Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jotkut ihmiset eivät ymmärrä että jollekin ihmiselle on iso kynnys mennä yksin esim Subwayhin tai muihin ravintoloihin syömään

Vierailija
02.07.2026 |

Voi olla sosiaalista pelkoa, huono itsetunto jne. Muut eivät ymmärrä miltä se tuntuu.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minullakin epävarmuutta ja sosiaalista pelkoa joka on onneksi laantunut ajan myötä. Olen kuitenkin huomannut että just yksin on parasta ja ihaninta mennä syömään tai melkein minne vaan. Tykkään omasta seurasta kovasti. :) 

Vierailija
2/35 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän pikaruokapaikoissa yksin käyminen ole vaikeaa, mutta ajattelepa että menet valkoisten pöytäliinojen ravintolaan ja istut siellä yksin, meikattuna ja kammattuna, mekko päällä, kaksi tuntia omassa pöydässäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän pikaruokapaikoissa yksin käyminen ole vaikeaa, mutta ajattelepa että menet valkoisten pöytäliinojen ravintolaan ja istut siellä yksin, meikattuna ja kammattuna, mekko päällä, kaksi tuntia omassa pöydässäsi.

Mikä ihmeen valkoisten pöytäliinojen ravintola??

Vierailija
4/35 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oikeesti, kun katsoo ympärilleen, on paljon yksinään syöviä. Ei se voi olla kauheeta.

Vierailija
5/35 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten? Minusta on just hienoa että saa mennä yksin laitettuna upeana naisena syömään. Minua ei haittaisi. Oikeastaan jopa nauttisin siitä erityisen paljon. 

Vierailija
6/35 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolat manailee kun yksi tuottaa vähemmän kuin useampi ja samat kuviot kuitenkin. Yksin liikkuvia voisi olla muuten paljon. 

Vierailija
7/35 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, että olisin koskaan syönyt raflassa yksin tai käynyt edes lasillisella tai kahvilla. Mä en ole nähnyt mitään syytä mennä.

Vierailija
8/35 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen valkoisten pöytäliinojen ravintola??

Pöytiin tarjoilua sillä tarkoitetaan.

Vierailija
9/35 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista, että olisin koskaan syönyt raflassa yksin tai käynyt edes lasillisella tai kahvilla. Mä en ole nähnyt mitään syytä mennä.

En mäkään mut usein nöen paljon ketkä syö yksin

Vierailija
10/35 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta oikeesti, kun katsoo ympärilleen, on paljon yksinään syöviä. Ei se voi olla kauheeta.

Voi olla, mutta kun seuraa mitä muut tekevät niin eipä erotu joukosta. Rohkeutta, onnistuminen on ilon aihe.

Vierailija
11/35 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et vissiin esimerkiksi matkusta juurikaan. Mulle tulis työmatkoilla kyllä nälkä jossen ravintolassa uskaltaisi käydä.

Vierailija
12/35 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounasaikaan tuntuu normaalilta syödä yksin, mutta illalla en ainakaan mihinkään ns. seurusteluravintolaan haluaisi mennä yksin. Missä siis kaikki muut ovat pariskuntia tai isompia seurueita. Subwayt ja muut pikaruokapaikat ovat ok syödä yksin illallakin.

Vierailija
13/35 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hae drive-by safkat jostain ja syö kotona, tai vaikka autossasi.

Ongelma ratkaistu.

Vierailija
14/35 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lounasaikaan tuntuu normaalilta syödä yksin, mutta illalla en ainakaan mihinkään ns. seurusteluravintolaan haluaisi mennä yksin. Missä siis kaikki muut ovat pariskuntia tai isompia seurueita. Subwayt ja muut pikaruokapaikat ovat ok syödä yksin illallakin.

No miksi sinne yksin menisikään? Se ruokahan on vain sivuseikka sosiaaliselle kanssakäymiselle.

Vierailija
15/35 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut paikat eivät ole niin pahoja, mutta Subway on omasta mielestä vastenmielinen sen kyselytulvan ja asiakkaalle naureskelun ja ärähtelyn takia (jos asiakas ei osaa täydellisesti heidän systeemiään tai muista kaikkia vaihtoehtoja). 

Eikö juuri Subwayssa ollut työntekijöitä, jotka kuvasivat asiakkaita ja naureskelivat näille? Semmoinen paikka vastenmielinen yksin kuin ryhmässäkin. 

Vierailija
16/35 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et vissiin esimerkiksi matkusta juurikaan. Mulle tulis työmatkoilla kyllä nälkä jossen ravintolassa uskaltaisi käydä.

Työmatkoilla syön hotellin raflassa. Siellä on paljon samalla asialla olevia aina.

Vierailija
17/35 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen matkustanut yksin ulkomaille ja ruokaillut, en yksin vaan ilman seuraa. 
Lukion jälkeiseen oppilaitokseen meno jännitti mutta se meni nopeasti ohi. Ap on ehkä nuori?

Vierailija
18/35 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Valtio on aina rankaissut minua ja äiti. Pelkään käyttää rahaa sellaiseen, en käy edes kahvilassa. Kahvikuppineuroosi, luulen että muut katsovat että lä.ski se siinä syö yksin.

Vierailija
19/35 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pysyy sitten kotona.

Vierailija
20/35 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin Hgin "hienossa" paikassa syömässä itsekseni ilta-aikaan. Katselin samalla puhelimesta uutta jaksoa seuraamastani sarjasta. Tuli pahaa silmää naapuripöydistä, mutta samalla tavalla minun piti kuunnella heidän keskustelujaan, joten ei kiinnostanut.