Millä tavoin rankaisette lapsia huonosti tehdystä työstä?
Esim jos teini on imuroinut huonosti ihan vain laiskuuttaan, kun muut menot kiinnostaisi enemmän. Väheneekö kuukausiraha, tai tuleeko vaikkapa puhelimenkäyttökieltoa?
Kommentit (40)
otin aina suoraan rangaistuksen kuin aloin tehdä yhtään mitään orjatöitä. Lapsityövoima pitäisi olla kiellettyä.
Vien suskin nussibussiin pantavaksi
Minkälaisia vanhempia olette jos rankaisette lasta? Teini on lukiossa, harrastuksissa, vieläkö pitää kiukutella imuroinnin tasosta? Epäilemättä tuollaisissa perheissä riidellään ja huudellaan ja haukutaan toisia. Huh huh.
Eräs äänekäs henkilö kertoi kerran kuinka turautti päin isän naamaa, kun oli piiskattavana koivuniemenherralla. Päästi haisevan pamauksen. Siinä oli isälle rangaistusta kerrakseen.
Älä pakota lapsia töihin. Älä rankaise. Kerro miten voi saada paremmin siisteyden tai asian hoidettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi rankaista? Ihan voi sanoa, että ennemmin ei ole pääsyä menoille ennen kuin huone on imuroitu kunnolla.
No onhan tuokin rankaisu, kun asetat ehtoja.
Eihän tuo ole rankaisu, vaan työn hoitaminen loppuun, mistä on sovittu.
No onhan se rankaisu. Jos et rankaisisi, niin katsoisit asian läpi sormien ja antaisit olla. Mutta siis tuo rankaisu on perusteltua, ei se pointtina ollutkaan etteikö olisi.
Vierailija kirjoitti:
Remmiä perseelle
Sulle ämpärillinen ksta päällesi.
Yhteisesti sovittu, vai sanelupolitiikalla luodut säännöt? Veikkaan jälkimmäistä.
Vierailija kirjoitti:
Nyrkillä päähän.
Ja sulke kunnolla turpiin.
Vierailija kirjoitti:
Yhteisesti sovittu, vai sanelupolitiikalla luodut säännöt? Veikkaan jälkimmäistä.
Lottoa välillä höperö.
Housut kinttuihin ja "muutama" läpsäisy mattopiiskalla paljaalle peräsimelle tehoaa yleensä aika hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi rankaista? Ihan voi sanoa, että ennemmin ei ole pääsyä menoille ennen kuin huone on imuroitu kunnolla.
Tuohan on juuri se rankaisu, ettei pääse jonnekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan se rankaisu. Jos et rankaisisi, niin katsoisit asian läpi sormien ja antaisit olla. Mutta siis tuo rankaisu on perusteltua, ei se pointtina ollutkaan etteikö olisi.
En sanoisi rankaisuksi, vaan on tietty seuraus. Teini varmaan tuossa itse puntaroisi tekeekö homman sovitusti ja saa kuukausirahan vai onko rahatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En sanoisi rankaisuksi, vaan on tietty seuraus. Teini varmaan tuossa itse puntaroisi tekeekö homman sovitusti ja saa kuukausirahan vai onko rahatta.
Taidat olla muutenkin melkoinen sanojen vääntelijä.
Ei kai nyt uudelleen tekeminen palkintokaan ole?? Rangaistushan se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monilla on juuri tuollainen tarve esittää asiat muulla tavoin kuin ne on, jotta voi omaan päähänsä pskylogisesti takoa ja ikään kuin valehdella itselleen muotoilemalla asiat kauniimmiksi versioiksi. Koskee monia elämän osa-alueita.
No, remmiä perseelle vaan.
Johan oppivat.
Sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisia vanhempia olette jos rankaisette lasta? Teini on lukiossa, harrastuksissa, vieläkö pitää kiukutella imuroinnin tasosta? Epäilemättä tuollaisissa perheissä riidellään ja huudellaan ja haukutaan toisia. Huh huh.
Niin? Vanhemmat ovat töissä tienaamassa rahaa perheelle sekä harrastuksissa, mutta heidän täyty siivota sen teininkin osuus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teini kyllä itse tietää ettei ole hommaa hoitanut miten on sovittu, joten tietää mitä on edessä.
Imurointi ei ole sipaisu keskeltä huonetta. Kyllä sen huomaa onko imuroitu koko huone.
On. Mun kaltainen maksaa melken koko tuen toiselle ja ottaa siitä pari kymppiä ruokaan ja jos saa asua toisen nurkissa kunhan toinen hakeen e ja täyttää ehdot. ei vois vähemåpää napata kunhan saa kuukauden sapuskat. Toinen pitäköön loput. Tuet n liian vaikeita hakea. Jään mieluummin kodittomaksi ja olen jonkun ihmisen epäonnen arpa tulevaisuudessa kuin alan pelaamaan täytä kelan hakemuksia. Hädin tuskin osaan kirjoittaa edes, niin. Antakaa mun saatana syödä tai mä suutun!