Saa tukia yhteensä 1 500 euroa kuukaudessa ja joutuu lainaamaan rahaa lapsiltaan?
Itse eläisin herroiksi tuolla rahasummalla, kun nyt saan vaan reilut 900 euroa. Enkä edes lainaile keneltäkään rahaa.
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä ihmettä?! Tuohan normi eläke todella monella jotka olleet pieni palkkaisessa työssä. Olin 40 v kunnan hommissa toimistotyö, netto eläke 1400 e, as.tuki 100 e. Eli 1500 e/kk minunkin tulot. Pakko riittää 600 e vuokraan, sähkö,vesi,puhelin, ruoka,lääke ym kulut. En todellakaan ole lainannut ikinä aikuisilta lapsilta, heillä ei mitään ylimäärästä ole lainata, äitilleen ostella. Tuolla naisella todella hyvä tilanne kun saa apuja lapsiltaan, ei mitään aihetta valittaa.
Osa köyhistä vaan on semmoisia, etteivät ne jotenkin tajua, että mikään kiva ei kuulu heille. Sitten kun tajuaa, että 1500 euron kk-tuloilla hänelle ei kuulu mikään kunnollinen kahvi, pihvit eikä uudet vaatteet, elämä helpottuu. Suomessa rahat menevät rikkaille, köyhiltä menevät viimeisetkin ilot elämästä.
Onpa pahansuopaa.
Itselläni on nettotulot tällä hetkellä verojen yms. sekä ulosoton jälkeen n.1350€. Teen 60% työaikaa terveyssyistä. Syksyllä voisin nostaa 70 prosenttiin. Teen kolmivuorotyötä joten osa palkasta on lisiä. Asun yksin omakotitalossa ja kaikki rahat menee ihan asumiseen ja elämiseen. Ulosotto on kuitenkin väliaikainen tilanne ja saan velat kyllä maksettua ajan kanssa. Lisäksi pienempi työaika on väliaikaista.
Vierailija kirjoitti:
Elämänmittaisessa köyhyydessä eläneellä on silti varaa uudehkoon kämppään, taukutelkkariin ja robotti-imuriin
LUE JUTTU AJATUKSEN KERA UUDESTAAN.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin se raha menee? Jää vuokran jälkeen vielä 850€. Onko lääkekulut satasia kuukaudessa? Minä olen työkyvytön ja saan 595€/kk en senttiäkään enempää. 255€/kk lisää ja pärjäisin loistavasti. En kehtaisi lainata lapsilta enkä valittaa köyhyyttä. Hän sentään pääsi eläkkeelle.
"Jäljelle jäävästä osasta pitäisi maksaa puhelinlasku, vakuutus, sähkölasku, vesilasku, lääkkeet ja ostaa ruoka ynnä muut välttämättömyydet. "
Toimeentulotuki sisältää nuo kaikki paitsi ruuan ja muut välttämättömyydet. Niiden jälkeen pitää jäädä 580 kuussa
Vierailija kirjoitti:
Noissa jutuissa ei koskaan kerrota puhutaanko brutto- vai nettotuloista. Jos saa 1500 puhtaana käteen, niin kyllä pitäisi yhdelle ihmiselle riittää.
Saan tuon verran tukia ja asun Helsingissä, pelkkään asumiseen menee 889€/kk + muut laskut 200€/kk, ei siinä jää rahaa muuhun kuin ruokaan ja sukkapariin kerran vuodessa, ja ennen kuin joku tulee sanomaan että miksi en muuta pois Helsingistä, niin tuet laskee sitten saman verran eli siitä ei ole mitään hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näytä asuvan köyhän asunnossa kun on hieno keittiö ja asunto. Eli haluaa asua liian kalliisti ja pyytää rahaa lapsiltaan. Itse asun alle 400 euron yksiössä ja säästän joka kuukausi 200 euroa.
Hieno asunto? Yksiö? 🙈
Pienet tilat näyttää olevan, kahvinkeitinkin lieden päällä.
Eikä muuten ollut mikään mokkamasteri tai muu merkkikeitin!
Moccamasterinkin saa parilla kympillä käytettynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin se raha menee? Jää vuokran jälkeen vielä 850€. Onko lääkekulut satasia kuukaudessa? Minä olen työkyvytön ja saan 595€/kk en senttiäkään enempää. 255€/kk lisää ja pärjäisin loistavasti. En kehtaisi lainata lapsilta enkä valittaa köyhyyttä. Hän sentään pääsi eläkkeelle.
"Jäljelle jäävästä osasta pitäisi maksaa puhelinlasku, vakuutus, sähkölasku, vesilasku, lääkkeet ja ostaa ruoka ynnä muut välttämättömyydet. "
Toimeentulotuki sisältää nuo kaikki paitsi ruuan ja muut välttämättömyydet. Niiden jälkeen pitää jäädä 580 kuussa
Niin. Mulle jää 480 euroa välttämättömien menojen ja lainanlyhennyksen jälkeen. Tuosta pitää maksaa vielä puhelin, netti ja tietokoneen osamaksu.
Ap
Ei voi kun ihmetellä, miten rahat ei riitä. Minulla "tulot 1426 e käteen. Vuokralla asun, kuten kirjoittajakin, vuokra, tietty päälle vesi, sähkö, kotivakuutus. Sairaudenhoitoon lääkkeineen varaan 120 e kk. Läheskään kaikki lääkkeeni eivät ole korvattavia. Kaikella lopulla ostan ruoan ja hygienia . Budjetti pyörii juuri ja juuri. Säästöön ei jää kuin 20 e/kk. Keneltäkään en joudu lainaamaan. Opintolainani olen aikoinaan maksanut itse takaisin. Tätä se eläkkeelläolo on.
Mäkin saan tuon verran mutta tuosta joudun maksamaan vuokran 1560€. Pitää vissiin kysyy onko laillista.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin saan tuon verran mutta tuosta joudun maksamaan vuokran 1560€. Pitää vissiin kysyy onko laillista.
Niin ja on siis lapsia että silsi kallis asunto. .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä ihmettä?! Tuohan normi eläke todella monella jotka olleet pieni palkkaisessa työssä. Olin 40 v kunnan hommissa toimistotyö, netto eläke 1400 e, as.tuki 100 e. Eli 1500 e/kk minunkin tulot. Pakko riittää 600 e vuokraan, sähkö,vesi,puhelin, ruoka,lääke ym kulut. En todellakaan ole lainannut ikinä aikuisilta lapsilta, heillä ei mitään ylimäärästä ole lainata, äitilleen ostella. Tuolla naisella todella hyvä tilanne kun saa apuja lapsiltaan, ei mitään aihetta valittaa.
Osa köyhistä vaan on semmoisia, etteivät ne jotenkin tajua, että mikään kiva ei kuulu heille. Sitten kun tajuaa, että 1500 euron kk-tuloilla hänelle ei kuulu mikään kunnollinen kahvi, pihvit eikä uudet vaatteet, elämä helpottuu. Suomessa rahat menevät rikkaille, köyhiltä menevät viimeisetkin ilot elämästä.
Tietenkin kuuluu kiva köyhillekin. Kahvista maksan lähes kympin, mutta siitä en luovu. Juon vähemmän. Pihvin ostan toisinaan ja nautin, arjessa syön tylsästi ja paastoan tarvittaessa. Uusia vaatteita ostan tarpeeseen.
Vaikka pienissä varoissa olen, ei se tarkoita sitä, ettenkö saisi nauttia elämästäni ja vähistäni. Teatterissakin kehtaan käydä, kun saan säästettyä rahaa. Joskus ostan kesäiltaan maukkaan viinin ja nautin sen partsillani musiikkia kuunnellen.
N54 ja netto 1625€
Vierailija kirjoitti:
Ei voi kun ihmetellä, miten rahat ei riitä. Minulla "tulot 1426 e käteen. Vuokralla asun, kuten kirjoittajakin, vuokra, tietty päälle vesi, sähkö, kotivakuutus. Sairaudenhoitoon lääkkeineen varaan 120 e kk. Läheskään kaikki lääkkeeni eivät ole korvattavia. Kaikella lopulla ostan ruoan ja hygienia . Budjetti pyörii juuri ja juuri. Säästöön ei jää kuin 20 e/kk. Keneltäkään en joudu lainaamaan. Opintolainani olen aikoinaan maksanut itse takaisin. Tätä se eläkkeelläolo on.
Tuet on nykyään liian suuret.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näytä asuvan köyhän asunnossa kun on hieno keittiö ja asunto. Eli haluaa asua liian kalliisti ja pyytää rahaa lapsiltaan. Itse asun alle 400 euron yksiössä ja säästän joka kuukausi 200 euroa.
Hieno asunto? Yksiö? 🙈
Pienet tilat näyttää olevan, kahvinkeitinkin lieden päällä.
Eikä muuten ollut mikään mokkamasteri tai muu merkkikeitin!
Moccamasterinkin saa parilla kympillä käytettynä.
Pressopannunkin kympillä. Litranen maksaa 9.99 € ja 0,5l 6.99€. Mulla on molemmat! ;D
Käyhän ja sairaan perässä kulkee aina näitä räkyttäjiä, jotka lukevat lehtijutut kuin piru raamattua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin kuuluu kiva köyhillekin. Kahvista maksan lähes kympin, mutta siitä en luovu. Juon vähemmän. Pihvin ostan toisinaan ja nautin, arjessa syön tylsästi ja paastoan tarvittaessa. Uusia vaatteita ostan tarpeeseen.
Vaikka pienissä varoissa olen, ei se tarkoita sitä, ettenkö saisi nauttia elämästäni ja vähistäni. Teatterissakin kehtaan käydä, kun saan säästettyä rahaa. Joskus ostan kesäiltaan maukkaan viinin ja nautin sen partsillani musiikkia kuunnellen.
N54 ja netto 1625€
Pienissä varoissa ja netto yli 1 600? :D Ei voi muuta kuin nauraa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Mulle jää 480 euroa välttämättömien menojen ja lainanlyhennyksen jälkeen. Tuosta pitää maksaa vielä puhelin, netti ja tietokoneen osamaksu.
Ap
Netti ja tietokone on ihan ylimääräisiä menoja, pärjäät puhelimella työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet sinä ja hän on hän.
Eri ihmisillä on erilaiset menot. Niiden yksityiskohdat eivät kuulu muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Netti ja tietokone on ihan ylimääräisiä menoja, pärjäät puhelimella työttömänä.
Mistä tiedät, että hän pärjää ilman?
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeissä tulee se katto kyllä pian vastaan.