Minkälainen ihmisjoukko jättää puhelimensa kotiin kun lähtee kauppaa, kirjastoon jne?
Onko syynä huono akku eli luurin pitää olla jatkuvasti johdon päässä, vai pelkääkö että puhelin katoaa?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan puhelimet ovat suklaalevyn kokoisia, eli suorastaan jättimäisiä. Hankalia kuljettaa mukana, kun melkeinpä pitäisi sitä varten joku laukku olla mukana. Eivät mahdu mihinkään vyökoteloon, kuten kunnolliset vanhan ajan puhelimet.
Kunnollisia vanhan ajan puhelimia ei kannattanut kuljettaa mukanaan, koska niillä ei tehnyt mitään. :)
Ei tehnytkään, ennen kuin ne kytki pistokkeeseen. Ei olisi tullut mieleenkään raahata puhelinlaitteita ympäri kaupunkia vain siksi, että voi jossain paikassa kytkeä sellaisen seinässä olevaan rasiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syynä on se, että en halua olla aina tavoitettavissa.
Mitä mä sillä puhelimella siellä kaupassa tai kirjastossa teen? En yhtään mitään. Joten miksi ottaisin sen mukaan. Jos jollain tulee mulle asiaa sillä aikaa, niin se selviää mulle sitten myöhemmin. Mulla on muutenkin lähes aina puhelin älä häiritse-tilassa, jolloin läpi tulee vain mun miehen ja lasten viestit ja puhelut. Muita ilmoituksia ei tule. Katson puhelinta silloin, kun se mulle sopii ja sen aikaa kun itse haluan. Luen viestit silloin ja soitan takaisin, jos joku asia vaatii puhelun selvitäkseen. Yleensä ei vaadi.
Kaikkein mieluiten jättäisin puhelimen kokonaan kotiin esim. lähtiessäni viikoksi mökille, mutta on kai se mukana pidettävä, että edes jotenkin saa yhteyden, jos jollekin jotain sattuu.
Entä jos sinulle sattuu jotain, miten saat apua?
Niin, me kaikki kuoltiin ennen kännyköitä kun ei saatu apua.
No kyllä minulle kävi ainakin huonosti, vaikken kuollutkaan. Siksi aina luuri mukana. Eihän sitä tarvitse käyttää muuhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan puhelimet ovat suklaalevyn kokoisia, eli suorastaan jättimäisiä. Hankalia kuljettaa mukana, kun melkeinpä pitäisi sitä varten joku laukku olla mukana. Eivät mahdu mihinkään vyökoteloon, kuten kunnolliset vanhan ajan puhelimet.
Kunnollisia vanhan ajan puhelimia ei kannattanut kuljettaa mukanaan, koska niillä ei tehnyt mitään. :)
Jaa? Mä muistan kyllä puhuneeni ja tekstailleeni vanhalla Nokialaisellani aika paljon.
Vanhan ajan puhelimilla ei tekstailtu yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläinen, jolle se puhelin on ostettu juuri siksi, että saisi tarvittaessa apua kun lähtee yksin kotoa.
Entä jos näet sen eläkeläisen kellahtaneen tajuttomana tielle eikä ketään muuta ole lähellä, ja sun puhelin on kotona?
Ei ole kenenkään velvollisuus pitää puhelinta mukana edes senkään vuoksi että tulee vastaan joku avuntarvitsija ja kaikki vain siitä yhdestä luurista kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Ostin minin just siksi, että menee taskuun. Toki on myös vanha puhelin, jossa prepaid, mutta sitä ei tule otettua yleensä mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläinen, jolle se puhelin on ostettu juuri siksi, että saisi tarvittaessa apua kun lähtee yksin kotoa.
Entä jos näet sen eläkeläisen kellahtaneen tajuttomana tielle eikä ketään muuta ole lähellä, ja sun puhelin on kotona?
Ei ole kenenkään velvollisuus pitää puhelinta mukana edes senkään vuoksi että tulee vastaan joku avuntarvitsija ja kaikki vain siitä yhdestä luurista kiinni.
No ei. Minua vain ahdistaa olla ilman. Mitä tahansa voi tapahtua.
Mulla kulkee mukana koska kuuntelen puhelimesta musiikkia käydessäni asioilla. Tietenkin kuulokkeilla. Muuten ollut äänettömällä viimeiset 20 vuotta.
M33
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä sellainen ihminen, kuka ei ole puhelimen orja. Monet uudet puhelimet ovat sen verran isoja, että saa olla syvät taskut housuissa, kun puhelinta pitää mukana.
Käytän hyvin vähän puhelinta, mutta silti se on mukana. Netissä olen vaan tietokoneella, en puhelimella. Lenkillä on ehdottomasti.aina mukana. Työkaveri loukkasi jalkansa ja joutui odottamaan kaksi tuntia ennen kuin seuraava ulkoilija tuli ja hälytti apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa? Mä muistan kyllä puhuneeni ja tekstailleeni vanhalla Nokialaisellani aika paljon.
Kyllä Nokian puhelimella tekstailtiin.
Kädet täynnä muuta, mitä mä lähikaupssa kännykällä teen, silmälasit on tärkeämmät.
Vierailija kirjoitti:
Kädet täynnä muuta, mitä mä lähikaupssa kännykällä teen, silmälasit on tärkeämmät.
Pidätkö yleensä puhelinta kädessä koko ajan?
Ihan hyvin voi jättää.Mulle tulee puheluita harvoin, Viestejä sukul.lapset jne kerkeä vaik illalla vastailla.Mut on känny kaulus mukana useinkin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Nokian puhelimella tekstailtiin.
Jonnet ei muista.
Ehkäpä sellainen ihminen, kuka ei ole puhelimen orja. Monet uudet puhelimet ovat sen verran isoja, että saa olla syvät taskut housuissa, kun puhelinta pitää mukana.