Ulkona tarvitaan talvitakkia saatana!
Kommentit (63)
Ei tarvi mitään takkia. Pitkähihainen paita riitti.
Vierailija kirjoitti:
Euroopassa on hirmuhelle. Jos ulkona palelee niin kyse voi olla hypotermiasta.
Eli keskimäärin juuri hyvä ilma. Suomessa kylmä. Etelässä helle...
Eihän tuolla ole kylmä. Vähän aika sit kävin kaupassa, niin shortsit jalassa, teepaidassa ja sandaalit paljaassa jalassa. Oletko mahdollisesti tietoinen siitä, että kesäsää on yleensä vaihteleva? Eli tänne mahtuu monenlaista säätä. Mikäli haluaa jatkuvaa aurinkoa ja kuumuutta, suosittelen lähtemistä jonnekin Välimeren maihin lomalle. Itselle nämä säät sopivat kuin nyrkki päähän, kun vaihdoin työpaikkaa, niin ei ole lomaa. Ei harmita niin paljoa.
Mulla valuu hiki aina ja lähdin kaupoille t-paidassa. Kalasataman tornien juuressa tuulee aina järkyttävän lujaa oli jäätävän kylmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
V i t t u mikä s-tanan kesä taas...missä v i t u s s a ne helteet viipyy?...prkeleen takapajula kelien puoleenkin tämä suomi..kylmää,ja vettä tulee kuin esterin perseestä..
Ei kiitos mitään helteitä. +20 on aivan riittävä.
Buaahahahaha, viikon päästä on 27 ja yli
Ökyrikkailla on talvitakkikin oikein erikseen ! Varmaan kaupasta ostettukin.
Minä olin tallilla t-paidassa ja shortseissa ja hiki tuli rehkiessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
V i t t u mikä s-tanan kesä taas...missä v i t u s s a ne helteet viipyy?...prkeleen takapajula kelien puoleenkin tämä suomi..kylmää,ja vettä tulee kuin esterin perseestä..
Buaahahahaha, viikon päästä on 27 ja yli
Onko sulla päässä kovinkin pahasti vikaa?
Talvitakkia? Menin aamuyöstä töihin t-paidassa ja pitkissä housuissa, ja samassa asussa tulin iltapäivästä kotiin. Hyvin tarkeni.
Yhtä kylmältä tuntuu alkukesä kuin viimevuonnakin täällä Itä-Suomessa. Lämpimät päivät ja jopa muutama hellepäiväkin, tuli vasta heinäkuun lopulla. Suomi taitaa saada olla rauhassa hirmuhelteiltä, ainakin täällä päin Suomea.
Minäkin vetäisin tänään päälle takin, jota olen käyttänyt nyt jokaisena vuoden kuukautena. 12/12
Itse tarkenen hyvin shortsit ja t-paita päällä.
Olishan se ihana kiskoa keuhkojen täydeltä metsäpalojen savua ja valvoa yö kytäten nokinen hiki otsalla evakkoon lähtöä. Nyt pitää kaljotellä vaatteet päällä. On se kauuuuheeeeta.
järkyttävää ajaa pyörällä tuntu että pallo jäätyy. kauhea päänsärky kylmästä.miten nuo pääskyt ruokkii poikasiaan tällasilla keleillä.
Ihmiset ei oikein tunnu ymmärtävän, että eri ihmisillä on eri käsitys ja tuntuma siitä mikä on sopiva lämpötila. Tiedän tyypin, joka vetää vuoden ympäri shortseissa. Itse laitan pitkät kalsarit kun on +15. Kun asuin jonkin aikaa Espanjassa niin otin takin ja huivin jos oli +19 tai alle. Nyt pärjään paksulla villapaidalla sinne +16 asti, sen alle kun mennään, käytännössä melkein talvireleet mulla. Suomen säät on mulle todellista tuskaa. Viime yön oli lisäpatteri päällä ja lämpötyyny. Lyhytlahkeiset voin laittaa vasta +27. Mulle se melkein 40 astetta ei tunnu missään, joudun vähän enemmän juomaan. Perhe kuitenkin täällä, joten vähintään 9kk vuodesta on silkkaa kärsimystä, jonkun 6kk ulkoilen lähinnä kauppakeskuksissa. Ihan turha tulla mulle sanomaan "tämä on just sopiva". En silti halua suomeen maastopaloja jne, joten kai tämä on "parempi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se. Täällä 10, tuntuu 7.
Töihin menin aamulla kevyt toppatakki päällä. Pyörä oli väline. Huomasin ettei pipokaan olisi ollut pahitteeksi. Mittarissa 11 eli kuin kylmiö.
Vierailija kirjoitti:
Töihin menin aamulla kevyt toppatakki päällä. Pyörä oli väline. Huomasin ettei pipokaan olisi ollut pahitteeksi. Mittarissa 11 eli kuin kylmiö.
Viime joulukuussa on ollut samat lämpötilat.
Viikonlopuksi on ainakin tänne eteläiseen Suomeen luvattu helteitä. Voi olla jopa 30 astetta lämmintä.