Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katoin että kaksi afrikkalaista maata pelaa vastakkain, mutta se toinen olikin Englanti

Vierailija
01.07.2026 |

Tilannetta kuvaa hyvin se, että selostaja sanoi Kongon joukkueen pelaajista vain 3 syntyneen Kongossa. Kaikki muut syntyneet Euroopassa. Pitäisikö meidän valkoisten suosiolla muuttaa Afikkaan ja lähettää loputkin afrikkalaiset tilalle?

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun Afrikan maan tulisi voittaa mestaruus, koska Euroopassa pelaa jo niin paljon afrikkalaistaustaisia pelaajia. 

Vierailija
62/68 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harry Kane? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menisi mielekkyys seurata suomalaisena suomen peliä jos jengissä ei olisi yhtään suomalaista. Se musta ukko joka oli aikansa suomen jengissä, sekin floppasi ihan täysin. En muista koko mustan ukon nimeä enää.

Montako sukupolvea kummankin vanhemman esi-isien on synnyttävä Suomessa että heidät lasketaan Suomalaisiksi?

Ei se niin mene, että kun 100 vuotta kulunut oletkin yhtäkkiä suomalainen, jos geeniperimä ulkolainen.  Siksi pitäisi ajatella seuraaviakin sukupolvia kun menee lisääntymään. 

Eli hankkia mahdollisimman monipuolista geeniperimää, terveempiä lapsia ja kauniimpia ihmisiä kun eivät ole sisäsiittoisia. 

Oletko tsekannut oman DNA:si, ettei siellä vaan ole vaikkapa ruotsalaista tai venäläistä perimää? 

Olen tarkistanut ja ei ole. Puoliso tarkisti myös ja sama. Siksi hankimmekin kaksi puhdasta lasta

Suomessa menee aika vahva geneettinen jakolinja länsi-itä -suunnassa. Lännessä on enemmän läntistä ja idässä pienestä populaatiosta johtuvaa ja idästä tulevaa perimää (geneettinen ero on suurempi kuin Brittien ja Pohjoissaksalaisten välillä). Eksoottisena poikkeuksena on Turku, jossa on muuta väestöä enemmän venäläisiä geenejä: kaupungissa oli 1800-luvulla venäläinen varuskunta, jossa oli enemmän ihmisiä kuin Turussa varsinaisia asukkaita. Eli ihan yleisestä kiinnostuksesta kysyn, että miten "puhtaus" menee jos toinen vanhempi on Itä- ja toinen Länsi-Suomesta?

Vain itä-suomalainen perimä on puhdasta. Länkkärit ovat ruotsalaisia

Itä-suomalainen perimä on Venäjältä.  

Vierailija
64/68 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi saada edustaa vain sitä maata missä on syntynyt.

Järjetön vaatimus, ei tule toteutumaan. Onhan pieniä lapsiakin, jotka muuttavat vanhempiensa mukana.

Vierailija
65/68 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun pelas kanala ja etelä ahlikka katoin että siellä pelaa pohjois ja etelä ahlikat.

Vierailija
66/68 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menisi mielekkyys seurata suomalaisena suomen peliä jos jengissä ei olisi yhtään suomalaista. Se musta ukko joka oli aikansa suomen jengissä, sekin floppasi ihan täysin. En muista koko mustan ukon nimeä enää.

Montako sukupolvea kummankin vanhemman esi-isien on synnyttävä Suomessa että heidät lasketaan Suomalaisiksi?

Todella helppoa nykyään kun voidaan vaan ottaa geenitestit. Lähes kaikki suomalaiset saavat noin lähed 100% suomalaista. Miten itse määrittelisit? Minusta sinun joku paperiläpyskä tai muu on äärettömästi surkeampi määritelmä. Jos noin määritellään, niin minä olen aivan kaikkea. Olen käynyt todella monissa maissa. 

Vierailija
67/68 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella helppoa nykyään kun voidaan vaan ottaa geenitestit. Lähes kaikki suomalaiset saavat noin lähed 100% suomalaista. Miten itse määrittelisit? Minusta sinun joku paperiläpyskä tai muu on äärettömästi surkeampi määritelmä. Jos noin määritellään, niin minä olen aivan kaikkea. Olen käynyt todella monissa maissa. 

Tähän vielä että on se jännää kun Suomessa vain suomalaiset ovat joku "avoin ryhmä" mutta saamelaisille Sanna Marinitkin haluaa tiukkaa etnisyyttä, suomenruotsalaiset, tataarit, romanit, somalit, irakit... jne jne jne jne

Vierailija
68/68 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskalla on parhaat afrikkalaiset pelaajat joten se voittanee kisat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan