Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkona tarvitaan talvitakkia saatana!

Vierailija
06.07.2026 |

Yöllä 9 astetta vit-tu!!!

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin istuin terassilla tänään pittkä toppatakki päällä, se sama joka talvipakkasilla.

Vierailija
42/63 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nautin näistä keleistä niin paljon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ei oikein tunnu ymmärtävän, että eri ihmisillä on eri käsitys ja tuntuma siitä mikä on sopiva lämpötila. Tiedän tyypin, joka vetää vuoden ympäri shortseissa. Itse laitan pitkät kalsarit kun on +15. Kun asuin jonkin aikaa Espanjassa niin otin takin ja huivin jos oli +19 tai alle. Nyt pärjään paksulla villapaidalla sinne +16 asti, sen alle kun mennään, käytännössä melkein talvireleet mulla. Suomen säät on mulle todellista tuskaa. Viime yön oli lisäpatteri päällä ja lämpötyyny. Lyhytlahkeiset voin laittaa vasta +27. Mulle se melkein 40 astetta ei tunnu missään, joudun vähän enemmän juomaan. Perhe kuitenkin täällä, joten vähintään 9kk vuodesta on silkkaa kärsimystä, jonkun 6kk ulkoilen lähinnä kauppakeskuksissa. Ihan turha tulla mulle sanomaan "tämä on just sopiva". En silti halua suomeen maastopaloja jne, joten kai tämä on "parempi". 

Sulla on oikeesti joku ongelma kehon lämmönsäätelyn kanssa.  Tuollainen ei ole normaalia. Itse vedin viime talvena lyhyissä kalsareissa oikeastaan sinne asti kunnes se pakkasjakso alkoi. Samoin takki oli suht ohut. Muutaman viikon menin talvinahkatakissa/kevyessä toppatakissa. Tuntuuhan se viileältä, mutta sitä viileyttä oppi sietämään. Itse en edes muista milloin olen villapaitaa käyttänyt. Varmaankin lapsena viimeksi. Itseltäni löytyy talvitakki, mikä on tarkoitettu sinne -30 asteen lämpötiloihin. Viimeksi käyttänyt sitä kait vuonna 2011-2012. Monesti täällä kesällä on todella kosteaa, ja se kosteus on ärsyttävää. Hikoilet vaikka ei olisi kuuma. Läpi vuoden menen samalla peitteellä, mikä ei ole sieltä paksuimmasta päästä. Jonain talvena vaihdoin paksumman täkin, ainoastaan todetakseni, että se on liian kuuma, vaikka osa asunnon pattereista oli kiinni. Monesti ennen nukkumaan menoa pidin ikkunaa auki, vaikka ulkona olisi ollut reilusti pakkasta.

Vierailija
44/63 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin 5 astetta lämpimämpää on tässä heinäkuussa ollut kuin oli viime heinäkuussa. 😅 Ehkä tällä kehityksellä jo jokusen vuoden päästä on peräti kesäisiä asteita heinäkuussa.

Vierailija
45/63 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin 14 astetta ulkona, juuri sopiva.

Vierailija
46/63 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta lämmintä. Laitoin ilpin päälle lämmittämään. Piti tämäkin kokea heinäkuussa.

Vierailija
47/63 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nytkin 14 astetta ulkona, juuri sopiva.

11 astetta Tampereella.

Vierailija
48/63 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Minulla on talvitakki. Hyvää talvea kaikille.

Vierailija
49/63 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin mökillä koko päivän pitkät kalsarit ulkohousujen alla.. heinäkuussa 😂 ei tienny oikein enää et itkeäkö vai nauraako

Mieluummin tätä kuin 5 viikkoa 30 astetta. Oikeesti. Nämä hirmuhelteet alkoi joskus 2015. Ihan kiva, että vaihteeksi on normaali Suomen kesä ja sopivan lämmine Heinäkuu. Elokuussa helteet ei haittaa, kun ne on silloin miedompia.

Vierailija
50/63 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähden kohta ulkosalille farkuissa, hupparissa ja lippiksessä.

Vierailija
51/63 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi tämä kuin keskieuroopan +42.

Vierailija
52/63 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi tämä kuin 40 astetta. Eilen olin sukulaisissa ja saunottiin ja uitiin moneen otteeseen järvessä Tampereen seudulla. Ei haitannutta harmittaa lomalla olijoiden puolesta - tämä sää muuttuu paremmaksi.

Vierailija
53/63 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat kelit on aina silloin kun olet jumittamassa töissä neljän seinän sisällä mutta lomilla on aivan varmasti paskin mahdollinen sää lomailuun. Kyllä tämä on jotenkin kirottu maa...

Vierailija
54/63 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin ruohon ja rikkaruohoja raastoin ja hiki tuli. Sahasin muutaman puun lyhyeksi. 

Kaksi T-paitaa riitti ja kumisaappaat .

Vierailija
55/63 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Euroopassa on hirmuhelle. Jos ulkona palelee niin kyse voi olla hypotermiasta.

Olin just Välimeren rannalla 3 viikkoa. Ei siellä ollut yhtään liian kuuma. Suomessa on ihan helvetin kylmä. Pitää lähteä takaisin. 

Vierailija
56/63 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi tämä kuin keskieuroopan +42.

Tuttavat kertoivat tukahduttavasta kuumuudesta ja miten maa oli kuivaa. Sisäilma oli ihan tunkkaista ja ummehtunutta. Kosteaa. 

Ei sekään ole hyvä. Säällä onvaikutusta mielialaan. Töissä hikoillen ja sitten lomalla kylmää ja viimaa. Harmittaa, mutta kun sää ei suostu muuttumaan vaikka kuinka harmittaisi.

Vierailija
57/63 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ei oikein tunnu ymmärtävän, että eri ihmisillä on eri käsitys ja tuntuma siitä mikä on sopiva lämpötila. Tiedän tyypin, joka vetää vuoden ympäri shortseissa. Itse laitan pitkät kalsarit kun on +15. Kun asuin jonkin aikaa Espanjassa niin otin takin ja huivin jos oli +19 tai alle. Nyt pärjään paksulla villapaidalla sinne +16 asti, sen alle kun mennään, käytännössä melkein talvireleet mulla. Suomen säät on mulle todellista tuskaa. Viime yön oli lisäpatteri päällä ja lämpötyyny. Lyhytlahkeiset voin laittaa vasta +27. Mulle se melkein 40 astetta ei tunnu missään, joudun vähän enemmän juomaan. Perhe kuitenkin täällä, joten vähintään 9kk vuodesta on silkkaa kärsimystä, jonkun 6kk ulkoilen lähinnä kauppakeskuksissa. Ihan turha tulla mulle sanomaan "tämä on just sopiva". En silti halua suomeen maastopaloja jne, joten kai tämä on "parempi". 

Sulla on oikeesti joku ongelma kehon lämmönsäätelyn kanssa.  Tuollainen ei ole normaalia. Itse vedin viime talvena lyhyissä kalsareissa oikeastaan sinne asti kunnes se pakkasjakso alkoi. Samoin takki oli suht ohut. Muutaman viikon menin talvinahkatakissa/kevyessä toppatakissa. Tuntuuhan se viileältä, mutta sitä viileyttä oppi sietämään. Itse en edes muista milloin olen villapaitaa käyttänyt. Varmaankin lapsena viimeksi. Itseltäni löytyy talvitakki, mikä on tarkoitettu sinne -30 asteen lämpötiloihin. Viimeksi käyttänyt sitä kait vuonna 2011-2012. Monesti täällä kesällä on todella kosteaa, ja se kosteus on ärsyttävää. Hikoilet vaikka ei olisi kuuma. Läpi vuoden menen samalla peitteellä, mikä ei ole sieltä paksuimmasta päästä. Jonain talvena vaihdoin paksumman täkin, ainoastaan todetakseni, että se on liian kuuma, vaikka osa asunnon pattereista oli kiinni. Monesti ennen nukkumaan menoa pidin ikkunaa auki, vaikka ulkona olisi ollut reilusti pakkasta.

Ihmiset ovat erilaisia. Olen itse samanlainen lämpimästä pitävä. 30 on juuri sopiva. Olin lomalla Välimeren rannalla ja siellä normilämpötila oli 32-34. Parina päivänä oli 37-38 ja korkean ilmankosteuden kanssa se oli hieman painostavaa. 

Vierailija
58/63 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli mökillä useana yönä +4,  piti yölläkin pistää puita pesään..  Uimisesta ei puhettakaan.. Ja joka päivä sai tuvan lämmittää.. Parempi näin kun 30 helteet, aina saa lisää vaatetta päälle, espanjassa ja muualla tuhansia kuumuuteen menehtyneitä.. 

Vierailija
59/63 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Indonesiassa on maailman paras ilmasto. Tropiikkia. Joka puolella merta niin +30 ei tunnu missään. Ja ruoka on todella hyvää, miljoona eri variaatioita ja suhteellisen halpaa.

Vierailija
60/63 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi