai tämä on "parempi".
Sulla on oikeesti joku ongelma kehon lämmönsäätelyn kanssa. Tuollainen ei ole normaalia. Itse vedin viime talvena lyhyissä kalsareissa oikeastaan sinne asti kunnes se pakkasjakso alkoi. Samoin takki oli suht ohut. Muutaman viikon menin talvinahkatakissa/kevyessä toppatakissa. Tuntuuhan se viileältä, mutta sitä viileyttä oppi sietämään. Itse en edes muista milloin olen villapaitaa käyttänyt. Varmaankin lapsena viimeksi. Itseltäni löytyy talvitakki, mikä on tarkoitettu sinne -30 asteen lämpötiloihin. Viimeksi käyttänyt sitä kait vuonna 2011-2012. Monesti täällä kesällä on todella kosteaa, ja se kosteus on ärsyttävää. Hikoilet vaikka ei olisi kuuma. Läpi vuoden menen samalla peitteellä, mikä ei ole sieltä paksuimmasta päästä. Jonain talvena vaihdoin paksumman täkin, ainoastaan todetakseni, että se on liian kuuma, vaikka osa asunnon pattereista oli kiinni. Monesti ennen nukkumaan menoa pidin ikkunaa auki, vaikka ulkona olisi ollut reilusti pakkasta.
SULLA on joku ongelma lämmönsäätelyn kanssa. Tosi sankari olet!
No mitä? Nyt nautitaan! Ihanan raikasta. Suomen kesä on paras.
Juttuni rönsyää.. Ihmettelen missä ne kaikki coolcationia kaipaavat turistit ovat. En väheksy neljänkympin helteissä kärsiviä, mutta suurin osa matkailijoista ottaa mieluummin sen läkähdyttävän kuumuuden kuin +14 ja sadetta joka päivä.