Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sylettää, koska huomenna töihin 😣

Vierailija
05.07.2026 |

Miks ei aina voi olla lauantai...

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

itse olet työpaikkasi valinnut ja alan. 

toisekseen et taida tajuta miten etuoikeutettu olet nykyaikana, jos saat mennä töihin joka viikko ja ilman jatkuvaa pelkoa sen paikan menettämisestä. 

varmaan ei tunnu siltä vähän kuin koulu aikaan ärsytti mennä kouluun, mutta se on kuitenkin eri asia . 

voit vaihtaa työpaikkaa tai vaihtaa asennetta . kyllä se työ on sinulle juuri niin vastenmielistä kun itse siitä itsellesi teet, mutta ainakaan kukaan ei kyylää ja syynää mihin rahasi käytät tai vaadi takaisin, jos olet saanut euronkaan " liikaa " rahaa. eikä pomosi utele tilitietoja, että jaa sair viime kuussa satasen enemmän vähennetään tässä kuussa kaksi

Oikeassahan sinä olet ja itse valitsin ammattini. Nyt en vaan enää jaksaisi. 
- ap

Onnistuiskos alan vaihto sitten? Mä vaihdoin aikuisena alaa mielekkäämpään, tosin enpähän ole sinne työllistynyt, vaan joudun tekemään sellaista työtä mitä nyt sattuu saamaan, eli täyttä paskaa.

Kouluttauduin alalle, josta on vaikeaa etsiä muita töitä tai sitten näin 4-kymppisenä pitäisi tehdä ihan totaalinen suunnan muutos.

- ap

Vierailija
42/68 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on työtä.vieroksuva homo. Varsinainen persläpi.

Ihmisten pahoinvointi on kyllä ihan järkyttävää nykyään. Ei ole tämän kommentin kirjoittajalla kaikki kunnossa.

Sinäkin olet tuollainen tekopyhä jeesustelija joka luulee määrittelevänsä moraalisen käytöksen rajat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sylkeminen oikein on? Ja mitä se auttaa? Ei ennen ollu tuollaista.

Vierailija
44/68 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna työpaikkasi jollekkin jolla on motivaatiota käydä töissä, kyllä suomessa työhaluisia työttömiä riittää.

Hölöhölö. Jos työpaikka on pa*ka, työmotivaation lasku ei ole itseaiheutettua. 

- eri

Silti työttömänä menisin sinne "paskaankin" työpaikkaan että saisin ns jalkaa oven väliin, töissä ollessa on sitten huomattavasti helpompi hakea parempia työpaikkoja.

Mä en oo kertaakaan päässyt paskan työpaikan kautta parempaan paikkaan, vaikka kuinka olen hakenut. Aina on seurannut työttömyys jakso jonka päätteeksi olen pääsääntöisesti saanut jonkun yhtä kamalan työn kuin edellinen oli, pari kertaa sentäs päässyt oman alan kivoihin töihin. 

No siitä saat vaan syyttää itseäsi. Ja voihan sitä vikaa olla myös sinussa jos koet joka työpaikan huonoksi.

Viihdyn kyllä oikein hyvin oman alan töissä. Valitettavasti niitä ei vaan nyt ole tarjolla. Joutuu sitten tyytymään siihen mitä sattuu saamaan ja eipä vielä ole niissä vastaantullut mitään minulle sopivaa työtä. Toki "vika" on minussa, olen hyvin vauhdikas ja työkeskeinen, mutta jostain syystä paikat minne haulikkohaulla ajaudun, ovat sellaisia missä tekemistä ei ole tai jossa sosiaalisuus on suuressa roolissa.

Vierailija
45/68 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

toisekseen et taida tajuta miten etuoikeutettu olet nykyaikana, jos saat mennä töihin joka viikko ja ilman jatkuvaa pelkoa sen paikan menettämisestä. 

varmaan ei tunnu siltä vähän kuin koulu aikaan ärsytti mennä kouluun, mutta se on kuitenkin eri asia . 

voit vaihtaa työpaikkaa tai vaihtaa asennetta . kyllä se työ on sinulle juuri niin vastenmielistä kun itse siitä itsellesi teet, mutta ainakaan kukaan ei kyylää ja syynää mihin rahasi käytät tai vaadi takaisin, jos olet saanut euronkaan " liikaa " rahaa. eikä pomosi utele tilitietoja, että jaa sair viime kuussa satasen enemmän vähennetään tässä kuussa kaksi

Oikeassahan sinä olet ja itse valitsin ammattini. Nyt en vaan enää jaksaisi. 
- ap

Onnistuiskos alan vaihto sitten? Mä vaihdoin aikuisena alaa mielekkäämpään, tosin enpähän ole sinne työllistynyt, vaan joudun tekemään sellaista työtä mitä nyt sattuu saamaan, eli täyttä paskaa.

Kouluttauduin alalle, josta on vaikeaa etsiä muita töitä tai sitten näin 4-kymppisenä pitäisi tehdä ihan totaalinen suunnan muutos.

- ap

Sulla on sitten vielä paljon työvuosia jäljellä. Tiedän et alanvaihto on hankala paikka, mutta hankala paikka on myös olla se seuraavat parikymmentä vuotta alalla, joka ei vaan kiinnosta. 

Pick your poison 😬

Vierailija
46/68 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ollut aina.

Vierailija
47/68 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on työtä.vieroksuva homo. Varsinainen persläpi.

Ihmisten pahoinvointi on kyllä ihan järkyttävää nykyään. Ei ole tämän kommentin kirjoittajalla kaikki kunnossa.

Eipä niin. Hän on kuitenkin osannut tulla tänne kirjoittelemaan ajatuksiaan. Kunpa joku ohjaisi hänet hoitoon. Vai pääseekö nykyään edes mihinkään hoitoon?

Vierailija
48/68 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt on katkeraa. 

Ensinnäkin ala voi olla itse valittu, mutta työpaikka voi olla se mitä on saanut. Toisekseen ala ei välttämättä olekaan ollut käytännössä sitä, mitä on luullut sen olevan. Kolmanneksi pääsääntöisesti nuo alan valinnat tehdään teini-ikäisinä, kun ei ole vielä mitään työkokemusta saati elämänkokemusta, virhearviointeja sattuu. Neljänneksi moni ala on voinut muuttua aivan hurjasti vuosien tai vuosikymmenien aikana ja ei vastaa enää sitä, mitä se on ollut silloin kun on työt aloittanut. 

Vaikuttaa siltä, että itse olet työtön, joten ymmärrät varmaan, että työpaikkaa ei tuosta noin vaan vaihdeta, vaikka olisi kuinka kurjaa, koska niitä avoimia töitä ei ole. 

Kenenkään ei tarvitse olla kiitollinen paskasta, hajottavasta, elämän ilon vievästä työstä tai työpaikasta, vaikka palkan saakin. 

Tuokaan ei varsinkaan nykyaikana päde, että ei olisi mitään huolta työn jatkuvuudesta. 

Vierailija
49/68 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.youtube.com/c/SpittingImage

Vierailija
50/68 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna työpaikkasi jollekkin jolla on motivaatiota käydä töissä, kyllä suomessa työhaluisia työttömiä riittää.

- eri

Silti työttömänä menisin sinne "paskaankin" työpaikkaan että saisin ns jalkaa oven väliin, töissä ollessa on sitten huomattavasti helpompi hakea parempia työpaikkoja.

Kerro miten? Olen vaihtanut jo useasti ja yhtään ei mene paremmaksi. Tämä nykyinen on ihan pohjanoteeraus, vaikka alkuun vaikutti lupaavalta. 

Vierailija
51/68 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se arki siitä sitten ala rullata rutiinilla. Lomaltapaluuahdistus on yleinen ilmiö. Kun tekee itselleen pehemeän laskun ja elää vapaalla vielä niin kuin olisi kesälomalla, niin se voi hiukan pehmentää töihinpaluuta.

Lomalta? Ihan tavallisen viikonlopun jälkeen tuo iskee. 

Vierailija
52/68 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- eri

Kerro miten? Olen vaihtanut jo useasti ja yhtään ei mene paremmaksi. Tämä nykyinen on ihan pohjanoteeraus, vaikka alkuun vaikutti lupaavalta. 

Oletko oikeasti noin näköalaton ihminen että et näe eri mahdollisuuksia ympärilläsi?

Vierailija
53/68 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- eri

Mä en oo kertaakaan päässyt paskan työpaikan kautta parempaan paikkaan, vaikka kuinka olen hakenut. Aina on seurannut työttömyys jakso jonka päätteeksi olen pääsääntöisesti saanut jonkun yhtä kamalan työn kuin edellinen oli, pari kertaa sentäs päässyt oman alan kivoihin töihin. 

No näinhän se just on. Nuo kommentoijat vaan elää jossain epätodellisuudessa, jossa paskoista töistä noustaan johonkin urakiitoon, kun vaan tarpeeksi sitkeästi sitä paskaa sietää. 

Vierailija
54/68 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt pilaa viimeistä vapaapäivääsi miettimällä töihinmenoa. Pitkä aurinkoinen kesäpäivä alkamassa vasta.

Sunnuntaimasennus. 😢

Siirrä masennus vuorokaudella eteenpäin. Ylös ulos ja lenkille. Kesä kauneimmillaan.

Kun ei aina vaan jaksa. Katselen reippaita ihmisiä ja toivoisin itsekin olevani sellainen.

Vierailija
55/68 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- eri

Oletko oikeasti noin näköalaton ihminen että et näe eri mahdollisuuksia ympärilläsi?

Ilmeisesti sitten olen, koska olen viimeiset 11 vuotta kolunnut niitä "mahdolluuksia ympärilläni", mutta mitään niistä en ole saanut. 

Vierailija
56/68 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitan kriisipuhelimeen. Tämä alkaa mennä jo pahaksi.

Vierailija
57/68 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- eri

Ilmeisesti sitten olen, koska olen viimeiset 11 vuotta kolunnut niitä "mahdolluuksia ympärilläni", mutta mitään niistä en ole saanut. 

Onhan niitä näköaloja, mutta vaikka kuinka yrittäs tyrkyttäytyä kiinnostavaan suuntaan, ei sinne pääse. Väliajalla sitten pitää kehittää itseään ja ottaa vastaan sitä työtä mikä saa, mutta jotenkin sitä ei vaan millään pääse sinne suuntaan mihin haluaisi. 

Vierailija
58/68 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- eri

No näinhän se just on. Nuo kommentoijat vaan elää jossain epätodellisuudessa, jossa paskoista töistä noustaan johonkin urakiitoon, kun vaan tarpeeksi sitkeästi sitä paskaa sietää. 

Jos et usko itseesi niin ei kukaan muukaan sinuun usko.

Vierailija
59/68 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- eri

Onhan niitä näköaloja, mutta vaikka kuinka yrittäs tyrkyttäytyä kiinnostavaan suuntaan, ei sinne pääse. Väliajalla sitten pitää kehittää itseään ja ottaa vastaan sitä työtä mikä saa, mutta jotenkin sitä ei vaan millään pääse sinne suuntaan mihin haluaisi. 

Mä esim oon nyt tehnyt omaan alaan liippaavia myyntitöitä, kun en ole oikeisiin töihin päässyt ja tuntuu et mitä enemmän tekee, sitä enemmän profiloituu juuri tällaisen tekijäksi. Mua ei kiinnosta paskan vertaa asiakaspalvelu tai myynti, mut silti enenevissä määrin mua sellaiseen vaan tyrkytetään. En halua. Mä haluan tehdä niitä oman alan oikeita töitä. 

Vierailija
60/68 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt pilaa viimeistä vapaapäivääsi miettimällä töihinmenoa. Pitkä aurinkoinen kesäpäivä alkamassa vasta.

On luvannut ukkosia Oulusta Lappeenrantaan, eli käytänmössä koko asutettuun Suomeen

Tällaisenkin aloituksen teit? Minulla on kuitenkin huono olo. Kukaan ei vaan tajua tätä tilannetta.

- ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän