Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia vaatteita nykyään käytetään yöelämässä?

Vierailija
03.07.2026 |

En ole ollut vuosikausiin ns ulkona, mutta tänä viikonloppuna olen menossa. Mietin että miten paljastavia vaatteita nykyään käytetään yöelämässä. Onko normaalia vai liikaa, jos puserossa on näkyvä rintavako? Toivon asiallisia vastauksia, ei mitään trollauksia. En ole pukeutunut sillä lailla todella vuosiin ja kun laitoin sellaisen, muuten minusta kohtuunätin, puseron päälle, niin oli todella paljas olo. Miten seksikästä ja avointa pukeutumista nykyään näkee yöelämässä? En halua näyttää tyrkyltä, enkä etsi seuraa ja olen jo 40+. Ihan kiinnostaisi se, että millaisia ja miten paljastavia vaatteita muut keski-ikäiset käyttävät nykyään bilettämässä.

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ainakaan käytä puseroita

Mitä tarkoitat? Esim farkkujen kanssa varmasti käytetään, ei varmasti tunikoitakaan. Jos ei ole kuuma ja ei tarkene topissa, niin puserohan sitten pitää olla.

Ei farkkuja käytetä bileasuna. Mitä lyhyemmät shortsit, sitä parempi. Ihan lyhyet lahkeet ja korkea vyötärö, yhdistä toppiin tai paitapuseroon tai molempiin, paitapuseron voi pukea "takiksi" avonaisena. 

Tuo ei kyllä varmasti ole keski-ikäisten iltatyyliä vaan teinien. Kiitos kuitenkin vastauksesta.

Ap

Aika paljastavaa on aikuistenkin pukeutumistyyli. Jos ei halua näyttää jalkoja ylös asti, niin mustat housut on paremmat kuin farkut. Avonaisuus voi olla vaikka sen "puseron" selkäpuolella, on tyylikkäämpää kuin rintojen esittely. 

Vierailija
62/80 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen noin 40 v. ja aloittajan kanssa sama tilanne, että vuosiin en ole käynyt yöelämässä.

Jos nyt menisin, niin paikkana olisi Helsinki ja toivottavasti sellainen yökerho jossa ei ole pelkkiä teinejä. Pukisin päälle varmaan cocktail-henkisen mekon tai silkkipuseron tummien housujen kanssa. Sopivasti koruja tietysti myös ja korkkarit jalkaan. Mulla ei ole tarvetta näyttää nuoremmalta kuin olen, joten jotain klassisen tyylikästä yrittäisin pukea. 

Kun ei nyt hirveästi niitä asiallisia vastauksia ole ketjuun tullut, niin näillä itse ainakin menisin. Toki kiinnostaisi minuakin tietää mitä sinne yleisesti nykyään puetaan.

Minusta tuo kuulostaa vähän muodolliselta, mutta ehkä sellainen toimii yökerhossa.

Ihmettelen ketjuun tulleita vastauksia, miksi ne eivät voi olla asiallisia. Näköjään joitain nuoroia triggeröi se, että omien vanhempien ikäiset voivat käydä yöelämässä. 

Ap

Ei kannata laittaa yöelämään coctailmekkoa tai silkkipuseroa tummien housujen kanssa. Ne näyttää kyllä ihan kivoilta jossain työpaikan coctail-tilaisuudessa, mutta ei vapaalla. Liian muodollista, klassisen tyylikäs ei sovi. Tummat housut on ok, jos niihin yhdistää paljastavamman yläosan. Pitsiä tai naruselkä esim. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintähän on tietää, miten muut pukeutuvat, kun omaa makua ja tyyliä ei ole. Bäää.

Vierailija
64/80 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen noin 40 v. ja aloittajan kanssa sama tilanne, että vuosiin en ole käynyt yöelämässä.

Jos nyt menisin, niin paikkana olisi Helsinki ja toivottavasti sellainen yökerho jossa ei ole pelkkiä teinejä. Pukisin päälle varmaan cocktail-henkisen mekon tai silkkipuseron tummien housujen kanssa. Sopivasti koruja tietysti myös ja korkkarit jalkaan. Mulla ei ole tarvetta näyttää nuoremmalta kuin olen, joten jotain klassisen tyylikästä yrittäisin pukea. 

Kun ei nyt hirveästi niitä asiallisia vastauksia ole ketjuun tullut, niin näillä itse ainakin menisin. Toki kiinnostaisi minuakin tietää mitä sinne yleisesti nykyään puetaan.

Klassisen tyylikkäästi pukeudutaan bisnestilaisuuksiin. Yöelämässä avainsanat ovat hauskuus ja vapaus. Monissa yökerhoissa on sandaalit kielletty turvallisuussyistä, tennarit on paremmat kuin korkkarit. Mekko on hyvä, helma mieluiten liehuva tai pallo, lyhyt on paras, mutta voi olla myös midi. 

Vierailija
65/80 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yöelämään enää 4kymppisenä! Nuoret nauraa kenen isä tai äiti tuli hakemaan juopunutta nuorta?  😅

Vierailija
66/80 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ainakaan käytä puseroita

Mitä tarkoitat? Esim farkkujen kanssa varmasti käytetään, ei varmasti tunikoitakaan. Jos ei ole kuuma ja ei tarkene topissa, niin puserohan sitten pitää olla.

Ei farkkuja käytetä bileasuna. Mitä lyhyemmät shortsit, sitä parempi. Ihan lyhyet lahkeet ja korkea vyötärö, yhdistä toppiin tai paitapuseroon tai molempiin, paitapuseron voi pukea "takiksi" avonaisena. 

Tuo ei kyllä varmasti ole keski-ikäisten iltatyyliä vaan teinien. Kiitos kuitenkin vastauksesta.

Ap

Aika paljastavaa on aikuistenkin pukeutumistyyli. Jos ei halua näyttää jalkoja ylös asti, niin mustat housut on paremmat kuin farkut. Avonaisuus voi olla vaikka sen "puseron" selkäpuolella, on tyylikkäämpää kuin rintojen esittely. 

Samaa mieltä, ja jos ei jalkoja halua esitellä niin voi laittaa pitemmän mekon tai hameen. 

Vierailija
67/80 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yöelämään enää 4kymppisenä! Nuoret nauraa kenen isä tai äiti tuli hakemaan juopunutta nuorta?  😅

Musiikkitalon konsertin jälkeen Storyvilleen, tai Mummotunneliin voi mennä. Ei muualle. 

Vierailija
68/80 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On yömestoja joissa keski-ikä on yli 40v. Sinne siis. 

Vierailija
69/80 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeutumisessa suositaan warehouse‑rave‑tyyliä, jossa yhdistyvät katu- ja klubielementit. Vaikka ei varsinaisesti tyyliä noudattaisi, niin löysät ja rennot vaatteet ovat tyylin ytimessä. Kokonaisuuteen voi tuoda särmää ja kontrastia joillakin ihonmyötäisillä osilla, verkkovaatteilla, läpinäkyvillä materiaaleilla tai tekonahalla. Esimerkiksi löysään yläosaan voi yhdistää legginsit tai liehuvaan alaosaan niukan yläosan. Kerrospukeutuminen on suosittua ja järkevää, monella on kuumalla tanssilattialla niukka yläosa ja laukussa mukana kevyt paita, jonka saa loppuyön viileydessä suojaksi. Värimaailma on usein kokomusta tai hyvin tumma. Parhaat kengät on tennarit. 

Vierailija
70/80 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten nelikymppinen on noin epävarma itsestään että kyselee pukeutumisohjeita?

En minä ole itsestäni epävarma, osaan pukeutua moniin sellaisiin tilaisuuksiin, mihin sinä et osaisi pukeutua ja mihin sinä joutuisit kysymään neuvoa. Yöelämä on minulle nykyään vieras paikka, enkä tiedä, miten sinne pukeudutaan, joten siksi kyselen täällä netissä niiltä, jotka ovat siellä nykyään aktiivisesti käyneet.

Ap

Ei "yöelämään" tarvitse mitenkään erityisesti pukeutua. Ihan ne samat vaatteet, missä käyt vaikka terassilla. Mekko päälle ja menoksi. Kaula-aukon miettiminen on jo naurettavaa. Jos sinusta aukko on ahdistavan antava, niin et laita sellaista, piste. 

Vierailija
71/80 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo kuulostaa vähän muodolliselta, mutta ehkä sellainen toimii yökerhossa.

Ihmettelen ketjuun tulleita vastauksia, miksi ne eivät voi olla asiallisia. Näköjään joitain nuoroia triggeröi se, että omien vanhempien ikäiset voivat käydä yöelämässä. 

Ap

No kun me muut nelikymppiset käydään "yöelämässä" ihan normaalisti, niin on outoa, että joku kysyy miten sinne pukeudutaan. 

Vierailija
72/80 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen olin kypsempien ihmisten juomapaikassa ja siellä näkyi erilaisia mekkoja, shortseja, farkkuja, farkkutakkeja, neuleita, avoimempaa, peittävämpää, ihonmyötäistä ja väljempää pukeutumista. Laittaa sitä missä tuntee itsensä itsevarmaksi. Ei se haittaa jos rintavako näkyy, mutta jos itse et pidä siitä tai tunnet olosi epämukavaksi, valitse jotain muuta.

Vierailija
73/80 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ei ole omaa makua?

Vierailija
74/80 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
75/80 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa linkissä oli lähinnä lasteni ikäisiä eli 2kymppisiä ja vähän yli porukkaa.

T. Ohis

Katsoin samaa ja väreinä ainoastaan mustaa ja valkoista ja taas valkoista ja mustaa. Ankeaa.

Vierailija
76/80 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täksi illaksi suosittelen sadetakkia ja kumisaappaita.

Vierailija
77/80 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paikan tasosta. Perseen vilkkuminen ja tissivaon näkyminen ei ole hyvä. Siistit vaatteet ja ei paljastelua ellei myy itseään.

Vierailija
78/80 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yöelämä on vieras paikka niin miksi ihmeessä sinne sitten pitää mennä? 

Vaikka ois pyydetty, voi kertoa, ettei pidä ajatuksesta ja ehdottaa järkevämpää tekemistä. 

Vierailija
79/80 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän farkkuja, hupparia ja lippistä. Minulla on nyt uusi Adidaksen huppari, joka korostaa v-mallista kroppaani kuitenkaan paljastamatta liikaa. m50

Vierailija
80/80 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, olen kyllä tarkka ulkonäöstäni, ja alkoholi turvottaa kasvoja, joten ehkä baari on huono idea. Treeni puolestaan turvottaa lihaksia ja hoikistaa kasvoja. Elämänlaatu on parempaa, kun oikeat kohdat kehosta ovat turvoksissa eivätkä väärät. Tietysti olisi mukavaa olla pyörryksissä baarissa ja sössöttää kännissä kauniiden muijien kanssa. ap