~~ TOUKOKUISTEN SUNNUNTAI ~~
Kommentit (14)
Missäs kaikki on?! Nukkuu..? ;) Täällä vieläkin flunssan kourissa ja miehet lähti nauttimaan ulkoilmasta. Piti tossa pesasta ikkunat.. mutta.. :D Siirsin sen huomiseen..tai ylihuomiseen..
Kohta olis 2 koneellista pyykkiä jo pesty ja musaka uunissa, NAM! :) Pitkästä aikaa jaksoin sitäkin vääntää, ehdoton lemppariruoka. (vaikkakaan tää makuaisti ei olekaan nyt herkimmillään)
Eilen oltiin siskon ja hänen miehensä kanssa shoppailemassa. (+tietty mies ja poika) Oltiin liikenteessä yhteensä 5h, eikä muuta kun nukkumaan käydessä pari pikku supparia.. :) Niin ja aivan mieletön mulje masussa ja pikkunen työnsi itteensä vasemmasta kyljestä läpi! :D On tää vaan niin ihanaa kumminkin.. tätä (ja masua) tulee vielä niiin ikävä! Pitäis koittaa tsempata itteensä ja nauttia vielä kun voi.
Uskon kyllä et teillä joilla on kaikenlaisia kipuja ja vaivoja niin nauttiminen on kaukana! Kamalasti teille jaksuja, väkisinkin on jokaisella kohta pikkunen kainalossa. <3
Mieskin on jo myöntänyt että alkaa jännittämään ja varsinkin se että minkänäkönen pikkunen tääl masussa asustaa.. :) Tosi söpöä! <3
Oon taas ollu viime päivät ku myrskyn merkki.. sen takia toivois kylläkin, että tää pieni pian syntyis. Sais taas oman ittensä takasin.. ;)
No joo.. mä jatkan limun juontia ja koitan keksiä jotain rentoa puuhaa. (ettei tarvii miettii noita likasia ikkunoita :D )
Ainiin... HIRMU PALJON ONNEA VAUVAN SAANEILLE!! <3 Ja kovasti tsemppia synnärille lähtijöille. Supistuksia niitä kaipaaville (niitä OIKEITA!) varsinkin keijo.annikille. :)
t:tiitiäinen, poika 2v5kk ja Oiva rv 38+5
Sammakkoinen, mulla ne supparikivut ainakin viimeksi oli aluksi kipeytyessään sellasia voimakkaan menkkakivun tyyppisiä. Vaikeeksi tän asian musta tekee se, että mullahan viimeksi aukes paikat kivuttomilla suppareilla ja vasta siinä lopussa tuli ne kivut. Lääkäri sano polilla viimeksi, että näin voi käydä tälläkin kertaa. Mutta itse olenkin ajatellut, että odotan supparien muuttuvan säännöllisiksi ja pitempi kestosiksi, enkä niinkään niitä kipuja jää odottamaan. Eilen ei tullut tarpeeksi pitkään säännöllisiä suppareita. Kipuja kyllä oli.
Tänään on ollut kivuton olo ja mieli on ihan eri kun eilen. Vaikka en edes nukkunut kovin hyvin. Eilen alko niin masentamaan, että jos kaikki päivät menee kipuillessa. Nyt on vaan näitä tavallisia jomotuksia :) Selkä on vieläkin kipeä siitä pojan pyörällä työntämisestä toissapäivänä, mutta se on pientä, kun kivut pysyy pois, kun pysyy paikallaan ;)
Ajateltiin tänään grillailla, kun on noin ihana päivä. Miehelläkin on tänään vapaata, ihanaa. Ihailen varmaan myös päivän mittaan noita kestovaippoja, joita kävin tutulta eilen ostamassa :) Näin untakin vaipoista.
Laru rv 38+4
Oon nyt pari päivää ollu menos niin etten ole ehtiny kirjottaan ja nytkin ois tarkotus lähteä anopin synttäreille. Pinot tää vain näyttää lyhenevän.
ONNEA vauvan saaneille.
Musta tuntuu, että mä oon tää viimesten joukossa viä siä kesäkuulla. Perjantaina oli kontrolli ja supistuskäyrä meni aluksi miinuksella ja lopuksi pienellä plussalla eli eipä siis niistä ole apua. Mahaa kiristelee ja hermoja, mutta ne ei auta synnytyksen etenemiseen.
Joskus tuntuu, että noiden kätilöiden koulutukseen pitäs liittää kielletyt sanonnat lista. Perjantaina kätilö totes iloisesti ai minullakin meni 10 pvä yli, ei se nyt niin kauheaa ole. Meinasin jo paukauttaa, kun oli just ollu pari tosi huonoa päivää (oksennellu) ja joka nielasulla poltti ruokatorves...yritin siinä sit murhaavan katseen saattelemana pitää suuni kiinni. Mulla on ollu koko ajan sellanen olo, että vähintään viikon menee yli, mutta elätelly toiveita, että se kuitenkin aikasemmin tulis...eipä siltä näytä. Kun mitään ei tapahdu niin tulee sellanen utopinen olo, että pitäskö täältä jotain uloskin tulla. Tähän asti on jo kovasti odottanu, että jospa nyt, mutta nyt on ollu pari päivää sellanen olo, että turha kait täs on odottaa, muutakuin käynnistystä ja jotenkin ei henkisesti ole yhtään valmis mihinkään koitoksiin, on vain väsy ja nuutunut olo, eikä yhtään enää jaksais tämän mahan kans, kun kaikki on niin vaikeaa. Mieskin usein huomaamattaan tönäsee kädellä mahaa, tosin kivuttomasti, mutta ei huomaa, että täs meidän välis on tuo valtaisa kumpu.
Almis ainakin näytti viä kans tää kärvistelevän...
Larulla taitaa kyllä lähtö olla lähellä, kun ne supparit voimistuu koko ajan. Toivotaan, että seuraavilla lähtee tulemaan.
Nyt pitää sinne synttäreille lähteä.
Huuheli 40+1
Kovasti näyttää tosiaan pinot lyhenevän ja ihmisiä vauva arkeen katoavan. Mulla se edessä huomenna. Nyt vietetty mummolassa viikonloppua. Tänään pitäisi täältä kotiutua miehen kanssa, esikoinen jääpi tänne hoitoon, kunnes vauva on maailmassa. Liitoskipuvut seurana on aika täällä kulunut. Eilen oli erityisen paha päivä, sitten vielä tuntuu ettei esikoisen hoitoon irtoa mitään apua. Kaikki ympärillä touhuilee omiaan, mummo tönkii kasvi ja kukkamaitaan, mies tekee mökin remonttia jne. siinä sitten yrität itkua vääntäen saada 1 ja 8kk ikäisen hoidettua. No, huomenna käynnistys ja toivottavasti nää liitoskivut jää sinne saliin, tosin vaihtuvat niihin inhottaviin jälkisupistuksiin.
Edelleen toivon jaksamista kaikille " yhtenä kappaleena" oleville kanssa siskoille, vaikka välillä vaikeaa onkin.
hippiäinen 38+3 ja tyttö 1v 8kk
Kyllä joo kiusataan toisia suppareilla/kivuilla...edelleen paljon VOIMIA kaikille kipujen kans kärvistelijöille!!huh sentään kyllä on inhottavan kuulosta!! TIITIÄISELLE flunssaan paranemista!!Toivotaan että paranet ennen kun synnytys alkaa :) ite tässä odotan et alkais jo synnytys nytkun flunssa on mennyt ohi....ettei vaan ehdi tulla takasi,heh!
vieläkö JÄNNITTÄJÄ83 on täälä vai joko pääsit synnyttämään? tuli vain mieleen kun perjantain pinoa eilen luin ja oli puhetta miehen mukaan tulosta synnytykseen...meillä ukko on tulossa mukaan:D ja saa tullakkin! on ihan positiivisella mielellä tulossa mukaan kun oli 1,5v sitten pojan synnytyksessä vaikka aluks epäröi pystyykö olemaan mut hyvin oli:) ja kaikki hyvin meni. saa nähä jääkö tällä kertaa yhtä hyvät muistot;)
mulla ei ongelmia varmaan oo tunnistaa niitä oikeita suppareita ku nää tälläset mitä mulla on välillä niin ne ei ainakaan mitään synnytys suppareita ole....sen verran kivuttomia on. jos yhtään menee saman kaavan mukaan kun viimeks niin kyllä ne sitten tunnistaa kun on tosi kyseessä. niitä odotellessa ja sitä " ihanaa" tunnetta/oloa ku synnytys alkaa....gääääk!!!
nyt meen jatkamaan hommia....otin pojan kans päikkärit niin nyt taas jaksaa:) oon jo aamusta leiponut kuivakakun ja siivoillut.....nyt vois vielä jatkaa jostain tota hommaa kun piisaa....vaatehuoneen siivoomisesta saunan pesuun lähtien kun vaan viittis!!
toymama 39+1
HIPPIÄINEN ONNEA matkaan huomiseen käynnistykseen!!!!!!!!!:D
Pitää pateilla, kun muuten täällä on niin hiljasta :)
Nyt kun kipuja ei ole, niin sain taas jonkun ihme spurtin. Imuroin lattiat ja pesin kylpyhuoneen. Huomasin myös, että hoitolaukku on pesemättä ja pesasin sen kanssa. Nyt on maha taas niin pinkeenä, että tietää kontanneensa siellä kylppärin kaakeleita hinkkaamassa. Eli teen parhaani synnytyksen käynnistymiseksi ;)
Oli tarkotus lähteä kaupassa käymään, mutta päätin nyt jättää sen homman meidän miehille. Laitoin kyllä kilometrin kauppalistan mukaan. Puolet oli herkkuja ;) Nyt syön täällä hyvällä omalla tunnolla mehujäätä, nam. Odottelen, että miehet tuo ruuat ja laittaa grillin kuumaksi.
Laru
Keijo.annikille ja muille kipuilijoille sen verran, että jospa pääsisitte sitten synnytyksen oikeasti koittaessa hieman helpommalla ja nopeammin. Kai noista jotain hyötyä luulisi olevan synnytyksen kannalta.
Itsellä vain lievää menkkamaista jomottelua ajoittain. Kävely tosin vaikeaa välillä, kun tuonne alakertaan sattuu ja issias vaivaa. Ois ihanaa, kun pääsis edes lenkille, mut siitä ei taida olla mitään toivoa. Mulla on puolesta välistä raskautta vaivannut tuo issias, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Lenkkeily vain pahensi vaivoja, ja sit sattu kaikki liikkuminen. Kiva rapakunto tuloksena. Voi kun sais ittensä edes vähän parempaan kuntoon. Sit kun vauva syntyy, niin alan kyllä kävellä päivittäin (toivottavasti ei jää vain lupaukseksi).
Tänään on vähän parempi mieliala kuin eilen. Olin kuin persiiseen ammuttu karhu :)
Mulla on tässä vähän jännitystä parille seuraavalle päivälle, kun mies lähtee huomen aamuna työmatkalle ja tulee vasta tiistai-iltana takas. Kiva, jos tulee synnärille lähtö. Mitähän mä sitten teen noiden lasten kanssa, kun ei niitä kai mukaankaan voi ottaa :) No, se on vaan luotettava siihen, että ei tässä vielä synnytetä.
indika 38+6
Tulin vaan ilmoittamaan, että poika syntyi meille 17.5. Laittelinkin jo tietoja tuonne vauvapinoon. Kirjoittelen sitten myöhemmin synnytystarinaa jos ehdin, tänään kotiuduttiin.
Mies ja uusi ylpeä isoveli lähtivät kauppaan. Taidan mennä ihailemaan pienokaista. On muuten yllättävän paljon veljensä näköinen. Kuvista kun katsoo ei voi aina olla varma kumpi kuvassa on. Mutta palaillaan.
-supukka-
ihan ilmoitus asiaa, bongasin ihka oikean limatulpan, edellis kerralla en moista koskaan tavannut. Olossa ei muutoksia muuten ole, mitä nyt yritän saada kodin kuntoon, ennen huomis aamua, olis sitten mukavampi kotiutua. Ja mies senkun nukkuu päikkäreitä, tosi reiluu... Munhan tässä pitäis levätä. Se on ihan kun larulla eli kun on on kipujen suhteen parempi päivä, niin innostuu riehumaan kotitöissä niin et sitten saapi taas kärvistellä:)
Voimia voimia voimia....
Hippiäinen
eli kotona jälleen, ei onneksi yhtenä vaan kahtena. Vauva-pinosta löytyy tarkemmat tiedot ja kertomusta kirjoitan, jahka ehdin. Nyt mennään nukkumaan ja katsotaan miten sujuu ensimmäinen yö kotona...
Äippä + ' pikku' -herra 3pv
Moikka vaan TOYMAMA!!
Täällä edelleen roikutaan, ja en vissiin oo ihan heti poistumassakaan pinoista. Kun ei edelleenkään mitään supistuksia ole ollut.
Maha on kyl ainakin sukulaisten mukaan tipahtanut alaspäin nyt täs muutaman päivän aikana, mutta tiedä häntä. Torstaina olisi vasta seuraava neuvola-aika, taidanpa vinkua itselleni siellä äitiyspolilleajan... Verenpaineet mulla ollut ok ja samoin virtsa koko odotusajan..
Noh, nyt taidan alkaa huilimaan. Jos sais vaikkapa unen päästä kiinni. Tosin ukko ja koira kuorsaa molemmat tyytyväisenä.
Onnea kaikille vauvautuneille!
Rv 40+1 (yli menee ja reippaasti...)
Supukalle ja Äipälle onnittelut vauvoista! Pitää käydä kurkkimassa niitä vauvapinojakin taas :)
Toivottavasti Hippiäinen sulla se limatulppa tietäis nyt sitten lähtöä synnyttämään :) Mäkin kyttään joka vessareissulla paperia. Varsinkin kun eilen tuli kerran (en mitenkään ole yli-innostunut ;) ) sitä hieman veristä limaakin paperiin. Mutta mitään limatulppaa mä en ole vielä bongannut. Viime kerralla en sellasta myöskään nähnyt, mutta en tiedä johtuko se sitten niistä viikoista sillon.
Tämä päivä on mennyt oikein hyvin, kun ei ole mitään kipuja ollut. Siis synnytykseen liittyviä. Selkä ei vaan nyt oikein tykännyt tosta siivoamisesta ja saa nähdä miten pääsen yöllä vessaan noita portaita alas :) Kun siis jo viime yönä se teki selän takia vähän tiukkaa.
Vitsi muuten, että viime yönä oli kuuma, kun oli ollut niin lämmin päivä ja aurinko porottanut makkariin. Tänään yritettiin illalla tuulettaa, jos tänä yönä pääsis sen suhteen vähän helpommalla. Kyllä olen tosi onnellinen, ettei laskettu aika ole kesän lopulla, kuten esim. siskollani on ollut molemmista lapsista. Viime kesä olisi ollut ihan horroria olla viimesillään.
Laru alias Palstan-pate
Ekan söin viideltä, kun taas valvoin suppareiden kanssa. Ei auttanut edes panadolit ja nyt on selkä ja maha hellänä :( Ei kauheen kauan jaksa enää näiden kipujen kanssa. Ja pelottaa, että synnytyksessä on sitten ihan poikki. Joku kyseli, että mistä oikeen kivun tunnistaa, niin minusta tuntuu etten mistään. Mun supparit on välillä jo niin superkipeitä, että voisin näytille lähteä, mutta sitten ne hiipuu. Odottelen siis jotain muutakin merkkiä: limoja, vettä, verta...
Ei kauheesti positiivisuutta irtoa. Huomenna pitäs jaksaa olla piiperon kanssa kun sisko tulee vasta iltapäivällä ja miehen pitää mennä töihin, hirvittää jo valmiiksi. Eipä tässä muuta ku ETTEPÄI!
rv 39+2, en olis uskonut näin pitkälle päätyväni kaikkien kipujen jälkeen