Miksi muu Suomi vihaa Turkua?
Kommentit (107)
Eivät vihaa. Lähinnä stadilaisilla tyhjäpääjulkkiksilla on ongelmia Turkulaisten kanssa. Me tavalliset rämekuukkelit olemme hattu kourassa nöyrinä stadilaisten rodullisen ylemmyyden edessä, turkulaiset eivät arvosta näitä pätkääkään vaan pitävät helsinkiläisiä itäsuomalaisina nousukkaina.
En vihaa. En vain pidä Turusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen sen johtuvan hyvin kaukaa historiasta periytyvästä ennakkoluulosta pääkaupunkilaisia kohtaan. Samanlaisia ennakkoluuloja kohtaavat helsinkiläiset, mutta ehkä vähän vähemmän lempeällä humoristisuudella höystettynä.
Isoin ero on siinä, ettei helsinkiläiset ota nokkiinsa juuri mistään herjasta. Ja tämähän se vasta harmittaakin, kun ihon alle ei pääse.
Stadilaiset kyllä ottavat itsensä ja stadilaisuutensa hyvin, hyvin vakavasti. Ei tarvitse sanoa kuin Hesa tai Hesuli ja ne repivät pelihousunsa.
Rakastan Turkua mutta vihaan turkulaisia.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin hienompi paikka ja joku voi tuntea alemmuutta jos on jostain peräkyliltä. Itse en muuttaisi stadista mihinkään mutta Turku on aito klassikko.
Itsekin olen helsinkiläinen ja kun kävelee Aurajoen vartta kesäiltana tulee mieleen että tämähän on perhana hienompi kaupunki.
Kuvaus sopii Helsinkiläisiin erittäin hyvin😊