Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko joutunut lapsenvahdiksi yllättäen ja pyytämättä?

Vierailija
02.07.2026 |

Miehen kaverilla on ollut muutaman kerran tapana tulle meille lasten kanssa ja sitten miehet on painuneet autotalliin jotain värkkäämään ja lapset jätetty minulle. Meillä ei  ollut silloin vielä lapsia.

Kerran suivaannuin ja heti kun näin äijän kurvaaman meidän pihaan, lähdin samalla ovenavauksella omille asioilleni.

Sitten kun on ollut omiakin lapsia, pari kertaa leikkipuistossa ja kerran maauimalassa niin että lapseni on alkaneet leikkiä joidenkin muiden lasten kanssa ja näiden lasten isä on katsonut, että nehän pärjää siinä ihan hyvin kun minä vahdin ja äijä häipynyt jonnekin puoleksi tunniksi. Eli kaikki miehiä, jotka on nakittaneet lapsensa mun vahdittavaksi ilman kysymistä

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti vuosien aikana. Ihan tahtomattani. Nykyään viisaampana ja avaan kaljan jos näen et ovesta tullaan ja alan sönköttämään. 

Vierailija
2/28 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en, hyvä luoja sentään. Soittaisin hätänumeroon ja kertoisin paikalla olevan lapsia ilman huoltajaa jos noin kävisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, ihan vst, kun sulle on käynyt, eka esimerkki. 
Paitsi miehet sopi keskenään mä katson lasten perään. 
Muuten ok, mutta mulla oli päivystysvuoro ja puheluita tuli.

Tää miehen ystävä sanoi mun miehelle laita akkas kuriin, kun ei voi ton verran jeesaa.

Tein lopulta niin, että laitoin puhelimen varatuksi ja vein muksut autotalliin ja sanoin

Sanonko ruman sanan vai ymmärrätkö puhetta. Mä olen töissä enkä ole sun lastenvahti.

Uimalassa ei ole käynyt

Vierailija
4/28 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jäänyt ja aika pitkäksi aikaa. Oli jotenkin hankalaa kun ei ollut mitään suunnitelmaa ja esim ruokailua järjestetty.

Vierailija
5/28 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, nuorena kävi muutaman kerran. Olin itse lapseton 19-30- vuotiaana, kun kavereilla oli jo vauvoja ja lapsia. Tyypillinen tapaus oli kun menin kaverin ja 3:n pikkulapsen luo käymään, hän ilahtui ja pyysi keittämään "meille kahvia". Kun olin keittiössä kahvinkeittimen kimpussa, kuulin ulko-oven avautuvan. Tämä äiteliini huikkasi ovelta: -Mä käyn nopee kioskilla, nähdään pian! ja sulki oven. Hän oli "kioskilla" 12 tuntia.  Myöhemmin mimmit ihmettelivät, miksi minä en melkein koskaan käy heillä kylässä, no hei ihme!

Vierailija
6/28 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, nuorena kävi muutaman kerran. Olin itse lapseton 19-30- vuotiaana, kun kavereilla oli jo vauvoja ja lapsia. Tyypillinen tapaus oli kun menin kaverin ja 3:n pikkulapsen luo käymään, hän ilahtui ja pyysi keittämään "meille kahvia". Kun olin keittiössä kahvinkeittimen kimpussa, kuulin ulko-oven avautuvan. Tämä äiteliini huikkasi ovelta: -Mä käyn nopee kioskilla, nähdään pian! ja sulki oven. Hän oli "kioskilla" 12 tuntia.  Myöhemmin mimmit ihmettelivät, miksi minä en melkein koskaan käy heillä kylässä, no hei ihme!

Kaikkeen sitä ihmiset suostuvatkin.

Vierailija
7/28 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi. Minulla on muita suunnitelmia.

Vierailija
8/28 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin n 20 v, häissä kävi monen monta krt, tuli joku piltti selittää jotain.

Sanoin joo joo ja menin baariin. Joku pystyi kysymään hetken päästä missä Ville on. Olin ihan kun en tietäisi mitään. En minä tunne koko Villeä. Sukulaisten häissä mun vanhemmat pystyi lupaamaan olen lastenvahtina. Paikanpäällä sanoin mä olen yli 20 v. Jos haluat multa jotain, sovi mun kanssa. Ja äiti sanoi sai hävetä silmät päästä. 

Mä en yhtään ihmettele, että halutaan lapsettomia häitä

Vierailija
9/28 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme teinejä, ystäväni pyysi minua hoitamaan yhden viikonlopun ajan 2-vuotiasta taaperoaan, kun hän käy pienellä porukalla Portugalin minilomalla. Minä saisin 1000 markkaa, kun he palaisivat alkuviikosta. Hän ei tullut viikkoon takaisin kotiin. Rahani loppuivat, samoin lapsen vaipat. En tuntenut hänen ystäviään tai vanhempiaan, välillä naapurin teiniäidit hakivat minulta vessapaperia tai maitoa lainaksi. Naapurit eivät ottaneet kantaa, kun kerroin että pikkumuksun äiti on vielä torstaina ulkomailla vaikka piti palata jo maanantaina. Pyysivät vain saada soittaa omia asioitaan(silloin oli lankapuhelimet) ja vaippoja ym. lainaksi.  Perjantaina lapsen äiti oli ollut jo viikon poissa ja minä tulin kipeäksi. Naapurin äidit eivät edelleenkään auttaneet, enkä saanut ketään omaa kaveriani sinne hoitamaan lasta minun kanssani. Joku naapureista soitti sitten sosiaalikeskukseen, ja hoitamani lapsi vietiin lastenkotiin. 

Kuulin myöhemmin, että he olivat olleet 2 viikkoa matkallaan. Tekivät jotain bisnestä etelä-Euroopassa, en saanut tietää mitä. Lapsi oli ollut lastenkodissa monta kuukautta, sosiaali ei kuulemma meinannut millään antaa häntä takaisin. Minä en saanut koskaan luvattua tonnia. 

Vierailija
10/28 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suostuvat?😃 Missä oli neuvottelu, suostunko vai en? Mitäs olisit itse tehnyt niille lapsille? Jättänyt yksin? 

Vierailija
11/28 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suostuvat?😃 Missä oli neuvottelu, suostunko vai en? Mitäs olisit itse tehnyt niille lapsille? Jättänyt yksin? 

Olisin soittanut hätänumeroon tai suoraan sossuille, että lasten vanhemmat ovat teillä tietymättömillä.

Vierailija
12/28 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki.Mikäs siinä??? Sehän hauskaa

Vierailija
13/28 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin kerran kaverille kylään niin hän menikin miehensä kanssa suihkuun ja jätti minut katsomaan heidän kersojen kanssa piirettyjä...

Vierailija
14/28 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin mieheni kanssa hoitamaan kälyni lapsia lyhyellä varoitusajalla, ja kerran hän suuttui kun sanoin ettemme pääse, koska meillä oli teatteriliput samaksi illaksi. Lisäksi meitä pyydettiin heille talonvahdeiksi tai ainakin vetämään verhoja ikkunassa edestakaisin, jotta talo näyttäisi asutulta sinä aikana kun he olivat matkoilla.

Kun sitten saimme omia lapsia, hän ei vastaavasti tarjoutunut hoitamaan lapsiamme ikinä.

Vierailija
15/28 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut. Mitään ei kysytty, mukulat vaan tuotiin ja lähdettiin. Pilalle passattuja tapauksia. Eivät itse kyenneet voitelemaan leipiä esimerkiksi. Ikää oli jo kyllä tarpeeksi, että tämän olisi pitänyt sujua.

Vierailija
16/28 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satoja kertoja.

Pahinta oli se, kun olin kotona ja vanhempi tai molemmat vanhemmat olivat vain häipyneet mitään ilmoittamatta ja jättäneet nuoremmat sisarukset oman onnensa nojaan. Meni siihen, että tein omia hommiani sellaisessa paikassa, että pysyin koko ajan kärryillä, kuka on kotona, kuuntelin ulko-oven käymistä tai kävin säännöllisesti katsomassa, onko joku muu vielä kotona katsomassa sisaruksia. Ei olisi ollut iso vaiva käydä sanomassa, että lähden ja kattele sisarusten perään, mutta sekin oli liikaa vaadittu "vanhemmilta". 

Vierailija
17/28 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden hylkääjävanhempien käytös on kyllä outoa. Kertoo sitoutumattomuudesta lapseen, jos vaanii koko ajan, miten saisi salvihkaa siirrettyä lastenhoitovastuun kaverin vaimolle/ pikkusiskolle/ satunnaiselle kyläilijälle. Itse en raaskisi hylätä lapsiani väkisin vastentahtoiselle hoitajalle. Tämä hoitajaksi pakotettu voi helposti purkaa pettymystään niihin jätettyihin lapsiin ja olla ilkeä heille.

Vierailija
18/28 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen, n 20 v sitten asuin rivitalossa ja yks äiti tyrkytti lapsiaan kaikille. 
Hän on voinut laittaa lapset soittaa ovikelloa, on ennen sitä lähtenyt.

Yhden kerran pihalla oll yks ihana mummo. Me oltiin lähdössö, mummo lupasi katsoa perään , soitin sossut paikalle ja laitoin sms kannattaa tulla kotiin nopeasti.

Yhden kerran me lähdettiin lintsille. Äiti taas oli tyrkyttämässä lapsiaan. Sanoin me lähdetään lintsille, kysyi voinko mikko tulla mukaan.

Sanoin me lähdetääb huomenna klo xx, voi tulla mukaan, jos on valmiina, ranneke ja eväät.

Ei ollut valmiina, lähdettiin. Äiti on supernuuka, aattelin ei raaski.

Meni ehkä tunti, puhelin soi, tää äiti soitti, en vastannut. Hetken päästä soitti, vastasin ja sanoi lapsi on nyt taksissa, mun pitää lunastaa taksi ja maksaa ranneke.

En enää muista miten tässä kävi, mutta aina, kun ehdotti jotain, sanoin muistatko linnanmäen

Mä olin ihan pa koko ajan, ei mulla olisi ollut varaa lapsen lippuja. Jälkikäteen harmittelin lapsen puolesta

Vierailija
19/28 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mutta olen itse ehdottanut. Olin katsomassa tuttujen hevosten irtohypytystä. Yhdellä hypyttäjistä oli kaksi alle kouluikäistä lastaan mukana. Lapsilla alkoi käydä aika pitkäksi ja juoksentelivat katsomossa. Olin oman poikani kanssa siellä ja ehdotin tutulle, että jos me poikani kanssa viedään hänen lapsensa leikkipuistoon, niin sujuu hommat paremmin.

Vierailija
20/28 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Ystäväni synnytys alkoi yllättäen meillä kyläillessä ennenaikaisesti ja lanssilla lähti sairaalaan, vanhemmat lapset jäi meille kunnes isovanhemmat pääsivät hakemaan 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä