Jos eutanasia olisi laillista suomessa niin kuinka moni hakisi sen?
Minä olen miettinyt että jos se olisi sallittua suomessa niin hankkisin varmasti heti eutanasian, se on turvallinen tapa kuolla pois täältä eikä sen jälkeen tarvitse enään kärsiä ja kärvistellä täällä.
Jos siis eutanasia olisi laillista suomessa niin hakisi sitä 100 000 vai peräti miljoona suomalaista?
Kommentit (60)
Eutanasia fanaatikko voisi ensialkuun testata omia myrkkyjään itseensä.
Mikäli toimii, niin sen jälkeen voi ehdottaa lääkettä myös potilaalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan sen ei pitäisi olla saatavissa kuin joissain tapauksissa. Esimerkiksi masennuksessa itsrtuhoisuus on sairauden oire, ja silloin oikea hoito on poistaa itsetuhoisuus eikä avustaa siinä.
Sinusta on siis parempi että ihmiset hyppivät korkeilta paikoilta tai ajavat päin vastaantulevaa autoa kun eivät enää halua tai jaksa elää?
Minusta on parempi että lisätään mielenterveyshoidon rahoitusta ja autetaan jaksamaan ja haluamaan elämään.
Eli lisää veroja? Tiesitkö että ihmiset masentuu juuri sen takia kuun täällä on liikaa veroja ja palkat ovat surkeat?
Muuttuisi sinunkin ääni kellossa jos joku läheisesi tekisi itsarin hoidon puutteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Murhasta annetaan elinkautinen.
Se on noin 15-20 vuotta istumista vankilassa.
Eutanasia ei ole murha vaan se on sitä että jos haluat kuolla niin lääkärit auttavat sinua päättämään päiväsi.
Kunhan varmistetaan, että se on ihmisen oma tahto eikä painostamalla aikaan saatu mielentila. Ja ihan varmasti viime mainittua tapahtuisi, omaisten tai hoitohenkilökunnan taholta tavalla jos toisella.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä pitäisi hakea. Toki silloin jos on sänkypotilaana muiden armoilla. Mutta jos kävelee ja liikkuu suht. normaalisti niin voi päättää päivänsä jos niin päättää tehdä. Keinoja kuitenkin on ja lisää voi keksiä. En toivo enkä suosittele kenenkään tekevän niin mutta mikään sitä ei nytkään estä jos tosissaan haluaa.
Juuri niitä liikuntakyvyttömiä ja toisten armoilla makaavia vakavasti sairaita potilaita vartenhan eutanasia onkin laillistettu monessa maassa.
Muita keinoja on joo, mutta ne eivät aina ole varmoja eivätkä siistejä. Yhdysvalloissa suurin osa itsemurhista tehdään ampuma-aseilla, meillä hirttäydytään ja hukuttaudutaan ja vedetään lääkkeitä, hypätään metron eteen ja parkkitalon katolta. Ei kovin kiva kuolema.
Eutanasia olisi kontrolloidumpi ja turvallisempi. Sitä vain ei saada tähän maahan niin kauan kuin meillä on tuo änkyrähallitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan sen ei pitäisi olla saatavissa kuin joissain tapauksissa. Esimerkiksi masennuksessa itsrtuhoisuus on sairauden oire, ja silloin oikea hoito on poistaa itsetuhoisuus eikä avustaa siinä.
Eli sinun mielestä on parempi että ihmiset kärsii sen sijaan että he kuolevat pois omasta tahdostaan? Miksi haluat että ihmiset kärsii?
Olen itse parantunut itsrtuhoisuudesta ja olen nyt kiitollinen etten päättänyt silloin elämääni.
Lisäksi kuolema on surullinen asia lähipiirille. Siksi mielummin malli, jossa eutanasialla ehkäistään vain kivulias sairauteen kuoleminen.
Lähipiiriä ei ole. Olen aivan yksin. Kaikki ovat jo poissa.
Jos toivot tuon takia eutanasiaa suosittelen hakemaan apua. Varaa aika hyvinvointikeskukseen tai mene yksityiselle jos ruukaat käydä siellä. Jos haluat eutanasian heti, mene päivystykseen.
Aika moni voisi kuitenkin perääntyä tosipaikan tullen? Ei ole helppo päätös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinusta on siis parempi että ihmiset hyppivät korkeilta paikoilta tai ajavat päin vastaantulevaa autoa kun eivät enää halua tai jaksa elää?
Minusta on parempi että lisätään mielenterveyshoidon rahoitusta ja autetaan jaksamaan ja haluamaan elämään.
Muutamassakymmenessä vuodessa psyk.osastopaikkojen määrää on vähennetty kymmenesosaan.
Eli vaikuttaako siltä että toiveesi olisi toteutumassa? Lisäksi hoito os.lla on pelkkää olemista ja lääkkeitä - kaikki mahdollinen kuntouttava toiminta on lopetettu.
Vierailija kirjoitti:
Ns. Oregonin mallissa eutanasia voidaan myöntää vain potilaille, joiden sairaus on terminaalivaiheessa ja odotettu elinaika muutama kuukausi.
Näin se pitäisi ollakin kaikissa tapauksissa ja kaiketi on ollutkin, mutta sitten joissakin tapauksissa ja maissa on haluttu rajoja siirtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli lisää veroja? Tiesitkö että ihmiset masentuu juuri sen takia kuun täällä on liikaa veroja ja palkat ovat surkeat?
Muuttuisi sinunkin ääni kellossa jos joku läheisesi tekisi itsarin hoidon puutteessa.
Suurin osa tekeekin, koska ei saa apua, ja jokainen heistä on jonkun isä, äiti, veli, sisko tai lapsi. Vanhusten itsemurhista ei juuri puhuta, niitä ei tutkita eikä yritetä ennaltaehkäistä.
Rahaa kyllä on, sitä vaan ei haluta kohdistaa mielenterveystyöhön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutamassakymmenessä vuodessa psyk.osastopaikkojen määrää on vähennetty kymmenesosaan.
Eli vaikuttaako siltä että toiveesi olisi toteutumassa? Lisäksi hoito os.lla on pelkkää olemista ja lääkkeitä - kaikki mahdollinen kuntouttava toiminta on lopetettu.
Se rahoitus lisäisi kuntouttavaa toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ns. Oregonin mallissa eutanasia voidaan myöntää vain potilaille, joiden sairaus on terminaalivaiheessa ja odotettu elinaika muutama kuukausi.
Näin se pitäisi ollakin kaikissa tapauksissa ja kaiketi on ollutkin, mutta sitten joissakin tapauksissa ja maissa on haluttu rajoja siirtää.
Hollanti on edelläkävijämaa, mutta rajojen siirtämien on tapauskohtaista. Masentunut nuorikin voi poikkeuksellisesti saada siellä eutanasian, samoin vastikään yksivuotias lapsi jolla ei ollut toivoa parantumisesta. Häneltä itseltään ei tietenkään voitu kysyä, joten vanhemmat tekivät päätöksen. Ja lääkärithän päätyvät hoitamattajättämisratkaisuihin koko ajan kaikkialla. Niistä vain ei huudella.
Esim. Noa Pothoven -niminen tyttö ei muutama vuosi sitten saanut Hollannissa eutanasiaa, joten hän näännytti itsensä kuoliaaksi.
Lähiomainen rukoilee joka päivä, että pääsisi pois.
Täysin muiden avun varassa kipuineen ja kaikkine tarpeineen.
Korjautuuko se oikeiston aiheuttama jättivelka jos mahdollista miljoona tekee eutanasian. Sehän olisi hyvä juttu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinun mielestä on parempi että ihmiset kärsii sen sijaan että he kuolevat pois omasta tahdostaan? Miksi haluat että ihmiset kärsii?
Olen itse parantunut itsrtuhoisuudesta ja olen nyt kiitollinen etten päättänyt silloin elämääni.
Lisäksi kuolema on surullinen asia lähipiirille. Siksi mielummin malli, jossa eutanasialla ehkäistään vain kivulias sairauteen kuoleminen.
Jos toivot tuon takia eutanasiaa suosittelen hakemaan apua. Varaa aika hyvinvointikeskukseen tai mene yksityiselle jos ruukaat käydä siellä. Jos haluat eutanasian heti, mene päivystykseen.
Tarkoitat varmasti hyvää, kiitos siitä. Mutta olen kärsinyt yli 10 v pahenevasta masennuksesta. En enää odota sen paranevan, lääkkeet eivät auta mitään. Olen mielestäni jo suorittanut elämäni loppuun. Olen hoitanut 3 dementikkoa omaista loppuun, lapsia ei ole ts. ei tarvitse surra muiden puolesta. En jaksa enää.
Vierailija kirjoitti:
Eutanasia fanaatikko voisi ensialkuun testata omia myrkkyjään itseensä.
Mikäli toimii, niin sen jälkeen voi ehdottaa lääkettä myös potilaalle.
Ja vastustajat vois kokeilla maata kuukausia sängyssä tuskissaan paskomassa alleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monessa maassa homma on jo karannut käsistä. Jossain sai eutanasian sairaanhoitaja vain siitä syystä, että ei halunnut kokea vanhuutta.
Mitä tällainen tekee yhteiskunnalle.
Rivistä poistuu terveitä ihmisiä. Omaiset jää järkyttyneinä suremaan. Lapsenlapset ilman isovanhempiaan jne.
Ihmisiä on jo muutenkin aivan liikaa joten jokainen vähemmän on suunta oikeaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monessa maassa homma on jo karannut käsistä. Jossain sai eutanasian sairaanhoitaja vain siitä syystä, että ei halunnut kokea vanhuutta.
Mitä tällainen tekee yhteiskunnalle.
Rivistä poistuu terveitä ihmisiä. Omaiset jää järkyttyneinä suremaan. Lapsenlapset ilman isovanhempiaan jne.
Ihmisiä on jo muutenkin aivan liikaa joten jokainen vähemmän on suunta oikeaan.
Onko tämä kirjoittelija potentiaalinen henkirikoksien tehtailija. Erikoinen asenne.
On aivan eri asia hakea eutanasiaa kuin saada se.
Vierailija kirjoitti:
Korjautuuko se oikeiston aiheuttama jättivelka jos mahdollista miljoona tekee eutanasian. Sehän olisi hyvä juttu
Älä jauha paskaa. Kanadassakin eutanasiakuolemia on 5 % kaikista kuolemista.