Saa tukia yhteensä 1 500 euroa kuukaudessa ja joutuu lainaamaan rahaa lapsiltaan?
Itse eläisin herroiksi tuolla rahasummalla, kun nyt saan vaan reilut 900 euroa. Enkä edes lainaile keneltäkään rahaa.
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Käyhän ja sairaan perässä kulkee aina näitä räkyttäjiä, jotka lukevat lehtijutut kuin piru raamattua.
Aina kun mies elätti meni hyvin
Itse ei kuuri töitä tehnyt
Kun ei oo ukkoa niin lapset tarjoaa luksuksen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin saan tuon verran mutta tuosta joudun maksamaan vuokran 1560€. Pitää vissiin kysyy onko laillista.
Niin ja on siis lapsia että silsi kallis asunto. .
Onko sulla siis vuokra enemmän kuin kaikki tulot yhteensä?
Vierailija kirjoitti:
Samaa ajattelin. Itse yksinyrittäjänä olen vuosia saanut niukin naukin tuon 1500 kuussa ja joskus siitä on pitänyt maksaa vielä yel-maksukin. Asumiskulutkin ovat minulla olleet noin suunnilleen samat kuin tällä rouvalla, mutta omistusasunnosta, jossa on asunut lapsi myös. Eihän tässä todellakaan ole juhlittu, mutta suht hyvin kuitenkin pärjätty. Säästöön ei ole jäänyt mitään, mutta ollaan kuitenkin eletty hyvin, ulkomaanmatkakin tehty vähintään kerran vuodessa eikä Viroon tai Ruotsiin. Sain aiemmin pientä asumistukia asuntoomme, nyt ei enää sitäkään, joten taloustilanne on kiristynyt, mutta ehkä tällä rouvalla on suuret lääkekulut tai laskut menneet sekaisin siiderien määrää laskiessa, kun itsekin juon pari cocktailia kuussa kodin ulkopuolella eikä tarvitse puuroa sen takia syödä. Eikä lapsenkaan.
Kadehditko hänen sairauksiaan vai niitä kahta siideriä?
Lääkekatto (vuosiomavastuu) on Kelan määrittelemä euromääräinen yläraja sille, kuinka paljon voit itse maksaa korvatuista reseptilääkkeistä kalenterivuodessa. Vuonna 2026 lääkekatto on 636,12 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyhän ja sairaan perässä kulkee aina näitä räkyttäjiä, jotka lukevat lehtijutut kuin piru raamattua.
Aina kun mies elätti meni hyvin
Itse ei kuuri töitä tehnyt
Kun ei oo ukkoa niin lapset tarjoaa luksuksen
Voi ...ttu sun kanssas. Lue se juttu ilman asenteita, jos osaat!
2000€ palkasta jää 1550-1650 käteen riippuen asuinpaikasta. Tuolla palkalla elelin pitkään kunnes pääsin parempiin hommiin. Vituttaa nyt tällaisille maksaa omista veroina pitkä penni kun valitetaan ettei mikään riitä. Köyhän elämän ei kuulu olla luksusta valtion kustantamana!
Vierailija kirjoitti:
2000€ palkasta jää 1550-1650 käteen riippuen asuinpaikasta. Tuolla palkalla elelin pitkään kunnes pääsin parempiin hommiin. Vituttaa nyt tällaisille maksaa omista veroina pitkä penni kun valitetaan ettei mikään riitä. Köyhän elämän ei kuulu olla luksusta valtion kustantamana!
Kuka valitti? Mikä luksus?
Veikö pienituloisuus lukutaidon vai empatian?
Oletko syntynyt tuon ihmisen tyyppisiin oloihin, sairastanut syövän?
Mun veljellä on hieno taulutelkkari vaikka on pienituloinen. Ostettiin kimpassa synttärilahjaksi kun hän ei pysty paljon muuta tekemään kuin katsomaan telkkaria ja lukemaan sekä rullailemaan pihassa jos pn hyvä ilma. Pyörätuolissa on ja toinen käsi ei toimi juuri yhtään.
Lääkkeisiin menee yllättävän paljon rahaa
Vierailija kirjoitti:
Eniten suomalaisten veroja menee ihan muihin paikkoihin: julkisen ylimitoitetun hallinnon huippupalkkoihin, järjestörahoituksiin, maahanmuuttajille, ulkomaille jne.
Ostattaa miniällään alushousuissa ja tyynynsä
Onkohan tuo 1500 euroa brutto vai netto?
Jutussahan sanotaan, että hän maksaa ne lapsiltaan vippaamansa rahat aina takaisin. Voi olla, että jos on vaikka paljon lääkekuluja, aina toisinaan tilanne on se että pitää turvautua toimeentulotukeen, ja koska se on harkinnanvarainen, voi käydä niin että joutuu odottelemaan rahoja.
Noin muuten jos on tulot 1500 euroa - vaikka olisi bruttokin - ja vuokra vain 650 euroa, niin kyllähän sen riittää pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka valitti? Mikä luksus?
Veikö pienituloisuus lukutaidon vai empatian?
Oletko syntynyt tuon ihmisen tyyppisiin oloihin, sairastanut syövän?
Eihän syövästä ole ollut puhe? Eikö ollut kasvain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten suomalaisten veroja menee ihan muihin paikkoihin: julkisen ylimitoitetun hallinnon huippupalkkoihin, järjestörahoituksiin, maahanmuuttajille, ulkomaille jne.
Tutkipa joskus, mihin sitä rahaa oikeasti menee. Nuo mainitsemasi ovat ihan pikkuhiluja esimerkiksi sairaanhoidon rinnalla. Ihan sen hoidon, ilman hallintoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkipa joskus, mihin sitä rahaa oikeasti menee. Nuo mainitsemasi ovat ihan pikkuhiluja esimerkiksi sairaanhoidon rinnalla. Ihan sen hoidon, ilman hallintoa.
Lue edelliset kommentit.
Tytön vaatteet haisivat pahalle, koska sisällä poltettiin tupakkaa.
70-luvulla poltettiin sisällä tupakkaa ainakin joka toisessa perheessä. Niin meilläkin.
Mutta jospa se onkinsyy siihen, ettei minullakaan ole niin hyvin mennyt. Olen samanikäinen, aina ollut jotenkin yksinäinen, hyvästä opintomenestyksestä huolimatta työllistynyt heikosti kun ei ole verkostoja. Eläke jää pienemmäksi kuin tällä Kikalla (nyt olen vielä työtön, kohta eläkkeellä). Jos se johtuukin siitä, että lapsena olin tietämättäni pahanhajuinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näytä asuvan köyhän asunnossa kun on hieno keittiö ja asunto. Eli haluaa asua liian kalliisti ja pyytää rahaa lapsiltaan. Itse asun alle 400 euron yksiössä ja säästän joka kuukausi 200 euroa.
Hieno asunto? Yksiö? 🙈
Yhdelle yksiö on OK. Parille kaksio. Perheelle, jossa on vanhemmat ja yksi lapsi on kolme huonetta + keittiö + kh okei. Ja niin edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän hänelle saisi lisätuloja, mitä hän kykenee tekemään tuon terveydentilan kanssa?
On luova ja taiteellinen, niin kykenisi ehkä jotain käsitöitä tekemään ja myymään, eläkkeestähän ei leikata tuloja.
Oon toimeentulotuella ja köyhä itsekin ja haluaisin tarjota tälle tädille joskus ne pari siideriä :)
Nimi on kyllä jostain tuttu, luulen että myykin jotain jossain. Netissä fb-ryhmissä tai marketplacella?
Nyt muistan! Kalevala korujen kirppiksillä myi joskus koruja tosi aktiivisesti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näytä asuvan köyhän asunnossa kun on hieno keittiö ja asunto. Eli haluaa asua liian kalliisti ja pyytää rahaa lapsiltaan. Itse asun alle 400 euron yksiössä ja säästän joka kuukausi 200 euroa.
Vuokra on 650 euroa eikä hän säästäisi käytännössä yhtään mitään vaikka muuttaisi halvempaan, kun asumistuki vastaavasti pienenee saman verran.
Missä tuo oikein asuu kun maksaa yksiöstä yli 600 € vuokraa? Mä asun yli 80 000 asukkaan kaupungissa yksiössä josta maksan 480 €/kk.
Ihanaa! Kyllä nauru kuuluu elämään. Kyllä mäkin nykyään nauran, mutta en pari vuotta sitten, kun "tili" pienentyi parisen tonnia muutama vuosi sitten.