Miksi muu Suomi vihaa Turkua?
Kommentit (97)
Vanhentunutta tietoa. Turku on oikke mukava kaupunki. On sitä, tätä ja tota, mutta kaikki stadia halvemmalla.
Joo vakavasti puhuttuna, siis Turussa on mahdollisuuksia hyvään elämään. Jos asuisin siellä päin, niin Paimio tai Lieto olisi se paikka. Nykyään siellä on paljon junan tuomia ja se tietynlainen sisäänpäin kääntyvyys on katoavaa kansanperinnettä.
Ja ihan läppänä, Turussa käytiin vilkasta kauppaa aikana,jolloin Helsingissä kasvoi kaislaa.
Mut jos nyt miettii isoimpia kaupunkeja niin jos pitäisi tänään valita Oulu, pk-seutu, Jyväskylä,Tampere, Joensuu, lahti, Kuopio, Rovaniemi, Turku, niin se olisi Lahti tai Turku, ehkä Turku kuitenkin.
-Kylmät kädet Ry
Turun Sinappia pitää valmistaa vain Turussa. Turun Sinapin tulee olla nimensäveroinen niinkuin elinkautisen tuomion. Tämä julma valheellinen sanaleikki on heti lopettava!
Hieno kaupunki mutta oksettavia "ihmisiä".
Minusta turku pitäisi muuttaa eläintarhaksi ja turkulaisilta tulisi poistaa ihmisoikeudet.
Olin muutaman vuoden turkulaisena, enkä havainnut mitään turkuvihaa. Pikemminkin Turku tuntuu olevan harvinaisen tunteitaherättämätön.
Eikö se Turun dissaus ole muutenkin lähinnä tamperelaisten opiskelijoiden huumoria?
Eikö vasta ollut jokin kilpailu lehdessä, jossa Turku äänestettiin, heti Kuopion jälkeen, kauneimmaksi kaupungiksi tjv.
Vierailija kirjoitti:
Minä en tiedä Turusta mitään.
-paljasjalkainen stadilainen
Koskaan ei ole liian myöhäistä kehittää itseään.
Helsinkiä on aina haukuttu Suomen persreiäksi, joten ehkä sitä vihataan Turkua enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka niin vihaa? Asun Helsingissä ja viihdyn täällä mutta voisin asua Turussakin mielelläni, elleivät läheiseni asuisi täällä. Turussa on minusta jotenkin eurooppalaisempi olo. Vanhaa kulttuuria, lähempänä Tukholmaa, jossa asuin aikaisemmin.
Sama täällä! Rakastan Helsinkiä, kotikaupunki, mutta Turkuun voisin myös muuttaa, tai Tampereelle, kivoja kaupunkeja molemmat!
Pitkästä aikaa olin Turussa viime viikolla pari päivää (Banksy).
Oli tosi myönteinen kokemus, ihmiset olivat ystävällisiä ja avuliaita. Kaunista! Suosittelen. Itse olen Helsingistä ja bussiyhteydet toimivat hyvin ilman tunnin junaa.
Turku on Suomen eurooppalaisin kaupunki. Siellä näkyy vanha sivistys ja ihmiset pukeutuvat paremmin. Silti minua hämmästyttää se, miten vaikeaa paikallisiin on tutustua. Tampereella ja Helsingissä ihmisiä on paljon helpompi lähestyä.
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa. Itse rakastan Turkua ja sen "jaa mää vai?" Ja "kummosii krumeluurei sul siin o" -kieltä.
-Kylmis
Pist siit sit viis piispist!
Monethan pitää Turkua yhtenä parhaista kesäkaupungeista.
Itse en tykkää Turun murteesta. Eikä Turussa omasta mielestäni ole muuta kivaa kuin Ruissalo ja kylpylät, oliko siellä joku työläiskorttelikin ja ne keskiaikamessut ym. historiallinen, jotka on kivoja. Mutta kun on ne kerran nähnyt, niin sitten ne on nähty.
Vierailija kirjoitti:
Turku on Suomen eurooppalaisin kaupunki. Siellä näkyy vanha sivistys ja ihmiset pukeutuvat paremmin. Silti minua hämmästyttää se, miten vaikeaa paikallisiin on tutustua. Tampereella ja Helsingissä ihmisiä on paljon helpompi lähestyä.
Tirsk! 🤭
Vierailija kirjoitti:
Hieno kaupunki mutta oksettavia "ihmisiä".
Minusta turku pitäisi muuttaa eläintarhaksi ja turkulaisilta tulisi poistaa ihmisoikeudet.
Tämä. Turkulainen on raivotautiseen apinaan verrattavissa oleva elukka.
Minä en tiedä Turusta mitään.
-paljasjalkainen stadilainen