Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos eutanasia olisi laillista suomessa niin kuinka moni hakisi sen?

Vierailija
04.07.2026 |

Minä olen miettinyt että jos se olisi sallittua suomessa niin hankkisin varmasti heti eutanasian, se on turvallinen tapa kuolla pois täältä eikä sen jälkeen tarvitse enään kärsiä ja kärvistellä täällä. 

Jos siis eutanasia olisi laillista suomessa niin hakisi sitä 100 000 vai peräti miljoona suomalaista? 

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin helpottunut jos olisi. Olen yrittänyt lääkkeillä muutaman kerran. Ei onnistunut.

Vierailija
2/60 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ne jotka tarvitsevat sitä todella ja ehtivät. Ei osa ehdi saamaan ja osa ei ota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murhasta annetaan elinkautinen.

Se on noin 15-20 vuotta istumista vankilassa.

Vierailija
4/60 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eutanasia ei ole murha vaan se on sitä että jos haluat kuolla niin lääkärit auttavat sinua päättämään päiväsi. 

Vierailija
5/60 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan sen ei pitäisi olla saatavissa kuin joissain tapauksissa. Esimerkiksi masennuksessa itsrtuhoisuus on sairauden oire, ja silloin oikea hoito on poistaa itsetuhoisuus eikä avustaa siinä.

Vierailija
6/60 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan sen ei pitäisi olla saatavissa kuin joissain tapauksissa. Esimerkiksi masennuksessa itsrtuhoisuus on sairauden oire, ja silloin oikea hoito on poistaa itsetuhoisuus eikä avustaa siinä.

Monessa maassa homma on jo karannut käsistä. Jossain sai eutanasian sairaanhoitaja vain siitä syystä, että ei halunnut kokea vanhuutta. 

Mitä tällainen tekee yhteiskunnalle. 

Rivistä poistuu terveitä ihmisiä. Omaiset jää järkyttyneinä suremaan. Lapsenlapset ilman isovanhempiaan jne. 

Vierailija
7/60 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääseehän siellä sitten loppuajasta kuitenkin niihin maataloushommiin, ajelemaan valvotusti Valtraa pellolle.

Vierailija
8/60 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sinun mielestä on parempi että ihmiset kärsii sen sijaan että he kuolevat pois omasta tahdostaan? Miksi haluat että ihmiset kärsii?

Vierailija
9/60 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. Oregonin mallissa eutanasia voidaan myöntää vain potilaille, joiden sairaus on terminaalivaiheessa ja odotettu elinaika muutama kuukausi.

Vierailija
10/60 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinun mielestä on parempi että ihmiset kärsii sen sijaan että he kuolevat pois omasta tahdostaan? Miksi haluat että ihmiset kärsii?

Olen itse parantunut itsrtuhoisuudesta ja olen nyt kiitollinen etten päättänyt silloin elämääni.

Lisäksi kuolema on surullinen asia lähipiirille. Siksi mielummin malli, jossa eutanasialla ehkäistään vain kivulias sairauteen kuoleminen.

Vierailija
11/60 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monessa maassa homma on jo karannut käsistä. Jossain sai eutanasian sairaanhoitaja vain siitä syystä, että ei halunnut kokea vanhuutta. 

Mitä tällainen tekee yhteiskunnalle. 

Rivistä poistuu terveitä ihmisiä. Omaiset jää järkyttyneinä suremaan. Lapsenlapset ilman isovanhempiaan jne. 

Älä höpötä. Eutanasiassa autetaan ihmistä kuolemaan silloin kun hän pyytää että saisi kuolla mutta ei pysty itse tekemään itsemurhaa.

Vierailija
12/60 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse parantunut itsrtuhoisuudesta ja olen nyt kiitollinen etten päättänyt silloin elämääni.

Lisäksi kuolema on surullinen asia lähipiirille. Siksi mielummin malli, jossa eutanasialla ehkäistään vain kivulias sairauteen kuoleminen.

Jokainen meistä kuolee, mutta miksi sinä olisit pätevä päättämään jonkun toisen puolesta, miten hän saa kuolla? 

Vierailija
13/60 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinusta on siis parempi että ihmiset hyppivät korkeilta paikoilta tai ajavat päin vastaantulevaa autoa kun eivät enää halua tai jaksa elää?

Vierailija
14/60 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki perintöä kärkkyvät yrittäisivät hakea mummin ja vaarin nimissä. Siitä voisi tulla jopa ammattinimike "eutanasia avustaja", joka vastaisi entisaikojen pyöveliä.

Vierailija
15/60 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinusta on siis parempi että ihmiset hyppivät korkeilta paikoilta tai ajavat päin vastaantulevaa autoa kun eivät enää halua tai jaksa elää?

Minusta on parempi että lisätään mielenterveyshoidon rahoitusta ja autetaan jaksamaan ja haluamaan elämään.

Vierailija
16/60 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi tie suomalaisten ultimaaliseen kärkeen onnellisuustilastoisss

Vierailija
17/60 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen meistä kuolee, mutta miksi sinä olisit pätevä päättämään jonkun toisen puolesta, miten hän saa kuolla? 

En ole päättämässäkään. Suomessahan ei ole eutanasia sallittua ja en ole lääkäri. Eikö ne kirjoita lähetteet?

Vierailija
18/60 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä pitäisi hakea. Toki silloin jos on sänkypotilaana muiden armoilla. Mutta jos kävelee ja liikkuu suht. normaalisti niin voi päättää päivänsä jos niin päättää tehdä. Keinoja kuitenkin on ja lisää voi keksiä. En toivo enkä suosittele kenenkään tekevän niin mutta mikään sitä ei nytkään estä jos tosissaan haluaa.

Vierailija
19/60 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on parempi että lisätään mielenterveyshoidon rahoitusta ja autetaan jaksamaan ja haluamaan elämään.

Eli lisää veroja? Tiesitkö että ihmiset masentuu juuri sen takia kuun täällä on liikaa veroja ja palkat ovat surkeat? 

Vierailija
20/60 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on parantumaton ja hitaasti etenevä sairaus, joten haluaisin kyllä itse päättää, missä vaiheessa sairaus on niin pitkällä, että en halua enää elää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä