Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sylettää, koska huomenna töihin 😣

Vierailija
05.07.2026 |

Miks ei aina voi olla lauantai...

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna työpaikkasi jollekkin jolla on motivaatiota käydä töissä, kyllä suomessa työhaluisia työttömiä riittää.

Hölöhölö. Jos työpaikka on pa*ka, työmotivaation lasku ei ole itseaiheutettua. 

- eri

Silti työttömänä menisin sinne "paskaankin" työpaikkaan että saisin ns jalkaa oven väliin, töissä ollessa on sitten huomattavasti helpompi hakea parempia työpaikkoja.

Mä en oo kertaakaan päässyt paskan työpaikan kautta parempaan paikkaan, vaikka kuinka olen hakenut. Aina on seurannut työttömyys jakso jonka päätteeksi olen pääsääntöisesti saanut jonkun yhtä kamalan työn kuin edellinen oli, pari kertaa sentäs päässyt oman alan kivoihin töihin. 

No näinhän se just on. Nuo kommentoijat vaan elää jossain epätodellisuudessa, jossa paskoista töistä noustaan johonkin urakiitoon, kun vaan tarpeeksi sitkeästi sitä paskaa sietää. 

Jos et usko itseesi niin ei kukaan muukaan sinuun usko.

Siitäpä sitten manifestoimaan ja muuta pimpelipompelia.

Vierailija
62/71 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt pilaa viimeistä vapaapäivääsi miettimällä töihinmenoa. Pitkä aurinkoinen kesäpäivä alkamassa vasta.

On luvannut ukkosia Oulusta Lappeenrantaan, eli käytänmössä koko asutettuun Suomeen

Tällaisenkin aloituksen teit? Minulla on kuitenkin huono olo. Kukaan ei vaan tajua tätä tilannetta.

- ap

Kyllä me tajutaan, monet ovat samassa veneessä. Vertaistuki auttaa vähän, työpaikanvaihto auttas enemmän, mutku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna työpaikkasi jollekkin jolla on motivaatiota käydä töissä, kyllä suomessa työhaluisia työttömiä riittää.

- eri

Silti työttömänä menisin sinne "paskaankin" työpaikkaan että saisin ns jalkaa oven väliin, töissä ollessa on sitten huomattavasti helpompi hakea parempia työpaikkoja.

Mä en oo kertaakaan päässyt paskan työpaikan kautta parempaan paikkaan, vaikka kuinka olen hakenut. Aina on seurannut työttömyys jakso jonka päätteeksi olen pääsääntöisesti saanut jonkun yhtä kamalan työn kuin edellinen oli, pari kertaa sentäs päässyt oman alan kivoihin töihin. 

No näinhän se just on. Nuo kommentoijat vaan elää jossain epätodellisuudessa, jossa paskoista töistä noustaan johonkin urakiitoon, kun vaan tarpeeksi sitkeästi sitä paskaa sietää. 

Jos et usko itseesi niin ei kukaan muukaan sinuun usko.

Ja Jeesus tulee ja pelastaa. 

Tuolla todellisessa työelämässä saat uskoa itseesi tai ihan mihin tahansa just niin paljon kuin ikinä jaksat, mutta et sinä sillä uskollasi niitä parempia töitä, asemaa, palkkoja saavuta. Ei tarvitse olla kuin joku parempi perseen nuolija tai sukulais- tai muut suhteet pomoihin, niin sieltä mennään yli ja ohi että rytisee. 

Vierailija
64/71 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- eri

Kerro miten? Olen vaihtanut jo useasti ja yhtään ei mene paremmaksi. Tämä nykyinen on ihan pohjanoteeraus, vaikka alkuun vaikutti lupaavalta. 

Oletko oikeasti noin näköalaton ihminen että et näe eri mahdollisuuksia ympärilläsi?

Ilmeisesti sitten olen, koska olen viimeiset 11 vuotta kolunnut niitä "mahdolluuksia ympärilläni", mutta mitään niistä en ole saanut. 

Onhan niitä näköaloja, mutta vaikka kuinka yrittäs tyrkyttäytyä kiinnostavaan suuntaan, ei sinne pääse. Väliajalla sitten pitää kehittää itseään ja ottaa vastaan sitä työtä mikä saa, mutta jotenkin sitä ei vaan millään pääse sinne suuntaan mihin haluaisi. 

Mulla on tismalleen sama. Ja tuo itsensä kehittäminenkään ei enää kohta motivoi, koska sekään ei johda mihinkään, ja alkaa tuntua vain harrastukselta, kun sitä tietoa ja osaamista ei pääse missään käyttämään ja näyttämään. Mulla siis on töitä, mutta aivan totaalisen alisuorittavaa siihen nähden, mitä pystyisin tekemään. 

Vierailija
65/71 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt pilaa viimeistä vapaapäivääsi miettimällä töihinmenoa. Pitkä aurinkoinen kesäpäivä alkamassa vasta.

On luvannut ukkosia Oulusta Lappeenrantaan, eli käytänmössä koko asutettuun Suomeen

Tällaisenkin aloituksen teit? Minulla on kuitenkin huono olo. Kukaan ei vaan tajua tätä tilannetta.

- ap

Kyllä me tajutaan, monet ovat samassa veneessä. Vertaistuki auttaa vähän, työpaikanvaihto auttas enemmän, mutku.

En oikein ota selvää tämän viestin sävystä, että vi*uiluako vai myötätuntoa? No joka tapauksessa, työpaikan vaihto ei välttämättä muuta tilannetta miksikään, jos isket lusikkasi paskaan vain uudestaan. Ja näinä aikoina saa olla aika varovainen, jos jotain työtä sattuu jo olemaan. 

Vierailija
66/71 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari viikkoa sitten loppui into töihin kun pitkällä sairauslomalla ollut työkaveri palasi töihin. Hankala ja ilkeä ihminen joka sotkee työpaikan ilmapiirin. Oikein nauttii miten ihmiset kärsii hänen ympärillä. 6kk oli yhtä unelmaa, kaikki viihtyivät ja tulivat toimeen. Töihin oli mukava mennä. Oi niitä aikoja. Nyt vituttaa joka aamu mennä katselemaan ja kuuntelemaan yhden naisen showta joka pilaa kaiken. Syksyllä aloitan toisen työn etsinnän. 

Joo, tykkään omasta työstäni, mutta viime vuonna oli todella karmea ja ilkeä sijainen yhden työkaverin äitiyslomittajana. Oli kunnon kaksinaamainen akka - etenkin, kun meidän vanha esimiehemme jäi alkukesästä eläkkeelle, akka otti minut oikein kunnolla hampaisiinsa. En ole ikinä aiemmin törmännyt elämässäni todelliseen kaasuvalottajaan, mutta tässä oli sellainen. Halusi keskustella minun kanssani "kahden kesken" töistä, ja sitten muiden läsnä ollessa puhuikin ihan muuta, kuin mitä olimme "sopineet". Kun sitten ällikällä lyötynä sanoin, että eihän tämän näin pitänyt mennä, akka väitti, että muistan väärin ja että mitään ei oltu sovittu. Hienosti sitten näytin tyhmältä, tai pahemmaltakin. Mulla ei ollut mitään aseita käsitellä tällaista kieroilijaa, koska olen tottunut siihen, että puhuttu sana pitää. 

Meidän ensimmäiseksi väliaikaiseksi esihenkilöksi tuli oikea lapanen, ja hänen jälkeensä syksyllä sellainen esihenkilö, jonka tämä karmiva sijainen ehti kuukaudessa kietaista pikkurillinsä ympärille, ja uskotella, että minä en ole oikeasti osaava tai pätevä. Ilmeisesti hän kadehti pysyvää työpaikkaani. Nyt sitten sijainen on poissa (toivon kaikkea pahaa hänelle), mutta uusi esihenkilö ei edelleenkään suhtaudu minuun asiallisesti. Työnkuvaani on äkkiä kavennettu, eikä asiantuntijuuttani enää huomioida. Esihenkilön pitäisi lähteä joulukuussa (toivon, että hän todellakin poistuu - on sen ikäinen, että eläke alkaa kohta, siksi ehkä ei pidä meistä nuoremmista), mutta varmaan kestää pitkään, että hapan maku lähtee suustani työn suhteen.

Vierailija
67/71 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan kauaa jaksa katella syljeskelijöitä. Ei muuta ku kilometritehtaalle!

Vierailija
68/71 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskaduuneissa ja paskoilla työpaikoilla kestetään vain sen vuoksi, että palkka juoksee. Ei siihen mitään muuta syytä ole. Jos itse voittaisin lotossa miljoonia, niin lähtisin heti kilometritehtaalle, tai siis eihän silloin enää tarvitse edes etsiä mitään töitä. Suuri osa ihmisistä vihaa työtään tai työpaikkaansa niin, että sylettää, ja pysyy niillä vain rahan takia.

Vierailija
69/71 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ei, mutta itse ole se, joka osaa tehdä nämä työt. Kollegoita ei ole ja teen töitäni yksin. En siis ole kaupan kassa.

Vierailija
70/71 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se saamasi palkka kuitenkin lievittää v*tusta?

Vierailija
71/71 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä sylettää ja pahasti. Vielä kaksi kuukautta tätä apatiaa edessä, ja sitten onneksi loppuu. En tiedä mitä sitten teen, mutta ansiosidonnaisen päivät on täynnä, joten voi keskittyä etsimään vain sellaista työtä, joka ei ole apaattista, aivot syövyttävää paskaa. 

Jokainen päivä on liikaa.

Pääsetkö eläkeputkeen vai oletko nuori ihminen? 

Eläkeputki on lakkautettu jo muutamia vuosia sitten! 

T. Eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi