Jos eutanasia olisi laillista suomessa niin kuinka moni hakisi sen?
Minä olen miettinyt että jos se olisi sallittua suomessa niin hankkisin varmasti heti eutanasian, se on turvallinen tapa kuolla pois täältä eikä sen jälkeen tarvitse enään kärsiä ja kärvistellä täällä.
Jos siis eutanasia olisi laillista suomessa niin hakisi sitä 100 000 vai peräti miljoona suomalaista?
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Aika moni voisi kuitenkin perääntyä tosipaikan tullen? Ei ole helppo päätös.
Hakuprosessi ei ole ihan läpihuutojuttu, ja siinä on aina harkinta-aika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjautuuko se oikeiston aiheuttama jättivelka jos mahdollista miljoona tekee eutanasian. Sehän olisi hyvä juttu
Älä jauha paskaa. Kanadassakin eutanasiakuolemia on 5 % kaikista kuolemista.
Korjautuuko se velka noin.
Vierailija kirjoitti:
Berliinissä on eutanasia museo.
Sijaitsee Tiergartenin vieressä.
Katselin vieressä, kun isäni kitui saattohoidossa 2 vuorokautta. Tilanteessa, jossa mitään toivoa ei ollut. Haukkoi henkeään sen 2 vuorokautta. Yhtäkään eläintä ei olisi jätetty näin odottamaan kuolemaa. Ei yhtäkään. Mutta ihminen, ihminen vain pakotetaan siihen. Voin sanoa, että traumat jäi, ja syvä viha tätä valtiota kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Katselin vieressä, kun isäni kitui saattohoidossa 2 vuorokautta. Tilanteessa, jossa mitään toivoa ei ollut. Haukkoi henkeään sen 2 vuorokautta. Yhtäkään eläintä ei olisi jätetty näin odottamaan kuolemaa. Ei yhtäkään. Mutta ihminen, ihminen vain pakotetaan siihen. Voin sanoa, että traumat jäi, ja syvä viha tätä valtiota kohtaan.
Hirveää.
Varmaan aika moni kiltti, ujo ja hiljainen mies joka ei naisille kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan sen ei pitäisi olla saatavissa kuin joissain tapauksissa. Esimerkiksi masennuksessa itsrtuhoisuus on sairauden oire, ja silloin oikea hoito on poistaa itsetuhoisuus eikä avustaa siinä.
Sinusta on siis parempi että ihmiset hyppivät korkeilta paikoilta tai ajavat päin vastaantulevaa autoa kun eivät enää halua tai jaksa elää?
Minusta on parempi että lisätään mielenterveyshoidon rahoitusta ja autetaan jaksamaan ja haluamaan elämään.
Muutamassakymmenessä vuodessa psyk.osastopaikkojen määrää on vähennetty kymmenesosaan.
Eli vaikuttaako siltä että toiveesi olisi toteutumassa? Lisäksi hoito os.lla on pelkkää olemista ja lääkkeitä - kaikki mahdollinen kuntouttava toiminta on lopetettu.
Se rahoitus lisäisi kuntouttavaa toimintaa.
Jos potilas on kuolemassa muutamassa kuukaudessa sairauteensa, hoitoa ei ole, kipulääkitys ei enää auta ja potilas on tuskainen ja uupunut, mitä se kuntouttava toiminta tässä auttaa?
Minä. Olen kroonisesti sairas ja tiedän että loppu on pitkä ja tuskallinen.
Muutin onneksi maahan jossa tämä on luvallista. Nyt tunnen oloni turvalliseksi, saan itse päättää mikä määrä tuskaa ja kipua on tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan sen ei pitäisi olla saatavissa kuin joissain tapauksissa. Esimerkiksi masennuksessa itsrtuhoisuus on sairauden oire, ja silloin oikea hoito on poistaa itsetuhoisuus eikä avustaa siinä.
Sinusta on siis parempi että ihmiset hyppivät korkeilta paikoilta tai ajavat päin vastaantulevaa autoa kun eivät enää halua tai jaksa elää?
Minusta on parempi että lisätään mielenterveyshoidon rahoitusta ja autetaan jaksamaan ja haluamaan elämään.
Muutamassakymmenessä vuodessa psyk.osastopaikkojen määrää on vähennetty kymmenesosaan.
Eli vaikuttaako siltä että toiveesi olisi toteutumassa? Lisäksi hoito os.lla on pelkkää olemista ja lääkkeitä - kaikki mahdollinen kuntouttava toiminta on lopetettu.
Se rahoitus lisäisi kuntouttavaa toimintaa.
Jos potilas on kuolemassa muutamassa kuukaudessa sairauteensa, hoitoa ei ole, kipulääkitys ei enää auta ja potilas on tuskainen ja uupunut, mitä se kuntouttava toiminta tässä auttaa?
"kipulääkitys ei enää auta" Ajatella tiede on tosi edistynyttä eikä ole keksitty kipulääkettä joka auttaa, tai sitten siihen on tarkat määräykset että, mitä ja paljonko .
Vierailija kirjoitti:
Muutin onneksi maahan jossa tämä on luvallista. Nyt tunnen oloni turvalliseksi, saan itse päättää mikä määrä tuskaa ja kipua on tarpeeksi.
Mihin maahan muutit?
Harva hakisi. Eutanasiaa hakevat itsemurhaluiset ihmiset, jotka eivät uskalla hoitaa hommaa oman kätensä kautta. Ei itsemurhiakaan kovin moni tee, joten ei tuollaistakaan versiota siitä hakisi.
Äitini kuoli ajat sitten syöpään joka oli levinnyt joka paikkaan, luustoon, keuhkoihin jne.. ei hänellä ollut kipuja kun oli ilmeisen hyvä lääkitys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutin onneksi maahan jossa tämä on luvallista. Nyt tunnen oloni turvalliseksi, saan itse päättää mikä määrä tuskaa ja kipua on tarpeeksi.Mihin maahan muutit?
Sveitsiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutin onneksi maahan jossa tämä on luvallista. Nyt tunnen oloni turvalliseksi, saan itse päättää mikä määrä tuskaa ja kipua on tarpeeksi.Mihin maahan muutit?
Sveitsiin.
EXIT hoitaa vain Sveitsin kansalaisia
Dignitas ottaa potilaita myös ulkomailta
Vierailija kirjoitti:
Harva hakisi. Eutanasiaa hakevat itsemurhaluiset ihmiset, jotka eivät uskalla hoitaa hommaa oman kätensä kautta. Ei itsemurhiakaan kovin moni tee, joten ei tuollaistakaan versiota siitä hakisi.
Ei, vaan sitä hakevat ihmiset jotka eivät PYSTY hoitamaan hommaa oman kätensä kautta. Kokeile itse halvaantuneena tai hengityskoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sveitsiin.
EXIT hoitaa vain Sveitsin kansalaisia
Dignitas ottaa potilaita myös ulkomailta
Dignitas maksaa kaikkine kuluineen vajaa kymppitonnin. Plus matkakulut.
Karu tosiasia on että mitä nopeammin "parantumattomaksi" katsottu potilas saadaan kirstuun, sitä halvemmaksi se tulee. Se pitää ottaa huomioon tässä eutanasia keskustelussa, vaikka eutanasiasta puhutaan inhimillisenä tekona. Sillä tie helvettiin on kivetty (päällystetty) hyvillä aikomuksilla.
Ongelmana on se että mitä alemmaksi eutanasiakynnystä lasketaan, niin siitä tulee lisää säästöjä.
Voit aloittaa itsestäsi.