Kaverit eivät maksa yhteislahjaa, mitä tehdä?
Ostimme pyöreille synttäreille 4 kaveruksen yhteislahjan, jonka minä ostin. Kunkin osuus oli 40 euroa. Yksi kaveriporukasta maksoi heti parin päivän kuluttua, kaksi muuta ei ole maksanut vieläkään, aikaa mennyt reilut 2 kk. Olen muistuttanut heitä kaksi kertaa ja reaktio oli: ai joo, tosiaan, hoidan asian!
80 euron takia en ystävyyttä halua pilata. Ideoita? Vai unohdanko, kuten hekin?
Kommentit (38)
Mä olen meidän kaveriporukan ostaja ja rahankerääjä. Kyllä nää hyvin maksaa etukäteen jo, siinä samalla kun asioista sovitaan. TAI sitten jokunen voi kysyä, että sopiiko, että maksan palkkapäivänä. Sopii ja hän myös maksaa.
Paitsi yksi. Mun sokeapisteeni - veljeni. Siltä saa aina odottaa rahaa ja ties millä verukkeella se aina kiemurtelee aiheesta ulos. Sitä ei pyydetä enää kimppalahjoihin tms mukaan. Se tekee samaa kaikille, kun tämän takia ollaan vaihdeltu asianhoitajaa muutamia kertoja. Ajateltiin ensin, että se vetkuttelee kun olen sisko. Ei päde.
Kyllä se loppupeleissä maksaa, mutta saattoi mennä vuosikin. Rahan käytössään hyvin vuolas, ettei edes piheyttään tee. On moneen suuntaan velkaa jne.
Lokkeja ei kannata pitää kaveripiirissä. Seuraavalla kerralla muistutus kasvokkain kaikkien kuulen.
Mobilepayllä pyyntöä niin ehkä maksavat kun eivät kehtaa sitä poistaakaan
"80 euron takia en ystävyyttä halua pilata. Ideoita? Vai unohdanko, kuten hekin?"
He ne ovat, jotka ovat valmiita pilaamaan ystävyyden 40 euron takia.
Et anna sitä yhteislahjana, vaan pidä se tai palauta. Ja hanki pieni.
Vierailija kirjoitti:
Meni jo.
Ei ne ole sun ystäviä , ovat lokkeja eikä.ne kunnioita sua eivätkä pidä sua ystävänään koska ystäviä ei käytetä hyväksi.
Ystävyys ei voi mennä enää tuosta enemmän pilalle. Eiväthän nuo kaksi ole ystäviäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meni jo.
Kerrot lahjan saaneelle miten homma meni.
Oliko lahjasta ja sen hinnasta sovittu jo ennen kuin ostit lahjan? Kysyn, koska mulla on yksi tuttava, joka ostaa kimppalahjoja oma-aloitteisesti. Varsin kalliita sellaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohda koko juttu, ja ota opiksi. Jatkossa et osta yhteislahjaa ennen kuin kaikki ovat maksaneet osuutensa.
Tähän olen päätymässä. Tämä meni nyt näin. Yhteislahjaan osallistun tästä lähtien korkeintaan maksajana, en enää ostajana ikinä. Ap
Tai sitten menette automaatille ja vapaamatkustajat nostaa sulle ne 40 euroa per nassu. Oikeasti.
Unohda koko juttu, mutta anna lahja vain omasta ja maksaneen kaverin puolesta eli kortissa vain teidän nimenne. Ei mitään "ojennetaan tämä yhdessä, nähdään siinä pihalla" -juttua vaan toteat näille "maksamattomille", että sorry, luulin, että tuotte oman lahjan, kun ette osallistuneet tähän.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä maksais mitään mobilepaykerjuuta. Jos ei rehellinen tilisiirto tai käteinen kelpaa, niin olkoon siten ilman.
Mistä tunnet sä ystävän? Anna meren se selvittää, kuka vierellesi jää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä maksais mitään mobilepaykerjuuta. Jos ei rehellinen tilisiirto tai käteinen kelpaa, niin olkoon siten ilman.
No Miksi et maksa ajoissa?
Vierailija kirjoitti:
Laittaisin uuden muistutuksen kunnes maksavat.
Laittaisin joka päivä
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli kerran yksi tuttu, joka osti minulta liput, kun en päässytkään erääseen tapahtumaan. Ei maksanut heti kun lähetin liput, enkä muista odotinko lähes viikon, ennen kuin lopulta laitoin mobilepaylla pyynnön. Maksoi heti. Aiemmin kun tein hänelle töitä ja laitoin työstä laskut, maksoi ne kyllä eräpäivään mennessä.
1500€/hlö kuulostaa hyvältä summalta perusduunarin korvaan, ei paha summa lomasta.