Miksi Suomella ei rahat riitä menoihin?
EIkö se tarkoita että menoja on liikaa ja niitä pitäisi karsia? Ei mitään miljoona sieltä ja miljoona täältä vaan miljardiluokan säästöt on kohta pakko tehdä. Iso kysymys on mistä mutta luonnollisin olisi kaikesta hyvesignalointijuttuista ulkomailla (kehitysapu yms. )
Jokainen normaali ihminen karsii menoista kun rahat ei riittä eikä ota lisää lainaa
Kommentit (179)
Koska meidän veroeurot lapioidaan petterin kavereille ohi normaalien päätöksentekoprosessien elikäs niillä ostetaan ääniä kokoomukselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyttäisi menevän Usan pyssyihin. Velkapiikki on täysin vastuuttomasti auki.
Sosiaaliturvamenot on kymmeniä miljardeja.
Kuluttajia raahattu maailmalta,järjetöntä touhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011869925.html
Niin mistä lie johtuis.
Maksetut etuudet vähemmän kuin 18 miljoonaa euroa ja ne ovat kaikki välttämättömiin tarpeisiin.
Taidatkin itse kuulua rikkaimpaan rälssiin.
Rälssi kuppaa itselleen ilmaista rahaa 1 - 2 MILJARDIA euroa vähintään. Veronmaksajilta. Ylelliseen elämään.
Tere Sammallahti, kokoomus, on nyt tehnyt lakialoitteen, että tämä loppuu.
Tuo on luultavimmin pelkkä jäävuoren huippu.
Hienoa, Tere Sammallahti!
Ei. Maksetut etuudet vähemmän kuin 18 miljardia euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys tukien varassa elävälle: Miksi et muuta muualle, jos suomessa saat mukamas liian vähän? Me maksavassa asemassa olevat haluamme panostaa puolustukseen.
Oletko kysynyt tuota ukrainalaisilta ja venäläisiltä pummeilta?
Niitä on Suomessa n. 150 000
Laske kustannukset.
Kysyn sellaiselta tukia saavalta, suomessa asuvalta, joka saa omasta mielestään liian vähän tulonsiirtoja itselleen.
Pidä suusi kiinni ja visusti.
Suomalaisten osuus tuosta on vähäisin, lähes mitätön.
Näin tilaston.
Minä haluan auttaa ensisijaisesti omaa kansaani.
Laske paljonko nuo kaikki venäläiset kuppaavat rahaa.
Ukraina ja venäjä.
Laske äläkä kitise.
Edelleenkään tuo ei vastaa kysymykseen ja saat haluta, mitä haluat. Edelleen, miksi täällä tukia saava ei muuta muualle, jos pitää täällä huutaa saavansa liian vähän??
Minäkään en saanut vastausta
Vastaa.
Miksi ukrainalainen ja venäläinen ei muuta pois suomesta?
Sitä sun pitää varmaan kysyä niiltä. Minä kysyn nyt kaikilta suomessa asuvilta, tukia lisää haluavilta ihmisiltä.
Palkat pitää puolittaa, mutta työ pysyisi edelleen samanlaisena.
Vierailija kirjoitti:
- Asumis- ja toimeentulotukien maksaminen tulee lopetta vähintään työssäkäyntialueilla.
- Toimeentulotuki ehdolliseksi ja se
- Jokainen maksakoon itse terveydenhuoltonsa esim. vakuutusten kautta
- Itseaiheutettuja ongelmia ei hoideta (Tupakoitsijan keuhkosyöpä, ylipainoisen polvilumpiot jne, jne, jne)
Kyllä näitä hyviä kohteita löytyy.
Entä tutkimus srilankalaisten api noiden sukupuoli-identiteetin tunnistamisesta ja korjaamisesta?
Vierailija kirjoitti:
Mitäs meidän hallitus on tehnyt sen, eteen että sinne kassaan tulisi lisää rahaa? Ei yhtään mitään. Itellä olisi montakin ideaa, mutta hallitus keskittyy leikkauksiin ja velan ottamiseen.
Ei puolueilla ole kykyä tehdä rahaa paitsi verottamalla. Eikä kannata sitä odottaa jatkossakaan.
Itse ajattelen että puolustusvoimilta isänmaallista ja myös turvallisuuden kannalta parasta olisi suosia kotimaista aseteollisuutta. Tai vähintäänkin eurooppalaista.
Siis ihan kaikin tavoin järkevintä. Ja voisivat vaatia näiltä yhtiöiltä parempaa, jos nykyisissä ei löydy sopivia.
Vierailija kirjoitti:
Niin mistä lie johtuis.
Sairausvakuutuskoravukset on ylivoimaisesti suurin menoerä. Sehän on samalla tavalla välillinen tulonsiirto terveysalan yrityksille ja ennestäänkin jo isopalkkaisille lääkäreille, kuin asumistuki on vuokranantajille. Miksi tuo ei lopu? Maksakoon itse ne, jotka haluavat yksityiselle mennä. Kyllä ne hinnatkin siitä sitten normalisoituu. Tuki vain nostaa hintoja.
Tällä vaalikaudella on tehty miljardiluokan säästöt ja seuraavalla pitää tehdä myös. Edellisella tehtiin miljardiluokan menonlisäykset kun taas sitä edellisellä tehtiin miljardiluokan säästöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Asumis- ja toimeentulotukien maksaminen tulee lopetta vähintään työssäkäyntialueilla.
- Toimeentulotuki ehdolliseksi ja se
- Jokainen maksakoon itse terveydenhuoltonsa esim. vakuutusten kautta
- Itseaiheutettuja ongelmia ei hoideta (Tupakoitsijan keuhkosyöpä, ylipainoisen polvilumpiot jne, jne, jne)
Kyllä näitä hyviä kohteita löytyy.
Entä tutkimus srilankalaisten api noiden sukupuoli-identiteetin tunnistamisesta ja korjaamisesta?
Ihan hyvä lisä. Menee tuonne Jne, jne, jne osastoon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys tukien varassa elävälle: Miksi et muuta muualle, jos suomessa saat mukamas liian vähän? Me maksavassa asemassa olevat haluamme panostaa puolustukseen.
Laske kustannukset.
Pelkistä lakisääteisistä suorista tuista (asuminen ja eläminen) yhteiskunnalle aiheutuva suora kustannus on noin 940 – 1 320 euroa kuukaudessa asuinkunnasta riippuen.
Keskiarvoltaan siis 1130€/kk/henkilö.
Se tekee n. 170 miljoonaa kuukaudessa.
Eli rapiat 2 miljardia vuodessa.
Laske. Ukrainalainen tatjana ja vasili kuppaavat eniten. Venäläinen iiiigor ja natalia 4. eniten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mistä lie johtuis.
Sairausvakuutuskoravukset on ylivoimaisesti suurin menoerä. Sehän on samalla tavalla välillinen tulonsiirto terveysalan yrityksille ja ennestäänkin jo isopalkkaisille lääkäreille, kuin asumistuki on vuokranantajille. Miksi tuo ei lopu? Maksakoon itse ne, jotka haluavat yksityiselle mennä. Kyllä ne hinnatkin siitä sitten normalisoituu. Tuki vain nostaa hintoja.
Ei toellakaan ole. Sama jos sanoisit että kun käyt kaupassa ja maksat ostoksesi niin se on tulonsiirto sinulta kaupalle.
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelen että puolustusvoimilta isänmaallista ja myös turvallisuuden kannalta parasta olisi suosia kotimaista aseteollisuutta. Tai vähintäänkin eurooppalaista.
Siis ihan kaikin tavoin järkevintä. Ja voisivat vaatia näiltä yhtiöiltä parempaa, jos nykyisissä ei löydy sopivia.
Ja saataisiin suomalaisille töitä.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus jakoi valtion omaisuuden pois Nallen oppien mukaan.
Kekkonen oli oikeassa kun sanoi ettei Kokoomusta pidä ikinä päästää hallitukseen kun ryöstävät valtion rahat.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laske kustannukset.
Pelkistä lakisääteisistä suorista tuista (asuminen ja eläminen) yhteiskunnalle aiheutuva suora kustannus on noin 940 – 1 320 euroa kuukaudessa asuinkunnasta riippuen.
Keskiarvoltaan siis 1130€/kk/henkilö.
Se tekee n. 170 miljoonaa kuukaudessa.
Eli rapiat 2 miljardia vuodessa.
Niin aivan. En vaan tuota kysynyt, vaan kysyin, miksi sellainen tukia saava ei muuta muualle vinkumaan rahaa, joka kokee saavansa suomailaiselta yhteiskunnalta liian vähän.
Ei vaan sanoit "Laske kustannus" joten laskin.
ei ollut minun kysymykseni laskea mitään kustannuksia, vaan:
Elän tukien varassa siksi, koska työt loppui enkä ole saanut uutta työpaikkaa. En sano että saisin liian vähän. Olen kyllä harkinnut muualle muuttamista, koska Suomessa on ahdistava sodan uhka päällä, eikä ole töitä, mutta en voi kuitenkaan muuttaa muualle niin kauan kuin olen tuista riippuvainen.
https://vm.fi/valtion-budjetti-lukuina?__cf_chl_f_tk=_aQ9mffBIDy7L9pgVC…
Sieltä voi ainakin osan käydä lukemassa.
Perskokkeliston neroiluistahan tuo johtuu. Yliarvioidaan rankasti omat kyvyr ja ymmärrys asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ihan kaikin tavoin järkevintä. Ja voisivat vaatia näiltä yhtiöiltä parempaa, jos nykyisissä ei löydy sopivia.Ja saataisiin suomalaisille töitä.
Puolustusvoimat tekee niin silloin kun Suomesta on saatavilla järkevään hintaan yhtä hyvä tuote kuin ulkomailta. Monian antisemitistisen raivon vallassa arvostelema torjuntaohjuskauppa Israelin kanssakin voitaisiin perua jos Suomessa tehtäisiin maailman parhaita ballististen ohjusten torjuntajärjestelmiä mutta todellisuudessa toimivia järjestelmiä tehdään Israelissa ja USA:ssa ja muiden järjestelmät eivät toimi. Israelissa on parempia joten tottakai hankimme sieltä.
Poliitikkojen palkat ja kokouspalkkiot alas.