Ahdistaa, kun sataa kaatamalla ja kesä jo pian ohi
Tuntuu, että tämä kesä mennyt ihan vilauksessa ja kunnon lämpimiä ilmoja ei ole ollutkaan. Kesä muutenkin niin lyhyt, että tällaisia lähes syksyisiä kaatosade ilmoja tarvisi olla yhtään päivää.
Kommentit (136)
Työskentelen ulkona, olen ollut nyt samalla työmaalla puolitoista kuukautta ja siihen on mahtunut neljä sadepäivää. Muuten on ollut jopa surkeita maalaussäitä, kun aurinko paistaa kirkkaalta taivaalta eikä varjoa ole.
Ehkä sisällä työskentelevät näkevät vain ne sadepäivät, kun kuvittelevat sadetta jatkuvasti.
No ei kai kesä nyt pian ohi sentään ole. Ja kesäkuusaa oli ihanat aurinkoiset ilmat. Minulle kesä on vasta alussa kun loma alkoi nyt.
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen ulkona, olen ollut nyt samalla työmaalla puolitoista kuukautta ja siihen on mahtunut neljä sadepäivää. Muuten on ollut jopa surkeita maalaussäitä, kun aurinko paistaa kirkkaalta taivaalta eikä varjoa ole.
Ehkä sisällä työskentelevät näkevät vain ne sadepäivät, kun kuvittelevat sadetta jatkuvasti.
Tuo helle hullukin pitäisi laittaa ulos töihin.sit toivoa kovia helteitä.
Onneksi olin juuri 3 viikkoa Välimeren auringossa. Olisi pitänyt jäädä pidemmäksi ajaksi. Ihan turha tulla tänne Suomeen palelemaan. 32-34 astetta tuntui juuri sopivalta.
Joo eipä tässä oikein kesää tunnu usein olevankaan kun tuntuu ettei mene kuin muutama päivä lumen sulamisen jälkeen ja alkaa jo syksy tekemään tuloaan.
Kesä on mennyt kyllä ihan vilauksessa, mut niin se aina täällä suomessa. Olen jo melkei 60v, ja nykyään tykkään näistä viileämmistä ilmoista etelä- suomessa.
Itselle taas 60v jälkeen lämmöstä ja auringonvalosta on tullut välttämättömyys
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ollut niin monta rutikuivaa kesää putkeen, että puut kuolee pystyyn. Hyvä vain että sataa, järvet on 30-120 cm normaalitasonsa alapuolella ja kaivotkin kuivuu.
Mene vi tun ulisija vaikka Kreikkaan 40 asteen lämpöön metsäpalojen keskelle. Se on helvetti ja siihen me lopulta kuollaan.
WHO:n mukaan maailmassa kuolee yhdeksän kertaa enemmän ihmisiä kylmästä johtuviin syhin kuin kuumuudesta johtuviin syihin. Jostain syystä media keuhkoilee ainoastaan näistä kuumuudesta johtuvista kuolemista, vaikka ilmaston lämpeneminen tosiasiassa säästää ihmishenkiä. Fun fact: ihmisiä kuolee kaikilla mantereilla enemmän kylmään kuin kuumaan, myös Afrikassa ja Aasiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on kyllä kieltämättä ollut kylmä ja sateinen kesä, kai sitä täytyy alkaa odottelemaan seuraavaa kesää.
+20 kylmä?
On -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loppuviikosta onneksi ylittyy 25, voi alkaa taas viettämään kesää
Makaamaan varjoon, kun muuta ei voi tehdä?
Miten niin ei voi tehdä mitään? Oletko ylipainoinen ja elintapasairas? Ei normaalille, terveelle ihmiselle tee tiukkaa lenkkeillä yli 30 asteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jep, ei tämä ole kesä. Helteitä odotellessa, pieni toivon pilke näkyy loppuviikosta lähtien, voi taas olla t paidassa
Jep, ja shortseissa
Mä oon mennyt shortseissa ja T-paidassa jo monta viikkoa. Hyvin tarkenee. Täällä 18-22 astetta lähes koko kesän.
Sivistynyt mies ei käytä shortseja kaupungissa, ei vaikka olisi 40C.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ollut niin monta rutikuivaa kesää putkeen, että puut kuolee pystyyn. Hyvä vain että sataa, järvet on 30-120 cm normaalitasonsa alapuolella ja kaivotkin kuivuu.
Mene vi tun ulisija vaikka Kreikkaan 40 asteen lämpöön metsäpalojen keskelle. Se on helvetti ja siihen me lopulta kuollaan.
WHO:n mukaan maailmassa kuolee yhdeksän kertaa enemmän ihmisiä kylmästä johtuviin syhin kuin kuumuudesta johtuviin syihin. Jostain syystä media keuhkoilee ainoastaan näistä kuumuudesta johtuvista kuolemista, vaikka ilmaston lämpeneminen tosiasiassa säästää ihmishenkiä. Fun fact: ihmisiä kuolee kaikilla mantereilla enemmän kylmään kuin kuumaan, myös Afrikassa ja Aasiassa.
Kyllä. Esim.Venäjällä kuoli kylmään väkeä jo vajaa 20 vuotta sitten. Voi vain kuvitella mikä tilanne on nyt.
Meillä Jyväskylässä ei satanut keväällä kahteen kuukauteen ollenkaaan. Myös talvi oli ollut erittäin vähäluminen. Ymmärtääkseni tämä oli tilanne monella muullakin paikkakunnalla. Myös alkukesä oli tavanonaista lämpöisempää. Työssäni ulkoilen paljon, niin kelit jää hyvin mieleen. Nyt pari viikkoa on ollut vähän epävakaista, ja pari päivää satoi runsaasti.
Silti pohjavedet ovat poikkeuksellisen alaalla.
Espanjassa +40, mene sinne "nauttimaan"
Vierailija kirjoitti:
Espanjassa +40, mene sinne "nauttimaan"
Itse lähden ensi viikolla. En kestä tätä ”kesää”.
En muista milloin olisi ollut näin kylmä ja sateinen kesä, ja kevät.
Ennen kun tuo Amoc virta romahtaa niin Suomeen tämä ilmastonmuutos vaikuttaa juuri näin. Vuodebaikojen lämpötilaerot kapenee eli kesällä ei oke mitään rantakelejä ja vastaavasti talvella saa odottaa lunta ja pakkasta vuodenvaihteeseen asti. Islannin ilmastoa kohti Suomi menee. Nöhty jo useana vuonna. Viime kesäkin oli aika huono (lukuunottamatta 3 viikkoa heinäkuussa) niin eipä meinannut talvi tulla ollenkaan. Oulussakin oli vielä +7 astetta joulupäivänä ja talvi ei kestäbyt kuin 2 kuukautta, tammi ja helmikuun. Maaliskuun alussa alkoi kertaheitolla jo +10 kevätkelit
Kesä on mennyt kyllä ihan vilauksessa, mut niin se aina täällä suomessa. Olen jo melkei 60v, ja nykyään tykkään näistä viileämmistä ilmoista etelä- suomessa.